چگونه بفهميم براي بچه دار شدن آماده ايم؟
بچه دار شدن يك مسئوليت بزرگ است و شما بايد از نظر روحي به ثبات لازم براي اين كار برسيد.

چگونه بفهمیم برای بچه دار شدن آماده ايم؟

آیا برای تشکیل خانواده آماده اید؟ تصمیم در مورد بچه دار شدن یا نشدن باید جدی گرفته شود زیرا آوردن کودک به این دنیا یک مسئولیت بزرگ است. تصمیم گیری برای تشکیل خانواده مستلزم تفکر فراوان است. بچه دار شدن تمام جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در نظر گرفتن اینکه آیا برای کودک آماده هستید. می تواند یک موضوع سرگرم کننده و روشنگر برای اولین تلاش شما برای تعیین انتخاب خود برای گسترش خانواده باشد.

انتخاب تشکیل خانواده و بچه دار شدن یک انتخاب شخصی است، بنابراین هیچ فرمول مشخصی برای تعیین آمادگی یا عدم آمادگی وجود ندارد. با این حال، برخی از مسائل وجود دارد که می توانید قبل از تصمیم گیری به آنها توجه کنید.

چگونه بفهمیم برای تشکیل خانواده و بچه دار شدن آماده ایم؟ فکر کردن در مورد این سوالات نشانه های قطعی برای تشکیل خانواده به شما می دهد و همچنین به شکوفایی خانواده جدید شما کمک می کند.

ثبات رابطه خود را در نظر بگیرید

بچه دار شدن به رابطه شما فشار می آورد، بنابراین مهم است که شما و همسرتان به یکدیگر متعهد باشید. در حالی که والدین شدن یک موقعیت شاد است، با فشار مالی بیشتری نیز مواجه خواهید شد. کمبود خواب و همچنین داشتن زمان کمتر برای گذراندن با شریک زندگی خود نیز می تواند بر روابط شما فشار وارد کند.

یک رابطه باثبات، پایه ای قوی برای خانواده شما ایجاد می کند، که شما و شریک زندگیتان را قادر می سازد تا با تغییراتی که همراه با والدین شدن است کنار بیایید. ارتباط، تعهد و عشق از اجزای مهم یک رابطه موفق هستند.

در حالی که هیچ رابطه کاملی وجود ندارد، داشتن فرزند در زمانی که سطح بالایی از درگیری با شریک زندگی خود را تجربه می کنید توصیه نمی شود.

به همین ترتیب، بچه دار شدن به حل مشکلات رابطه ای که تجربه می کنید کمکی نمی کند. اگر می‌خواهید مهارت‌هایی را که برای ایجاد یک رابطه سالم با شریک زندگی‌تان نیاز دارید، توسعه دهید، می‌توانید از یک مشاور زوج راهنمایی بگیرید.

مقاله مرتبط: پنج عنصر ضروری برای خانواده خوب

سلامتی خود را مدیریت کنید

فشارهای دوران بارداری و تربیت فرزند بر سلامت جسمی و روحی شما فشار وارد می کند. اگر با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است قبل از بچه دار شدن با یک درمانگر صحبت کنید.

درمانگر شما می تواند به شما کمک کند تا سلامت روان خود را مدیریت کنید. تا بهتر برای والدین شدن آماده شوید. حمایت یک متخصص سلامت روان می‌تواند والدین شدن را آسان‌تر کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا با هر چالشی که در این راه پیش می‌آید کنار بیایید.

سیستم پشتیبانی خود را بررسی کنید

آیا سیستم پشتیبانی دارید؟ داشتن دوستان و خانواده حامی به شما کمک می کند تا با چالش هایی که با پدر و مادر شدن همراه است کنار بیایید.

فهرستی از افرادی که می توانید برای کمک به آنها تکیه کنید بنویسید و در مورد آنچه ممکن است در دوران بارداری و بعد از زایمان از آنها نیاز داشته باشید صحبت کنید. در حالی که فقدان یک سیستم حمایتی به این معنی نیست که زمان مناسبی برای بچه دار شدن نیست، اما ارزش این را دارد که در مواقع سخت از چه کسی کمک بخواهید.

با شریک زندگي ات حرف بزن

ارتباط یک جنبه مهم از هر رابطه است، به خصوص اگر به تشکیل خانواده فکر می کنید. صحبت در مورد جنبه های عاطفی و عملی والدین می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی بگیرید که هر دو در مورد آن موافق باشید.

از شریک زندگی خود بپرسید که او به دنبال چه جنبه هایی از پدر و مادر شدن است و همچنین اینکه آیا نگرانی هایی در مورد تشکیل خانواده دارد یا خیر. همچنین ضروری است که ایده های خود را در مورد فرزندپروری مورد بحث قرار دهید و هر دو سبک فرزندپروری خود را بررسی کنید تا بدانید هنگام تولد فرزندتان چه انتظاراتی از شریک زندگی خود داشته باشید.

اگر ایده های متناقضی در مورد فرزندپروری دارید، این فرصتی است که قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک فرزند را با هم بزرگ کنید، آنها را حل کنید. زمانی را برای بحث در مورد مراقبت از کودک با شریک زندگی خود و نحوه تقسیم کار بین شما اختصاص دهید.

بررسی کنید که در حال حاضر چگونه از یکدیگر حمایت می کنید. پس از به دنیا آمدن نوزاد به چه حمایت دیگری از یکدیگر نیاز دارید. دانستن اینکه چگونه نیازهای خود را به وضوح بیان کنید در این نوع گفتگوها مفید است و صداقت در هنگام گفتگو در مورد تشکیل خانواده بسیار مهم است.

براي كسب آمادگي لازم براي بچه دار شدن ثبات رابطه خود را بررسي  كنيد.

وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

از مراقبت از کودک گرفته تا پوشک، طیف وسیعی از هزینه ها با داشتن فرزند همراه است. هر چه فرزند شما بزرگتر شود، هزینه های او بیشتر می شود. قبل از اینکه تصمیم به تشکیل خانواده بگیرید، باید مطمئن شوید که شما و شریک زندگیتان درآمد ثابتی دارید.

بودجه ای تهیه کنید و وضعیت مالی خود را به طور واقع بینانه ارزیابی کنید. هزینه های پزشکی همراه با بارداری و زایمان نیز باید در نظر گرفته شود. بررسی کنید که در مواقع اضطراری پس انداز کافی داشته باشید.

مهارت های فرزندپروری خود را در نظر بگیرید

آیا مهارت های لازم برای تربیت کودک را دارید؟ آنچه را که در مورد والدین می دانید و اگر اطلاعاتی دارید که باید مادر یا پدری باشید که می خواهید باشید، در نظر بگیرید. شما می توانید با ثبت نام در کلاس های آموزشی یا با عضویت در یک گروه پشتیبانی، برای والدین شدن آماده شوید.

یادگیری مهارت های فرزندپروری موثر قبل از بچه دار شدن، پایه و اساس عالی برای خانواده شما ایجاد می کند. از مردم بخواهید که داستان های بارداری و فرزندپروری خود را با شما به اشتراک بگذارند تا بینش خود را در مورد اینکه پس از بچه دار شدن زندگی شما چگونه خواهد بود به دست آورید.

مشاوره از یک مربی قابل اعتماد نیز می تواند به شما کمک کند تا برای والدین شدن آماده شوید. در حالی که می توانید برای انتقال به والدین آماده شوید، تجربه هر خانواده منحصر به فرد است. زمانی که تصمیم به تشکیل خانواده می گیرید، به سوی ناشناخته ها قدم می گذارید.

پذیرفتن اینکه هیچ والدین کاملی وجود ندارد به شما کمک می کند تا زمانی که نوزاد تازه متولد شده به دنیا آمد، آرامش داشته باشید و از وقت خود لذت ببرید.

تغییرات سبک زندگی را بپذیرید

آیا برای تغییرات چشمگیر سبک زندگی که همراه با والدین است آماده هستید؟ به این فکر کنید که بچه دار شدن چه تاثیری بر زندگی روزمره شما خواهد داشت. بچه دار شدن به این معنی است که شما باید آماده باشید. تا نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید. اگر بیش از حد سیگار می‌کشید، قبل از تصمیم‌گیری برای بچه دار شدن باید عادات سالم‌تری را در خود پرورش دهید. داشتن فرزند آنچه را که در زندگی شما مهم است تغییر خواهد داد، زیرا شما به سمت تشکیل خانواده حرکت می کنید.

نتيجه

فقط شما و شریک زندگیتان می توانید بدانید که آیا برای تشکیل خانواده آماده هستید یا نه. با بحث در مورد این جنبه های والدینی، برای تصمیم گیری معقول مجهزتر خواهید شد. این ملاحظات نه تنها به شما کمک می کند تا تصمیم خود را بگیرید، بلکه شما را به والدین مؤثرتری تبدیل می کند.

مطلب پیشنهادی

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

هنگام حمله سگ چه كنيم

هنگام حمله سگ چه کنیم

برخی از سگ ها اگر احساس ترس یا تهدید کنند حمله می کنند. در حالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *