كارهاي اشتباه در ازدواج كه باعث طلاق مي شود
در ازدواج شما همه جنبه هاي همديگر را از نزديك مي بينيد. هيچ فيلتري وجود ندارد.

طلاق : پانزده اشتباه در ازدواج كه باعث طلاق مي شود

ازدواج به دلایل زیادی می تواند ختم به طلاق شود. هیچ فیلتری در ازدواج وجود ندارد، و شما همه جوانب يكديگر را می بینید. شما از لحاظ عاطفی و جسمی در حالت بسیار نزدیک هستید و اين نزديكي جلوگیری از اشتباهات را در ازدواج دشوار می کند.

اگر ابزاری برای مدیریت خود و واکنش‌هایتان نداشته باشید، احتمال اشتباه می‌تواند وحشتناک بالا باشد. مرتکب یک اشتباه زناشویی مي شويد و اين اشتباه بعداً شروع به بزرگ شدن می کند و مي تواند مشكلات بزرگتري را بوجود بياورد و حتي باعث شود زندگي مشترك شما ختم به طلاق شود.

با این حال، شما تنها نیستید، زیرا تقریباً تمام زوج  هاي متاهل با این مسائل روبرو هستند. در این مقاله به برخی از اشتباهات کلیدی زندگي زناشویی و دلیل آن می پردازیم.

دلایل اصلی ازدواج شما اشتباه بوده اند.

دلایل زیادی می تواند منجر به وخامت ازدواج شود، از جمله عدم صمیمیت و ارتباط. اگر می خواهید دلایل بیشتری را مرور کنید و درک بهتری کسب کنید، این لیست را بررسی کنید.

شما می توانید چیزهای زیادی را به آن لیست اضافه کنید، از جمله ناسازگاری و عدم کار گروهی. به طور اساسی‌تر، روانشناسان اکنون مواردی را که ازدواج را از بین می‌برند، به عنوان نداشتن انعطاف‌پذیری روانی خلاصه کرده‌اند.

انعطاف روانی به معنای حضور در کنار یکدیگر بدون حواس پرتی است. شما همچنین در ازدواج بايد از نظر عقل عاطفي بالغ باشيد يعني اجازه ندهيد وسواس وارد افكار و احساسات شما شود.

با انعطاف‌پذیری روان‌شناختی، بیش از حد روی خود تمرکز نمی‌کنید، اما می‌توانید دیدگاه‌های شریک زندگی‌تان را دلسوزانه‌تر ببینید. این بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات زناشويي ازدواج است.

مقاله مرتبط: نشانه هايي كه بدانيد اين مرد شما را دوست ندارد.

پانزده اشتباهی که می تواند ازدواج را نابود کند

چگونه متوجه می شوید که ازدواج شما در حال فروپاشی است؟ البته، دو نفر مقصر یک ازدواج اشتباه هستند و هر دو نقش دارند. با این وجود، شما تنها مي توانيد رفتارهاي خودتان را کنترل کنید.

سعی کنید در رفتار خود تغییراتی ایجاد کنید و ممکن است همسرتان را هم تشویق کنيد تا رفتار بد خودش را تغییر بدهد. اما اگر ترس و شک بر زندگی شما حاکم است، ممکن است مرتكب اشتباهاتي از ليست زير در ازدواج تان شوید.

1. كمبود ارتباط كلامي و بيان نكردن بالغانه نيازها

مطالعات نشان می دهد که كمبود ارتباط  كلامي به عنوان یکی از اصلی ترین مواردی که ازدواج را از بین می برد مطرح می شود. همچنین بسیار آسان است که به این اشتباه زناشویی بیفتیم زیرا ما دائماً در مورد دنیای اطراف خود پيش فرض انجام مي دهيم.

همه ما زندگی پرمشغله ای داریم و اغلب، صحبت کردن با یکدیگر را در اولویت قرار نمی دهیم. این معمولاً باعث می‌شود که در مورد شريك زندگي خود فرضیاتی داشته باشیم. شاید پس از آن یکی از اشتباهات رایج زناشویی را مرتکب شویم و در مورد آنچه همسرمان فکر می کند، نتیجه گیری اشتباه بگیریم.

ارتباط نادرست در ازدواج باعث می شود افراد احساسات خود را به هم نگويند و در نهایت  زندگيشان تلخ و پیچ خورده شود. در عوض، ما باید شجاع باشیم و نیازهای خود را بالغانه با شريك زندگي خود در میان بگذاریم. البته، این بدان معنا نیست که آنها گوش می دهند، بلکه اين بيان بالغانه نيازها يعني به شريك زندگي خود يك فرصت داده ايد.

ارتباط نادرست در ازدواج باعث می شود افراد احساسات خود را به هم نگويند و در نهایت  زندگيشان تلخ و پیچ خورده شود.
كمبود ارتباط كلامي بالغانه در ازدواج از دلايل اصلي طلاق است

2. نقش های نامشخص

يكي از چیزهایی که ازدواج را از بین می‌برد،  نقش‌ها و مسئوليت هايي است که ما مجبور مي شويم به عهده بگيريم. ما حتی می‌توانیم از برخی از اين  نقش‌ها  و مسئوليت ها دلخور شویم، برای مثال، شما همیشه کارهای خانه را انجام می‌دهید.

نمونه دیگری از ازدواج اشتباهی که وکلای طلاق اغلب مشاهده می کنند زمانی است که نقش های جنسیتی معکوس شده است. تنش ها ممکن است زمانی ایجاد شود که زنان در ازدواج های سنتی شروع به کسب درآمد بیشتر و تمرکز بیشتر روی شغل خود کنند.

اگرچه، مطالعات نشان می دهد که اين دلایل قطعی نیستند و احتمالاً بیشتر به مشكل كمبود زمان براي همديگر و كمبود ارتباط كلامي در ازدواج مربوط می شوند تا دلایل مربوط به جنسیت. صرف نظر از این، تغییر نقش ها در ازدواج می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، این اتفاق زماني مي افتد که تنها یکي از شما راضی باشد و ديگري مجبور به قبول آن نقش و آن مسئوليت شود.

3. همديگر را اولويت قرار نمي دهيد و از همديگر قدرشناسي نمي كنيد.

چگونه متوجه می شوید که ازدواج شما در حال فروپاشی است؟ آیا مرتکب اين اشتباه رایج در ازدواج ها می‌شوید و همدیگر را در اولویت قرار نمی‌دهید؟

زمانی که از خود می‌پرسید: «ازدواج من چه مشکلی دارد» سعی کنید به میزان تشکرتان از یکدیگر فکر کنید. به طور کلی اين كار کمک می کند مطمئن شوید که ارتباط بين شما دو نفر مثبت باقی می ماند و باعث می شود هر دوی شما احساس خوبی داشته باشید.

اگر نتوانید حرکات ساده ای برای نشان دادن قدردانی انجام دهید، در ابتدا فراموش خواهید کرد که چرا ازدواج کرده اید. آن وقت است که منفی بافی و شک شروع می شود و شروع به تخریب ازدواج تان می کنيد. محبت هايي كه همسر شما در حق شما مي كند بديهي نيستند، از او تشكر كنيد و قدرشناسي خود را نشان دهيد.

مقاله مرتبط: بيست و پنج راه براي دلبري از آقاي شوهر

4. درک نادرست تفاوت ها

اگر تعجب می‌کنید، «از کجا می‌دانید که ازدواج شما در حال فروپاشی است؟» به تعارض ناشی از تفاوت‌ها نگاه نکنید. ازدواج های شاد با وجود تفاوت ها به خوبی کار می کنند. زوج هاي شاد می دانند چگونه از این تفاوت ها برای ایجاد يك تیم مكمل استفاده کنند.

جیمز ال. کریتون، متخصص ارتباطات، در کتاب خود «دوست داشتن از طریق تفاوت‌های شما» اشاره می‌کند که تفاوت‌ها در ازدواج‌ها رایج هستند و می‌توانند برای ازدواج مضر باشند. با این حال، با تغییر دیدگاه خود در مورد تفاوت ها، می توانید رابطه خود را بهتر كنيد.

جیمز ال. کریتون، متخصص ارتباطات، در کتاب خود «دوست داشتن از طریق تفاوت‌های شما» اشاره می‌کند که تفاوت‌ها در ازدواج‌ها رایج هستند
زوج هاي در آستانه طلاق دركي از احترام گذاشتن به تفاوت ها در ازدواج ندارند.

5.  دردهاي دروني حل نشده داريد

بسیاری از ما یک کودک زخمی در درون خود داریم که گاهی اوقات در حالی که اصلاً انتظارش را نداریم طغيان مي كند. این كودك زخمي درونمان می‌تواند نزدیک‌ترین افراد را  در ارتباط با ما گیج کند و باعث شود از ما دور شوند. به طور کلی، شريك زندگي ما نمی‌داند دليل این واکنش‌هاي تند چيست، بنابراین نمی‌داند كه چگونه از ما حمایت کنند.

دردهاي حل نشده دروني می تواند ما را عصبانی كند و زندگی با ما را برای شريك زندگيمان بسیار دشوار کنند. رسیدگی به این اشتباه در ازدواج سخت است زیرا به معنای برقراری ارتباط مجدد با احساسات و پردازش دردهای درونی است.

اگر مشكل شما در ازدواج شبیه به اين گزينه است، همیشه ارزش دارد که با یک درمانگر ازدواج صحبت کنید تا خودتان را از دردهای درونی رها کنید و زندگی شادي را كنار همسرتان شروع كنيد.

6. ارزش ها و اولویت بندی نامناسب

ارزش ها آن دسته از باورهای درونی هستند که اعمال و رفتار ما را هدایت می کنند. اگر از خود می‌پرسید «چرا ازدواج من از هم می‌پاشد» اما نمی‌توانید دقيق دليل را پيدا كنيد، ممکن است ارزش‌های زندگي شما دو نفر با هم تضاد داشته باشند.

بسیاری از ما لزوماً نمی دانیم که چگونه ارزش های خود را بیان کنیم. وقتی کسی کاری انجام می دهد که شما را آزار می دهد، به این دلیل است که کسی از مرزهای شما فراتر رفته یا با یکی از ارزش های شما تضاد پیدا کرده است.

ساده ترین راه برای اندیشیدن به ارزش ها این است که آنچه را در زندگی اولویت دارید در نظر بگیرید. مثلا خانواده، تعهد یا احترام؟ در مورد سبک زندگی، بخشش و نظم فردي چطور؟ سپس مقايسه كنيد كه رویکردهای شما  دو نفر برای حفظ تعادل بین کار و زندگی چقدر متفاوت است؟

برخی از اینها باورهای عمیقی هستند که هیچ یک از شما نمی خواهید آنها را تغییر دهید، و یک اشتباه رایج در ازدواج این است که فکر کنید طرف مقابل ارزش هايش را تغيير خواهد داد!

7. مرزهای فازی

همانطور که گفته شد، مرزها در هر رابطه مهم هستند. هر مرزی که به وضوح درک نشده باشد می تواند منجر به قطع ارتباط و حتی رنجش شود.

بسته به مدت زمانی که با هم ازدواج کردید، ممکن است یکی از شما همچنان مرتکب  اين اشتباه در ازدواج شود که براي رضايت طرف مقابل نقش بازي كند و وقتي كه خود حقيقتي تان نهايتا براي طرف مقابل آشكار شد او شوكه شود!

به همین دلیل مهم است که با خودتان و طرف مقابلتان صادق باشید و بفهمید که در ازدواج به چه چیزهايي نیاز دارید. به عنوان مثال، چگونه نیاز خود به استقلال و همزمان زندگي مشترك را متعادل خواهید کرد؟ در مورد داشتن زمان کافی برای تنهایی و همچنین گذراندن زمان مناسب با هم چطور؟

8. انتظار ذهن خوانی

یک اشتباه رایج ازدواج این است که فرض کنید شریک زندگی شما دقیقاً می داند که در حال حاضر به چه چیزی فکر می کنید و به چه چیزی نیاز دارید. مهم نیست چقدر به شما نزدیک هستید، هیچ کس نمی تواند ذهن شما را بخواند. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید «چرا ازدواج من در حال فروپاشی است» شاید انتظارات خود را از شریک زندگی‌تان دوباره ارزیابی کنید.

قبل از کنار گذاشتن ازدواج، سعی کنید تمام مواردی را که در مورد صحبت های همسرتان نتیجه گیری کردید را به خاطر بسپارید. اگر با خودتان صادق باشید، ممکن است تعجب کنید که چند بار ذهن خوانی را یک مهارت فرض کرده اید.

همه ما از همسرمان انتظار داریم ما را درك كند و این کاملا طبیعی است. اما آسان است که به سادگی از شریک زندگی خود بپرسید که او چه فکر می کند. آن را امتحان کنید زیرا اين سوال در واقع می تواند برای هر دوی شما رهایی بخش باشد.

یک اشتباه رایج ازدواج این است که فرض کنید شریک زندگی شما دقیقاً می داند که در حال حاضر به چه چیزی فکر می کنید
انتظار ذهن خواني از همسر يكي از دلايلي است كه مي تواند باعث طلاق شود.

9. تعیین نكردن هدف مالی و تربیتی

بسیاری از ما برای احساس آرامش و استقلال به امنیت مالی نیاز داریم. از سوی دیگر، اگر نمی‌توانید در مورد این نیاز اساسی به امنیت مالي به توافق برسید، ممکن است از خود بپرسید “مشکل ازدواج من چیست.”

برنامه ریزی مالی شامل مقایسه و توافق بر سر اهداف زندگی است. اين يكي از موضوعات معمولي است که در صورت عدم هماهنگی، ازدواج را از بین می برد. به این دلیل که عدم امنيت مالي  ارزش های ما و سبك زندگي دلخواه ما را تغيير مي دهد. در مورد توافق نكردن روي نحوه تربیت بچه ها هم همینطور است.

اگر رویکردهای شما در تربيت فرزند بسیار متفاوت است، ممکن است دائماً راه های جداگانه ای را طی کنید و حتی شروع به گفتن چیزهای متناقض به فرزندان خود کنید. این حالت سردرگمی و عدم اطمینان را برای کل خانواده ایجاد می کند. اینکه چگونه بفهمید ازدواج شما در حال فروپاشی است، از طریق این علائم است.

10. انتظارات غیرممکن

در ازدواج، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که هر دو شما انسان هستید و هیچ کس کامل نیست. یک اشتباه معمول در ازدواج  ها این است که اسطوره هالیوود و والت دیزنی را باور داشته باشيدکه ما تا ابد شاد زندگی خواهیم کرد.

برعکس، راه رفتن در راهرو با حلقه در انگشت به معنای پذیرش انسانیت، آسیب پذیر بودن و سازگاری با زندگی مشترک است. هیچ کس نمی تواند انتظارات غیرممکن را برآورده کند، از جمله بهترین زوج ها.

11. اتخاذ رویکرد اشتباه در ارتباط

وقتی متاهل هستید، ارتباط کلیدی است. با این حال، برخی از زوج ها هنگام برقراری ارتباط اشتباه می کنند. برخی از مردم چیزهایی می گویند که نباید بگویند، در حالی که برخی دیگر اصلاً راحت نیستند که احساسات و نظرات خودشان را بیان کنند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، اغلب منجر به درگیری در ازدواج می شود. و در نتیجه ممکن است یک زوج در نهایت از هم جدا شوند. برای جلوگیری از این امر، مهم است که از گفتن چیزهایی که می‌دانید شریک زندگی‌تان دوست ندارد، خودداری کنید.

این شامل انتقاد از همسرتان یا صحبت منفی در مورد همسرتان در مقابل دیگران است.

مقاله مرتبط: پانزده مشکل جنسی در ازدواج و راه های رفع آنها

12. بحث کردن در مورد همه چیز

یکی از رایج ترین دلایل طلاق، مشاجره و مشاجره است. وقتی یک زوج دائماً با هم بحث می کنند، تمایل دارند از یکدیگر فاصله بگیرند. و این می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود.

برای جلوگیری از مشاجره، مهم است که یاد بگیرید چگونه به شیوه ای سازنده تر ارتباط برقرار کنید. این ممکن است به این معنا باشد که یاد بگیرید چگونه احساسات خود را بدون استفاده از کلمات تند یا اظهار نظر منفی در مورد شریک زندگی خود بیان کنید. اگر برای یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر به کمک نیاز دارید، مشاوره می تواند کمک کند.

13. بی ادبی و بی ملاحظه بودن نسبت به همسرتان

عدم احترام به شریک زندگی می تواند مشکلات زیادی را در زندگی زناشویی شما ایجاد کند و همچنین در صورت عدم درمان می تواند منجر به شکاف شود.

به عنوان مثال، اگر بي ادبي شما باعث ایجاد مشکل در خانه می شود، اگر می خواهید رابطه را حفظ کنید، باید تغییری ایجاد کنید. بسیاری از ازدواج ها را می توان حفظ کرد اگر زوجين مایل به بهبود رفتار خود با یکدیگر باشند.

14. درک نکردن نیازهای همسرتان

یکی دیگر از دلایل طلاق، عدم درک نیازهای همسرتان است. حتی اگر شما و همسرتان علایق متفاوتی دارید، باز هم باید تلاش کنید تا زمانی را با هم بگذرانید. این به شما این امکان را می دهد که در مورد یکدیگر بیاموزید و پیوند خود را به عنوان یک زوج تقویت کنید.

در عین حال باید به همسرتان نشان دهید که به او و نیازهایش اهمیت می دهید. این به تقویت رابطه کمک می کند و از  دور شدن بیش از حد شما از هم جلوگیری می کند.

15. تمرکز بر حرفه خود به جای رابطه خود

یکی دیگر از دلایل رایج طلاق، مشغله بیش از حد در محل کار یا مدرسه است که نمی توانید روی رابطه خود تمرکز کنید. این می تواند منجر به احساس نارضایتی و ناراحتی در هر دو طرف شود.

اگر این اتفاق افتاد، مهم است که برای برقراری ارتباط مجدد با شریک زندگی خود زمان بگذارید. و شما می توانید با گذراندن وقت با هم و انجام فعالیت هایی که هر دو از آنها لذت می برید، این کار را انجام دهید.

در حالی که هیچ عاملی نمی تواند به تنهایی باعث طلاق شود، اینها برخی از شایع ترین دلایل هستند. با صرف زمان برای پرداختن به این مسائل، می توانید به تقویت پیوند بین خود و همسرتان کمک کنید و از جدایی در آینده جلوگیری کنید.

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم

طلاق یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی است که ممکن است در یک ازدواج رخ دهد. این می تواند فرآیند بسیار دشواری باشد و اغلب با احساس غم و اندوه و خیانت همراه است. اما راه‌هایی برای جلوگیری از طلاق وجود دارد و مهم است که تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه زناشویی خود انجام دهید.

چرا در ازدواج اشتباه می کنیم؟

شاید اکنون از خود بپرسید که چرا زوج ها کارهایی انجام می دهند که ازدواج را از بین می برد. به یاد داشته باشید که شما انسان هستید و همه ما تجربیات مختلفی داریم که ما را به این نقطه از زندگی رسانده است. تغییر عادات و دیدگاه هایمان برای آمیختن زندگی مان با شخص دیگری سخت است.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، اگر انعطاف‌پذیری روان‌شناختی را نیاموخته باشیم، ممکن است تحت تأثیر اضطراب‌ها، ترس‌ها و حتی مسائل ذهنی خود قرار بگیریم. این می تواند ما را مجبور به اشتباهات ازدواج کند که به رابطه ما آسیب می زند.

البته، تغییر دادن چیزهایی که طبیعی به نظر می رسند، سخت است. با این وجود، اگر کسی مایل به تغییر باشد، همیشه امیدی وجود دارد. تغییر همیشه از خودمان شروع می شود، و مهم است که بدانیم چقدر از نظر عاطفی  انعطاف پذير هستید تا با این سفر کنار بیایید.

آیا این احساس که بعد از  فكر كنيد در ازدواج اشتباه کرده اید طبیعی است؟

ازدواج یک قدم بزرگ در هر رابطه ای است. وقتی ازدواج می کنید، فقط به یک شخص دیگر در شراکت نمی پیوندید. شما همچنین در حال پیوستن به دو خانواده با هم هستید. این می تواند به این معنی باشد که سبک زندگی شما بسیار متفاوت شده است و تنظیم آن می تواند دشوار باشد.

مهم است که در این انتقال با شریک زندگی خود صبور باشید. ممکن است برای شما و همسرتان زمان ببرد تا به زندگی یکدیگر عادت کنید، اما زمانی که این کار را انجام دهید، ازدواج شما می تواند بسیار شاد و با ارزش باشد.

چند درصد از متاهلین از ازدواج پشیمان هستند؟

مطالعات متعددی وجود دارد که سعی کرده اند تعداد زوج هایی را که در مقطعی از ازدواج خود دچار نارضایتی زناشویی می شوند، تخمین بزنند.

این مطالعات نشان می دهد که تا 40 درصد از زوج ها در طول مدت ازدواج خود نارضایتی زناشویی قابل توجهی را تجربه می کنند. متاسفانه بسیاری از این ازدواج ها به طلاق ختم می شود. اما می توان با انجام اقداماتی برای تقویت رابطه و حفظ یک ازدواج شاد از دام هایی که اغلب منجر به طلاق می شود جلوگیری کرد.

نتيجه گيري

ازدواج یک سفر است. می‌توانید جاده‌ای را انتخاب کنید که هر دوی شما در آن احساس راحتی کنید و از آن مراقبت کنید. از طرف دیگر، می توانید مسیری را انتخاب کنید که در آن با یکدیگر رقابت می کنید و یکی را برنده می شوید.

دليل اشتباهات ازدواج فقط کارهای ساده نیست؛ بزرگترين دليل در مورد رویکرد شما به شریک زندگی شما است. از اشتباهات ذکر شده در اینجا به عنوان راهنمای خود استفاده کنید و سعی کنید از انجام این اشتباهات در ازدواج خود اجتناب کنید.

اینکه چگونه یکدیگر را در زندگی خود ادغام می کنید و نقاط قوت و ضعف خود را با هم ترکیب می کنید مهم است. یک راه عالی برای شروع سفر  ازدواج این است که به یاد داشته باشید که مهربان بودن بهتر از درست گفتن است.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *