استرس در رابطه جنسي بين زوج ها تاثير دارد.
استرس بر هورمون هاي شما اثر مي گذارد حتي استرس مي تواند باعث شود علاقه جنسي خود را به شريك زندگيتان از دست بدهيد.

چطور به استرس در رابطه جنسي غلبه كنم؟

اکثر مردم استرس را از راه‌های مختلف تجربه می‌کنند: استرس ناشی از کار، استرس ناشی از برخورد با همسایگان ناخوشایند، والدین دیوانه، کودکانی که از درس خواندن و امتحانات آتی متنفرند، افزایش قیمت‌ها در سوپرمارکت، و غيره.می توانید در مورد موضوعات مختلف استرس داشته باشید! اما رابطه بین استرس و تمایلات جنسی چیست؟

این  اربطه همان موضوعي است که ما را منحصر به فرد می کند. حیوانات در مورد تمایلات جنسی استرس ندارند. فقط ما انسان ها در مورد تمایلات جنسی استرس داریم.

بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم و راه های کاهش استرس را ارزیابی کنیم.

استرس در رابطه چیست؟

انسان ها در زندگی خود به میزان مشخصی از استرس نیاز دارند. این ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما استرس برای عملکرد فیزیکی بدن انسان ضروری است. استرس بر عملکرد ماهیچه های فرد تأثیر می گذارد. اما این استرس فیزیکی است. استرس روانی چطور؟

استرس روانی در یک رابطه احساس آشفتگی یا دوری جویی است زیرا چیزی است كه بر آرامش روانی شما تأثیر می گذارد. این استرس می تواند به دلیل مشكل بین شما و شریک زندگی تان یا اتفاقاتي باشد که در زندگي يكي از شما یا هر دو زندگی شما تاثير می گذرد.

رابطه بین استرس و میل جنسی باعث مي شودکه زندگی صمیمی یک زوج  دلیل استرسی که فرد تجربه می کند ضربه بزرگی بخورد.

استرس در رابطه مي تواند به خاطر منبع خارجي باشد.
استرس در رابطه مي تواند به علتي بيرون از رابطه اتفاق بي افتد ولي در هر صورت بايد براي ادامه زندگي صميمانه اين منبع استرس رفع شود.

ده دليل استرس

استرس و رابطه جنسی اغلب در زندگی افراد به هم مرتبط هستند. استرس می تواند به دلیل آنچه که فرد از منابع خارجی تجربه می کند یا به دلیل جنبه های مختلف خود رابطه باشد.

قبل از اینکه بفهمیم آیا نداشتن رابطه جنسی می‌تواند باعث استرس شود، ابتدا می‌توانیم عوامل مختلفی را که می‌توانند یک رابطه را به شدت استرس‌زا کنند، تجزیه و تحلیل کنیم.

برخی از دلایل استرس در یک رابطه عبارتند از:

1. امور مالی

2. تقسیم کار

3. عدم اعتماد

4. مسائل حل نشده

5. عدم تعادل قدرت

6. خیانت

7. نارضایتی جنسی

8. مسائل بهداشتی

9. عدم همدلی

10. عدم احترام

قبل از درک ارتباط بین استرس و رابطه جنسی، در مورد علل استرس در یک رابطه بیشتر بدانید.

مقاله مرتبط: نه نشانه عدم صميمت جنسی در ازدواج

پنج روشی که استرس بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد

دلایل استرس در یک رابطه می تواند درونی یا بیرونی باشد. اما، صرف نظر از دلیل فشار روانی، ارتباط بین استرس و رابطه جنسی تضمین می کند که زندگی جنسی فرد تحت تأثیر سلامت روانی قرار می گیرد.

استرس و رابطه جنسی ارتباط غیرقابل انکاری دارند زیرا استرس باعث تغییرات هورمونی می شود که می تواند بر میل جنسی، علاقه جنسی به شریک زندگی و توانایی فیزیکی برای درگیر شدن در فعالیت جنسی تأثیر بگذارد. در اینجا چند راه کلیدی وجود دارد که در آن استرس و رابطه جنسی با یکدیگر مرتبط هستند.

1. برانگیختگی جنسی نوعی استرس خوب است

بسیاری از مردم نه تنها برانگیختگی جنسی را با استرس مرتبط نمی دانند، بلکه بسیاری نمی دانند که “درمان” این استرس، رسيدن به اوج لذت است. عوامل خارجی که باعث می شود فرد احساس استرس کند می تواند باعث کاهش میل جنسی یا کمبود میل جنسی شود.

2. گاهي مغز ما ميل جنسي را به خاطر استرس لغو مي كند.

استرس چگونه بر رابطه جنسی تأثیر می گذارد؟

اگر یک عامل بیرونی شما را تحت فشار قرار دهد، مغز شما هر گونه محرک جنسی را که شریک زندگی شما سعی دارد به شما بدهد، لغو مي كنند..

مطالعات نشان می‌دهد که مغز ما ممکن است محرک‌های جنسی را از آگاهی ما دور کند تا بتوانیم روی مشکل مورد نظر تمرکز کنیم. وقتی استرس برطرف شد، مغز به شما اجازه می‌دهد به فعالیت‌های جذاب جنسی توجه کنید.

3. استرس بر سطح هورمون ها تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر مسائل جنسی تأثیر می گذارد

استرس باعث نوسان سطح هورمون ها می شود. این به نوبه خود باعث تغییرات خلقی می شود و میل جنسی اغلب از بین می رود. استرس طولانی مدت یا مزمن باعث افزایش تولید کورتیزول می شود که اغلب میل جنسی را کاهش می دهد و اثرات منفی دیگری بر بدن دارد.

نوسانات در سطح هورمون نشان می دهد که چگونه استرس و میل جنسی به هم مرتبط هستند.

4. استرس باعث ترشح نوراپینفرین و اپينفرین می شود

استرس چگونه بر روابط جنسی زن یا مرد تأثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان می دهد که استرس بر ترشح نوراپینفرین و اپینفرین در بدن تأثیر می گذارد و بر ظرفیت جنسی تأثیر می گذارد.

در مورد حلقه‌های باطل صحبت کنید: اگر در مورد عملکرد خود در رختخواب استرس دارید، این هورمون‌ها ترشح می‌شوند و مردان کمتر به اوج لذت می‌رسند. دلیل فیزیولوژیکی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

5. استرس می تواند رگ های خونی را باریک کند

آیا نمی دانید که استرس چگونه بر روی یک زن یا مرد تأثیر می گذارد؟

در مردان، جریان خون کمتر به آلت تناسلی به این معنی است که رسیدن به ارگاسم بسیار دشوارتر است. در مورد زنان، این هورمون ها ممکن است به این معنی باشد که او علاقه کمتری به رابطه جنسی دارد و در نتیجه، ناحیه تناسلی آنها خشك مي شود..

متأسفانه، چه در مردان و چه در زنان، رابطه جنسی و استرس بر یکدیگر تأثیر مستقیم دارند..

پنج نکته برای بازگرداندن زندگی جنسی

در اینجا یک راه حل بسیار مهم اما دشوار در دو کلمه وجود دارد: یادگیری تعادل. تجویز این راه حل بسیار آسان، تصویب و پیگیری آن بسیار دشوار است.

توصیه ها و روش های زیادی برای کاهش استرس و اضطراب وجود دارد و بهترین پیشنهاد این است که به آزمایش آنها ادامه دهید و یکی یا چند مورد را پیدا کنید که برای شما موثر است.

مقاله مرتبط:رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا

اکثر مردم قبول دارند که انجام این کار بسیار دشوار است. گام‌های ساده برای کمک به متعادل کردن بسیاری از عوامل استرس عبارتند از:

1. خواب کافی

2. نبردن کار به خانه

3. ورزش کردن

4. مدیریت زمان.

5. صریح و صادقانه صحبت کنید

تلاش برای ایجاد تعادل در تمام جنبه های زندگی واقعاً یک ترفند است. این را می توان در طول زمان به دست آورد، اما انتظار برای بازگرداندن تعادل و متعاقب آن کاهش استرس در زندگی یک شبه غیرممکن است.

گاهی اوقات مهم است که با یک متخصص مشورت کنید زیرا آنها ارتباط بین اضطراب و میل جنسی را بهتر درک می کنند.

نارضايتي جنسي مي تواند باعث ايجاد استرس در رابطه جنسي بين زن و شوهر شود.
وقتي سطح استرس در رابطه شما از ميزان مشخصي بيشتر شود ديگر تنهايي قادر به حل مشكل نخواهيد بود در اين شرايط براي برگشتن به اوضاع عادي نياز داريد كه با يك متخصص مشورت كنيد.

پزشک می تواند به شما کمک کند تا مشخص کند آیا مشکل جسمی ایجاد اضطراب جنسی دارید یا خیر. آنها آزمایشاتی را انجام می دهند و تعیین می کنند که آیا دارویی که مصرف ميکنید منبع مشکلات شما باشد، مانند مسدود کننده های بتا یا داروهای ضد افسردگی.

آیا عدم رابطه جنسی باعث استرس می شود؟ بله، نارضایتی جنسی در یک رابطه می تواند دلیل اصلی استرس باشد. بنابراین، رسیدگی به این مشکلات به شیوه ای آگاهانه و سالم حائز اهمیت است.

آیا استرس می تواند باعث اختلال نعوظ شود؟

بله، استرس می تواند باعث تغییرات مختلفی در بدن و شخصیت فرد شود، از جمله احتمال ابتلا به اختلال نعوظ. تحقیقات نشان داده است که مدیریت استرس در درمان اختلال نعوظ مهم است.

درک اینکه «استرس می‌تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد» زمانی آشکار می‌شود که شروع به تأثیرگذاری بر میل جنسی کند یا باعث اختلال نعوظ در فرد شود. اگر با چنین چیزی روبرو هستید، به دنبال کمک یک متخصص یا جلساتي برای زوج درمانی باشید.

نتيجه گيري

اگر از خود می پرسید: «آیا استرس می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد»، نکات ذکر شده در بالا نشان دهنده ارتباط غیرقابل انکاری بین استرس و رابطه جنسی است.

استرس بر ترشح هورمون‌های خاصی در بدن تأثیر می‌گذارد که مستقیماً بر تمایل فرد برای داشتن رابطه جنسی تأثیر می‌گذارد. همچنین ممکن است رابطه جنسی را در اولویت دوم قرار دهد، زیرا مغز بیش از حد بر سایر جنبه های استرس زا زندگی فرد متمرکز است.

مدیریت استرس مهم است، زیرا لذت جنسی را که فرد می تواند از یک رابطه به دست آورد، بهبود می بخشد. علاوه بر این، مشاوره با یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌های آگاهانه و سالمی برای رسیدگی به این مشکل به دست آورید و از زندگی جنسی خود لذت بیشتری ببرید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *