هيچ چيز شما را خوشحال نمي كند.
دلايل مختلفي وجود دارد كه چرا هيچ چيز شما را خوشحال نمي كند

اگر هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند چه باید کرد

این احساس که هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند می تواند موقتی باشد. یا می تواند با یک وضعیت سلامت روانی جدی مانند افسردگی اساسی یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) همراه باشد. اگر چنین احساسی دارید. مهم است که احساسات خود را بپذیرید. به آنها رسیدگی کنید تا بتوانید احساس بهتری داشته باشید.

اگر این احساسات را همراه با افکار خودکشی یا آسیب رساندن به خود دارید، فوراً به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. اگر احساس ناراحتی شما کم است. یا اخیراً شروع شده است. کارهایی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به بهبود وضعیت ذهنی و احساس رفاه خود کمک کنید.

در مورد اینکه چرا ممکن است احساس کنید. هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند. برخی از کارهایی که می توانید برای احساس شادتر شدن انجام دهید بیشتر بیاموزید.

ممكن است فكر كنيد كه هيچ چيز شما را خوشحال نمي كند در اين باره راه حل وجود دارد.

چرا احساس می کنم هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است احساس کنید هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند. برخی از شرایط سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب و PTSD می‌توانند باعث ایجاد احساسات شدید ناراحتی، عدم انگیزه و بی‌علاقگی به فعالیت‌هایی شوند که قبلاً باعث شادی می‌شدند. این شرایط می‌تواند باعث شود که شما احساس بی‌حسی یا احساس هیچ چیز نکنید.

شرایط جدی سلامت روان به بهترین وجه توسط یک متخصص مراقبت از سلامت روان درمان می شود. که ممکن است تصمیم بگیرد که برای کمک به کاهش علائم شما نیاز به مصرف داروهای ضد افسردگی دارید.

برخی موقعیت ها و شرایط زندگی نیز می توانند باعث شوند احساس کنید هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند. بد خوابیدن یا خوردن غذاهای ناسالم می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد، همانطور که بر بدن شما تأثیر می گذارد. استرس و فرسودگی شغلی نیز می تواند به احساس ناراحتی کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ساعت‌های طولانی کار کردن و/یا کنترل کمی بر برنامه‌تان می‌تواند تأثیر منفی بر رفاه شما داشته باشد.

روابط اجتماعی شما نیز می تواند به احساس شادی یا ناراحتی کمک کند. تحقیقات نشان داده است که تنهایی یک عامل خطر عمده برای افسردگی است. مشکلات یا تعارضات در روابط اجتماعی موجود نیز ممکن است به دوره های ناراحتی کمک کند.

  طرز فکر خود را تغییر دهید

اگر احساس گذرا یا موقتی عدم لذت را تجربه می کنید، ممکن است بتوانید با ایجاد تغییرات ساده در طرز فکر خود دوباره شادی را پیدا کنید.

اگر احساس می کنید که احساس شادی را برای مدتی در آینده به تعویق می اندازید، مهم است که از استفاده از این بهانه برای اجتناب از زندگی در حال حاضر خودداری کنید. در حالی که ممکن است در گذشته اتفاقات بدی برای شما افتاده باشد، یا ممکن است در حال حاضر همه آنچه را که می خواهید در زندگی خود نداشته باشید، هر کسی داستانی دارد که بر دل آنها سنگینی می کند.

از خود بپرسید که خوشبختی واقعاً برای شما چه معنایی دارد. اگر فکر می کنید که نمی توانید خوشحال باشید مگر اینکه به تمام اهداف اصلی زندگی خود دست پیدا کنید، باید آن انتظارات را دوباره ارزیابی کنید. سعی کنید شادی را در چیزهای کوچکتر، مانند سرگرمی ها و فعالیت ها، دوستی ها یا سفر بیابید.

اینکه چگونه در مورد داستان خود فکر می کنید و چگونه به دنیا می روید و با آن زندگی می کنید، چیزی است که شما را متمایز می کند.

به نشخوار فکری پایان دهید و در حل مسئله شرکت کنید

در مرحله بعد، اگر متوجه شدید که آماده تغییر طرز فکر خود در مورد احساس خود هستید، چه گام های مشخصی می توانید برای رسیدن به آن بردارید؟

یکی از کارهایی که افرادی که احساس ناراحتی می کنند این است که در مورد احساس خود نشخوار فکر کنند. خودتی؟ آیا خیلی به این فکر می کنید که چگونه دیگر از چیزها لذت نمی برید؟

نشخوار فکری عادتی است که می تواند خلق و خوی ضعیف یا احساس عدم لذت را بدتر کند. 6 سعی کنید از افکار خود آگاه باشید و مراقب زمان هایی باشید که به سمت تفکر منفی سوق پیدا می کنید.

از خود بپرسید چرا ناراحتم؟ چه چیزی را برای تصدیق، ارزیابی یا تغییر نیاز دارم؟ در حالی که شکایت از موقعیت خود یا نشخوار فکری ممکن است احساس کنید که دارید کاری انجام می دهید، در واقعیت، فقط احساس بدتری را برای خود ایجاد می کنید.

مشکلاتی را که می توانید حل کنید، شناسایی کنید و در مورد آنها اقدام کنید. با اقدام، احساس بهتری خواهید داشت.

اگر احساس ناراحتی شما ناشی از تنهایی یا فقدان ارتباطات اجتماعی معنادار باشد، می تواند کمک کند تا با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید. خوردن ناهار یا قهوه با کسی حتی یک یا دو بار در هفته ممکن است به تسکین احساس تنهایی کمک کند و چیزی را به شما بدهد که منتظرش باشید.

اگر احساس می‌کنید هیچ پیوند اجتماعی قوی ندارید، به عضویت در یک باشگاه اجتماعی یا کلاسی شرکت کنید که شما را با افرادی که علایق مشترک شما را دارند مرتبط کند.

کمی ورزش کنید

سعی کنید حداقل چند بار در هفته و به طور ایده آل هر بار 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش باعث می شود مغز شما اندورفین ترشح کند که به طور طبیعی باعث می شود احساس شادی و خوشحالی بیشتری داشته باشید.

عادات سالم را توسعه دهید

مانند ورزش منظم، مطمئن شوید که در زندگی خود به عادات سالم دیگری نیز عمل می کنید.

آیا هر روز به اندازه کافی آب می نوشید؟ آیا هر روز غذای سالم می خورید و به طور مرتب ویتامین مصرف می کنید؟ غذای ناسالم، الکل و غیره باعث بدتر شدن خلق و خوی بد، ایجاد احساس تنبلی در شما می شود و شما را در حالت بد خلقی نگه می دارد.

از سوی دیگر، عادات سالم به شما پایه ای محکم می دهد تا بتوانید شادی خود را در زندگی برگردانید. با اطمینان از انجام کارهای اساسی برای حفظ سلامتی و سلامت روان خود، به خود فرصت دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

باندازه کافی بخواب

عادات بد خواب می تواند برای بدن و همچنین ذهن شما سخت باشد.  اگر به طور مداوم 7 تا 8 ساعت در هر شب نمی خوابید، سعی کنید برنامه خواب خود را تنظیم کنید و به آن پایبند باشید، حتی در آخر هفته ها. همچنین می تواند کمک کند تا مطمئن شوید که یک محیط خواب راحت و تاریک دارید. چراغ ها یا تلویزیون را روشن نگذارید و مطمئن شوید که در اتاق خواب شما خیلی گرم نمی شود.

مدیتیشن و یوگا را تمرین کنید

اگر هنوز متوجه شدید که نمی توانید دوباره با چیزهای شادی در زندگی خود ارتباط برقرار کنید، سعی کنید مدیتیشن و/یا تمرین یوگا را به همراه تمرینات تنفسی اضافه کنید.

تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن می‌تواند به ایجاد تغییراتی در بخش‌هایی از مغز شما که مسئول تنظیم هیجان هستند کمک کند. انجام تمرین منظم به شما کمک می‌کند تا احساسات منفی و استرس را رها کنید، و باعث می‌شود احساس آرامش، شادی و آمادگی بیشتری در خود داشته باشید. زندگی

ارتباط مجدد با شادی

در این مرحله، ممکن است آماده باشید تا فعالیت های شادی آور را به زندگی خود اضافه کنید. قبلا از انجام چه کاری لذت می بردید؟ خواه پروژه های هنری، کار در باغ، مطالعه، تماشای فیلم یا فعالیت های دیگر باشد، هر روز یا هفته مقداری از وقت خود را به چیزهایی اختصاص دهید که شما را خوشحال می کند.

در حالی که ممکن است فوراً تمایلی به انجام این کارها نداشته باشید، اقدام برای افزودن دوباره آنها به زندگی خود در نهایت به تقویت روحیه شما و بازگرداندن لذتی که زمانی احساس می کردید کمک می کند.

و اگر موانعی برای انجام کارهایی که قبلاً از آن لذت می‌بردید وجود دارد، ببینید آیا فعالیت‌های جدیدی وجود دارد که می‌تواند جای آنها را بگیرد یا راه‌های دیگری برای انجام کارهایی که قبلا انجام می‌دادید وجود دارد.

برای مثال، اگر قبلاً از قرارهای ناهار با دوستان لذت می بردید، اما دیگر توانایی ملاقات با آنها را ندارید، ببینید آیا فعالیت اجتماعی دیگری وجود دارد که بتوانید انجام دهید و لذت ببرید.

کمک حرفه ای را در نظر بگیرید

در نهایت، اگر همه موارد بالا را امتحان کرده باشید و همچنان متوجه شوید که هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند، چه می کنید؟ در آن مرحله، ممکن است بخواهید از پزشک خود یا یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

مقاله مرتبط: چگونه بر اضطراب اجتماعی غلبه کنیم

از دست دادن لذت و انگیزه می تواند نشانه افسردگی بالینی باشد که گاهی اوقات می تواند علت بیولوژیکی داشته باشد.

افسردگی را می توان با درمان و/یا دارو درمان کرد تا ذهن شما فرصتی برای احساس مثبت دوباره داشته باشد (از طریق انتشار مواد شیمیایی مثبت در مغز(.

مطلب پیشنهادی

اشتراک بيش از حد و پرحرفي

چگونه از اشتراک گذاري زياد و برملا كردن اسرارمان خودداری کنیم

آیا می بینید که جزئیات صمیمی زندگی خود را با یک غریبه به اشتراک می …

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

یادگیری بیشتر در مورد شخصیت شما سرگرم کننده است، اما همچنین می تواند راهی واقعا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *