چطور يك زن باكلاس باشيم
معني باكلاس بودن در طول زمان تغيير مي كند ولي ظرافت هاي زنانه اي كه به شما كمك مي كند با كلاس به نظر برسيد ثابت هستند.

چطور يك زن باكلاس باشيم؟

همانطور که آداب معاشرت در طول زمان تغییر می کند. درک مرسوم از معنای “زن باكلاس” بودن نیز تغییر می کند. در زمان قديم  رفتار زن با كلاس شبيه يك پرنسس بود. اگرچه ممکن است این اصطلاح منسوخ به نظر برسد، اما جنبه‌های خاصی از رفتار زنانه وجود دارد که مردود نیستند: ظرافت، مودب بودن، و احساس احترام نسبت به خود و دیگران. این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه یک زن با كلاس امروزی باشید.

قسمت اول: رفتار يك زن باكلاس

1)خودت را آموزش بده

 یک خانم سخنور است و می تواند گفتگو کند. این امر مستلزم مطالعه خوب و به روز بودن در مورد رویدادهای جاری جهان است. در حالی که این لزوماً به آموزش رسمی نیاز ندارد،  اما دستیابی به بالاترین سطح تحصیلی ممکن به نفع شما خواهد بود.

اگر در مدرسه ثبت نام نکرده اید، راه های جایگزین برای آموزش خود پیدا کنید. کتاب‌های زیادی (چه داستانی و چه غیرداستانی) بخوانید، اخبار بخوانید و در سمینارها و/یا بحث‌ها شرکت کنید.

به لطف اینترنت، اکثر مردم با لمس یک دکمه به مجموعه بی پایانی از مقالات علمی در موضوعات مختلف دسترسی رایگان دارند.

بسیاری از دانشگاه ها به افراد اجازه می‌دهند که بدون دریافت مدرك علمی در جلسات سخنرانی بنشینند. با این حال، قبل از رفتن به کلاس، حتماً این موضوع را با دانشگاه و استاد مربوطه هماهنگ كنيد.

2)نسبت به دیگران احترام قائل باشید.

 باكلاس بودن فقط به این نیست که از بیرون  و ظاهرا باكلاس به نظر برسید یا  باكلاس رفتار کنید. باكلاس بودن شامل این است که در درون هم فرد خوبی باشید.

وقتی با شخص دیگری صحبت می کنید، توجه کامل خود را به او معطوف کنید. اين كار مودبانه است و باعث ایجاد مکالمه مهیج‌تر برای هر دو طرف می‌شود. حرف دیگران را قطع نکنید و وسط حرف آنها صحبت نکنید.

کمک خود را به نیازمندان ارائه دهید. این کار می‌تواند به سادگی کمک به یک فرد مسن برای حمل مواد غذایی خود، یا یک اقدام سخاوتمندانه‌تر مانند داوطلب شدن در یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها یا كمك به حیوانات باشد.

مقاله مرتبط: يازده رفتار ساده که باعث احترام گذاشتن مردم به شما مي شود.

3)با مزه بودن شیرین بودن ملیح بودن.

یک زن باكلاس واقعی فقط ساکت نمی نشیند و اجازه نمی دهد دنیا از کنارش بگذرد. او با افراد دیگر وارد مكالمه می شود، مکالمات محرکی را انجام می دهد و یک معشوق ظریف است.

اگر نمی دانید چگونه جذاب باشید. با لبخند زدن بیشتر به افراد هنگام صحبت با آنها و تعریف و تمجید بیشتر از مردم شروع کنید. تعاريف خود را شخصی کنید؛ به عنوان مثال، به جای تعارف از کفش های یک فرد، به او بگویید که فکر می کنید حس بی عیب و نقصی از مد دارد.

4) وضعیت بدنی خوبی داشته باشید

راست ایستادن و راست نشستن نشانه های یک زن باكلاس واقعی است. به عنوان یک امتیاز اضافی، داشتن حالت بدنی خوب برای کمر شما بهتر است و به تقویت عضلات بدن کمک می کند! برای عادت کردن به این کار کمی آموزش لازم است، به خصوص اگر به خمیده راه رفتن عادت دارید.

زياده روي نشانه دهنده عدم كنترل است و با كلاسي شما را زير سوال مي برد.
زياده روي در خوردن و نوشيدن نشان دهنده اين است كه شما روي خودتان كنترل نداريد.

5)زياد نخوريد. زياد ننوشيد.

زن باكلاس بودن مستلزم داشتن خویشتن داری است و هر دوی این فعالیت ها نمونه هایی از زیاده روی هستند.

6)كلمات لطفا و ممنون بگوييد.

 در حالی که این ممکن است مانند یک کلیشه آداب معاشرت به نظر برسد. فراموش کردن گفتن این چیزها (حتی تصادفی) بسیار بی ادبانه به نظر می رسد.

هر وقت کسی لطفی به شما کرد، چه بزرگ و چه کوچک، از او تشکر کنید. اين كار به او نشان خواهد داد که شما از آن قدردانی کرده اید.

همیشه پس از شرکت در یک مهمانی یا مناسبت های خاص در خانه میزبان/میزبان از او تشکر کنید. ارسال پیامک، تماس تلفنی یا ایمیل «متشکرم» را در روز بعد در نظر بگیرید.

همیشه از مردم برای هدایایی که به شما داده اند تشکر کنید. ممکن است بخواهید یادداشتی برای تشکر از شخص بنویسید.

از کلمات “لطفا” و “متشکرم” سوء استفاده نکنید. استفاده زیاد از آنها معنایشان را از بین می برد و شما را ضعیف جلوه می دهد. به عنوان مثال، اگر پیشخدمت صندلی شما را برای شما بیرون آورد، دستمال سفره تان را باز کرد و سپس یک لیوان آب برای شما بریزد، یک بار در پایان کار از او تشکر کنید، نه یک بار بعد از هر حرکت.

هنگام تشکر از دیگران جزئیات را اضافه کنید. مثلا فقط نگوييد «متشکرم». بلكه به دوستی که با شما در مورد موضوعی صحبت کرد بگویید «ممنون که اینقدر درک می‌کنید. واقعاً برای من معنای زیادی دارد.» این نوع تشكر صادقانه تر ظاهر خواهد شد.

مقاله مرتبط: پرحرفي: چطور بفهميم زياد در مورد خودمان اطلاعات مي دهيم؟

7.بدانید چه زمانی نه بگویید.

مودب بودن به این معنا نیست که منفعل باشید و اجازه دهید دیگران از شما سوء استفاده کنند. این مهم است که یاد بگیرید چگونه مؤدبانه به مردم نه بگویید.[6]

اگر کسی به شما الکل یا سیگار پیشنهاد می دهد و شما علاقه ای به آن ندارید، با مهربانی از او تشکر کنید و رد کنید. تسلیم شدن بر خلاف میل شما این تصور را ایجاد می کند که شما به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرید.

به همین ترتیب، اگر مردی سعی می‌کند از نظر فیزیکی با شما پرخاشگری می‌کند، از خودتان دفاع کنید و به او بگویید که عقب‌نشینی کند. در صورت لزوم، با پليس تماس بگیرید یا کمک بخواهید.

8. هنگام بازدید از خانه دیگران محترمانه رفتار کنید.

هنگامی که در خانه شخص دیگری مهمان هستید، به میزبان اجازه دهید تا به شما بگوید کجا بنشینید، کیفتان را کجا بگذارید، کفش‌هایتان را در بیاورید یا نه، و غیره.

به یاد داشته باشید که برخی از افراد از محیط خانه خود محافظت بیشتری نسبت به دیگران دارند. بهترين رفتار را داشته باشيد.

9.در را برای دیگران باز نگه دارید.

 فرقی نمی کند که مرد باشید یا زن، پیشنهاد باز نگه داشتن در برای دیگران محترمانه و دوستانه است.

10. افراد را معرفی کنید.

 اگر با یک نفر صحبت می کنید و شخص دیگری نزدیک می شود. شخصی را که در ابتدا با او صحبت می کردید را به شخصی که تازه وارد شده است معرفی کنید.

در دنیای تجارت، ترتیب معرفی‌ها به سطح «اهمیت» یک فرد بستگی دارد، به عبارت دیگر، به سطح ارشدیت او در شرکت بستگی دارد. در چنین مثالی، ابتدا فرد بالاتر را معرفی می‌کنید. و سپس برعکس. به یاد داشته باشید که مشتری صرف نظر از عنوان او، همیشه از بالاترین درجه ارشديت برخوردار است.

در صورت امکان جزئیات متفکرانه ای در مورد شخصی که معرفی می کنید اضافه کنید. به جای اینکه فقط نام شخص را ذکر کنید، عنوان او یا نحوه شناخت شما از این شخص را نیز معرفی کنید.

11.آرام، خونسرد باشيد

در صورت عصبانیت، عصبانیت یا ناراحتی از سرزنش دیگران خودداری کنید. آماده باشید. شرایط را منطقی و آرام مدیریت کنید. این کار شما را از انجام یا گفتن چیزهایی در عصبانيت که بعداً پشیمان می شود، جلوگيري مي كند.

قسمت دوم لباس پوشیدن مثل یک زن باكلاس

1.بهداشت شخصی خود را رعایت کنید.

این کار باعث می‌شود که ظاهر و بوی خود را به بهترین شکل بچشید و مهمتر از آن از عفونت و سایر بیماری‌ها جلوگیری کنید.

روزانه دوش بگیرید. اگر نمی خواهید موهای خود را هر روز بشویید، کلاه دوش بپوشید و بدن خود را با آب و صابون بشویید.

هر روز صبح و عصر دندان های خود را مسواک بزنید. مسواک زدن بین وعده های غذایی می تواند سلامت و ظاهر دندان ها و لثه های شما را بیشتر بهبود بخشد.

دئودورانت بزنيد. بوي خوب دادن به همان اندازه مهم است که ظاهر خوب مهم است.

رژیم اپیلاسیون، اصلاح و/یا موچین خود استفاده كنيد. خلاص شدن از شر موهای زائد بدن می تواند فوراً شما را جذاب تر کند و پوستی صاف و قابل لمس برای شما به ارمغان بیاورد.

2.شیک لباس بپوشيد

 این بدان معناست که متناسب با موقعیت، تیپ بدنی و سن خود لباس بپوشید. بهترین قضاوت خود را برای تعیین اینکه چه لباسی برای شما مناسب تر است استفاده کنید.

لباس های کمتر اما با کیفیت تر بخرید که ماندگاری داشته باشند. پوشیدن وسایل دور ریختنی ارزان قیمت برای تصویر جدید شما خوب نیست. لباسی بپوشید که به راحتی مناسب شما باشد

شروع کنید به پوشیدن دامن یا لباس به جای شلوار. آنها زنانگی شما را نشان می دهند و منحنی های شما را بهتر از شلوار نشان می دهند و شما احساس بسیار زیباتر و زنانه تر خواهید داشت. و هیچ چیز بلندتر از این نمی گوید که “زن باكلاس” دختری است که دامن می پوشد. در حالی که همه دوستانش شلوار جین پوشیده اند. در مهماني ها همیشه جوراب شلواری بپوشید.

اگر کفش‌های پاشنه بلند شما را ناراحت مي كند. خود را ملزم به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نکنید – کفش‌های تخت نیز به همان اندازه خوب هستند.

شلوار گرمکن یا لباس ورزشی نپوشید مگر اینکه در باشگاه باشيد یا ورزش کنید. پوشیدن این لباس‌ها در تمام طول روز نشان می‌دهد که توجه کمی به ظاهر بدنی خود داشته باشید.

پوشيدن لباس هاي بي كيفيت شما را يك زن با كلاس نمي كند.
وقتي فقط لباس ورزشي مي پوشيد و هيچ توجهي به ظاهرتان نداريد اين كار باعث مي شود در نظر بقيه زن با كلاسي به نظر نرسيد.

3. لباس خود را تمیز نگه دارید.

 لباس‌هایتان را اتو کنید تا چروک‌ها از بین بروند و اگر لباس‌هایتان لک شدند، حتماً بشویید.

4.از آرایش بیش از حد یا لباس های آشکار استفاده نکنید.

ظرافت مستلزم مینیمالیسم است. آرایش کنید تا زیبایی خود را برجسته کنید ولي زياده روي نكنيد. بیش از حد دکلره نشان ندهید و از لباس هاي بيش از حد باز استفاده نكنيد. این نوع لباس های آشکار نشان می دهد که شما برای خودتان لباس نمی پوشید، بلکه برای جذب مردان هستید. اگر برای هوای گرم لباس خنك می پوشید، مطمئن شوید که لباس زیرتان از زير لباس ديد نمي شود و پارچه بدن نما نيست.

فقط زمانی که بیرون می روید کمی عطر بزنید. عطر بیش از حد می تواند اطرافيان شما را اذيت كند.

قسمت سوم آداب مناسب سفره

1.قبل از همه شروع به خوردن نکنید.

 اگر در رستوران هستید، قبل از شروع به غذا خوردن صبر کنید. تا وعده غذایی همه برسد. وقتی در یک مهمانی شام هستید.منتظر باشید تا میزبان/میزبان دستمال سفره‌اش را باز کند و شروع به خوردن کند.

2 با غذا در دهان صحبت نکنید.

این نه تنها بی‌ادب نیست، بلکه می‌تواند اشتهای دیگران را نیز از بین ببرد. همچنین از آروغ زدن، ضربه زدن به لب ها یا بی قراری سر میز شام خودداری کنید. اگر سر میز مجبور به سرفه یا عطسه هستید، حتما دهان خود را با دستمال بپوشانید.

3.در صورت لزوم براي بلند شدن از سر ميز يا سفره غذا  معذرت خواهی کنید.

اگر برای رفتن به دستشویی نیاز دارید از كنار میز يا سفره بلند شوید، عذرخواهي كنيد و بگوييد برمي گرديد.

4. سر سفره يا ميز غذا با تلفن پیامک ندهید و صحبت نکنید.

 اگر در رستوران باشید نه تنها باعث مزاحمت براي سایر مشتریان می شود. بلکه اين كار به شخص/افرادی که با آنها غذا می خورید بی احترامی می کند. به خصوص اگر یکی از آنها غذا را برای شما پخته باشد. برای برقراری تماس تلفنی تا پایان غذا صبر کنید.

هنگام شام های رسمی تلفن خود را خاموش یا بی صدا کنید.

5. آرنج خود را از روی میز جدا کنید.

این قانون فقط زمانی اعمال می شود که شما واقعاً غذا می خورید. اگر غذا هنوز نرسیده است، یا اگر پشت میز نشسته‌اید و آب یا نوشیدنی‌های دیگر می‌نوشید، می‌توانید آرنج خود را روی میز بگذارید.

6. غذای خود را به اندازه لقمه برش دهید.

خوردن لقمه هاي كوچك نه تنها سالم‌تر از خوردن لقمه‌های بزرگ است. بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که به سرعت غذای خود را بجوید و ببلعید، اگر کسی از شما سوالی در هنگام خوردن غذا در دهانتان بپرسد. اول ببلعيد بعد جواب بدهيد.

7. فقط چیزهایی را روی میز  را برداريد که در دسترس شما هستند.

در غیر این صورت، از کسی بخواهید که آن را به شما تحویل دهد.

همیشه نمک و فلفل دان را با اطرافيان هم رد کنید، حتی اگر فرد فقط یکی از آنها را بخواهد. این اقلام قرار است همیشه در کنار هم نگهداری شوند.

8به یاد داشته باشید که از دستمال سفره خود استفاده کنید.

انگشتان خود را تمیز کنید یا در صورت لزوم لب های خود را پاک کنید.

9.درست تشکر کنید

 اگر در رستوران هستید، حتما از گارسون/خدمت‌خدمت و اگر در مهمانی شام هستید از میزبان/ مهماندار تشکر کنید. هنگام غذا خوردن با شخصی که آن را طبخ کرده است، از غذا تعریف کنید.

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *