چگونه بعد از دعوا با همسر با او آشتي كنيم.
دعوا كردن اشكالي ندارد به شرطي كه آشتي كردن بلد باشيد.

چگونه بعد از دعوا با همسرتان آشتي کنید

دعوا کردن با شریک زندگی عادی است، اما بعد از آن چگونه جبران می کنید؟ این مهم است که در نحوه برخورد با دعوا بالغ باشید. این به این معنی است که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید و بابت هرگونه اشتباه عذرخواهی کنید. آشکارا با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که شنونده موثری هستید. وقتی دعوا را پشت سر می گذارید، به شریک زندگی خود توجه مثبت داشته باشید و نشان دهید که مایل به ایجاد تغییرات به نفع رابطه خود هستید.

بعد از دعوا با همسرتان براي آشتي مي توانيد با مسئوليت پذيري شروع كنيد.

قسمت

1

مسئولیت پذیری

مرحله 1 بحث را متوقف کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که جبران کنید.

1

بحث را متوقف کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که جبران کنید. از کینه توزی یا اجازه مشاجره در یک روز جدید پرهیز کنید. با هم راه حلی برای پایان دادن به درگیری ایجاد کنید. متقابل توافق کنید که جبران کنید تا هر دو بتوانید شروع به بهبودی کنید.

مرحله 2 نقش خود را در دعوا تصدیق کنید.

2

نقش خود را در دعوا تصدیق کنید. بدانید که صرف نظر از اینکه دعوا برای چه بوده است، شما در آن نقش داشته اید. متواضع باشید و بپذیرید که کجا اشتباه کرده اید. “اما” یا “شما باید داشته باشید” را کنار بگذارید و بر نحوه مشارکت خود در دعوا تمرکز کنید.

به عنوان مثال، ممکن است زمانی که به شریک زندگی‌تان نیاز داشت با او صحبت کرده باشید.

می‌توانید بگویید: «من پیش‌فرض‌هایی را بدون شنیدن حرف‌های شما انجام دادم. من به شما گوش ندادم و اعتراف می کنم که این اشتباه از من بود.»

مرحله 3 با عصبانیت خود مقابله کنید.

3

با عصبانیت خود مقابله کنید. دعوا اغلب منجر به عصبانیت و ناراحتی می شود. اگر عصبانی هستید، بدانید که در کنترل خود هستید و شریک زندگیتان شما را عصبانی نمی کند. اقداماتی را برای کمک به کاهش خشم خود انجام دهید، مانند نفس عمیق. به این فکر کنید که چه چیزی باعث عصبانیت شما می شود و سعی کنید تصویر بزرگ را ببینید.

احساسات خود را یادداشت کنید تا به شما در کشف آنها و درک بهتر آنها کمک کند. به عنوان مثال، اگر از اینکه همسرتان با شما تماس نگرفته ناراحت هستید، در مورد تجربه و احساسی که در شما ایجاد کرده است بنویسید. ممکن است متوجه شوید که عصبانیت شما واقعاً به دلیل احساس نادیده گرفته شدن یا تمایل بیشتر به توجه است.

مرحله چهار رابطه را در اولويت خود قرار دهيد.

4

رابطه را در اولویت قرار دهید. اگر درست بودن مهمتر از داشتن یک رابطه هماهنگ است، احتمالاً زمان آن رسیده که نرمش کنید و رها کنید. به جای تمرکز بر اینکه چرا حق با شماست، بر درک دیدگاه شریک زندگی خود تمرکز کنید. در مورد آنچه آنها فکر می کنند و می گویند کنجکاو باشید و به یاد داشته باشید که رابطه شما مهمتر از درست بودن است.

به عنوان مثال، به جای گفتن “من می دانم که من درست می گویم و شما اشتباه می کنید”، بگویید: “من دیدگاه خود را می فهمم، اما نظر شما را نمی فهمم. میشه توضیح بدی؟»

به یاد داشته باشید که هر دوی شما در یک تیم هستید. هیچ یک از شرکای رابطه لزوماً نیازی به پذیرش سرزنش کامل ندارند و هر دو باید برای یافتن راه حل با یکدیگر همکاری کنید.

مرحله 5 برای اشتباه خود عذرخواهی کنید.

5

بابت اشتباه خود عذرخواهی کنید درک خود را از کاری که انجام دادید بیان کنید، سپس پشیمانی خود را از انجام آن ابراز کنید. با تصدیق احساسات آنها و نحوه تأثیرگذاری بر آنها همدلی نشان دهید. به طور خاص، بگویید «متاسفم» تا شریک زندگی شما بداند که شما صریحاً از اشتباه خود عذرخواهی می کنید.

به عنوان مثال، بگویید: «متاسفم که سر شما فریاد زدم. فریاد زدن از جانب من ناخوشایند است و می دانم که باعث می شود احساس بی احترامی کنید. من از اینکه سر شما فریاد می زنم احساس بدی دارم، بنابراین عذرخواهی می کنم.»

مرحله 6 شریک زندگی خود را ببخشید.

6

شریک زندگی خود را ببخشید. از شریک زندگی خود کینه نداشته باشید. به شریک زندگی خود بگویید که او را می بخشید و نمی خواهید احساسات منفی نسبت به او یا رابطه داشته باشید. همچنین می توانید نامه ای به شریک زندگی خود بنویسید که او را می بخشید. به آنها بفهمانید که کینه ها را رها می کنید و گذشته را در گذشته رها می کنید.

بخشش به این معنی نیست که آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کرده اید یا اهمیتی ندارد. این راهی برای رهاسازی احساسات منفی و انتخاب یک شروع جدید است. بخشش یکباره اتفاق نمی افتد، این یک فرآیند است.

قسمت

2

اصلاح

مرحله 1 کمی فضا بگیرید.

1

کمی فضا بگیرید دوری از شریک زندگی تان می تواند به هر دوی شما کمک کند آرام شوید. با بیان نیاز خود به فضا، در اقدامات خود شفاف باشید. قبل از گرفتن فضا، موافقت کنید که ظرف چند روز با هم ملاقات کنید یا صحبت کنید تا مشکل ادامه پیدا نکند. این به هر دوی شما این امکان را می دهد که احساسات خود را مرتب کنید و خودتان به راه حل برسید. همچنین به شریک زندگی شما اطلاع می دهد که قصد جدایی ندارید.

به عنوان مثال، اگر با هم زندگی می کنید، یک روز یا یک آخر هفته را به تنهایی یا مدت بیشتری را در خارج از خانه سپری کنید. اگر با هم زندگی نمی کنید یا از راه دور هستید، موافقت کنید که برای مدت کوتاهی مانند یک یا دو روز ارتباط برقرار نکنید.

مرحله 2 مرزها را تعیین کنید.

2

مرزها را تعیین کنید. هنگام دعوا، مهم است که دعوا را دوباره شروع نکنید. یکی از راه های انجام این کار تعیین حد و مرز است. ممکن است تصمیم بگیرید که فقط راه حل ها را مورد بحث قرار دهید یا هر اظهاراتی را که آزاردهنده یا سرزنش کننده است را خاموش کنید. مرزهایی که تعیین می کنید باید مورد توافق هر دو نفر باشد تا گفتگو را مثبت نگه دارید و به سمت جلو حرکت کنید.

به عنوان مثال، موافقت کنید که سر همدیگر فریاد نزنید یا نام یکدیگر را صدا نکنید. اگر بحث شما داغ شد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که استراحت کنید یا بعداً در مورد آن صحبت کنید.

مرحله 3 با قلب باز به صحبت های شریک زندگی خود گوش کنید.

3

با قلب باز به صحبت های همسرتان گوش دهید. هنگامی که توانستید در مورد دعوا با شریک زندگی خود صحبت کنید، تمرکز خود را روی گوش دادن بگذارید. در حالی که فکر کردن به آنچه می خواهید بگویید یا از خود دفاع کنید آسان تر است، اولویت خود را به درک شریک زندگی خود تغییر دهید. از قطع صحبت و یا فکر کردن به آنچه می گویید در حین صحبت خودداری کنید. در عوض، توجه کامل خود را معطوف کنید، تماس چشمی برقرار کنید و درک خود را تأیید کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که اظهارات آنها را با گفتن این جمله به پایان می‌رسانند، خلاصه کنید: «چیزی که می‌شنوم این است که دوست دارید احساساتم را بهتر به شما منتقل کنم.»

از زبان مطلق مانند «همیشه» و «هرگز» اجتناب کنید.

در برابر میل به “حق” بودن مقاومت کنید. در عوض، متواضع باشید و به طرف قضیه گوش دهید. تصدیق کنید که ممکن است در مورد بعضی چیزها هم حق داشته باشند.

مرحله 4 از احساسات شریک زندگی خود حمایت کنید.

4

از احساسات شریک زندگی خود حمایت کنید. اگر شریک زندگی تان عصبانی است، از او در روندش حمایت کنید و به او کمک کنید تا احساس آرامش کند. اگر شریک زندگی‌تان احساسش را به شما بیان می‌کند، صدای او را بشنوید و حرفش را قطع نکنید. اجازه دهید آنها احساسات خود را بیان کنند، حتی اگر فکر می کنید که آنها ظالمانه یا غیر ضروری هستند. اگر شریک زندگی شما احساس می کند شنیده می شود، این می تواند به نزدیک شدن و تفاهم کمک کند.

اجازه دهید همسرتان صحبت کند و سعی کنید احساس او را درک کنید. هدف خود را درک کنید، نه قضاوت یا نادیده گرفتن احساسات آنها.

مرحله 5 افکار و احساسات خود را در میان بگذارید.

5

افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارید. وقتی خود را ابراز می کنید، عمداً این کار را انجام دهید تا شریک زندگی شما بتواند با شما ارتباط برقرار کند و درک کند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از جملات «من» است، که تمرکز را به احساس شما به جای کاری که شریک زندگی‌تان انجام داده، تغییر می‌دهد. هنگامی که می خواهید شریک زندگی خود را سرزنش یا مورد انتقاد قرار دهید، دست بردارید و در عوض، احساس خود را بیان کنید.

به عنوان مثال، بگویید: «از اینکه شام را برای دوستت درست کردی اما برای من نه، احساس ناراحتی کردم.» این احساس کمتر از این است که بگویید: “تو من را کنار گذاشتی و فقط به دوستت فکر کردی.”

شما می توانید اظهارات خود را با آنچه می خواهید دنبال کنید. به عنوان مثال، بگویید: «احساس می‌کردم کنار گذاشته شده‌ام. من دوست دارم در آینده احساس مشارکت داشته باشم.»

زمینه مشترک پیدا کنید. با چیزی که هر دو در مورد آن موافق هستید شروع کنید و از آنجا کار کنید. اگر در تلاش برای یافتن زمینه مشترک در این بحث خاص هستید، به یاد داشته باشید که هر دو یکدیگر را دوست دارید. این می تواند نقطه مشترک شما باشد.

قسمت

3

شفای طولانی مدت

مرحله 1 بر اساس بازخورد آنها عمل کنید.

1

بر اساس بازخورد آنها عمل کنید. اگر همسرتان پس از دعوا بازخورد سازنده ای به شما داد، به آن عمل کنید. این نشان می دهد که شما به آنها گوش داده اید و می خواهید تغییرات مثبتی ایجاد کنید. تشخیص دهید که کامل نیستید و مناطقی وجود دارد که شما (و شریک زندگیتان) باید در آنها پیشرفت کنید. حالت تدافعی خود را ببلعید و برای پیگیری آن تلاش کنید.

برای مثال، اگر شریک زندگی‌تان از شما می‌خواهد که در انجام کارهای خانه کمک کنید، آن‌ها را بدون نیاز به درخواست انجام دهید. زباله ها را بیرون بیاورید، مواد غذایی بخرید و نیازهای همسر و خانه خود را پیش بینی کنید.

شما نباید مجبور شوید به عقب خم شوید یا زندگی خود را رها کنید تا آنها را راضی کنید. بازخورد باید سازنده باشد و نه طاقت فرسا یا کنترل کننده.

مرحله 2 به شریک زندگی خود توجه مثبت کنید.

2

به همسرتان توجه مثبت بدهید. هر چه زودتر شما دو نفر بتوانید نوعی شادی و آرامش را تجربه کنید، بهتر است. اقداماتی که احساسات مثبت واقعی ایجاد می کند به شما و شریک زندگیتان کمک می کند تا احساس ارتباط داشته باشید. به شریک زندگی خود به شیوه هایی که برای او معنادار است توجه مثبت کنید. عقب نشینی پس از دعوا می تواند منجر به ایجاد فاصله بین شما شود که به مرور زمان می تواند به شراکت شما پایان دهد.

به عنوان مثال، به آنها بگویید که چقدر جذب آنها شده اید، آنها را به قرار ملاقات ببرید یا برای آنها شام بپزید.

مرحله 3 محبت را به اشتراک بگذارید.

3

محبت را به اشتراک بگذارید محبت می تواند به تقویت احساس ارتباط با شما و شریک زندگی شما کمک کند، که به ویژه پس از دعوا مفید است. دست همسرتان را بگیرید، بازوی خود را دور او قرار دهید، یا پای او را لمس یا نوازش کنید. مطمئن شوید که شریک زندگی خود را طوری لمس می کنید که او از آن لذت می برد.

محبت همچنین می تواند سطح استرس را کاهش دهد، بنابراین هم شما و هم شریک زندگیتان از لمس کردن سود می برید.

مرحله 4 با هم کاری سرگرم کننده انجام دهید.

4

یک کار سرگرم کننده با هم انجام دهید. این مهم است که دوستی و همچنین رابطه عاشقانه خود را ترمیم کنید. یک قرار سرگرم کننده با هم برنامه ریزی کنید. به رستوران مورد علاقه خود بروید، پیاده روی کنید یا به موزه بروید. کاری را انجام دهید که هر دو از انجام آن لذت می برید.

مرحله 5 یک ژست عاشقانه بزرگ بگیرید.

5

یک حرکت عاشقانه بزرگ انجام دهید. اگر این یک دعوای بزرگ بود و برای برقراری ارتباط مجدد با شریک زندگی خود مشکل دارید، یک ژست عاشقانه ممکن است درست باشد. برای همسرتان هدیه ای بخرید که او می خواهد یا قراری برای ماساژ بگیرید.، سفری را با هم رزرو کنید یا آنها را در تاریخ رویایی خود ببرید. این ژست باید باعث شود که شریک زندگی شما احساس کند که مورد توجه و عشق قرار گرفته است.

اما یک حرکت عاشقانه جای عذرخواهی یا راه حلی برای مشکلات شما را نمی گیرد.

مرحله 6 به یک مشاور زوج مراجعه کنید.

6

به مشاور زوجین مراجعه کنید اگر شما و شریک زندگیتان به یکدیگر متعهد هستید اما نمی توانید راهی برای مبارزه با یکدیگر پیدا کنید، مشاوره زوجین ممکن است کمک کند. مشاور زوج ها می تواند به ارتباط منفی، افزایش فاصله، حل اختلافات و ترمیم احساسات مثبت نسبت به یکدیگر کمک کند. مراجعه به مشاور می تواند تصمیم دشواری باشد، اما به خاطر داشته باشید که مشاوره می تواند به بهبود و رشد رابطه شما کمک کند.

مایل باشید به جای ترک کردن آن به عنوان آخرین راه، زود به دنبال مشاوره باشید. دریافت کمک و حمایت نشانه قدرت است نه ضعف.

با تماس با ارائه دهنده بیمه خود یا یک کلینیک بهداشت روان محلی، یک مشاور زوج پیدا کنید. همچنین می‌توانید از یک دوست به دنبال توصیه باشید یا یک درمانگر نزدیک خود را در اینترنت جستجو کنید.

مقاله مرتبط: چگونه کسی را که دوستش دارید فراموش کنید

مرحله 7 تغییرات در رابطه خود را بپذیرید.

7

تغییرات در رابطه خود را بپذیرید. پس از دعوا، ممکن است شریک زندگی خود را متفاوت ببینید یا احساس کنید که جنبه دیگری از او را دیده اید. طبیعی است که از “مرحله ماه عسل” در روابط عبور کنید و بدانید که شریک زندگی شما یک فرد عادی است، نقص ها و همه چیز. اگر دعوا رابطه شما یا درک شما از شریک زندگی تان را تغییر داد، این تغییرات را بدون اینکه مخالف شریک زندگی خود قرار دهید بپذیرید. دعوا ممکن است پویایی جدیدی را در رابطه ایجاد کند، بنابراین مایل باشید با این تغییرات انعطاف پذیر باشید.

برخی از زوج ها مشتاقند به «همانطور که بود» برگردند. با این حال، مهم است که بدانیم روابط متحول می‌شوند و تغییر می‌کنند، بنابراین بهتر است این رابطه را بپذیریم و تجربیات مثبتی برای حرکت رو به جلو ایجاد کنیم.

از این تجربه به عنوان یک تجربه یادگیری برای کمک به تقویت رابطه خود در آینده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …