راه هاي غلبه بر نارضایتی جنسي در ازدواج
افراد زيادي در طول زندگي مشترك خود نارضايتي جنسي را تجربه مي كنند ولي خبر خوب اين است كه راه حل وجود دارد

پنج راه غلبه بر نارضایتی جنسي در ازدواج

نارضایتی جنسی، آشنا به نظر می رسد، اینطور نیست؟ برای یک زوج بسیار معمول است که این مرحله را پشت سر بگذارند. عوامل زیادی وجود دارد که نارضایتی جنسی را تشویق می کند. با این حال، بسیاری از آنها را می توان مدیریت کرد اگر یک زوج تلاش کنند و با هم کار کنند. اگر چنین مرحله ای را پشت سر می گذارید، نیازی به وحشت ندارید.

علائم خود را مشاهده کنید و برای پایان دادن به آنها تلاش کنید.

نارضایتی جنسی چیست؟

نارضایتی جنسی یک مشکل بسیار رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. این می تواند به دلایل بسیاری از جمله مشکلات رابطه، اضطراب و عدم رابطه جنسی در ازدواج ایجاد شود.

نارضایتی جنسی به این معنی است که از رابطه جنسی با شریک فعلی خود لذت نمی برید یا به طور کلی رابطه جنسی را دوست ندارید. این یک مشکل جدی است زیرا رابطه جنسی بخش مهمی از یک رابطه است و بدون آن، رابطه ممکن است از هم بپاشد.

آیا نارضایتی جنسی طبیعی است؟

برای بسیاری از افراد، رضایت جنسی سنگ بنای یک رابطه سالم است. چیزی است که باید از آن لذت برد و به دنبال آن بود. با این حال برای بسیاری از مردم، رضایت جنسی همیشه یک واقعیت نیست.

اگر تعجب می کنید که آیا نارضایتی جنسی طبیعی است یا خیر، پاسخ به چند چیز بستگی دارد.

مثلا مشکل از شماست یا شریک زندگیتون؟ اعتماد به نفس ندارید یا همسرتان نیازهای شما را برآورده نمی کند؟ فقدان صمیمیت باعث می شود که هر دوی شما از یکدیگر فاصله بگیرید؟ مشکل ناشی از انتظارات غیر واقعی است یا عدم ارتباط؟ آیا لازم است در مورد آن با شریک زندگی خود صحبت کنید؟

شاید به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید. با این حال، در بیشتر موارد، پاسخ این است که هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد. این به سادگی بخشی از انسان بودن است. بسیاری از افراد در طول زندگی خود دوره هایی از نارضایتی جنسی را تجربه می کنند.

وقتی از نظر جنسی ناراضی هستید چه اتفاقی می افتد؟

نارضایتی جنسی مشکل رایجی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. این می تواند به تعدادی از مسائل منجر شود، از جمله: عزت نفس پایین، تنهایی، مشکل در حفظ روابط و حتی ناامیدی جنسی.

اگرچه نارضایتی جنسی یک مشکل جنسی نیست، اما مطمئناً می تواند رابطه جنسی را کمتر لذت بخش کند. بسیاری از افرادی که از زندگی جنسی خود ناراضی هستند در تلاش برای افزایش عزت نفس و بهبود رضایت جنسی خود به رفتارهای ناسالم روی می آورند.

نمونه هایی از این رفتارها عبارتند از پرخوری، مصرف مواد مخدر و الکل و شرکت در رفتارهای جنسی پرخطر.

با گذشت زمان، این رفتارهای ناسالم می تواند بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شما تأثیر بگذارد و منجر به عواقب جدی مانند افسردگی، افزایش وزن و افزایش احساس استرس و اضطراب شود.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود رضایت جنسی خود و بهبود سلامت و رفاه کلی خود انجام دهید.

5 راه برای غلبه بر نارضایتی جنسی

عدم رضایت جنسی در رابطه می تواند باعث خرابی رابطه شود. بنابراین، چگونه می توان از نظر جنسی در یک رابطه رضایت داشت؟ 5 راه برای غلبه بر نارضایتی جنسی و بازگشت به لذت عشق ورزی را بررسی کنید.

براي غلبه بر نارضایتی جنسي اول بايد با همسر خود صحبت كنيد.

1. در مورد احساس خود با شریک زندگی خود صحبت کنید

چگونه به شریک زندگی خود بگویید که از نظر جنسی راضی نیستید؟ در مورد احساس خود صحبت کنید و ببینید آیا شریک زندگی شما می تواند پیشنهاد یا ایده ای در مورد چگونگی رفع مشکلات ارائه دهد.

اگر از صحبت کردن در مورد آن با شریک زندگی خود راحت نیستید یا از نظر جنسی در یک رابطه احساس ناخواسته دارید، در عوض با یک دوست مورد اعتماد صحبت کنید. شاید آنها بتوانند کمی وضعیت را روشن کنند و به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی اشتباه است

2. چند بازی جنسی را با هم امتحان کنید

بازی های جنسی راه های خوبی برای بهبود زندگی جنسی شما هستند. آنها یک راه عالی برای جذاب کردن چیزها و روشن کردن دوباره موتورهای شما هستند. انواع مختلفی وجود دارد. ببینید کدام یک برای شما بهترین هستند.

3. یک قرار شب با شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید

دور شدن برای یک یا دو شب می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند و دوباره عاشق شوید. چه در حال برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته رمانتیک یا یک روز سرگرم کننده در سینما هستید، مطمئن شوید که مدتی را با هم صرف انجام کاری کنید که هر دو از آن لذت می برید.

4. چیز جدیدی را در اتاق خواب امتحان کنید

امتحان کردن موقعیت‌های جدید، به نوبت لذت بردن از یکدیگر، آزمایش کردن اسارت – همه این موارد می‌تواند به شما کمک کند خلق و خوی خود را پیدا کرده و عشق را سرگرم‌تر کنید. اگر دوست دارید چیزها را کمی  جذاب نگه دارید، چرا سعی نکنید کمی BDSM را به زندگی جنسی خود اضافه کنید؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه این اشتیاق را در هر دوی شما آشکار می کند.

5. مراقبت از خود را تمرین کنید

مراقب خودتان باشید تا بتوانید از شریک زندگی خود مراقبت کنید. سالم غذا بخورید، به اندازه کافی بخوابید و تمام تلاش خود را بکنید تا در پایان روز آرام شوید. استرس ناشی از یک رابطه ناکامل می تواند محرک بزرگی برای مشکلات نعوظ باشد، بنابراین تلاش آگاهانه ای داشته باشید تا تا آنجا که ممکن است استرس را از خود دور کنید.

چگونه زندگی جنسی خود را در رابطه خود بهتر کنید

آیا اغلب فکر می کنید، “من از نظر جنسی در رابطه ام راضی نیستم.”

خوب، یک زندگی جنسی سالم نقشی حیاتی در برقراری ارتباط بین شرکا دارد. این مسائل جنسی در ازدواج و راه‌های بهبود زندگی جنسی خود را با راه‌حل‌های خاص بررسی کنید:

الف. مشکل: ارتباط

چرا ارتباط اینقدر مهم است؟ به این دلیل است که کیفیت یک رابطه به آن بستگی دارد.

تأثیر ارتباطات غیرقابل انکار است. این باعث می شود که شریک زندگی احساس کند که مورد علاقه و مراقبت است. این چیزها در مورد عشق ورزیدن مهم هستند. اگر همسری احساس نمی کند که دوستش داريد، هیچ راهی وجود ندارد که با خوشحالی با شما رابطه جنسی داشته باشد.

یک رابطه سالم شاد و عاشقانه منجر به رابطه جنسی خوب می شود و برای یک رابطه شاد و سالم، به ارتباط خوب نیاز خواهید داشت. هنگامی که شما از روی تعهد یا به عنوان یک وظیفه رابطه جنسی دارید، رضایت کمی وجود دارد یا اصلاً به نارضایتی جنسی یا ازدواج ناخوشایند جنسی منجر می شود.

نتیجه در نهایت عصبانیت نسبت به شریک زندگی شماست.

– راه حل

اگر در زمینه ارتباطات زیاد ماهر نیستید، اما همچنان می خواهید تلاش کنید، از ارتباط کوچک شروع کنید. شما می توانید به سادگی کنار هم بنشینید و یک فیلم تماشا کنید و درباره آن بحث کنید. خلاصه ای از روزتان را به همسرتان بدهید یا فقط سعی کنید همسرتان را در یک مکالمه روزانه بی ضرر مشارکت دهید.

به محض اینکه این به یک عادت تبدیل شد، به طور معمول از همسرتان در مورد روزی که داشته است یا به طور کلی چه چیزی او را آزار می دهد بپرسید.

این تأثیر گرمی روی آنها خواهد داشت و نتیجه نهایی یک رابطه جنسی پر از عشق یا حداقل مراقبت و نه فقط تعهد خواهد بود.

ب. مشکل: مشغله کاری

این آسان نیست که کار، خانه و بچه ها را به یکباره کنار بگذارید و باز هم تأثیری روی زندگی شما نداشته باشد. این همه تنش و استرس روی انسان تاثیر می گذارد و اولین چیزی که تحت تاثیر آن قرار می گیرد زندگی جنسی است. میل جنسی تا حد زیادی تحت تاثیر سطح استرس افراد قرار می گیرد.

رابطه جنسي این نیست که دو بدن مانند یک ماشین با هم کار کنند، بلکه بیشتر شبیه خواسته ها و اشتیاق دو نفر است که با هم ملاقات می کنند و جادو ایجاد می کنند، و این جادو نمی تواند با استرس و تنش هایی که در پس ذهن شما ظاهر می شود، رخ دهد.

آشپزی، نظافت، مراقبت از بچه ها و بی نقص نگه داشتن خانه می تواند همسران را به راحتی خسته کند. فکر کردن به رابطه جنسی در پایان یک روز بسیار خسته کننده یک فکر آرامش بخش نیست.

– راه حل

برای کاهش بار کار کنید. با سازماندهی و اولویت بندی می توانید این کار را انجام دهید. فکر نکنید که امروز باید همه این کارها را انجام دهید. وقتی اولویت بندی می کنید، همه چیز روشن می شود. شما این واقعیت را درک خواهید کرد که چیزهایی وجود دارد که می توان برای روز بعد گذاشت.

کاهش بار به شما کمک می کند تا بهتر استراحت کنید. مرتب و تمیز نگه داشتن خانه مهم است، اما زندگی جنسی شما مهمتر است.

ج. مشکل: بدون جرقه

زوجی که برای مدت طولانی ازدواج کرده اند، جرقه را از دست می دهند. زندگی جنسی آنها بیشتر شبیه یک کار می شود.

شما باید این کار را انجام دهید زیرا خوب باید انجام دهید. هیچ اشتیاق، هیچ میل، یا به عبارت رایج، هیچ جرقه ای وجود ندارد. زندگی جنسی بدون آن جرقه یکی از مشکلات اصلی جنسی در ازدواج نیست و می تواند ناامید کننده باشد.

شما به آن فاکتور واو نیاز دارید که در آن هر دو شرکت کننده احساس کنند که به طور کامل راضی بوده اند.

رابطه جنسی که تبدیل به یک شغل شده است به زودی به “بیایید آن را فردا انجام دهیم” منجر می شود. شاید فردا هرگز نیاید.

– راه حل

تلاش کنید، این تمام چیزی است که نیاز دارید. سعی کنید کارهایی را انجام دهید که قبلا هرگز انجام نداده اید که شامل لباس پوشیدن، موسیقی حسی و شمع می شود.

هیچ چیز بهتر از شمع های معطر حال و هوا را تنظیم نمی کند. شوک خوشایند شریک زندگی شما را مجذوب خواهد کرد. بنابراین، گرد هم آمدن، بیشتر از همیشه احساسی و وابسته به عشق شهوانی خواهد بود. هیجان تغییر، خواسته ها را به اوج می رساند.

یکی دیگر از توصیه‌های بی‌خطر این است که موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید. این امر به ارتباط و مشارکت هر دو طرف نیاز دارد. نتیجه رابطه جنسی بهتر و جذاب و چند خنده نیز خواهد بود.

مقاله مرتبط: آنچه زن از شوهرش در رختخواب می خواهد: 20  نكته که باید بدانید

نتيجه گيري

رابطه جنسي با همسر  شغل نیست این یک کار طاقت فرسا نیست که باید انجام دهید زیرا متاهل هستید. رابطه جنسی خیلی بیشتر از این حرفاست. این احساس زیبایی است که وقتی درست انجام شود منجر به رضایت خالص می شود.

اگر در یک رابطه رضایت بخش هستید، اجازه ندهید ازدواج شما به دلیل نارضایتی جنسی غرق شود، مسئولیت را به عهده بگیرید و جادو ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی

شك در رابطه

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر …

بوسه روي گردن همسر

معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

بوسیدن گردن از طرف شریک زندگی خود مطمئناً قلب شما را پر از عشق می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *