برخورد با شوهر معتاد به كار
دلايل زيادي وجود دارد كه چرا شوهر شما زياد كار مي كند. شما به جاي دعوا و اوقات تلخي نياز است اين دلايل را بشناسيد.

نحوه برخورد با شوهر معتاد به کار: 10 نکته

شوهرت همیشه کار میکنه؟ آیا او رویدادهای خاص یا شام های خانوادگی را از دست می دهد؟ آیا در حال تحقیق در مورد روش های برخورد با شوهر معتاد به کار بوده اید؟

وقتی یک شوهر معتاد به کار دارید، این چیزی است که ممکن است گاهی اوقات شما را ناامید کند، اما هنوز راه هايي وجود دارد که می توانید انجام دهید.

این مقاله را بخوانید تا در مورد نحوه برخورد با یک شوهر معتاد به کار بیشتر بدانید و ممکن است احساس بهتری نسبت به عادات همسرتان پیدا کنید یا حداقل یاد بگیرید که چگونه  با آنها كنار بيايد.

نشانه های کلیدی یک شوهر معتاد به کار

یک فرد فقط به این دلیل که ساعات زیادی در هفته کار می کند معتاد به کار نیست، اما چند ویژگی وجود دارد که ممکن است در افرادی که معتاد به کار هستند متوجه شوید. در اینجا لیستی از نشانه هایی وجود دارد که وقتی فکر می کنید با یک معتاد به کار ازدواج کرده اید باید به دنبال آنها باشید.

بیشتر اوقات سر شغلشان هستند.

معمولا در مورد شغلشان صحبت می کنند.

آنها دوستان زیادی ندارند، زیرا برای هیچ فعاليتي به جز شغلشان وقت زیادی ندارند.

حواسشان پرت است، حتی زمانی که سر شغلشان نیستند.

در تمرکز و خواب مشکل دارند.

به خیلی چیزها، غیر از شغلشان که انجام می دهند، علاقه ای ندارند.

مقاله مرتبط: چگونه شوهرتان را ببخشید

دلایل احتمالی برای معتاد بودن به کار همسرتان

اگر احساس می کنید شوهر من بیش از حد کار می کند، ممکن است دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آنها ممکن است ماهیت معتاد به کار را از خود نشان دهند.

براي تامين زندگي پول مورد نیاز است

گاهی اوقات شوهران معتاد به شغلشان مجبورند تا جایی که ممکن است برای تامین هزینه های خانواده کار کنند. خانواده شما ممکن است به پول نیاز داشته باشد و او ممکن است تنها نان آور خانه باشد. اگر اینطور است، ممکن است بخواهید شوهرتان را کمی درك كنيد. زیرا او سخت تلاش می کند تا از خانواده اش مراقبت کند.

آنها باید مشغول بمانند

برخی افراد باید تا جایی که می توانند مشغول باشند. این بدان معناست که وقتی آنها می توانند فعاليتي انجام دهند، این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام خواهند داد. شما باید در نظر داشته باشید که آیا شوهرتان همیشه کار می کند، زیرا او  با استراحت مشکل دارد. ممکن است این مورد باشد.

از سوی دیگر، ممکن است فردی به دلیل نادیده گرفتن سایر مشکلاتی که با آن مواجه است، نیاز به مشغول ماندن داشته باشد. این چیزی است که شما نیز باید به آن فکر کنید.

به کار کردن معتاد هستند

برخی از مردان به کار معتاد هستند. افسانه های زیادی در مورد اعتیاد به کار وجود دارد، اما این یک مشکل واقعی و دردسرساز است.

10 راه برای یادگیری نحوه برخورد با شوهر معتاد به کار

این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد که بفهمید چگونه میان فشار برای تغییرات و پذیرش شرایط تعادل برقرار کنید. اگر بیش از حد فشار بیاورید، ممکن است شوهرتان احساس کند که در گوشه ای قرار گرفته است و بدون هیچ تغییری، نارضایتی در ازدواج ایجاد می شود.

در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید وقتی می خواهید با یک شوهر معتاد به کار برخورد کنید:

1. از زمانی که با هم دارید لذت ببرید

یکی از راه های کلیدی برای برخورد با شوهر این است که از زمانی که با هم می گذرانید بهترین استفاده را ببرید. زمانی که می توانید کاری را به عنوان یک خانواده انجام دهید، آن زمان را صرف دعوا نکنید.

ممکن است لازم باشد قرارهای ملاقات در خانه را در برنامه همسرتان قرار دهید تا بتوانید گاهی اوقات آنها را ببینید. وقتی با یک شوهر معتاد به کار ازدواج کرده اید این خیلی خوب است.

2. به آنها بگویید چه احساسی دارید

اگر شوهرتان کار را بر خانواده ترجیح می دهد، به جای فریاد زدن یا متهم کردن آنها به اینکه شوهر یا والدین بدی هستند، این را به او بگویید. با آرامش به او توضیح دهید که چه احساسی دارید و می توانید با هم تصمیم بگیرید که برای رفع این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید.

در برخی موارد، او ممکن است نداند که شما چه احساسی دارید یا چه تأثیری بر خانواده‌اش گذاشته است، بنابراین باید تا زمانی که می‌توانید نظر خود را اعلام کنید. وقتی صحبت از معتادان به کار و روابط می شود، ممکن است همیشه ندانند که مشکلی وجود دارد.

3. حال آنها را بدتر نکنید

حتی اگر مشکلاتی در رابطه با معتاد به شغل دارید، نباید وقتی شوهرتان در خانه است سر و صدا کنید. بعید است که انتقاد از آنها در نگه داشتن او در خانه و خانواده اش موثر باشد یا باعث شود ساعات کمتری کار کند.

روان‌درمانگر برین ای. رابینسون، در کتاب خود با نام «زنجیری به میز» اعتیاد به کار را «مهم ترين مشکل قرن بیست و یکم» می‌نامد. او از تبدیل شدن آن به یک مشکل فراگیرتر صحبت می کند که نیاز به درک بیشتر و قضاوت کمتری دارد.

اگر بیش از حد فشار بیاورید، ممکن است او را از خود دور کند یا به سر شغلش بازگردد، که به خانواده شما کمکی نخواهد کرد.

4. کار را برای آنها آسان نکنید

وقتی می‌دانید شوهر من معتاد به کار است، احتمالاً فعاليت هاي زیادی وجود دارد که باید برای خانواده‌تان انجام دهید، حتی فعاليت هايي که ممکن است نخواهید انجام دهید. با این حال، شما مجبور نیستید زندگی شوهرتان را برای او آسان تر کنید، زیرا بیش از حد به شغلش اهميت مي دهد.

به عبارت دیگر، زمانی که او جشن تولد فرزندش را از دست می دهد یا وقتی دوباره شما را برای شام بیدار می کند، مجبور نیستید برای از بین بردن تمام گناه او تلاش کنید. او در بیشتر موارد باید این موارد را با خانواده خود در میان بگذارد.

5. خانه را برای آنها راحت کنید

البته این به این معنی نیست که شما به با شوهرتان بی ادبی کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای برخورد با شوهر معتاد به کار این است که مطمئن شوید وقتی در خانه است راحت است.

به او اجازه دهید وقت خود را صرف تماشای بازی کند یا روی صندلی مورد علاقه اش استراحت کند. او ممکن است متوجه شود که این کار را دوست دارد و این کار را بیشتر انجام می دهد، که مستلزم آن است که به جای سر کار در خانه باشد.

6. به خاطره سازی ادامه دهید

با اين شوهر، نحوه برخورد موثر این است که در مواقع لزوم بدون آنها خاطرات بسازید. مجدداً، اگر آنها رویدادهای مهمی را که از آنها می دانستند و به دلایلی هنوز نتوانستند در آن شرکت کنند را از دست دادند، باید این کارها را بدون آنها انجام دهید.

دیر یا زود، احتمالاً متوجه خواهند شد که زندگی بدون حضور آنها در حال پیشرفت است و در برخی موارد، ممکن است تغییراتی برای بهبود این وضعیت ایجاد کنند.

کار زياد شوهر روي ازدواج شما تاثير مي گذارد مي توانيد به روان درمانگر مراجعه كنيد.

7. کمک حرفه ای دریافت کنید

اگر نمی دانید چگونه با یک شوهر معتاد به کار رفتار کنید و این بر ازدواج شما تأثیر می گذارد، ممکن است نیاز به کمک داشته باشید.

بسته به اینکه فکر می‌کنید چه چیزی بیشترین فایده را دارد و اینکه آیا شریک زندگی‌تان مایل است با شما به درمان برود، می‌توانید انتخاب کنید که برای یک نفر یا به عنوان یک زوج کمک بگیرید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره توسط متخصصان فواید کوتاه‌مدت و بلندمدت برای زوج‌ها دارد، زیرا آن‌ها یاد می‌گیرند تا با مسائل مختلفی که زوجین را آزار می‌دهند، برخورد کنند.

یک درمانگر باید راهبردهای بیشتری را برای کنار آمدن با برنامه کاری شوهرتان به شما ارائه دهد و همچنین ممکن است بتواند جزئیاتی را در مورد چگونگی تغییر عادات کاری به او ارائه دهد. به درمان آنلاین برای کمک به این موضوع فکر کنید زیرا لازم نیست در ساعات کاری از آن استفاده کنید.

8. استرس را متوقف کنید

وقتی احساس می کنید که شوهر معتاد به کارتان ازدواج را خراب می کند، این چیزی است که باید روی آن کار کنید. شما باید از استرس زیاد در مورد کارهایی که انجام نمی‌شود یا چیزهایی که او از دست می‌دهد دست بردارید و فقط به انجام خود ادامه دهید.

در برخی مواقع، یک معتاد به کار ممکن است از چیزی که از دست داده پشیمان شود، اما ممکن است اینطور نباشد. فقط باید مطمئن شوید که از خودتان، بچه ها و خانه تان مراقبت می کنید، تا همه چیزهایی را که نیاز دارند داشته باشند. شما نمی توانید رفتار کسی را به جای او تغییر دهید.

9. یک روال جدید را شروع کنید

اگر وقت کافی برای گذراندن خانواده ندارید، تمام تلاش خود را بکنید تا سیاست های جدیدی را در خانه خود ایجاد کنید، که همه باید از آن پیروی کنند، از جمله شوهر معتاد شما. شاید هر جمعه یک شب بازی خانوادگی وجود داشته باشد، یا شما یکشنبه با هم  ناهار داشته باشید.

هر آنچه را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که همه می دانند که حضور اجباری است و از آن لذت خواهند برد. به هر حال، گذراندن وقت با خانواده می تواند برای سلامتی و سلامت روان کل خانواده مفید باشد.

10. پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

حتی اگر در نحوه برخورد با یک شوهر معتاد به کار دچار مشکل شده اید، خوب است که چیزهای کوچک را جشن بگیرید. چیزهای کوچک می توانند به شما کمک کنند

شاید شوهرتان برخلاف قبل، هفته ای یک بار برای شام به خانه بیاید. این چیزی برای جشن گرفتن و تشکر از او است. این نشان می دهد که او اهمیت می دهد و مایل به تلاش است.

نتیجه

وقتی شوهرتان بیش از حد کار می کند، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید ممکن است دشوار باشد، اما راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد. این راه ها را در نظر بگیرید که به نحوه برخورد با شوهر معتاد به کار اشاره دارد و مطمئن شوید که هر کاری که می توانید انجام می دهید.

در برخی موارد، مرد نمی‌خواهد آنقدر که باید کار کند و در موارد دیگر ممکن است از این که آنقدر کار می‌کند، آگاه نباشد. باز و صادق باشید، اما هنگام بحث درباره تغییراتی که باید رخ دهد، موضع خود را حفظ کنید.

ازدواج نیاز به کار سخت دارد، بنابراین حتی کسی که باید کار کند باید بتواند کارهای لازم را انجام دهد تا مطمئن شود که ازدواج و پویایی خانواده موثر است.

ممکن است با یک شوهر معتاد به کار کنار بیایید و می توانید خانواده ای هماهنگ داشته باشید. فقط به تلاش  ادامه دهید.

مطلب پیشنهادی

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *