فرهنگ خانوادگي
فرهنگ خانوادگي باعث مي شود اتحاد خانوادگي شما افزايش يابد

سه گام ساده برای ایجاد فرهنگ خانواده

مدرسه یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده جوهره فرهنگ خانواده است. همه، از بچه ها گرفته تا سایر اعضای خانواده، مشتاقانه منتظر هستند که بخشی از روز خانواده باشند. به هر حال، این به نسل مسن‌تر فرصتی عالی می‌دهد تا روزهای مدرسه خود را دوباره زنده کنند. برخی خانواده ها با لباس های هماهنگ رنگی می آیند. برخی از خانواده ها حتی روی صحنه با هم اجرا می کنند و برخی بسیار محافظه کار هستند. یک چیز واضح است؛ همه آنها فرهنگ خانوادگی خود را دارند.

فرهنگ خانواده چیست؟

فرهنگ خانواده مجموعه‌ای از ارزش‌ها، معیارها، اخلاق و سنت‌های خانوادگی شماست که خانواده شما به آن پایبند است. برخی از اینها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

فرهنگ خانواده چیزی است که خانواده شما را به عنوان یک واحد منحصر به فرد می کند. این هویت شماست؛ این چیزی است که شما را می شناسد. اگر فکر می کنید خانواده شما “هویت” ندارند، در اشتباهید. هر خانواده ای این را دارد!

آیا خانواده شما با هم نماز می خوانند؟ مسافرت را دوست دارند؟ موسیقی را دوست دارند؟ مطالعه را دوست دارند؟ از هنر و صنایع دستی لذت می برند؟ آیا خانواده شما شام خانوادگی روزانه یا هفتگی دارند؟

من خانواده هایی را می شناسم که مدرسه را از همان دانشگاه یا کالج به پایان رساندند و برای تماشای بازی های مدرسه خود در برابر تیم های رقیب خود بیرون می رفتند. همیشه تابستان به تعطیلات می روند.به مسابقات تفریحی می پیوندند.

اینها نمونه هایی از سنت های خانوادگی است که در ایجاد خانواده های مستحکم مؤثر است. این نمونه‌های فرهنگ خانواده در سرتاسر جهان به ما الهام می‌دهند که برای خودمان نیز یکی داشته باشیم، که می‌تواند به ساختن یک خانواده قوی کمک کند.

چرا فرهنگ خانواده مهم است؟

خانواده و فرهنگ از هم جدا نیستند. بله، فرهنگ خانواده شما مهم است، زیرا مانند هویت شما، فرهنگ خانواده نیز چیزی است که خانواده شما را به بخشی جدایی ناپذیر از وجود شما تبدیل می کند. درگیری‌ها و چالش‌های خانوادگی نشان می‌دهد که فرهنگ خانوادگی چقدر مهم است، مانند رقابت‌های خواهر و برادر.

روانشناسان و درمانگران خانواده بر اهمیت ایجاد و پرورش فرهنگ خانواده تاکید دارند.

وقتی خواهر و برادر با هم دعوا می‌کنند، تعداد و شدت آن دعواها نیست که روابط خواهر و برادر را تعریف می‌کند. فرهنگ و سنت خانواده لحظات کوچکی را می سازد که مشکلات و درگیری ها را جبران می کند.

با ایجاد فرهنگ خانوادگی خود، می توانیم از روابط خود با خانواده محافظت کنیم.

فرهنگ خانواده ما را دعوت می کند تا ببینیم چیزهای کوچک چقدر مهم هستند. از طریق فرهنگ خانوادگی‌مان، زمانی که دنیای بیرونی ما بیش از حد طاقت‌فرسا می‌شود، می‌توانیم به چیزی برگردیم.

فرهنگ خانواده چیزی است که خانه ما را تبدیل به خانه ای برای بازگشت می کند.

چگونه فرهنگ خانواده خود را می سازید؟

ساختن فرهنگ خانوادگی خود برای ایجاد ارزش‌های قوی خانوادگی ضروری است، که در نهایت به ما کمک می‌کند در زمان‌های آزمایش قوی بمانیم. در اینجا مراحلی برای ایجاد فرهنگ خانواده خود آورده شده است.

1. فرهنگ خانواده خود را مشخص کنید

خانواده ها در فرهنگ های مختلف عملکرد متفاوتی دارند. بنابراین، تشخیص اینکه چه فرهنگی در خانواده شما حاکم است بدون مقایسه آن با دیگران ضروری است.

تشخیص فرهنگ خانواده شما چندان دشوار نیست. می‌توانید با فهرست کردن هر چیزی که به نظر می‌رسد بخشی از سبک زندگی شما است، یا از طریق یک فعالیت رنگارنگ و سرگرم‌کننده به نام نقشه‌برداری ذهنی شروع کنید.

نقشه ذهنی ابزاری عالی برای آشکار کردن چیزهای دیگری است که می توانیم با ایده اصلی مرتبط کنیم. برای اینکه بفهمید فرهنگ خانوادگی شما چیست، می توانید خانواده خود را کاملاً در مرکز نقشه قرار دهید و از آنجا سعی کنید “تعریفی” به خانواده خود ارائه دهید.

شما می توانید کلمات ساده، ارزش ها یا حتی فعالیت هایی را که قبلا انجام داديد را اضافه کنید. و می‌توانید برای ارزش‌ها یا فعالیت‌هایی که دوست دارید خانواده‌تان روی آن‌ها کار کنند، یک نقشه ذهنی جداگانه تهیه کنید.

یک تکه کاغذ بزرگ، چند نشانگر رنگارنگ بگیرید و نقشه برداری ذهنی را شروع کنید!

در پایان این فعالیت، ساختاری عنکبوت مانند و ایده ای از فرهنگ خانواده خود خواهید داشت.

2. آن را به یک عادت تبدیل کنید

“ما آنچه هستیم که مدام تکرار میکنیم.” – ویل دورانت در مطالعه اخلاق نیکوماخوس ارسطو.

پس از شناسایی چیزهایی که اعضای خانواده شما با شما مرتبط هستند، اکنون می توانید به انجام آن ادامه دهید و آن را به یک عادت تبدیل کنید.

3. اهمیت هر عادت را پرورش دهید

بنابراین، چگونه می توان یک رابطه خانوادگی قوی ایجاد کرد؟

اگر یکی از چیزهایی که خانواده‌تان واقعاً برای آن ارزش قائل هستند «یادگیری» است یا می‌خواهید «یادگیری» «تعریف سنتی» برای بچه‌ها باشد، در این صورت یک شب بازی را می‌توانید به عنوان راهی برای تقویت آن انجام دهید.

ما فقط در ایجاد این عادت ها متوقف نمی شویم. ما به طور مداوم اینها را تقویت می کنیم زیرا ارزشی برای آن وجود دارد.

داشتن رسوم خانوادگی مهم است زیرا به شما و فرزندانتان شبکه ایمن محبت آمیز را در مواقعی که همه چیز سخت می شود، فراهم می کند.

ایده ایجاد یک فرهنگ خانوادگی این نیست که فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. این در مورد این است که بدانید خانواده شما به چه چیزی اعتقاد دارند، ارزش های خانواده شما چیست.

همانطور که زندگی شما به جلو می رود، متوجه خواهید شد که برخی از ارزش های شما یا برخی از فعالیت هایی که به عنوان یک سنت ایجاد کرده اید، دیگر با سبک زندگی شما سازگار نیست. اشکالی ندارد

مقاله مرتبط: 15 نکته برای رابطه جنسی عاشقانه براي زن و شوهر

برخی از فعالیت ها هستند که شما از آنها رشد خواهید کرد. اما، فراموش نکنید که بخش اساسی این فعالیت‌هایی که ایجاد کرده‌اید، ارزش‌های ذاتی است که خانواده‌تان از آن سلب می‌کند.

فرهنگ خانوادگی شما چیزی است که خانواده شما را متعلق به خودتان می کند. به آن افتخار کنید و آن را در آغوش بگیرید.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *