پانزده نشانه ناشي بودن در رابطه زناشويي
براي حفظ ازدواجتان بايد در رابطه زناشويي خوب باشيد.

زناشويي: پانزده نشانه ناشي بودن در رابطه زناشويي

رابطه زناشویی یک موضوع کاملا شخصی و حساسیت برانگیز است. البته اگر تاکنون با هیچ کس درباره آن صحبت نکرده‌اید، چندان امر دور از انتظاری نباشد. با این حال، اگر با نشانه هایی روبرو هستید که شریک شما فکر می‌کند شما در رابطه زناشویی ناموفق هستید. زمان آن فرا رسیده است که فکری به حال خود کنید!

ناموفق بودن در رابطه زناشویی ممکن است به این معنا باشد که شما هیچ لذت کیفی و کمی از این فرآیند نمی برید. شریک شما پس از رابطه بشدت خسته شده و از کل رابطه لذت لازم را نمی‌برد. قطعا این واقعیت انکار ناپذیر است. وقوع آن یک جرم نیست. قاعدتا مساله ای ست که می توانید با کار و تمرین بیشتر آن را کمرنگ تر کنید.

در ادامه این مقاله روی علائمی متمرکز خواهیم شد که نشان دهنده ناامیدی شریک شما از ارتباط زناشویی با شماست و عملا آن را بعنوان یک فرآیند موفقیت آمیز و لذت بخش از سوی شما نمی پذیرد. نهایتا راهکارهایی برای بهبود این مساله هم ارائه خواهیم کرد:

ناشي بودن در رابطه زناشویی باعث مي شود شما و شريك زندگيتان هيچ لذتي از اين رابطه نبريد.

1)شما انگیزه و علاقه لازم برای برقراری رابطه را از خود نشان نمی دهید:

 بنظر می رسد شما نمونه ای از آن را در فیلم‌ها دیده‌اید، در کتاب‌ها خوانده‌اید اما وقتی پای عمل به میان می آید مطلقا هیچ احساسی نسبت به برقراری رابطه از خود نشان نمی دهید. طبیعی است که به این فکر کنید: “آیا من در رابطه زناشویی ناموفق هستم؟” اگر شما هیچ لذتی از این فرآیند نمی‌برید، احتمالاً نشانه ناموفقیت شما یا همسرتان در رابطه زناشویی ست.

2)از فرآیند رابطه زناشویی احساس شرم یا تحقیر به شما دست می دهد:

 چیزی در مورد رابطه زناشویی به ذهن تان خطور می کند که شما را آزار می دهد. به گونه ای که وقتی همسر شما بخشی از فرآیند رابطه را برای شما تشریح می کند شما احساس شرمساری می‌کنید. یا ممکن ست یا شما درگیر افکار اضافی درباره این حقیقت شده باشید که چه چیزی باعث شده که یک زن (یا مرد) در رابطه جنسی ناموفق باشد. در هر صورت، رابطه زناشویی فطرتا باعث ایجاد تنش زیادی در شما می‌شود و در نتیجه تصور می کنید با درنظر گرفتن حجم این افکار تنش آفرین، رابطه زناشویی آنقدر که بنظر می رسد، ارزش تامل و اندیشیدن ندارد.

3)شما عادت دارید پیش از شروع رابطه زناشویی تمام مراحل را از قبل برنامه ریزی کنید:

شما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می‌افتد و عملا بخش های مختلف رابطه زناشویی را از قبل پیش بینی کنید. وقتی می‌دانید که قرار است رابطه جنسی داشته باشید، سعی می‌کنید تمام جزئیات را برنامه‌ریزی کنید و مطمئن شوید که همسر شما برنامه شما را دنبال کند. شاید در ابتدا این مساله جذاب بوده باشد، اما با اینکه همیشه به دو حرکت یکسان پایبند می‌شوید، شما را در رابطه جنسی ناموفق می‌کند و همسر شما ممکن است به سرعت علاقه‌اش را از دست بدهد.

4)همسر شما علاقه چندانی به برقراری رابطه زناشویی از خود نشان نمی دهد:

شما هر کاری را امتحان کرده‌اید، اما همسرتان به هیچ وجه به برقراری رابطه با شما علاقه‌مند نیست. شاید در ابتدای رابطه شما، شور و شوق برای رابطه زناشویی وجود داشت، اما اکنون آتش عشق به سرعت خاموش شده است. آیا این نشانه‌ای از عدم وفقیت شما در برقراری رابطه زناشویی است؟ متاسفانه، پاسخ مثبت است.

5)هیچگاه از همسر خود سوالی در مورد اولویت ها و علاقمندی هایش در رابطه جنسی نداشته اید: 

شما ممکن است متوجه شده باشید که شما و همسرتان تنها به روشی که مدنظر شماست رابطه زناشویی داشته اید. فکر کنید که آیا تا به حال از او پرسیده‌اید که او چه می‌خواهد؟ شاید فقط فکر کردید که تنها روش های شما در این فرآیند پاسخ مثبت می دهد و همسرتان همیشه پیشنهاد ناخوشایندی برای بهبود رابطه دارد. دلایلی از این دست، نشانه‌ای خوب برای دانستن این است که آیا شما در ارتباط زناشویی تا چه اندازه بد عمل می کنید.

مقاله مرتبط: چطور رابطه زناشویی را در اوايل ازدواج شروع كنيم؟

6)شما و همسرتان تاکنون هیچگاه حرف های صمیمانه پیش از رابطه زناشویی نداشته اید:

شما رابطه پر احساسی داشته‌اید و بعد از آن، همسرتان تلاش می کند تا پس از اتمام رابطه با شما صحبت کند، اما شما به هیچ عنوان به گفتگویی در مورد هیچ موضوعی علاقه‌ای نشان نمی دهید! گفتگو پس از رابطه زناشویی برای تداوم و استحکام آن بسیار مهم است و خاموش ماندن طرفین، عملا نشانگر نقاط ضعف مرد در رابطه جنسی است.

7)دیدگاه و رفتار شما در قبال رابطه زناشویی مانند دیگر مسئولیت های روزانه تان ست:

اگر در پایان روز، رابطه جنسی را فقط برای به اتمام رساندن فهرست کارهای روزانه انجام می‌دهید، این یک نشانه‌ ضعف شما در رابطه زناشویی است. تحقیقات نشان می‌دهد که این رفتار بعنوان یک امر روتین در اغلب روابط زناشویی قلمداد می شود، جایی که لذت گرفتن از رابطه به عنوان یک پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود. عدم برآورده شدن نیازهای همسر، عامل اصلی بد بودن شوهر یا همسر در رابطه زناشویی است.

8)شما هیچگاه در فرآیند نقش آفرینی برای آماده سازی همسرتان شرکت نمی کنید:

فکر می‌کنید که نقش بازی کردن مخصوص بازنده هاست و همیشه مستقیماً و بدون هیچ مقدمه ای به موضوع وارد می‌شوید. این نشانه‌ای از بی تجربگی و خام بودن شما در رابطه جنسی است. نقش بازی‌ کردن های اینچنینی راهی مناسب برای آغاز و گرم کردن همسر و برانگیختن به او برای ورود به رابطه زناشویی است. عدم توجه به حس همسر، می‌تواند باعث کاهش جذابیت آن شود.

9)شما نمی توانید از اولین بار عبور کنید:

شما هیچ مشکلی در جذب همسر برای رفتن به بستر ندارید، اما روز بعد آن شخص دیگر نمی‌خواهد هیچ ارتباطی با شما داشته باشد. این می‌تواند یکی از علائم متعددی باشد که او فکر می‌کند شما در ارتباط زناشویی ضعیف هستید.

10)شما یک رابطه عمیق احساسی برقرار نمی کنید:

 رابطه شما با همسرتان خارج از اتاق خواب، تأثیر مستقیمی بر رابطه شما در بستر دارد. اگر شما با او ارتباط عاطفی نداشته باشید، رابطه زناشویی شما نیز آسیب می‌بیند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر رابطه عاطفی عمیقی وجود نداشته باشد، همسرتان ممکن است احساس امنیت و آرامش لازم برای شرکت در رابطه زناشویی را نداشته باشد، که این باعث افزایش استرس برای هردو شما می‌شود.

11)شما فقط روی خود تمرکز دارید:

لذت رابطه زناشویی شبیه یک خیابان دوطرفه است. هر دوی شما باید حق انتخاب یکسانی در زندگی جنسی تان داشته باشید. اگر شما به خودخواهی نیازهای خودتان را برآورده می کنید، این قطعاً یکی از نشانه هایی است که همسرتان فکر می کند شما در برقراری رابطه ضعیف هستید.

12)همیشه عذرخواهی می کنید:

عذرخواهی کردن هنگامی که خط مرزی را گذشته اید خوب است. اما تکرار آن موقع تغییر وضعیت یا ابراز نگرانی های بی مورد در حین انجام فرآیند می تواند با آرامش فضای بستر در تضاد باشد و در نتیجه ممکن است به پدیده ای آزاردهنده بدل شود. اگر شما وقتی که همسرتان فکر نمی کند نیازی به عذرخواهی ندارد، عذرخواهی می کنید، ممکن است نشانه ای از ضعف در بستر باشد و به سرعت جذابیت را از رابطه زناشویی بگیرد.

13)شما بسيار زورگو هستيد:

 نشان دادن علاقه به رابطه زناشویی با همسرتان می تواند جذاب باشد، اما تداوم به اجرای اوامر در حین رابطه می تواند حتی در پاره ای موارد تحقیرکننده باشد و حتی همسرتان را از رابطه جنسی دور کند. اگر شما بطور مداوم دستوراتی را در فرآیند ارتباط زناشویی صادر کنید، این یکی از نشانه هایی است که او فکر می کند شما در اجرای رابطه ضعیف هستید.

14)شما هیچ کاری انجام نمی دهید:

رابطه زناشویی فقط یک‌طرفه نیست. برای اینکه رابطه خوبی داشته باشید، هر دو شما باید در فرآیند مشارکت فعالانه داشته باشید. اگر شما فقط دراز کشیده‌اید و انتظار دارید که همسرتان تمام کارهای شما را انجام دهد، این قطعا یک علامت بزرگ در بد عمل کردن شما حین رابطه زناشویی ست.

15)شما بسیار خودخواه هستید:

 داشتن اعتماد به نفس درباره خود و بدنتان جذاب است؛ اما خودبزرگ بینی و تکبر جذاب نیست. همسرتان ممکن است فرض کند که شما به خودتان پوزش را می‌دهید تا بدینوسیله عملکرد بدتان حین فرآیند مخفی بماند، و این ممکن است باعث ناراحتی و عدم جذب طرف مقاب شود.

اگر در رابطه زناشویی کم تجربه هستید آیا می توانید بهبود پیدا کنید؟

داشتن یا نداشتن مهارت در رابطه زناشویی چیزی است که افراد با آن به دنیا نمی‌آیند. این یک مهارت است که با گذشت زمان، باید روی آن کار کرد و آن را آموخت. قدم اول برای بهتر شدن در رابطه زناشویی، آگاهی از مشکلات خودمان در این زمینه است. سپس به آرامی می‌توانید فرآیند بهبود خود را آغاز کنید. در ادامه به معرفی 10 روش بمنظور بهبود رابطه زناشویی خواهیم پرداخت:

1)روی اعتماد به نفس خود کار کنید:

حالا که می‌دانید میزان اعتماد به نفس بسیار پایین یا بسیار بالا چگونه می‌تواند بر عملکرد شما در رابطه زناشویی تاثیر بگذارد، وقت آن است که روی آن کار کنید. اگر اعتماد به نفس کمی دارید، با استفاده از تکنیک‌های تاییدی، مثل فکر کردن به خودتان به شیوه‌ای مثبت یا شرکت در فعالیت‌های سازنده اعتماد به نفس، آن را به تدریج افزایش دهید.

2)بهبود ارتباط کلامی در بستر:

 اکثر مردم فکر می‌کنند که رابطه زناشویی تنها یک عمل فیزیکی است، اما این نظر کاملا اشتباه است. ارتباط کلامی در حین رابطه زناشویی مهم است. دانشمندان نیز می‌گویند که با استفاده از نشانه‌های غیرکلامی می‌توانید در حین برقراری رابطه صحبت کنید و باعث شادی و آرامش خاطر همسرتان شوید. همچنین می‌توانید از همسرتان سؤال کنید که نسبت به چه چیزی احساس خوبی دارد و چه موقعیت‌هایی ممکن است این حس را برای او برآورده نکنند. قطعا ایجاد ارتباط کلامی در این مورد می تواند به شما کمک کند تا در رابطه زناشویی بسیار قوی تر شوید و این امر به نوبه خود نظر شریک زندگی تان را در مورد اینکه آیا در بستر رختخواب بد عمل می کنید بکلی تغییر دهد.

3)چیزهای جدید را امتحان کنید:

اگر شما فقط یک روتین خاص در اتاق خواب دارید، همسرتان قطعا بی میل خواهد شد و همسر خسته شده به معنای آن است که شما در بستر ناموفق هستید. روش ها و ایده های جدید را  امتحان کنید. یک بازی متناسب با رابطه انتخاب کنید و یا تلاش کنید نقش بازی کنید. از همسرتان بپرسید که فانتزی ترسناک او چیست و آن را به سطح بعدی ببرید. به عبارت دیگر، چیزی جدید را امتحان کنید.

4)يک یا دو شب را به نیازها و علایق همسرتان اختصاص دهید:

 اگر تصور می کنید که فقط کارهایی را در اتاق خواب انجام می‌دهید که خودتان دوست دارید، زمان آن رسیده تا یک قدم به عقب برگردید. نیازهای همسرتان را ارزیابی کنید. سعی کنید به آن‌ها پاسخ دهید. شب دوم قرار ملاقات خود را به یک شبی تبدیل کنید که به رضایت همسرتان اختصاص داده شده است. همه چیز را درباره آن‌ها بسازید و ببینید چطور این کار روی دیدگاه همسرتان نسبت به شما در بستر تأثیر می‌گذارد.

5)روی ارتباط عاطفی خود کار کنید:

اگر در این فکر هستید که چطور می توانید ارتباط بد خود را در بستر بهبود دهید، قطعا اصلاح رابطه خود در خارج از اتاق خواب بسیار مهم است. اگر می خواهید از رابطه زناشویی بی معنی عبور کنید، یک ارتباط عاطفی می تواند بسیار به شما کمک کرده و شما را به آنجا هدایت کند. همچنین می تواند رابطه زناشویی را برای شریک زندگی شما لذت بخش تر کند.در قرارهای خود بیرون بروید و چیزهای مشترکی پیدا کنید. شاید هر دوی شما دوست دارید پارک های تفریحی یا تماشای یک نمایش را به صورت افراطی انجام دهید. انجام کارهایی غیر از رابطه زناشویی با همسرتان واقعاً می تواند به همان چیزی که مدنظر شماست ختم شود.

5)روی تصویری بکر و ناب از نقش آفرینی حین ارتباط زناشویی متمرکز شوید:

  پیش آگهی و آماده سازی بخشی از رابطه زناشویی است که اغلب نادیده گرفته می شود. حتی اگر در خلق و خوی خاصی قرار دارید، نمی توانید تصور کنید که شریک زندگی شما بیدار و آماده است. مهم است که علاقه جنسی همسرتان را بسنجید، و کمی آماده سازی ذهنی     می تواند به شما کمک کند تا در بستر بهتر عمل کنید.

6)رابطه درمانی را مدنظر قرار دهید:

ممکن است این یک واکنش بیش از حد به نظر برسد، اما رفتن به جلسه رابطه درمانی می تواند برای عملکرد شما در بستر معجزه کند. درمانگرهای جنسی می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید چه مشکلاتی ممکن است داشته باشید و سرمنشا این مشکلات از کجا می آیند.اگر رابطه جنسی بیشتر یک مسئله شریک زندگی است، شرکت در جلسات درمانی در کنار یکدیگر می تواند به ایجاد رابطه سالم به شما کمک کند، مشکلات روابط خود را چه در داخل و چه در خارج از اتاق خوابتان حل کند و به شما کمک کند رابطه جنسی را به بخشی سرگرم کننده از زندگی خود تبدیل کنید.

7)دیدگاه باز داشته باشید:

 نشانه‌ای که او فکر می‌کند شما در رابطه زناشویی بد عمل می کنید این است که هرگز در مورد رابطه جنسی با شما صحبت نمی‌کند. اما منتظر نمانید تا همسرتان گفتگو را شروع کند.مسئولیت را بر عهده بگیرید و شروع به پرسیدن کنید: در اتاق خواب چه چیزی را دوست دارید؟ چه چیزی را در مورد بدن من دوست دارید؟ یک موقعیت خاص چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ اینها برخی از سوالاتی است که می توانید برای شروع گفتگو از شریک زندگی خود بپرسید. اگر از صحبت کردن در مورد آن احساس ناخوشایندی به شما دست می دهد، پس در نظر بگیرید که از آن یک بازی بسازید. شما همچنین می توانید بسیاری از سوالات دوستیابی زوج ها را به صورت آنلاین پیدا کنید. لازم نیست یک مکالمه جدی باشد. فقط بر روی راحت صحبت کردن در مورد رابطه جنسی تمرکز کنید. چیزی برای خجالت وجود ندارد!

8) را آهسته پیش ببرید:

 بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر کارها را آهسته انجام دهید، نشانه آن است که در رابطه جنسی بد هستید. این یک تصور غلط رایج است. کند کردن کارها در واقع می تواند رابطه جنسی را برای شما و همسرتان لذت بخش تر کند زیرا آن را هیجان انگیزتر می کند. همچنین به شما و شریک زندگیتان زمان کافی می دهد تا با یکدیگر براحتی ارتباط برقرار کنید.

9)خودجوش باشید:

  داشتن یک رابطه معمولی می تواند به سرعت خسته کننده شود و این نیز می تواند بر عملکرد شما در بستر تأثیر بگذارد. از شانس استفاده کنید و خودجوش باشید.شریک زندگی خود را با یک شب قرار غافلگیرکننده یا یک سفر یک شبه به وجد بیاورید. خودانگیختگی می‌تواند رابطه شما را هیجان‌انگیزتر کند و همچنین می‌تواند باعث شود در رختخواب احساس سرخوشی و طراوت بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری

بد بودن در رابطه جنسی حکمی نیست که قابل لغو نباشد. مانند هر چیز دیگری، این مهارتی است که شما روی آن کار می کنید. شما می توانید با داشتن ارتباط آزاد با شریک زندگی خود، آزمایش چیزهای جدید در اتاق خواب و کار بر روی اعتماد به نفس خود، روی بهبود زندگی جنسی خود کار کنید. حضور در جلسات رابطه درمانی یا مشاوره نیز راهی عالی برای بهبود زندگی جنسی شماست.

بسیاری از افراد به دلیل استرس در بستر مشکل دارند و البته راه های زیادی وجود دارد که می توانید بر اضطراب جنسی خود غلبه کنید. کار بر روی زندگی جنسی شما می تواند زمان بر، گیج کننده و همراه با عوارض عاطفی باشد. اما، در پایان روز، می تواند عملکرد شما را در بستر بسیار بهبود دهد و رابطه شما با شریک زندگی تان را رضایت بخش تر نماید. به یاد داشته باشید که این یک مهارت است و تا جایی که می توانید در آن پیشرفت کنید. برقراری یک رابطه زناشویی عالی نیاز به تلاش و ممارست فراوان دارد!

.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *