چگونه بر احساسات آسيب ديده در يك رابطه غلبه كنيم.
آسيب ديدن در روابطه انساني بسيار طبيعي است فقط بايد ياد بگيريم چطور بر اين آسيب ها غلبه كنيم.

چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنیم؟

آیا شما و شریک زندگی تان دوران سختی در رابطه خود دارید؟ آیا از اینکه شریک عاشقانه تان به اعتماد شما خیانت کرده است احساس شکستگی می کنید؟ دانستن نحوه برخورد با احساسات آسیب دیده در یک رابطه می تواند شما را از آسیب های عاطفی نجات دهد. در این راهنمای رابطه یاد بگیرید که چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنید.

صدمه دیدن در یک رابطه یک اتفاق عادی است. وقتی کسی به شما صدمه می زند که غیرقابل جبران است، می تواند عذاب آور باشد. اما حقیقت این است که افراد در یک رابطه عاشقانه یا معمولی به یکدیگر آسیب خواهند رساند.

او خودخواه يا شرور نيست

بسیاری از زوج هایی که به یکدیگر آسیب می رسانند این کار را به این دلیل انجام نمی دهند که خودخواه یا شریر هستند. آنها این کار را می کنند زیرا متوجه نیستند. همه ما از پیشینه‌های متفاوتی می‌آییم و سازگاری با سبک زندگی دیگران می‌تواند دشوار باشد. بنابراین، افراد همیشه نمی بینند که اعمالشان باعث شکسته شدن شریک زندگیشان می شود.

به عنوان مثال، شما تمام روز کار کرده اید و خسته هستید. شما از شریک زندگی خود درخواست می کنید که ناهار درست كند. اما او این کار را نمی کند.

وقتی دلیلش را از آنها می‌پرسید، می‌گویند که خوابیده‌اند. البته، حق دارید عصبانی شوید، اما شریک زندگی تان می گوید که آنها خوابیده اند، که این یک اقدام غیرقابل کنترل است. سپس، هر دو شما به یک دعوای بزرگ ختم می‌شوید.

با این حال، غرق در درد و پشیمانی مشکل را حل نمی کند. عصبانيت شما را آشفته می کند. و در سکوتی که در جریان مشاجره ایجاد کردید، کینه ایجاد می شود.

در حالی که همسرتان تلویزیون تماشا می‌کند یا با طوفان بیرون می‌آید، با احساس خیانت به رختخواب می‌روید. این رفتار بهترین راه برای مقابله با آسیب در یک رابطه نیست.

بايد یاد بگیرید چگونه بر احساسات آسیب دیده غلبه کنید. همچنین، دانستن اینکه چگونه در یک رابطه پس از آسیب دیدگی پیش بروید، به شما کمک می کند تا روی چیزهای اساسی زندگی خود تمرکز کنید و به فرد بهتری تبدیل شوید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه.

چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنیم:

صدمه دیدن در یک رابطه توسط شریک زندگی تان بر شما تأثیر زیادی می گذارد. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث آسیب در یک رابطه شده است. باید درک کنید که درد بخشی از زندگی است. با گذشت زمان بهتر خواهید شد.

اما قبل از انجام این کار، گام‌های مثبتی وجود دارد که می‌توانید در مورد نحوه برخورد با آسیب‌دیده بردارید. این نکات همچنین به شما نشان می دهد که چگونه پس از آزار کسی دوباره اعتماد کنید. آن ها اینجا هستند:

1. به خود اجازه ناراحتي بدهید

هر ذره درد ناشی از این موضوع را احساس کنید. وقتی کسی به شما صدمه می زند هیچ فایده ای ندارد که احساسات خود را سرکوب کنید – اینطور است! کسی که به او اعتماد داشتی قلبت را شکست.

به عنوان یک فرد احساساتی، شما اجازه دارید گریه کنید و احساسات خود را بیان کنید. وقتی وانمود می‌کنید که خوب هستید، احتمالاً از طریق عادت‌های ناسالم با آسیب کنار می‌آیید.

براي رها شدن از آسيب در مورد احساسات خود با شريك زندگيتان حرف بزنيد.

2. احساسات خود را به وضوح بیان کنید

چگونه بعد از آسیب دیدگی در یک رابطه رو به جلو حرکت کنیم؟ احساسات خود را به روشی سالم بیان کنید. حالا که می دانید چه احساسی دارید. فقط روزها در خانه خود کمپ نزنید و در حسرت خود و یا انتقال پرخاشگری فکر کنید و ادامه دهيد.

درعوض، به ته دل آسیب های یک رابطه برسید. حتی اگر احمقانه به نظر می رسد، باید در مورد احساسات خود با خود صحبت کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، یک دفترچه یادداشت بگیرید و همه چیز را بدون خرد کردن کلمات یا نگه داشتن چیزی یادداشت کنید. هر چیزی را که احساس می کنید بنویسید. يا به دوستتان بگویید. تا زمانی که دیگر چیزی برای گفتن وجود نداشته باشد.

3. رنج خود را بپذیرید

درد خود را بپذیرید و به احساسات خود برچسب بزنید. وقتی کسی غیر قابل جبران به شما صدمه می زند، احساس ناامیدی می کنید. این می تواند دردناک باشد که دیگر نتوانید آن شخص را تحمل کنید و دنیا را ببندید.

با این وجود، تشخیص آسیب ناشی از آن می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند. با پرسیدن از خود شروع کنید: “چرا من این احساس را دارم؟” آیا به خاطر دعوا با جان است یا حرفی که در حین مشاجره زده است؟ به پرسیدن این سوالات ادامه دهید تا زمانی که بدانید احساسات بد شما از کجا می آید.

به عنوان مثال، اگر این کلمات هستند که به شما صدمه می زنند و نه دعوای واقعی، می دانید که چگونه از دعوا صدمه ببینید. در این سناریو، می توانید با شریک زندگی خود صحبت کنید و به او بگویید که کلماتی که گفته اند شما را آزار می دهد.

4. با طرف مقابل در رابطه صحبت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر آسیب‌دیدگی در یک رابطه این است که به کسی بفهمانید که به شما صدمه زده است. در واقع، این ممکن است برای بسیاری از مردم دشوار باشد. اما می تواند به شما کمک کند سریعتر از آنچه فکر می کنید بهبود پیدا کنید. علاوه بر این، راهی برای ایجاد ارتباط سالم در یک رابطه است.

مکالمه را با لحنی آرام و آرام شروع کنید. به همسرتان بگویید چه احساسی دارید و چگونه از مرز شما عبور کرده و به شما آسیب رسانده است. مطمئن شوید که بر سر آنها فریاد نمی زنید یا سرزنش نمی کنید. وقتی کارتان تمام شد، به آنها اجازه دهید فعالانه صحبت کنند و گوش دهند. این بدان معناست که دیدگاه آنها را بدون قضاوت درک کنید.

به یاد داشته باشید، دیگران ممکن است حتی متوجه نشوند که به ما صدمه زده اند. با این حال، ایجاد یک مکان امن برای ارتباط به شما کمک می کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید.

5. تغییرات عاطفی مثبت ایجاد کنید

چگونه در یک رابطه آسیب نبینیم؟ احساسات خود را مدیریت کنید. در واقع، شما نمی توانید احساس خود را پس از آسیب دیدن در یک رابطه تغییر دهید. با این حال، راه‌هایی برای جابجایی چیزها وجود دارد تا شما را آرام کند. در غیر این صورت، آنها می توانند زندگی شما را تسخیر کنند و باعث شوند کنترل شما از دست برود.

یکی از راه‌های ایجاد تغییرات در احساسات، انجام اقدامات مثبت است. انجام اقدامات برای رفع مشکل تضمین می کند که روی درد خود تمرکز نمی کنید. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی تان شما را برای کمک نکردن به برخی از کارهای خانه سرزنش می کند، حتی اگر همیشه مشغول هستید، سعی کنید حداقل یک کار خانه را انجام دهید.

به همین ترتیب، با مشغول ماندن، حواس خود را از احساسات خود دور کنید. چند کتاب بخوانید، به دیدن یک دوست بروید یا به باشگاه بروید. زمانی که مشغول هستید به سختی به مشکلات خود فکر خواهید کرد. همچنین، می‌توانید برخی ورزش‌ها از جمله یوگا، دویدن و شنا را امتحان کنید. این فعالیت‌ها باعث می‌شوند که شما سرحال باشید و روی چیزهایی که در زندگی‌تان ضروری است تمرکز کنید.

6. به گذشته فکر نکنید

چگونه بعد از اینکه کسی به شما صدمه زد، دوباره اعتماد کنید؟ روی گذشته تمرکز نکنید تبریک می گویم! شما درد را بدون سرکوب احساسات خود احساس کرده اید. شما دقیقا می دانید چه احساسی دارید و چرا چنین احساسی دارید.

حالا، از غمگین بودن دست بردارید. اجازه ندهید این رویداد شما و اقدامات بعدی شما را تعریف کند. شما باید بسته شدن را پیدا کنید و ادامه دهید. این بدان معناست که مثبت فکر کنید، بنابراین روی موضوع تمرکز نمی کنید.

یکی از راه‌های اجتناب از پرداختن به رویداد گذشته پس از صدمه دیدن در یک رابطه، درس گرفتن از مشکل است. درس های موضوع را برجسته کنید و یک برنامه عملی برای مقابله با آسیب و اجتناب از موقعیت های مشابه در آینده ایجاد کنید. وقتی این اقدامات را انجام می دهید، مطمئن می شوید که به جلو بروید.

7. روی چیزهای حیاتی زندگی خود تمرکز کنید

گاهی اوقات، آسیب دیدن در یک رابطه می تواند شما را نسبت به چیزهای خوب زندگی خود کور کند. صرف نظر از آنچه بین شما و شریک زندگی تان رخ داده است، درک کنید که شکسته نیستید. شما به اندازه هر فرد دیگری در جهان انسان هستید. قدر چیزها و افراد خوب زندگیتان را بدانید.

با فهرست کردن فعالیت هایی که شما را خوشحال می کند شروع کنید. تلاش آگاهانه ای برای برقراری ارتباط مجدد با این فعالیت ها انجام دهید. تمرکز بر روی این رویدادها می‌تواند احساسات بدی را که نسبت به خودتان دارید تغییر دهد. مهم این است که قدردان این چیزها باشید. به افرادی که شما را دوست دارند نزدیک تر شوید و رابطه خود را با آنها بهبود بخشید.

علاوه بر این، سعی کنید یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را خوشحال کنید. خوشحالی دیگران به خاطر اعمالمان می تواند روحیه ما را تقویت کند. از چیزهای کوچک مانند یک وعده غذایی خوب یا توانایی بیدار شدن و دیدن یک چرخش قابل توجه از وقایع زندگی خود قدردانی کنید.

8. مسئولیت را بر عهده بگیرید

چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنیم؟ نقش خود را در این رویداد تصدیق کنید. وقتی بیش از حد در مورد آسیب دیدن خود فکر می کنیم، ممکن است مانع از دیدن نقش خود در رویدادها شود.

به مشکل فکر کنید تا بدانید کجا ایستاده اید. آیا می توانستید متفاوت صحبت کنید یا واکنش نشان دهید؟ مسئولیت اعمال خود به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید و به شما نشان می دهد که چگونه بهتر شوید.

9. مراقب خودت باش

چگونه بعد از آسیب دیدگی در یک رابطه رو به جلو حرکت کنیم؟ روی مراقبت از خود تمرکز کنید. تحقیقات نشان می دهد که روال خودمراقبتی به کاهش یا پیشگیری از افسردگی، اضطراب، استرس و خشم کمک می کند. همچنین به افزایش شادی و افزایش انرژی شما کمک می کند.

مراقبت از خود می تواند به اشکال مختلف باشد، از جمله از نظر مالی، عاطفی، جسمی و غیره. به عنوان مثال، می توانید تصمیم بگیرید که خودتان را بیرون بیاورید، لباس جدیدی تهیه کنید و غذای خوب بخورید. این رویدادها به افزایش ارزش خود کمک می کند و باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

10. با کسی صحبت کنید

چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنیم؟ ممکن است لازم باشد با شخص دیگری صحبت کنید. پس از همه آنچه گفته شد، ممکن است همچنان برای شما چالش برانگیز باشد که وقتی کسی به شما صدمه می زند، پیش بروید. اینجاست که شما به کمک یک فرد خارجی با دیدگاه منحصر به فرد نیاز دارید.

اعضای خانواده و نزدیکترین دوستان شما ممکن است در اینجا مفید باشند. اگر به قضاوت و نظر آنها اعتماد کنید، خوب خواهید شد. از سوی دیگر، این افراد ممکن است به اندازه کافی قادر نباشند آسیبی که شما احساس می کنید را ببینند.

از این رو، یک درمانگر یا مشاور روابط ممکن است بینش خوبی در مورد مشکل شما ارائه دهد. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا راه های سالمی برای حل مشکلات خود و چگونگی پیشبرد رابطه را ایجاد کنید.

مقاله مرتبط:50 نشانه آزار عاطفی: معنا و علل

نتيجه گيري

صدمه رساندن به یکدیگر در یک رابطه اجتناب ناپذیر است. به هر حال، ما از پیشینه های مختلف هستیم و گرایش های متفاوتی نسبت به زندگی داریم. وقتی آسیب دیده اید، دانستن اینکه چگونه بر احساسات آسیب دیده در یک رابطه غلبه کنید بهترین کار است. خوشبختانه، نکات موجود در این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه می‌توانید آسیب‌های یک رابطه را درمان کنید.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *