چطور بر ترس از تنها ماندن غلبه كنيم
ترس از تنهايي ممكن است باعث شود دست به انتخاب هاي اشتباهي در زندگي بزنيد.

چطور بر ترس از تنها ماندن غلبه كنيم؟

ریشه این ترس رایج را آشکار کنید و چگونه بر آن غلبه کنید. آیا ترس از تنها ماندن برای همیشه دارید؟ شاید شما شروع به دیدن دوستان خود کرده اید که در روابط طولانی مدت قرار می گیرند. یا خودتان از یکی بیرون آمده اید و نمی دانید از اینجا به کجا بروید. شاید رسیدن به یک نقطه عطف سنی مانند 30 یا 40 سالگی باعث شده است فکر کنید که هرگز “آن یکی” را پیدا نخواهید کرد.

انسان ها یکی از اجتماعی ترین گونه های روی کره زمین هستند. ما فقط خواهان روابط اجتماعی نیستیم – ما در واقع برای سلامت جسمی و روانی خود به آنها نیاز داریم. به همین دلیل است که ترس از تنها ماندن یکی از رایج ترین ترس ها است، به خصوص که در روابط عاشقانه صدق می کند.

نگرانی در مورد تنها ماندن در جامعه ما آنقدر رایج است که حتی نامی برای آن وجود دارد: تک هراسی. مانند هر ترس یا هراس دیگری، مونوفوبیا را می توان با به دست آوردن درک عمیق از ریشه ترس و انجام اقدامات گسترده برای تغییر آن غلبه کرد.

چه چیزی باعث ترس از تنها ماندن برای همیشه می شود؟

سه عامل مشترک در ترس از تنها ماندن برای همیشه وجود دارد: گذشته شما، عزت نفس شما و شرایط اجتماعی شما. رها شدن در گذشته – زمانی که شخصی که در کودکی بیشتر آرزوی عشق او را داشتید، شما را ترک کرد یا دوری و بی توجه رفتار کرد – دلیل بزرگی برای این ترس برای بسیاری از بزرگسالان است. بنابراین ممکن است تنها بودن را با رها شدن و مورد بی مهری قرار دادن ربط دهید.

بسیاری از مردم همچنین از کمبود عشق به خود رنج می برند که به باورهای محدود کننده ای که در کودکی یا نوجوانی ایجاد شده اند بازمی گردد. آنها از تنها بودن راحت نیستند زیرا نمی خواهند با خودشان وقت بگذرانند. در اعماق وجودشان، ممکن است  خودشان را دوست نداشته باشند. یا ممکن است نیاز دائمی به تحریک داشته باشند تا از افکار و احساسات خود دوری کنند.

آخرین عامل شرطی شدن اجتماعی است. نگرانی در مورد تنها ماندن در فرهنگ ما بسیار رایج است. ما با ایده “هم روح” بزرگ شده ایم، شخصی که زندگی ما را کامل می کند و ما را کامل می کند

نگرانی در مورد تنها ماندن

چگونه ترس از تنها ماندن بر روابط تأثیر می گذارد

نگرانی در مورد تنها ماندن در واقع می تواند به اطمینان حاصل شود که در نهایت تنها خواهید ماند – نتیجه دقیقی که نمی خواهید. اگر ترس از تنها ماندن شما را فراگرفته باشد، ممکن است خود را وارد یک رابطه کنید حتی اگر آن رابطه سالم نباشد. شما همچنین به شریک زندگی خود فشار زیادی وارد می کنید. وقتی این انرژی را به روابط وارد می کنید، اغلب به خوبی پایان نمی یابند.

حقیقت این است که وقتی بر ترس خود از تنها ماندن برای همیشه غلبه می‌کنید، می‌توانید شخصیت خود را به‌عنوان یک فرد به‌طور کامل‌تر توسعه دهید. به جای ترس، هدف، اشتیاق و شخصیت را به روابط خود وارد خواهید کرد. و این به نوبه خود جذابیت شما را برای دیگران افزایش می دهد.

اگر بتوانيد بر ترس خود از تنهايي غلبه كنيد در نزد ديگران انسان جذاب تري خواهيد شد.

راه هایی برای غلبه بر ترس از تنها ماندن

با فشارهای اجتماعی و میل انسانی به همراهی، غلبه بر ترس از تنها ماندن برای همیشه آسان نیست. از این هفت مفهوم اساسی استفاده کنید تا به شما کمک کند این ترس را برای همیشه از بین ببرید.

1. روی خودتان تمرکز کنید

اول یک حقیقت سخت: شما نمی توانید کنترل کنید که چه زمانی “یکی” را ملاقات می کنید. تمام وقت خود را صرف  گشتن به دنبال همسر یا نگرانی در مورد تنها ماندن نکنید و روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید: خودتان. به جای اینکه به دنبال فرد ایده آل باشید، به فردی تبدیل شوید که باید باشید تا به طور طبیعی آن فرد ایده آل را جذب کنید.

2.ترس خود را درک کنید

زندگی در ترس از تنها ماندن را می توان مانند هر ترس دیگری حل کرد: ابتدا باید به درون خود نگاه کنید. تک‌هراسی اغلب از باورهای محدودکننده ما سرچشمه می‌گیرد – داستان‌هایی که به خودمان درباره اینکه چه کسی هستیم می‌گوییم. بسیاری از افراد مبتلا به این ترس، باورهای محدود کننده ای دارند که «کامل» نیستند، شایسته عشق نیستند یا هرگز نمی توانند بدون شریک زندگی شاد باشند.

3. نقشه خود را زیر سوال ببرید

همه ما نقشه ای برای زندگی خود داریم – روشی که فکر می کنیم زندگی ما باید در یک نقطه خاص باشد. وقتی به این نقاط عطف دست یابیم، منبع اصلی درد در زندگی ما می شود. اما اگر نقشه شما اشتباه باشد چه؟ اگر بر اساس باورهای محدود کننده و انتظارات جامعه بنا شده باشد چه؟ برای تعیین اینکه واقعاً چه می خواهید کمی زمان بگذارید. ممکن است تعجب کنید.

4.نیازهای برتر انسانی خود را برآورده کنید

ترس از تنها ماندن برای همیشه، اغلب بازتابی از شش نیاز انسانی ماست – شش چیزی که همه ما برای داشتن یک زندگی رضایت بخش به آن نیاز داریم. برای تعیین نیاز اصلی خود در آزمون نیروی محرکه شرکت کنید. اگر نیاز اصلی شما عشق و ارتباط یا اهمیت است، این به نیاز شدید شما به مشارکت کمک می کند. هنگامی که نیازهای خود را تشخیص دادید، می توانید یاد بگیرید که چگونه آنها را بدون توجه به وضعیت عاشقانه خود برآورده کنید.

5. گذشته را رها کنید

ترس از تنها ماندن از تجربیات گذشته ما ناشی می شود: رها شدن در کودکی، جدایی دشوار و روابط ناکامل. برای غلبه بر این ترس، باید زندگی در گذشته را متوقف کنید. همانطور که تونی می گوید: “گذشته شما آینده شما نیست، مگر اینکه در آنجا زندگی کنید.” تمرکز خود را به زمان حال معطوف کنید و یاد بگیرید که از آنچه دارید قدردانی کنید و متوجه تغییر ذهنیت بزرگی خواهید شد.

مقاله مرتبط: چگونه از خود تخريبي خودداری کنیم: 5 گام برای تغییر رفتار

6.دایره اجتماعی خود را گسترش دهید

احاطه کردن خود با افراد با کیفیت همیشه راه خوبی برای رسیدن به آنچه می خواهید است، خواه یک شغل پرقدرت، یک تجارت کوچک موفق یا یک رابطه سالم باشد. وقتی روی دوستی‌ها، فعالیت‌ها و راهنمایی‌ها تمرکز می‌کنید، شبکه‌ای از حمایت اجتماعی به‌قدری قوی ایجاد می‌کنید که دیگر نگران تنها ماندن خود نباشید.

نتيجه:

شريك زندگي شما هر زماني ممكن است پيدا شود با پر كردن لحظات زندگي خود با ترسيدن از تنهايي فقط باعث تلخ شدن زندگي خود مي شويد. به جاي ترسيدن از تنها ماندن روي رفتارهاي خود تمركز كنيد و از خودتان يك شريك زندگي مطلوب بسازيد تا ديگران جذب شما شوند.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم اين دختر ديگر ما را دوست ندارد.

چگونه متوجه شويد که اين دختر دیگر شما را دوست ندارد

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان ممکن است به هم بخورد، به دنبال علائم هشداردهنده‌ای باشید …

چطور از رابطه بد خارج شويم

چگونه از یک رابطه بد خارج شویم

قسمت 1 شناسایی یک رابطه بد جامعه ما نياز به تشكيل خانواده هاي سالم و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *