اثرات جدا خوابيدن زوج در ازدواج
ممكن است يكي از زوج ها آدم خوش خوابي نباشد. براي جلوگيزي از خستگي زوج ديگر مي توان به راه حل جدا كردن محل خواب فكر كرد.

اثرات جدا خوابيدن زوج ها در ازدواج

بسیاری از زوج ها در حال تلاش برای حفظ جذابيت رابطه جنسي بین خود هستند، اما در اینجا یک راه ساده وجود دارد، سعی کنید جدا بخوابید. درست است، به اصطلاح “طلاق خواب” یک چیز واقعی است و ظاهراً می تواند کیفیت زندگی جنسی یک زوج را بهبود بخشد. در اینجا نگاهی می اندازیم به این که چگونه خوابیدن در تخت های جداگانه ممکن است برای رابطه شما مفید باشد.

چه اتفاقی می افتد وقتی زوج ها با هم نخوابند؟

بسیاری از مطالعات مرتبط با خواب برای نشان دادن اهمیت خواب مناسب انجام شده است. با این حال، اخیراً رابطه جنسی و خواب به حوزه های کاملاً جدیدی برای تحقیق تبدیل شده است و به نظر می رسد که همه در مورد آن نظر دارند.

استفاده از تخت مشترک هر شب برای زوج ها عادی به نظر می رسد. شما به عنوان بخشی از روال خود با هم می خوابید و بیدار می شوید. با هم خوابیدن صمیمیت و با هم بودن را افزایش می دهد و باعث می شود افراد احساس خوبی داشته باشند. با این حال، تنها برخی با این موضوع موافق هستند.

این به این دلیل است که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود خواب خوبی نداشته باشید و یکی از آن‌ها می‌تواند عادات همسرتان باشد. به عنوان مثال، اگر آنها تمام شب را  تكان مي خورند و یا در نیمه شب از خواب بلند شوند و تنقلات بخورند، این می تواند باعث از دست دادن خواب ارزشمند شود.

چرا برخي زوج های متاهل باید در تخت های جداگانه بخوابند؟

رابطه جنسي می تواند خواب زوج را بهبود بخشد، اما آیا خواب می تواند بر زندگی جنسی ما تأثیر بگذارد؟

به عنوان مثال، اگر یکی از زوج ها اختلال خواب داشته باشد، خواب شخص دیگر را مختل می کند و حتی یک مطالعه نشان داد که مشکلات خواب و رابطه ممکن است به طور همزمان رخ دهد.

بنابراین، برخی ترجیح می دهند تنها بخوابند زیرا نیازی به گوش دادن به خروپف کردن، صحبت کردن، زمزمه کردن یا حتی لگد زدن شریک زندگی خود در نیمه شب ندارند. در برخی موارد، شرکا چرخه خواب و بیداری متفاوتی دارند یا برنامه خواب آنها به دلیل شغلشان و غیره متفاوت است.

به همین دلیل است که برای برخی افراد، خواب جداگانه تنها گزینه برای استراحت و اجتناب از مشاجره است. همچنین خوابیدن در تخت های مختلف می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند.

بیدار شدن با استراحت مناسب به این معنی است که روحیه مناسبی برای نزدیک شدن به شریک زندگی خود خواهید داشت که مطمئناً پس از یک شب بی خوابی به دلیل خروپف چنین نخواهد بود. وقتی به تصویر بزرگ‌تر نگاه می‌کنید، فدا کردن شب‌هایتان با هم می‌تواند در بلندمدت مفید باشد.

همچنین، یک چیز هیجان انگیز در این واقعیت است که شما نمی توانید هر شب در کنار شریک زندگی خود بخوابید. این پاسخ می دهد که چگونه خوابیدن در تخت های جداگانه صمیمیت بیشتری ایجاد می کند.

5 مزیت جدا از هم خوابیدن براي حفظ ازدواج

جدا از هم خوابیدن برای یک زوج می تواند سخت به نظر برسد، اما می تواند با مجموعه ای از مزایا و معایب همراه باشد. در اینجا برخی از مزایای خوابیدن جدا از همسر وجود دارد:

1. ممکن است خواب بهتری داشته باشید

این احتمال وجود دارد که وقتی در تخت‌های جدا از همسرتان می‌خوابید، بهتر بخوابید. ممکن است لازم نباشد نگران چرخیدن و پرتاب کردن باشید، و با بلند شدن فرد دیگری برای رفتن به حمام یا آشپزخانه در نیمه شب از خواب بیدار نشوید. این می تواند باعث شود که هر شب مقدار مناسبی استراحت کنید.

2. لازم نیست پتو را به اشتراک بگذارید

موضوع دیگری که ممکن است دلیل این باشد که چرا همسرتان می خواهد در اتاق های جداگانه بخوابد این است که شما برای به اشتراک گذاشتن پتو به کمک نیاز دارید.

وقتی در فضایی می‌خوابید که تماماً متعلق به خودتان است، می‌توانید همه پتوها را داشته باشید، و مجبور نیستید آن را به اشتراک بگذارید. این چیزی است که می تواند شما را در طول شب راحت و راحت نگه دارد.

3. خروپف نمی شنوید

اگر یکی از شما خروپف می کند و دیگری نه، ممکن است علاقه مند به خواب جداگانه باشید. به عنوان مثال، اگر همسرتان هر شب با خروپف خود شما را بیدار نگه می دارد و این باعث می شود که خواب وحشتناکی داشته باشید، ممکن است نیاز به داشتن فضای اختصاصی برای استراحت باشد.

4. می توانید هر چقدر که بخواهید فضایی را اشغال کنید

آیا تا به حال خواسته اید که تمام فضای تخت خود را اشغال کنید؟ می توانید این کار را زمانی انجام دهید که در تخت های جداگانه می خوابید. لازم نیست فضایی را برای همسرتان یا هر کس دیگری ذخیره کنید تا بتوانید هر طور که می خواهید بخوابید.

به عبارت دیگر، شما باید بتوانید موقعیتی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد راحت باشید زیرا نیازی به فدا کردن فضایی ندارید.

5. می توانید طبق برنامه خود بیدار شوید

ممکن است لازم باشد جدا از همسرتان بخوابید، زیرا برنامه زمانی متفاوتی با او دارید. آنها ممکن است برای رفتن به محل کار نیاز داشته باشند که برای چند ساعت بخوابند.

اگر با بلند شدن آنها و آماده شدن برای شروع روزشان بیدار نمی شوید، این می تواند تمام استراحت با کیفیتی را که نیاز دارید به شما بدهد. همچنین لازم نیست همزمان با آنها بخوابید.

5 ضرر جدا از هم خوابیدن در ازدواج

از سوی دیگر، دلایلی وجود دارد که اتاق های مجزا در ازدواج ممکن است یک چیز منفی باشد.

1. شما از یکدیگر جدا هستید

ممکن است وقتی کسی در کنار شما بخوابد احساس بهتری به شما بدهد. این می تواند به شما احساس امنیت و آرامش بدهد. هنگامی که آنها آنجا نیستند و شما در تخت های جداگانه می خوابید، این می تواند باعث شود که احساس ناراحتی کنید یا آرامش را دشوارتر کنید.

به این فکر کنید که وقتی همسرتان شب در خانه نیست و بدون او به رختخواب می روید چه احساسی دارید. آیا این شما را آزار می دهد یا از داشتن تخت برای خودتان قدردانی می کنید؟ این می تواند به شما بگوید که آیا دوست دارید در تخت های جداگانه بخوابید یا نه.

2. شما باید در همان فضا باشید

قرار گرفتن در یک مکان راهی برای قوی نگه داشتن پیوند شماست. وقتی از هم دور هستید، مخصوصاً اگر هر شب این اتفاق بیفتد، این می تواند باعث شود که با دیدن آنها راحت نباشید.

همچنین، ممکن است مجبور شوید زمان بیشتری را در خارج از اتاق خواب خود با هم بگذرانید تا در ارتباط باشید.

3. شما باید با هم بخوابید

برای برخی افراد، خوابیدن در یک تخت با هم همان چیزی است که فکر می‌کردید در زمان ازدواجتان اتفاق بیفتد. اگر این کار را انجام نمی دهید، ممکن است باعث شود که احساس کنید در اتاق خواب های جداگانه می خوابید و طلاق دست به دست هم می دهد.

اگرچه لزومی ندارد که اینطور باشد، اما اگر این احساس را دارید، مطمئن شوید که با همسرتان در مورد ترتیبات خواب خود صحبت کرده اید.

4. می تواند بر صمیمیت تأثیر بگذارد

باز هم، وقتی برای مدت طولانی در یک مکان نیستید، این می تواند بر صمیمیت شما با یکدیگر تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد قبل از خواب با یکدیگر صحبت می کنند یا ممکن است یکدیگر را شب بخیر ببوسند. این موارد ممکن است زمانی که همسرتان در اتاقی جداگانه بخوابد، از بین برود.

5. می تواند ارتباط جنسی را کاهش دهد

علاوه بر صمیمیت، ارتباط جنسی شما ممکن است کاهش یابد. به طور کلی، پیدا کردن زمان و مکان مناسب برای داشتن رابطه جنسی با یکدیگر زمانی که در تخت‌های جداگانه می‌خوابید، ممکن است دشوار باشد.

چه تصمیم بگیرید که جدا بخوابید یا نه، این چیزی است که باید زودتر بفهمید تا رابطه جنسی شما با یکدیگر آسیب نبیند. احتمالاً نمی خواهید ازدواج بدون رابطه جنسي در اتاق خواب های جداگانه داشته باشید.

جدا خوابيدن يك زوج هم مزايا دارد و هم معايب.

5 فاکتوری که باید هنگام تصمیم گیری برای جدا از هم خوابیدن در نظر بگیرید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که می خواهید جداگانه بخوابید، این عوامل را در نظر بگیرید. آنها ممکن است به شما در تصمیم گیری کمک کنند.

1. اگر خواب شما تحت تاثیر قرار گرفته است

وقتی خواب شما به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و باعث می شود نتوانید روز خود را آنطور که نیاز دارید سپری کنید، خوابیدن در فضایی متفاوت از همسرتان ممکن است یکی از اقداماتی باشد که باید انجام دهید.

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که نمی توانید در همان ناحیه با همسرتان بخوابید، پس به این فکر کنید که چرا ممکن است چنین باشد.

2. اگر بیشتر دعوا می کنید

هر زمان متوجه شدید که بیشتر دعوا می کنید و ممکن است به برنامه خواب شما مربوط باشد یا نمی توانید کنار هم بخوابید، باید به این موضوع فکر کنید.

آیا از دست یکدیگر عصبانی هستید یا خوابیدن در کنار همسرتان سخت شده است؟

3. اگر بیش از حد استرس دارید

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، این می تواند باعث استرس شما شود. اگر استرس دارید، این می تواند تمام جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به میزان خواب خود فکر کنید و توجه داشته باشید که آیا اخیراً بیشتر تحریک پذیر و خسته بوده اید یا خیر.

سعی کنید جای دیگری بخوابید و ببینید آیا مقداری از استرس کاهش می یابد یا خیر.

4. اگر بر روابط شما تأثیر می گذارد

آیا تا به حال از شریک زندگی خود عصبانی شده اید زیرا او تمام شب خروپف می کند یا تمام پتو را گرفته است؟ این می تواند بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

احتمالاً نمی خواهید از همسرتان پشیمان شوید، بنابراین این زمانی است که باید کاری در مورد آن انجام دهید.

5. اگر نمی دانید چه کار دیگری انجام دهید

مهم است که به میزان مناسب بخوابید. اگر آن را دریافت نمی کنید و مطمئن هستید که به این دلیل است که به یک اتاق یا فضایی برای خود نیاز دارید، این رویکردی است که ممکن است بخواهید امتحان کنید.

ممکن است به شما کمک کند خواب مورد نیاز خود را داشته باشید. اگر اینطور نیست، می توانید به گزینه های موجود دیگر فکر کنید.

15 راه برای اینکه چگونه خوابیدن جداگانه می تواند زندگی جنسی شما را در ازدواج بهبود بخشد

راه های مختلفی وجود دارد که خوابیدن در تخت های جداگانه می تواند زندگی جنسی شما و احتمالاً ازدواج شما را بهبود بخشد.

1. می تواند میزان خواب شما را بهبود بخشد

ممکن است تفاوتی در میزان خواب و کیفیت خوابتان مشاهده کنید. وقتی کسی به تلفنش نگاه می کند، می چرخد یا هر چیز دیگری، شما را آزار نمی دهد. این می تواند خواب بی وقفه را در هر شب برای شما فراهم کند.

2. ممکن است دلتنگ همسرتان شود

ممکن است وقتی جدا از همسرتان بخوابید، به طرز خوبی دلتان برای همسرتان تنگ شود. این می تواند به شما اجازه دهد تا بیشتر از شریک زندگی خود قدردانی کنید زیرا همیشه در کنار او نیستید و در هنگام خواب شما را ناراحت نمی کند.

به ضرب المثل قدیمی فکر کنید، غیبت باعث می‌شود که قلب عاشق شود و احتمالاً متوجه خواهید شد.

3. ممکن است احساس استراحت خوبی داشته باشید

استراحت کافی هر شب به شما این امکان را می دهد که به طور کلی کمتر احساس خستگی کنید.

به عنوان مثال، 6 تا 8 ساعت خوابیدن در هر شب می تواند تمام انرژی لازم را برای گذراندن روزهایی که قبلاً برای رسیدن به پایان روز به کافئین زیادی نیاز داشتید، به شما بدهد.

4. استرس می تواند کاهش یابد

ممکن است کاهش استرس خود را نیز مشاهده کنید. داشتن مقدار مناسب خواب می تواند باعث شود که استرس کمتری داشته باشید که می تواند برای سلامتی و تندرستی شما مفید باشد.

با استرس کمتر، می‌توانید به راحتی تمام مسائلی را که در زندگی روزمره خود پیش می‌آیند مدیریت کنید.

5. خوابیدن منجر به دعوا نمی شود

وقتی در تخت‌های جداگانه می‌خوابید، این بدان معناست که دعوا در مورد عادت‌های خواب نباید رخ دهد. شما مجبور نخواهید بود در مورد خروپف یا اینکه چه کسی بیشتر تخت را اشغال می کند بحث کنید.

بدون این اختلافات، ممکن است هماهنگی بهتری با یکدیگر داشته باشید و بهتر بتوانید کنار بیایید.

6. هنوز هم می توانید با یکدیگر تعامل داشته باشید

فقط به این دلیل که در یک تخت نمی خوابید، این بدان معنا نیست که هنوز نمی توانید زمانی را با هم بگذرانید. شما هنوز هم می توانید در رختخواب ملاقات کنید تا صحبت کنید یا قبل از خواب میان وعده بخورید. با هم می توانید قوانین مربوط به ترتیب خواب خود را تعیین کنید.

7. هنوز هم می توانید صمیمی باشید

صمیمی بودن با یکدیگر نیز ممکن است، اگرچه ممکن است چند دقیقه بیشتر برنامه ریزی طول بکشد. مهم است که همیشه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و به او بگویید که به چه چیزی فکر می کنید و چه احساسی نسبت به او دارید. در این صورت فرقی نمی کند که کجا می خواهید با آنها صمیمی شوید، تخت خود یا آنها.

8. شما می توانید زمان با کیفیت خود را انتخاب کنید

شما همچنین می توانید بر گذراندن زمان با کیفیت با همسرتان تمرکز کنید. از آنجایی که می دانید تمام شب را از هم جدا خواهید خوابید، می توانید روی خاص کردن لحظات دیگر تمرکز کنید. به عنوان مثال، می توانید هر هفته یک شام خاص با هم داشته باشید یا هر جمعه یک فیلم تماشا کنید. این به شما بستگی دارد.

9. شما فضای خود را دارید

داشتن فضای شخصی می تواند بسیار مهم باشد، به خصوص اگر در خانه شما منطقه ای وجود نداشته باشد که شما آن را متعلق به خود بدانید. وقتی جدا از هم می‌خوابید، نه تنها جایی برای خواب به شما می‌دهد، بلکه می‌تواند مکانی برای خواندن کتاب، بررسی سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر به شما بدهد.

10. ممکن است نسبت به رابطه خود احساس بهتری داشته باشید

اگر خوابیدن در یک تخت باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه شما می شود، ممکن است وقتی جدا از هم بخوابید، نسبت به ازدواج خود احساس مثبت تری داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگر برای تقویت ازدواج خود به کمک نیاز دارید، می توانید دوره های آنلاین ازدواج را هر زمان که بخواهید شرکت کنید.

11. می تواند شما را سالم تر کند

علاوه بر اینکه به کاهش سطح استرس شما کمک می کند، خواب کافی نیز می تواند به شما کمک کند تا خوب و سالم بمانید. با خواب مناسب، کمتر احتمال دارد بیمار شوید، که می تواند به شما کمک کند تصمیم خود را بگیرید.

همچنین، خواب مناسب ممکن است به شما در انتخاب بهتر مواد غذایی کمک کند، که می تواند به بهبود سلامت شما نیز کمک کند.

12. می تواند به شما کمک کند تا با همسرتان بهتر کنار بیایید

داشتن فاصله کمی بین شما و همسرتان می تواند رابطه شما را بهبود بخشد. این برای بسیاری از زوج ها کار می کند، و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.

اگر شما و همسرتان تصمیم بگیرید که نمی خواهید در یک تخت بخوابید، این می تواند فضای کمی برای هر دوی شما فراهم کند تا بتوانید قدر یکدیگر را بیشتر بدانید.

13. ممکن است به بهبود خلق و خوی شما کمک کند

جدا از هم خوابیدن می تواند به خلق و خوی شما کمک کند. این درست است نه تنها به این دلیل که می تواند به شما اجازه دهد خواب مورد نیاز خود را داشته باشید، بلکه از آنجایی که خودتان در رختخواب هستید، مجبور نیستید با عصبانیت از کسی یا به خاطر کسی بیدار شوید. این می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

خوب خوابیدن همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که با عواطف و احساسات خود بهتر کنار بیایید.

14. هیچ عشقی را از بین نمی برد

دلیلی وجود ندارد که فکر کنید دوست داشتن کسی را متوقف خواهید کرد زیرا در یک تخت نمی خوابید.

برخی از زوج ها می گویند زمانی که در محل زندگی خود می خوابند، یکدیگر را بیشتر دوست دارند. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که ازدواج شما چیست و این به شما و همسرتان بستگی دارد.

15. می توانید نظر خود را تغییر دهید

یکی از بهترین چیزها در مورد خوابیدن در تخت های جداگانه این است که می توانید نظر خود را در هر زمان تغییر دهید. اگر تصمیم گرفتید که دیگر نمی‌خواهید جدا از همسرتان بخوابید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوباره تخت را به اشتراک بگذارید. شما می توانید این را در هر زمان و به هر دلیلی تغییر دهید.

مقاله مرتبط: وقتی شوهرتان به رابطه جنسي با شما علاقه ندارد چه باید کرد؟

برخی از سوالات متداول

جدا از هم خوابیدن ممکن است برای برخی افراطی و غیرعاشقانه به نظر برسد، اما می تواند فواید خاص خود را داشته باشد. پاسخ به سؤالات خاصی در این زمینه می تواند به تقویت زندگی عاشقانه شما کمک کند.

 چند درصد از زوج های متاهل در اتاق های جداگانه می خوابند؟

تخمین زده می شود که حدود 25 درصد از تمام زوج ها در آمریکا در اتاق خواب های جداگانه یا دور از یکدیگر می خوابند. این ممکن است به رابطه شما کمک کند، اگر اغلب در شب ها مشکل خواب دارید یا شریک زندگی تان شما را در زمان نیاز به استراحت بیدار نگه می دارد.

 چرا زوج های متاهل در تخت های جداگانه می خوابند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا زوج های متاهل جدا از هم می خوابند. یکی، ممکن است برنامه های متفاوتی داشته باشند، که باعث می شود در زمان های مختلف نیاز به استراحت داشته باشند. دلیل دیگر این است که یکی از زوجین اغلب شب ها از خواب بیدار می شود و در حالی که طرف مقابل خواب است صدای زیادی از خود راه می دهد.

 آیا زوج های متاهل باید در تخت های جداگانه بخوابند؟

برخی از کارشناسان احساس می کنند خوابیدن در اتاق های مختلف ممکن است چیزی باشد که ازدواج شما می تواند از آن بهره مند شود. با این حال، این به شما و همسرتان بستگی دارد که تعیین کنید آیا این چیزی است که می خواهید امتحان کنید یا خیر.

نتيجه گيري

لطفاً این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید تا ببینید وقتی به خوابیدن در تخت‌های جداگانه فکر می‌کنید چه فکری می‌کنند. این مقاله در مورد مزایا و معایب انجام این کار صحبت می کند و ممکن است تصمیم بگیرید که آیا ارزش امتحان کردن را دارد یا خیر

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *