هفت موردي كه هرگز نبايد در واژن خود قرار دهيد.
قراردادن مواد غذايي در واژن تعادل پي هاش واژن را به هم مي ريزد و مي تواند باعث عفونت شود.

هفت چیزی که هرگز نباید در واژن قرار دهید

به احتمال زیاد، هر زني در این سیاره می‌داند که دوش واژينال گرفتن می‌تواند به آن قسمت آسیب برساند. اما به سادگی وقتي رسانه های اجتماعی ورق بزنید. با تعداد شگفت انگیزی از محصولات و روش های مراقبت در واژن مواجه خواهید شد. اين محصولات ادعاهایی مانند شاداب کردن بوی خود یا تقویت باروری دارند. ممکن است وسوسه شوید آنها را امتحان کنید. اما آیا آنها ایمن هستند؟

در اینجا، ما با متخصصان زنان در مورد چیزهایی صحبت کردیم که هرگز نباید داخل اندام‌های خصوصی خود قرار دهید. به‌علاوه اینکه چه چیزهایی برای وارد کردن بی‌خطر است.

قرار دادن برخي چيزها در واژن مي تواند دردسرهاي بزرگي ايجاد كند.

اول: چرا مردم چیزها را در واژن خود قرار می دهند؟

دکتر Staci Tanouye، متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «بیشتر این روندها به پیام‌های دائمی مربوط می‌شود که واژن‌ها کثیف هستند. باید فوق‌العاده تمیز باشند. بویی شبیه دسته گل رز دهند.

“این پیام از همه جهات می آید. بازاریابی برخی از محصولات، شرم نهفته در اطراف اندام تناسلی (به ویژه فرج و واژن)، تابوی پریود و رابطه جنسی به طور کلی – و البته، بسیاری از اینها از پایه های زن ستیزی ناشی می شود. تنویی توضیح می دهد.

اما واژن شما ذاتاً کثیف نیست و نیازی به تمیز کردن عمیق ندارد. آلیسون کی راجرز، دکتر، متخصص زنان و زایمان، متخصص غدد تولید مثل و مدیر آموزش در مراکز باروری ایلینویز، می‌گوید: «واژن در مراقبت از خود واقعاً خوب است.

دکتر راجرز می گوید: «در واقع، خود را تمیز می کند، به همین دلیل است که ترشحات طبیعی دارید.

دکتر راجرز توضیح می دهد که در واقع، ترشحات اسیدی واژن به واژن کمک می کند تا میکروبیوم خود (یعنی تعادل ظریف باکتری های خوب) را با دفع باکتری های بد و سایر انگل های مضر حفظ کند. او می افزاید، به علاوه، لابیا و موهای ناحیه تناسلی شما مواد ناخواسته را نیز از بین می برند.

نکته

حتی نیازی نیست فرج خود (قسمت بیرونی واژن) را با صابون بشویید تا آن را تمیز نگه دارید – شستشو با آب گرم این کار را انجام می دهد.

و دلیل بزرگ دیگری که دارندگان واژن مواد را به قسمت های زیرین خود می چسبانند؟ بسیاری از مردم درمان های خانگی را ترجیح می دهند و به جای کمک گرفتن از پزشک، درمان های خانگي را انتخاب می کنند.

دکتر تنویه می گوید: «این باور وجود دارد که «طبیعی» به نوعی سالم تر است، که اغلب به هیچ وجه درست نیست. “طبیعی” یا “ارگانیک” در مورد بهداشت تناسلی برابر با بهتر نیست و در واقع می تواند شرایط را در بیشتر مواقع بدتر کند.

دکتر راجرز می گوید و هر چیزی (طبیعی یا غیرطبیعی) می تواند PH واژن را تغییر دهد – به ویژه موادی که در داخل آن قرار می دهید – که می تواند باکتری های پاتولوژیک یا مضر را به رشد دعوت کند (یا مخاط ظریف واژن را تحریک کرده و به آن آسیب برساند).

7 چیزی که هرگز نباید در واژن خود وارد کنید

1. اسانس

دکتر تنویه می‌گوید: این یک مثال بارز از این است که چگونه طبیعی همیشه بهتر نیست. دکتر راجرز می گوید در واقع، «روغن های ضروری می توانند باعث «سوختگی» مخاط واژن شوند.

به این دلیل که دکتر تنویه توضیح می‌دهد که «اکثر روغن‌های ضروری تحریک‌کننده‌های موضعی پوست هستند و می‌توانند منجر به درماتیت تماسی [یعنی تحریک پوستی] به فرج یا واژن شوند». او می افزاید: «علاوه بر این، روغن های غلیظ (به ویژه روغن درخت چای) نیز اگر به درستی رقیق نشوند، می توانند بسیار سوزاننده باشند.

2. مروارید گیاهی یا یونی

اگر برای سلامت واژن خود ارزش قائل هستید، مرواریدهای گیاهی (که مروارید یونی نیز نامیده می شود) را از پوسته واژن خود دور نگه دارید. دکتر تنویه به طور خلاصه می گوید: از این محصولات دور بمانید.

ICYDK، مرواریدهای گیاهی، توپ‌های کوچک و پارچه‌ای حاوی گیاهان هستند که به عنوان سم‌زدایی برای واژن و رحم به بازار عرضه می‌شوند.

دکتر تنویه می‌گوید: «اینها می‌توانند فوق‌العاده مضر باشند و هیچ یک از کارهایی را که ادعا می‌کنند انجام نمی‌دهند. او توضیح می دهد: “آنها اغلب معجونی از چیزهایی هستند که باعث افزایش لایه برداری مخاط واژن می شوند، که می تواند منجر به افزایش تحریک شود” یا حتی واکنش های شیمیایی مانند سوختگی.

بدتر شدن اوضاع، شرکت‌هایی که مروارید یونی را تولید می‌کنند توصیه می‌کنند که آنها را به مدت 24 تا 72 ساعت در داخل واژن خود بگذارید، اما این می‌تواند به تجمع باکتری‌های بد کمک کند و به طور بالقوه به سندرم شوک سمی (TSS)، یک عفونت نادر اما جدی تبدیل شود.

علاوه بر این، این کوکتل‌های گیاهی – که توسط FDA تنظیم نشده‌اند (به این معنی که هیچ تضمینی وجود ندارد که چه چیزی در آنها وجود دارد، طبق مرکز سلامت نوجوانان کوه سینا) – اگر از طریق مخاط واژن به جریان خون شما جذب شوند، می‌توانند مضرتر باشند. دکتر راجرز می گوید.

3. غذا

شاید شنیده باشید که ماست می تواند عفونت مخمری را درمان کند، یا اینکه یک حبه سیر آنتی باکتریال داروی خوبی برای تسکین واژینوز باکتریایی است.

اما این افسانه ها درست نیستند. در واقع، قرار دادن غذا در واژن می تواند وضعیت بد را بدتر کند. دکتر راجرز می‌گوید: «قند موجود در ماست رشد باکتری‌های غیرطبیعی را افزایش می‌دهد.»

دکتر تنویه می گوید و سیر که سوزاننده است می تواند واژن شما را تحریک کند و شما را در دنیایی از درد رها کند.

غذای آماده: این غذاها را در بشقاب خود و خارج از اندام های خصوصی خود نگه دارید.

4. عطرها یا محصولات معطر

استفاده از عطرها یا محصولات معطر می تواند مشکلات فراوانی در واژن ایجاد کند. دکتر تنویه می گوید: «هر نوع عطری که باشد یک محرک موضعی است که می تواند منجر به درماتیت تماسی» یا واکنش های آلرژیک شود. فکر کنید: بثورات خارش دار و قرمز.

دکتر راجرز موافق است: نه تنها محصولات معطر حاوی موادی هستند که ممکن است برای هوآها شما مضر باشند، بلکه تلاش برای پوشاندن عطر طبیعی واژن شما کاملاً غیر ضروری است. واژن شما قرار است بوی واژن بدهد.

دکتر تنویه اینطور بیان می کند: ولو باید بوی فرج را بدهد نه گل رز.

و دوباره، اگر نگران بوی غیر طبیعی واژن هستید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید، که می تواند شما را به درستی ارزیابی کند.

5. شياف واژن

یک حس ویروسی در رسانه های اجتماعی، ذوب های واژن شیاف هایی هستند که ظاهرا طعم و بوی واژن شما را به طعم های میوه ای مانند توت فرنگی یا هلو تبدیل می کنند.

ذوب های واژن نه تنها می توانند با ایجاد تحریک بالقوه واژن شما را به هم بریزند، بلکه می توانند بر ادراک شما از اندام خصوصی شما نیز تأثیر منفی بگذارند.

دکتر تنویه می‌گوید: «واژن‌ها باید بوی و طعمی شبیه واژن داشته باشند، نه نارگیل، و این ایده که محصولاتی وجود دارند که طعم آن‌ها را در طول رابطه جنسی بهتر می‌کنند، می‌تواند دیدگاهی مخدوش از آنچه طبیعی و سالم است ارائه دهد و می‌تواند به میزان زیادی بر روی تصویر خود تأثیر بگذارد.»

6. تخم یشم

بسیاری از افراد از تخم‌های یشم (سنگ‌های یشم تخم‌مرغی یا سنگ‌های کوارتز) به عنوان وزنه‌های واژن برای افزایش تون واژن استفاده می‌کنند، با هدف داشتن عضلات سفت‌تر (و/یا ارگاسم قوی‌تر).

اما قرار دادن این سنگ ها در واژن به شما کمکی نمی کند.

دکتر تنویه می‌گوید اول، «یشم متخلخل است که می‌تواند باکتری‌ها را در خود جای دهد». این یک نه بزرگ است، زیرا رشد بیش از حد باکتری های بد می تواند منجر به عفونت های زیادی از جمله TSS شود.

به علاوه، دکتر تنویه توضیح می دهد: «افزایش تون واژن همیشه چیز خوبی نیست، زیرا می تواند منجر به درد مزمن لگن و ناتوانی در شل کردن عضلات کف لگن شود.

دکتر تنویه می گوید: اگر به دنبال تقویت عضلات کف لگن خود هستید، به دنبال راهنمایی یک فیزیوتراپیست لگن باشید که می تواند به شما یاد دهد که چگونه تمرینات کگل را به درستی انجام دهید.

7. بخار

بخار کردن واژن اخیراً در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. این تمرین – که شامل نشستن روی یک دیگ بخار آب دم کرده گیاهان است – قرار است مزایایی از افزایش باروری گرفته تا کاهش علائم قاعدگی را به همراه داشته باشد.

اما دکتر راجرز فقط یک کلمه برای v-steaming دارد: “اوه!” او اضافه می کند که بخار داغ نه تنها می تواند نواحی زیرین شما را بسوزاند، بلکه می تواند بستری برای رشد باکتری های بد ایجاد کند.

بنابراین، سبزیجات خود را بخارپز کنید و واژن خود را از بخار خارج کنید.

بنابراین، چه چیزی برای وارد کردن به واژن شما بی خطر است؟

اکنون که می دانید چه چیزهایی را نباید در قسمت های خصوصی خود قرار دهید، در اینجا لیستی از چیزهایی که برای واژن شما ایمن هستند، به ازای هر Dr. تانویه و راجرز:

مقاله مرتبط: علت تغيير شكل سینه ها چيست؟ بدن شما مي خواهد چه بگويد؟

محصولات پریود مانند تامپون، فنجان و دیسک قاعدگی (اما از محصولات معطر دوری کنید)

محصول كنترل بارداري (تا زمانی که حساسیت نداشته باشید)

پروبیوتیک ها (فقط در صورت توصیه/طبق دستور پزشک)

مطلب پیشنهادی

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *