چرا مردم شما را اعصاب خردكن مي دانند؟
وجود يك سري صفات و ويژگي ها باعث مي شود مردم شما را اعصاب خردكن بدانند. در اين مقاله مي خواهيم با اين صفات آشنا شويم و به رفع آنها كمك كنيم.

چرا مردم ما را اعصاب خردكن مي دانند؟

آیا می ترسید از شما به عنوان ” شخص اعصاب خردكن” یاد شود؟ آزاردهنده بودن می تواند یک نقص اجتماعی باشد – برای اینکه بدانید آیا اعصاب خردكن هستید يا نه و چگونه اين اخلاق را متوقف کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

هدف من این است که به شما کمک کنم از رفتار هاي اعصاب خرد كن خود آگاه شوید تا بتوانید انسانی قابل تحمل تر و حتی از نظر اجتماعی باهوش تر شوید!

پس بيايد شروع كنيم.

آیا من اعصاب خردكن هستم؟

بسیاری از افراد اعصاب خردكن در وهله اول حتی متوجه نمی شوند که اعصاب خردكن هستند. افراد اعصاب خردكن ممکن است هنجارهای اجتماعی مختلف را زیر پا بگذارند، با دیگران ناسازگار باشند، خیلی تلاش کنند تا دیگران را بخندانند، یا حتی در یک کتابخانه ساکت با تلفن تماس بگیرند.

آیا می‌دانستید که حتی می‌توانید «فرد اعصاب خردكن» باشید زیرا بیش از حد آدم مثبتي هستید؟ این نوع از مثبت بودن به عنوان مثبت سمی شناخته می شود – و این یک موضوع آزاردهنده است.

بیشتر از این علائم را بررسی کنید تا ببینید آیا آزاردهنده هستید یا خیر:

آدم هاي اعصاب خردكن ويژگي هاي مشتركي دارند. در اين مقاله تست هايي وجود دارد كه بررسي كنيد. اعصاب خردكن هستيد يا نه.
در اين مقاله علائمي را كه نشان مي دهد اعصاب خردكن هستيد را بررسي ميكنيم

سوالات اعصاب خردكن می پرسید:

برخی از افراد تمایل دارند از افراد دیگر برای انجام کارهایی که خودشان می توانند انجام دهند کمک کنند، که باعث می شود آنها را تنبل و در نتیجه اعصاب خردكن نشان مي دهد. به عنوان مثال، اگر شما همون پسری هستید که همیشه از دوستتان در مدرسه پول ناهار می‌خواهید، زیرا پول خود را فراموش کرده‌اید، اين رفتار تكرار شونده اعصاب خرد كن است.

شما خیلی پر سر و صدا هستید:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر می توانید صدای بلندی داشته باشید؟ یک مطالعه در سال 2017 ثابت کرد که میزان بلندی صدای یک فرد یا محیط را می توان اعصاب خردكن در نظر گرفت زیرا از نظر ذهنی و جسمی حواس پرتی را به همراه دارد. باور کنید یا نه، این نکته فقط برای افراد مسن نیست – احتمالاً کسی را می شناسید که مانند یک مربی فوتبال فریاد می زند، حتی اگر نيم متر فاصله دارید.

شما وسط حرف مردم مي پريد.

آیا به دلیل قطع کردن حرف مردم در بين اطرافيانتان معروف هستید، زیرا فکری به ذهن شما خطور کرده است و اکنون باید آن را بیان کنید؟ خوب، هر چه بیشتر حرف مردم را قطع كنيد، اعصاب خردكن تر خواهید شد.

مقاله مرتبط: چطور يك زن باكلاس باشيم؟

شما بهداشت خوبی ندارید

 بوي عرق دادن  باعث می شود مردم از شما دور شوند زیرا بوی شما بر حواس آنها غلبه کرده است و آنها نمی توانند آن را تحمل کنند. اکنون، می‌دانم که برخی از افراد بوهای طبیعی دارند، اما شما می‌توانید سعی کنید به هر قیمتی از عطرهای زننده جلوگیری کنید. بوی بد می تواند به خاطر استفاده زياد از عطرها یا ادکلن های قوی، عدم استفاده از دئودورانت و البته بوی بد دهان و رعایت بهداشت شخصی باشد.

شما منفی صحبت می کنید

 حتی زمانی که با لحن مثبت صحبت می کنید، بسیاری از مردم تمایل دارند کلمات منفی را در حین صحبت عادي استفاده كنند. که به آن پردازش کلمات احساسات می گویند و اين رفتار ممکن است احساس اهصاب خردكني به مخاطب بدهد. برای مثال، رئیستان ممکن است از شما بپرسد: «روزتان چطور است؟» و ممکن است چیزی شبیه این را بیان کنید: «اوه، عالی بود! به جز این هوای وحشتناک و این مشتریان بد.» این مطمئناً باعث می شود که شخص با شما صحبت نکند یا نخواهد در اطراف شما باشد.

البته، دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی شما را اعصاب خردكن بداند (ما بعداً به آن خواهیم پرداخت). عوامل دیگری مانند شوخ طبعی، صحبت کردن با جملات تکراری بدون استراحت، و سمی بودن مداوم نیز می تواند به عامل اعصاب خردكن بودن بالقوه شما بیفزاید.

بنابراین برای اینکه بفهمیم آیا واقعاً اعصاب خردكن هستید یا نه، بیایید يك تست انجام بدهيم

“تست پنج سوالي آیا من اعصاب خرد كن هستم؟”

در اینجا پنج سوال ساده وجود دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید چقدر اعصاب خردكن هستید!

آیا به اندازه کافی شجاع هستید که در این تست شرکت کنید؟ پس خود را برای اتفاقات آینده آماده کنید و ببینیم چقدر می توانید اعصاب خردكن باشید!

1)به شخص مورد علاقه تان مکرراً پیام می‌دهید، اما یک شب ناگهان اين شخص پاسخ نمی‌دهد! شما فکر می کنید که این به یک سوال بالقوه حساس مربوط می شود که قبلاً از آنها پرسیده اید. در ادامه چه کاری انجام می دهید؟

سعی مي كنيد دفعه بعد حضوري با او صحبت كنيد.

به او تعداد زيادي پيامك ارسال مي كنيد و سؤال را مطرح کنید، به این امید که آنها به پيامك شما جواب بدهند.

استراحت ميکنید و یک یا دو روز به آنها فرصت دهید تا فكر كنند.

شروع به ارسال پیامک به شخص دیگری کنید

اگر بعد از اینکه  فرد مورد علاقه شما به پیام‌های شما پاسخ نمی‌دهند، به ارسال  پيام ادامه دهید، شما فردي اعصاب خردكن هستيد. پس اگر گزينه دو را انتخاب كرديد بدانيد كه كمبود مهارت ارتباطي شما بسيار اعصاب خرد كن است.

2) هر چند وقت یک بار از مشکلات خود یا دیگران شکایت می کنید؟

زياد

یک بار در هفته

فقط وقتی از من در مورد اين موضوع سوال می شود

وقتی با یک مشاور هستم

شکایت کردن یکی از سریع ترین راه ها برای وادار کردن کسی به این فکر است که شما خیلی اعصاب خردكن هستید! اگر «الف» را انتخاب کنید، ممکن است افراد از شما دوری کنند، زیرا شما را به عنوان باری می‌بینند که اعصابشان را خرد مي كنيد.

مقاله مرتبط: هفت درس زندگي كه خيلي دير ياد مي گيريم.

3) فرض کنید در محل کار هستید و سعی می‌کنید دلیل برگردانده شدن زیاد محصولتان را بیابید. همکارتان چند دلیل احتمالی و راهنمایی در مورد چگونگی رفع مشکل به شما می دهد، اما شما فکر می کنید که آنها اشتباه می کنند. چگونه پاسخ می دهید؟

توصیه های آنها را  مي پذيريد و به کار مي بريد.

در مورد گزینه های واقع بینانه تر بحث کنید.

مي گوييد “متشکرم” و توصيه آنها را آزمایش کنید.

به صراحت به آنها مي گوييد که چرا هیچ یک از راه حل هاي  آنها جواب نمی دهد.

اگر «D» را انتخاب کنید، ممکن است در محل کار کمی پرخاشگرتر از آن چیزی باشید که همکارانتان دوست دارند. اگر دائماً نظر خود را مطرح کنید اما نظرات دیگران را در نظر نگیرید، ممکن است شما را آزاردهنده بدانند.

4)تصور کنید در یک مهمانی با شخص جدیدی آشنا می شوید. در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟

خودم

او

یک موضوع کاملا تصادفی

شروع کننده مکالمه جالب

اگر «الف» را انتخاب کنید، ممکن است افراد شما را بیش از حد خود شیفته و اعصاب خردكن بدانند. همانطور که دیل کارنگی یک بار گفت: “نام یک شخص برای آن شخص شیرین ترین و مهم ترین صدا در هر زبانی است.” اگر «C» را انتخاب کردید، ممکن است اعصاب خردكن باشید – بسته به اینکه چه موضوعی را انتخاب کنید!

5) دوستانتان با شما شوخی می کنند و همه می خندند. شما چه واکنشی نشان می دهید؟

باهاشون میخندم.

با آنها شوخی می کنم.

من ممکن است ناراحت شوم زیرا دوست ندارم مورد توجه قرار بگیرم.

دوستان من هرگز با من شوخی نمی کنند

دوستان و اعضای خانواده ممکن است با کسانی که با آنها احساس راحتی می کنند شوخی کنند. انتخاب “C” نشان می دهد که شما می توانید دوست حساسی باشید که مردم دوست ندارند با او شوخی کنند.

خب چکار کردی؟

به هر بار كه جواب اعصاب خردكن بودن را انتخاب كرده ايد يك نمره بدهيد. اگر فقط يك جواب اعصاب خردكن بودن داده ايد بيست درصد آدم اعصاب خردكني هستيد. دو جواب چهل درصد اعصاب خردكن، سه جواب شصت درصد اعصاب خردكن هستيد و چهار جواب هشتاد درصد اعصاب خردكن هستيد. اگر هر پنج جواب را گزينه اعصاب خردكن انتخاب كرده ايد پس شما صد درصد آدم اعصاب خرد كني هستيد.

با جمع کردن پاسخ های خود به خود امتیاز دهید. اگر حداقل 3 از 5 پاسخ “اعصاب خردكن” را انتخاب کنید، متأسفانه ممکن است مردم فکر کنند که شما آدم اعصاب خردكني هستید.

سعی کنید از کسی که می شناسید بپرسید: “من نظر صادقانه شما را می خواهم—نیازی به طفره رفتن نیست. آیا فکر می‌کنید آيا من اعصاب خرد كن هستم؟”و ببینید  او چه می گویند یا نمی گویند.

در اینجا یک نکته وجود دارد: هرچه بیشتر دوستان شما در جواب دادن تردید کنند، شما را آدم اعصاب خردكن تري می دانند.

مقاله مرتبط: چطور زندگي مان را تغيير دهيم؟

شش راه برای متوقف کردن اعصاب خرد كن بودن

در اينجا شش نکته و ترفند برای شما آورده شده است تا در نهایت از شر این ویژگی اعصاب خردكن برای همیشه خلاص شوید و شخص شگفت انگیزی را که واقعاً هستید آزاد کنید!

لبخند بزنيد

برای افرادی که به نظر می رسد فاقد تعامل هستند، لبخند زدن خوب عمل می کند. تحقیقات نشان می دهد که لبخند زدن از نشانه های اجتماعی درگیری است.

به عبارت دیگر…

هر چه بیشتر لبخند بزنید، افراد بیشتری شما را درگیر مکالمه می‌دانند! علاوه بر این، ما تمایل داریم افراد خندان را با ویژگی‌های مثبت نیز مرتبط کنیم (يعني آنها را غير اعصاب خردكن در نظر بگيريم.) با نشان دادن آن دندان هاي سفید مرواریدی، کمتر اعصاب خردكن به نظر مي رسيد.

نکته:  اگر اتفاق بدی افتاده است یا در موقعیت منفی قرار دارید، چهره شما باید با روحیه مطابقت داشته باشد! به خبر بد کسی لبخند نزنید.

از تکنیک «بپرسید یا بگویید» استفاده کنید

برای: افرادی که در مکالمه با مردم بد هستند خوب کار می کند

مردم می توانند متوجه شوند که شما توجه نمی کنید زیرا یا  عكس العملي ندارید یا فوراً موضوع را به چیزی کاملاً متفاوت تغییر می دهید.

بیایید اين ضعف شما را با استفاده از تکنیک “بپرس یا بگو” تغییر دهیم.

هر زمان که در یک مکالمه هستید و طرف مقابل چیزی می گوید، به سادگی با گفتن چیزی که مربوط به آن موضوع است، از صحبت های او صرف نظر کنید.

به عنوان مثال، اگر در رويدادي هستید و آنها کسب و کار رستوران خود را مطرح می کنند، می توانید: بپرسید: یک سوال در مورد رستوران آنها مطرح کنید. این می تواند مدت زمان باز بودن آنها باشد، اگر دوست دارند در این تجارت باشند، چه نوع غذایی درست می کنند، چه چیزی باعث شروع آنها شده است، کجا هستند، با چه کسی کار می کنند و سوالاتي از اين قبيل.

به آنها چیزی مربوط به رستوران یا تجارت به طور کلی بگویید، مانند تاریخچه کسب و کار خودتان، که یک بار تقریباً یک رستوران راه اندازی کردید، یک برنامه تلویزیونی در مورد مشاغل رستوراني ديديد، در مورد اهمیت داشتن تجارتشان حرف بزنيد، یک آمار قابل توجه در مورد رستوران ها یا سایر مشاغل به آنها بدهيد.

نکته : بیش از حد در مورد خودتان صحبت کنید؟ روی بخش «پرسیدن» تمرکز کنید. تمام توجه خود را به گوینده معطوف کنید و بازخورد و سؤالاتی ارائه دهید که مکالمه را در مورد او و موضوع مورد علاقه او حفظ کند.

دوست داشتنی تر شوید

بیایید با اين موضوع روبرو شویم: اگر مردم شما را اعصاب خردكن می دانند، احتمالاً دوست داشتنی ترین فرد در اتاق نیستید. اما دوست داشتنی بودن مانند علم است. و هرچه بیشتر بدانید چگونه دوست داشتنی باشید، برای مردم راحت تر می شود که شما را دوست داشته باشند.

نقش وکیل مدافع فرشته را بازی کنید

برای: افرادی که دوست دارند حق با آنها باشد اين روش خوب کار می کند

اگر به ایفای نقش وکیل مدافع شیطان عادت دارید، می‌خواهم به جای آن نقش مدافع فرشته را بازی کنید.

به عبارت دیگر، فردی باشید که عقاید دیگران را می پذیرد. این بدان معنا نیست که ایده های آنها درست است یا لزوماً با آنها موافق هستید – این فقط به این معنی است که می پذیرید آنها این ایده ها را دارند.

فرض کنید سر کار هستید و همکارتان می آید و درباره اینکه چگونه یک سیستم سرگرمی خانگی بهترین خرید زندگی او بوده است صحبت می کند – حتی اگر برای پرداخت آن وام گرفته باشد. شما که فردی باهوش مالی هستید، عمیقاً می دانید که این یک ایده وحشتناک است.

اما او مدام می گوید که باید یکی را بگیری. پس چیکار میکنی؟

نقش وکیل فرشته را بازی کنید – و چیزی شبیه این بگویید: آره! این کاملا شگفت انگیز به نظر می رسد. من حتما آن را در ليست خريدم مي گذارم.

هدف از ایفای نقش مدافع فرشته، شنیدن صدای مردم است.

شاید همکارتان بهترین ها را برای شما می خواهد. یا شاید او در مورد خرید خود حدس های دومی دارد و فقط نیاز به تأیید دارد که کاری که انجام داده درست بوده است. در هر صورت، بازی در نقش مدافع فرشته قطعاً امتیازات اجتماعی را برای شما به ارمغان می آورد!

افراد را به حال خود رها کن

برای افرادی که دوست دارند مدیریت خردمندانه انجام دهند اين روش خوب عمل می کند

اگر همیشه در حال بررسی افراد هستید، رها کردن افراد مفهوم مهمی است که باید از آن استفاده کنید.

مطمئناً، ممکن است فکر کنید با بررسي دقيق افراد دارید کار خوبی می کنید.

اما آیا واقعاً باعث ایجاد استرس و ناراحتی ذهنی غیر ضروری برای همکارانتان می‌شوید؟

به جای اینکه هر روز کارمندان یا دوستانتان بررسی کنید که چه کاری انجام می دهند، بگذارید ساعت خود به خود کار کند.

مدیران خوب می‌دانند که چگونه یک کسب‌وکار را اداره کنند، مدیران بزرگ می‌دانند چگونه اجازه دهند آن کسب‌وکار خودش را اداره کند.

چه تماس هفتگی تیمی باشد یا یک ایمیل هفتگی، به آنها اجازه دهید به جای اینکه خودتان آنها را دنبال کنید، به‌روزرسانی‌ها را به شما ارائه دهند.

تسلط بر انرژی اجتماعی

برای: افرادی که در نشانه های اجتماعی بد هستند اين روش خوب کار می کند

اگر تا به حال اتاقی مملو از مردم و حال و هوای آن‌ها را «احساس کنید»، احتمالاً چیزی که به عنوان انرژی اجتماعی شناخته می‌شود را احساس کرده‌اید.

انرژی اجتماعی همان حال و هوا یا «احساسی» است که وقتی وارد اتاقی پر از افراد می شوید، به دست می آورید. انرژی اجتماعی در اتاق می‌تواند هیجان‌انگیز و شاداب باشد (مانند یک مهمانی) یا آرام‌ باشد مانند رفتن به خانه يك دوست.

برای بیان علمی تر، می توانید انرژی اجتماعی را به عنوان ویژگی های جمعی غیرکلامی و کلامی همه افراد حاضر در اتاق در نظر بگیرید.

گفته می شود که افراد هماهنگ هستند و به نظر می رسند که به هم تعلق دارند زیرا رفتارهای غیرکلامی و کلامی آنها مطابقت دارد. بنابراین اگر در یک گروه هستید و به شما برچسب «عجیب» یا «اعصاب خردكن» زده شده است، به احتمال زیاد با هم ترکیب نمی‌شوید.

مهم است که خود را با انرژی اتاق را هماهنگ کنید تا بتوانید به راحتی با دوستان خود جا بیفتید و به جای برهم زدن آرامش، آرامش را تقویت کنید.

در اینجا چگونگي اين روش آورده شده است:

انرژی اجتماعی موجود در اتاق را شناسایی کنید. آیا انرژی اجتماعی گرمتر و دوستانه تر است؟ یا حرفه ای و باحاله؟ افراد واقعاً کاریزماتیک می توانند انرژی اجتماعی یک گروه را نسبتاً آسان تغییر دهند – با این حال، اگر تازه شروع کرده اید، سعی کنید خود را با بقيه ترکیب کنید. به زبان بدن گروه و نحوه صحبت آنها برای نکات توجه کنید.

چند «نشانه کلیدی» را شناسایی کنید. این نشانه ها ممکن است نحوه ایستادن آنها باشد (مستقیم، تکیه دادن به یک پا، با نیم تنه به پهلو)، نحوه لباس پوشیدن آنها (حرفه ای، غیر رسمی، با رنگ های خاص)، یا حتی نحوه استفاده از حرکات دستشان.

نشانه های آنها را کپی کنید. سعی کنید به طور ظریف از آنها تقلید کنید. رفتار آنها را آینه کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. آیا چیزی را تغییر می دهد؟ آیا آنها شما را قابل تحمل تر و کمتر اعصاب خردكن می دانند؟

به یاد داشته باشید، هدف شما فقط کپی کردن آنها نیست، بلکه بیشتر این است که ببینید چه چیزی کار می کند. حتی ممکن است از یک دوست صمیمی بخواهید که نحوه رفتار شما را در کنار گروه خاصی از افراد مشاهده کند تا متوجه شود که چگونه رفتار كنيد.

هنگامی که تشخیص دادید چه رفتاري موثر است، بر انرژی اجتماعی مسلط شوید!

مثبت بودن را افزایش دهید

برای: افرادی که بیش از حد منفی هستند اين روش موثر است. کلیشه ای به نظر می رسد، اما به مثبت ماندن کمک می کند.

اگر متوجه می‌شوید که همیشه از کار، روابط خود یا به طور کلی زندگی شکایت می‌کنید، وقت آن است با عينك مثبت بيني به اطراف نگاه كنيد.

قدردان باشید. یک مطالعه ثابت می‌کند که قدردانی مؤثر است – «قدردانی احساسات سمی مانند حسادت، رنجش، پشیمانی و افسردگی را که می‌تواند شادی ما را از بین ببرد، مسدود می‌کند. قبلاً در مورد قدرداني  شنیده‌اید، اما هر روز چند چیز را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید، یادداشت کنید با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید و به معنای واقعی کلمه با افکار منفی خود مبارزه خواهید کرد.

خلبان منفی خود را تغییر دهید. همه ما در سرمان خلبانی داریم که افکار ما را چه مثبت و چه منفی کنترل می کند. در طول روز، خود را در حال فکر کردن به افکار منفی قرار دهید و بلافاصله آنها را با افکار مثبت جایگزین کنید. شايد اين روش موثر باشد كه يك شيشه جريمه براي افكار منفي داشته باشيد. هر بار كه فكر منفي در ذهنتان بود خودتان را جريمه مادي كنيد و مبلغي داخل شيشه بگذاريد.

آهنگاتو عوض کن آیا موسیقی منفی مصرف می کنید؟ اخبار منفی چطور؟ فیلم ها و برنامه های تلویزیونی منفی؟ یک سم زدایی منفی کامل با جایگزینی منابع منفی با منابع مثبت انجام دهید.

ارتباط چشمی برقرار کن. آیا در خیابان راه می روید که انگار بتمن به دنبال جوکر می گردد؟ سعی کنید با دیگران ارتباط چشمی دوستانه برقرار کنید. اگر «فکر می‌کنید» منفی هستند، به واکنش‌های آن‌ها اهمیت ندهید و سعی کنید مثبت بودن را در دیگران ببینید.

نکته: خیلی مثبت نباشید. به سمت مثبت شدن سمی عبور نکنید.

چرا من اینقدر اعصاب خردكن هستم؟

خوشحال می‌شوید بدانید که دلایل عملی وجود دارد که چرا برای دیگران اعصاب خردكن هستید و چرا حتی می‌توانید از خودتان عصبانی شوید.

بيايد به اين دلايل نگاهي بيندازيم.

شما اضطراب دارید

با اين همه گزینه‌هایی که در دنیا داریم، مردم در هنگام تصمیم‌گیری در مورد آنچه می‌خواهند، غرق در اضطراب و دو دلي می‌شوند. این فرآیند  تصميم گيري اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما می تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد و آنها را دچار اضطراب کند.

از خود بپرسید که آیا می خواهید در کنار چنین فردی باشید؟

اگر پاسخ منفی است اکنون بینش بیشتری در مورد اینکه چرا ممکن است کسی شما را اعصاب خرد كن بداند، دارید. شما خودتان هم نمي خواهيد با اين فرد معاشرت كنيد پس اعصاب خرد كن مي شويد.

شما فاقد احساسات مثبت هستید

من قبلاً به این موضوع اشاره کردم، اما عدم مثبت اندیشی شما نیز می تواند دلیلی باشد که دوستانتان دلایلی پیدا می کنند تا نیایند و با شما معاشرت نکنند.

فقدان احساسات مثبت منجر به اعمال منفی عمیق تری مانند فریاد زدن، پرخاشگری منفعلانه یا شکایت بیش از حد می شود که باعث می شود شما را “غیر دوستانه” نشان دهید.

شما درک نادرستی دارید.

این احتمال وجود دارد که شما آزاردهنده نباشید. شما به سادگی فکر می کنید  مشكل شما بر اساس عوامل دیگری مانند رضایت فوری، یا عزت نفس است..

برای مثال، فرض کنید برای یک پروژه کاری درخواست کمک می‌کنید و همکارتان می‌گوید: «مشکلی نیست»، اما هرگز برای کمک پيش شما نمي آيند..

پس چه اتفاقی افتاد!؟

ممکن است احساس کنید که دوستتان برنگشته است، زيرا نمي خواهد شما مزاحمش شويد، و اين حس شما را درگير خودگويي هاي منفي مي كند.

اما واقعیت شاید این باشد که آنها فقط مشغول بودند و فراموش کردند.

نکته: از شک و تردید نسبت به خود و دیگران خلاص شويد. از شر افکاری مانند “از من متنفرند!” و “می دانستم که همکارم  مثل خنجر پشت سر است.”خود را رها كنيد. افکار منفی خود را با افکار مثبت جایگزین کنید و روحیه خود را دوباره مشاهده کنید!

نکته حرفه ای: به جای تفسیری که از آنها دارید، روی دلیل ترک آنها و کلماتی که استفاده می کنند تمرکز کنید.

نکته حرفه ای شماره 3: اگر از عزت نفس پایین رنج می برید، سه بار در روز پیشرفت شخصی خود را به خود یادآوری کنید. از جملات تاکیدی مثبت به درستی برای تقویت عزت نفس خود استفاده کنید و سعی کنید برای افزایش دوپامین از دست رفته، سم زدایی دیجیتال انجام دهید!

آیا بد است که بپرسیم آیا اعصاب خردكن هستم؟

اصلا بد نيست. مناسب به نظر می رسد که از کسی بپرسید که آیا از نظرش آزاردهنده هستید زیرا این نشان دهنده سطح بالاتری از بلوغ و آگاهی شما است. این  پرسش همچنین نشان می دهد که شما به مرزهای آنها احترام می گذارید و به آنها احترام می گذارید، حتي اگر براي پرسيدن اين سوال خجالت مي كشيد بهتر است اين سوال را بپرسيد.

با این حال، این چیزی است که باید به خاطر بسپارید: فقط بپرسید “آیا من مزاحم هستم؟” یک بار. طنز اینجاست که حتی اگر واقعاً بخواهید بیشتر بدانید، هر چه بیشتر بپرسید، آزاردهنده تر می شوید!

چگونه می توان فهمید که کسی از دست شما عصبانی است؟

خوب، پس می خواهید بگویید که آیا کسی واقعاً از شما ناراحت است؟ در اینجا علائمی وجود دارد که باید به آنها توجه كنيد:

1 .زبان بدن

انواع مختلفی از زبان بدن برای ابراز عدم علاقه یا بی حوصلگی در یک موقعیت استفاده می شود که به ناچار منجر به نشان دادن احساسات منفی با بدن می شود. زبان بدن که نشان می‌دهد کسی شما را آزاردهنده می‌بیند می‌تواند باشد:

بازوهایشان را روی سینه جمع کنند.

این یک نشانه معمولی زبان بدن است که به کسی نشان می دهد که خود را از شما دور می کند. ما معمولاً این کار را انجام می دهیم اگر بخواهیم از خود محافظت کنیم – چه به صورت فیزیکی و چه صرفاً از حضور شخص دیگر!

فشار دادن فک:

فشار دادن فک یک بیان معمولی خشم است و اغلب قبل از اینکه کسی وارد دعوا شود دیده می شود. این به این معنی نیست که شما قصد دعوا دارید، اما این یک نشانه رایج است که کسی ناراحت و به طور بالقوه آزرده می شود.

ابروهایشان را درهم می‌کشند.

مانند نشانه بالا، ابروهای شیاردار نیز خشم را نشان می دهند و مشخصه نگاه “چشم های عصبانی” هستند. اگر کسی را دیدید که به طور ناگهانی ابروی خود را در هم می‌کشد، توجه کنید.

اجتناب از تماس چشمی

 این یک نشانه اجتنابی معمولی است که سیگنال می دهد “من نمی خواهم تو را ببینم!” اگر می دانید که آنها تمایل زیادی به برقراری تماس چشمی دارند اما به دلایلی از شما دوری می کنند، این می تواند به این معنی باشد که آنها می خواهند شما را ترک کنید.

بی حوصله آه می کشد.

اگر چه (بیشتر اوقات) ناخواسته است، اما آه نشانه پریشانی یا اضطراب است و می تواند نشانه سایر احساسات منفی مانند ناامیدی باشد. وقتی می بینید که این اتفاق می افتد، فقط بدانید که زمان آن رسیده است که کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و اجازه دهید آنها به سر كار  بعدی خود بروند.

درگیر شدن در حواس پرتی.

 یادتان هست که در مدرسه شما فقط برای بیدار نگه داشتن خودتان نقاشی می کشیدید؟ این خود حواس‌پرتی است، و این یک روش معمولی است که مردم با قرار گرفتن در کنار افراد مزاحم و در عین حال تلاش برای مودب بودن برخورد می‌کنند. اشکال حواس پرتی می تواند شامل بازی با دست، جویدن آدامس یا حتی خاراندن سر باشد.

نکته ویژه: دیدن تنها یکی از این نشانه‌ها لزوماً به این معنی نیست که شما آزاردهنده هستید، اما اگر هر بار که در اطراف شخصی هستید چندین مورد از آنها را مشاهده می‌کنید، سعی کنید عمیق‌تر بگردید تا دلیل آن را بیابید.

2. توافق ثابت

آیا تا به حال آنقدر با کسی صحبت کرده اید که در نهايت با تمام چيزهايي كه مي گوييد بله بگويد تا از دست شما خلاص شود.

خوب، اين بله گفتن  ممکن است به این دلیل باشد که 100٪ مواقع حق با شماست… یا فکر می کنند اگر با شما موافق باشند، در نهایت صحبت را متوقف خواهید کرد.

اگر اين افراد را همیشه در اطراف خود می بینید که عجله دارند، اما  در اطراف دیگران عجله ندارند، یا اگر آنها همیشه بهانه می آورند. ممكن است به اين خاطر باشد كه شما را اعصاب خردكن مي دانند.

3.ترک ناگهانی

وقتی عصبانیت بیشتر می شود و بهانه ها جواب نمی دهند، رها کردن ناگهانی شما در جایی که ایستاده اید آخرین سیگنال است که نشان می دهد شخصی از شما عصبانی است.

چگونه متوجه می شوید که کسی را به صورت آنلاین آزار می دهید؟

می‌دانید که اگر کسی را آنلاین آزار می‌دهید، اگر این اقدامات دیجیتالی را انجام دهد:

آنها ناگهان “باید بروند” یا “اینترنت آنها مشکل دارد” در حالی که در حال تماس با زوم هستند/

آنها به جلسه بعدی شما فشار می آورند تا بعداً و بعداً و بعداً…

شما بلاک می شوید یا آنفرند مي شويد.

شما یک حساب کاربری جدید ایجاد می کنید تا به آنها پیام دهید، دوباره بلاك مي شويد و آنفرند مي شويد.

مردم در صحبت با شما از علامت تعجب استفاده می کنند (!!!)، اما شما فکر می کنید که به این معنی است که آنها هیجان زده هستند.

از شکلک‌های پست یا تحقیرآمیز نسبت به شما استفاده می‌شود

آنها می گویند که می خواهند با شما ملاقات كنند ولي در واقع شما را هايد مي كنند.

نکته: قبیله خود را پیدا کنید

نکته اینجاست: برخی افراد ممکن است شما را آزاردهنده بدانند، و شاید این خوب باشد. قرار نیست همه دوست شما باشند.

قبیله خود را از افرادی بیابید که شما را به خاطر آنچه هستید دوست دارند – گفتن آن آسان تر از انجام دادن، آن است.

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *