چطور همسر ايده آل پيدا كنيم
يافتن همسر ايده ال آرزوي همه ماست. براي همين بايد راه يافتنش را ياد بگيريم.

چگونه همسر ایده آل را پیدا کنیم

کسی که قرار است بقیه عمرتان را با او بگذرانید، شریک زندگی یا همسری که با او پیر می‌شوید و با فداکاری خالص و تسلیم ناپذیر دوستش خواهید داشت.او آن بيرون است. اما آیا ملاقات با شریک آینده خود کاملاً در دستان سرنوشت است یا کاری وجود دارد که بتوانید زودتر آنها را پیدا کنید؟ این کمی از هر دو است! در حالی که منتظر هستید تا کائنات شما و شريك زندگي ايده آل شما را به هم برساند، تعدادی کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا این روند را تسریع کنید و چند قدم به خوشبختی خود نزدیک شوید. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

چیزهایی که باید بدانید

ویژگی هایی را که در یک همسر می خواهید در نظر بگیرید تا بدانید به دنبال چه هستید (و چه چیزی را دنبال نمی کنید). معيارهاي شما چیست؟

برای ملاقات با فرد مناسب به روش های غیرمنتظره آماده باشید. ممکن است دوستان شما او را معرفي كنند، یا شاید دركنفرانسي او را ببينيد. شما هرگز نمی دانید!

قبل از اینکه با کسی متعهد شوید، زمانی را برای شناختن آنها اختصاص دهید. مطمئن شوید که واقعاً سازگار هستید و می توانید با آنها خودتان باشید.

همسر ايده آل شما هر جايي ممكن است باشد.

روش 1

دانستن آنچه در یک شریک می خواهید

1

ویژگی هایی را که در یک همسر می خواهید در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است هرگز دقیقاً ندانید چه کسی برای شما مناسب است تا زمانی که چشمان خود را روي شخص قفل کنید و دنیای شما متوقف شود، اين كار می تواند به شما کمک کند تا ویژگی هایی را که می دانید در همسر آینده خود به دنبال آن هستید، محدود کنید. این ویژگی ها ممکن است آنقدر برای شما مهم باشند که حتی در نظر گرفتن فردی که برخی از آنها را ندارد، برایتان مشکل باشد.

شباهت ها

همانطور که به دنبال همسر آینده خود هستید، به ویژگی های خاصی که در شریک زندگی خود نیاز دارید، توجه داشته باشید. برای مثال، ممکن است بخواهید که شریک زندگی‌تان مذهب، حس شوخ‌طبعی یا ارزش‌های خانوادگی شما را به اشتراک بگذارد: اگر می‌خواهید چند بچه داشته باشید، مهم است که همسرتان نیز در این خواسته مشترک باشد.

شخصيت و سبك زندگي

مطمئن شوید که شخصیت و سبک زندگی آنها با ارزش ها و اهداف بلندمدت شما هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر برنامه های شما شامل خرید خانه و تشکیل خانواده است، شریکی می خواهید که بالغ و قابل اعتماد باشد و امور مالی خود را مرتب کند.

ويژگي ها

 ممکن است بخواهید ویژگی های خاصی را داشته باشید که با شما همخوانی نداشته باشد: برای مثال، اگر از نظر اجتماعی مضطرب هستید، ممکن است فردی با شخصیت آرام شما را متعادل کند.

اشتراك ها

در حالت ایده آل، شخصی که دوستش دارید همه علایق شما را به اشتراک نخواهد گذاشت—بالاخره تنوع چاشنی زندگی است! با این حال، ضروری است که برخی از چیزهای مشترک با همسر خود داشته باشید تا در مورد چیزهایی صحبت کنید و فعالیت هایی برای پیوند داشته باشید.

اجتناب

 برخی از افرادی که در ابتدا ناسازگار به نظر می رسند ممکن است در طول زمان تغییر کنند، اما به عنوان یک قاعده کلی، از وارد شدن به هر رابطه ای که انتظار تغییر شریک زندگی خود را داشته باشید، اجتناب کنید.

2.

 آنچه نمي خواهيد

2

ویژگی هایی را که نمی خواهید در نظر بگیرید. ویژگی هایی که در همسر آینده نمی خواهید می توانند به اندازه ویژگی هایی که به دنبال آن هستید مهم و تعیین کننده باشند. همانطور که شروع به جستجوی همسفر خود می کنید، به ويژگي هاي نخواستني فکر کنید، چیزهایی که باعث می شود بدون توجه به هر اتفاقی، منصرف شوید. ممکن است مفید باشد که به روابط گذشته خود نگاهی بیندازید و بفهمید که چه چیزی را در آنها دوست ندارید و چرا آنها کارساز نبودند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

فقدان جذابیت:

جاذبه فیزیکی می تواند رشد کند، اما زیاده  نمی شود. لازم است یک خط اصلی جذابیت داشته باشید که همه چیز را ادامه دهد. حتی اگر شخص در همه جنبه‌های دیگر مناسب باشد، متأسفانه، نمی‌توانید خود را مجبور کنید که جذب کسی شوید.

عدم توافق در مورد چیزی که واقعاً برای شما مهم است:

اگر از نظر سیاسی فعال هستید و شریک زندگی شما نظرات کاملاً متضادی دارد، ممکن است مشکل داشته باشید. شما مجبور نیستید روی هر جزئیات کوچکی به توافق برسید، اما اگر چیزی وجود داشته باشد که مشخص کند شما چه کسی هستید و همسر آینده شما مطلقاً آن را نمی‌فهمد یا با آن موافق نیست، ممکن است رابطه شما دوام نیابد.

ناسازگاری جغرافیایی:

 ممکن است عشق زندگی خود را پیدا کرده باشید، اما اگر آنها در هاوایی زندگی می کنند و شما در نیویورک زندگی می کنید و هیچ کدام از شما برنامه ای برای نقل مکان ندارید، ممکن است کارساز نباشد.

3

مایل به سازش (در برخی چیزها) باشید. هر رابطه ای نیاز به فداکاری هایی دارد. اگرچه تهیه فهرستی از همه چیزهایی که می خواهید و نمی خواهید می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از آنچه واقعاً شما را خوشحال می کند داشته باشید، حقیقت این است که شما هرگز نمی توانید فردی را پیدا کنید که همه خواسته هاي شما را برآورده کند. نیاز دارد – و این اشکالی ندارد. فرد مناسب برای شما کسی است که شما را شادتر می کند و حتی ممکن است برخی از نیازهایی که نمی دانستید دارید را برآورده کند.

• به چیزهایی که می دانید معامله شکن هستند، خم نشوید، اما کسی را رد نکنید، زیرا آنها همه نیازهای شما را برآورده نمی کنند.

روش 2

اطمینان از اینکه رابطه کار می کند

1

فردی را انتخاب کنید که با او سازگار هستید.

سازگاری برای اطمینان از شکوفایی یک رابطه بسیار مهم است. آن شخص خاص ممکن است هر آزمون همسر آینده را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما زمانی که با هم هستید، ممکن است متوجه شوید که فقط کمبود… چیزی وجود دارد. شاید واقعاً همدیگر را “دریافت” نکنید. همیشه در نهایت با هم دعوا می کنید. شاید بعد از چند دقیقه نتوانید بدون تمام شدن حرف‌هایتان صحبت کنید. اگر سازگار نیستید، سازگار نیستید، و هیچ کاری نمی توانید برای تغییر آن انجام دهید.

کشش جنسی با سازگاری متفاوت است – از بین می رود. سازگاری به این معناست که شخصیت‌های شما واقعاً به خوبی با هم هماهنگ باشد.

2

قبل از تعهد به رابطه زمان بدهید تا رشد کند.

اگرچه ممکن است 20 سال است که می‌خواهید ازدواج کنید، پس از 2 هفته با شخصی که فکر می‌کنید فرد درست است، خودداری کنید. حتی اگر فقط “این احساس” را داشته باشید، ازدواج با کسی که فقط چند ماه یا حتی یک سال است که می شناسید بسیار خطرناک است. به رابطه زمان کافی بدهید تا بدانید که احساسات شما فقط بر اساس جذابیت نیست، می‌توانید با هم از فراز و نشیب‌ها عبور کنید و واقعاً می‌توانید یک عمر خوشبختی را در کنار آن شخص ببینید.

• ممکن است فکر کنید که بعد از چند ماه کاملاً مطمئن هستید، اما این به شما زمان کافی برای آزمایش رابطه نمی دهد.

3.مطمئن باشید که احساسات شما متقابل است.

شما ممکن است كاملا جذب شخص خاص خود باشید، اما باید این حس را داشته باشید که او نیز این احساس را دارد. یا، از طرف دیگر، باید مطمئن شوید که آنها دیوانه شما نیستند، در حالی که شما فقط احساس “خوشبختی” می کنید. هر دوی شما باید تا آخر عمر با هم دیوانه و کاملاً هیجان زده باشید تا به جلو بروید.

4. اطمینان حاصل کنید که می توانید خودتان در کنار شریک زندگی، خودتان باشید.

اگرچه ازدواج به طور طبیعی باعث تغییر 2 نفر می شود، زیرا آنها با هم پیوند نزدیک تر پیدا می کنند، اطمینان حاصل کنید که فردی که می خواهید با او باشید به شما اجازه می دهد واقعاً خودتان باشید به جای اینکه از شما انتظار داشته باشید که یک فرد ایده آل باشید. اگر دوستان یا خانواده تان به شما بگویند که خودتان در کنار آن شخص نیستید، نشانه بدی است. اما متوجه خواهید شد که آیا واقعاً نمی‌توانید در اطراف آن شخص باشید، زیرا احساس می‌کنید که جلوی خود را گرفته‌اید.

5.فردی را انتخاب کنید که اهداف بلندمدت یکسانی داشته باشد.

ممکن است دوست داشته باشید یک یا 2 سال با آن شخص باشید، اما برای موفقیت طولانی مدت رابطه، باید برنامه های آینده شما هماهنگ باشد. قبل از اینکه به کسی متعهد شوید، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که چشم انداز یکسانی از آینده دارید – چه این که در یک خانه خوب با 2 بچه مستقر شوید، چه سفر به دور دنیا و با هم کوچ نشینی.

اگرچه زندگی غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ یک از شما نمی‌توانید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، دیدگاه‌های شما نسبت به آینده باید کاملاً همسو باشد، در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

نکته تخصصی

کلویی کارمیکل، دکترا

روانشناس بالینی دارای مجوز

اهداف زندگی شما باید به انتخاب شریک زندگی شما کمک کند. در نظر گرفتن اولویت های مادام العمر مانند بچه دار شدن یا دنبال کردن یک شغل موفق باید انتخاب یک شریک عاشقانه را هدایت کند. محرک های شخصی اصلی خود را در مورد خانواده، ارزش های سبک زندگی، پول و سفر تعیین کنید و از آنها به عنوان معیار برای ارزیابی همسویی استفاده کنید. تطابق مناسب رابطه ای را برای درک متقابل و کار در جهت اهداف مشترک ایجاد می کند.

6. آن شخص را در آینده خود تصور کنید:

 آیا آنها به آنجا تعلق دارند؟ اگر واقعاً همسرتان را پیدا کرده‌اید، می‌توانید تصور کنید که تا آخر عمر با آن شخص باشید. این می تواند مدت زیادی طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً منظور شما این است که می خواهید پیر شدن آن شخص را ببینید، با آن شخص بچه دار شوید (اگر هر دوی شما این را می خواهید)، حمایت از شغل یا سایر فعالیت های یکدیگر، و برای تبدیل شدن به شریک زندگی واقعا «بله» به معنای «می‌خواهم برای همیشه با تو باشم» است.

• اگر کسی را پیدا کرده اید که واقعا می توانید تصور کنید که تا آخر عمر با او باشید، به شما تبریک می گویم—شما شریک یا همسر مناسب را پیدا کرده اید. اکنون یک سفر باورنکردنی داشته باشید!

روش 3

اتخاذ طرز فکر صحیح

1

قبل از اینکه به شریک آینده خود متعهد شوید، خود را دوست داشته باشید.

 به طور جدی – دوست داشتن خود قبل از یافتن شخصی که می خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید، ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه به دلایل درست خود را به آن شخص متعهد خواهید کرد است. لازم نیست 100% از خودتان راضی باشید، اما اگر از چیزی که هستید ناراضی باشید، در معرض خطر قرار گرفتن با کسی هستید فقط به این دلیل که باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

• مطمئناً عشق واقعی شما باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، اما از تکیه بر همنوع خود برای ایجاد احساس لیاقت بپرهیزید. سعی کن خودت به کسی که هستی عشق بورز، و احساس خوشبختی کن که کسی که میخوای باهاش باشی، احساس بهتری بهت میده!

2از وقت گذراندن تنهایی (به طور منطقی) خوشحال باشید.

بیایید با آن روبرو شویم – مجرد بودن در زمانی که همه دوستان شما با خوشحالی قرار ملاقات یا ازدواج دارند، پیک نیک نیست. شما ممکن است بیش از هر چیزی در دنیا به عشق بخواهید و طبیعی است که اگر آن را پیدا نکنید احساس تنهایی یا غمگینی کنید. اما بخشی از دوست داشتن خود، دوست داشتن وقت گذراندن به تنهایی و یافتن راه هایی برای علاقه مندی و هیجان ماندن در مورد زندگی بدون دیگری است. این باعث می شود وقتی آن شخص خاص همراه شود، احساس بهتری داشته باشید

اگر به خودی خود بدبخت هستید، به راحتی تحت تأثیر اولین کسی که می آید و کاری به شما می دهد تحت تأثیر قرار می گیرید. انتظار نداشته باشید کسی بیاید و شما را نجات دهد. رفاقت را با عشق اشتباه نگیرید.

3. برای جلسات خواستگاريو آشنايي  با افراد مختلف آماده باشید.

 اگر اولین عشق خود را در 16 سالگی پیدا کردید، پس یک آدم خوش شانس هستید. با این حال، اکثر مردم با خواستگار اول، دوم یا حتی سوم یا چهارم خود ازدواج نمی کنند. جلسات خواستگاري با افراد بیشتر به شما امکان می دهد راه های بی پایانی را که یک رابطه می تواند کار کند، درک کنید، و می تواند به شما کمک کند تا ببینید که شکل ها و پویایی های زیادی وجود دارد که یک رابطه می تواند داشته باشد.

جلسات خواستگاري با افراد زیادی به شما کمک می کند سازش را بیاموزید، و به شما کمک می کند آنچه را که در یک همسر به دنبال آن هستید محدود کنید، به طوری که وقتی آنها را پیدا کردید، مطمئن تر خواهید بود که آنها همان کسی هستند كه شما مي خواهيد.

4.

4. به فرد اشتباهی بسنده نکن

مردم به شریکی رضایت می‌دهند که واقعاً اغلب با آنها ارتباط برقرار نمی‌کنند، زیرا آن شخص باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی و دوست‌داشتن کنند، حتی اگر به روش درستی نباشد. یکی دیگر از دلایلی که مردم به این نتیجه می رسند این است که به مدت 5 سال با یک نفر آشنا بوده اند و متوجه می شوند که “ممکن است” ازدواج کنند زیرا این همان کاری است که بقیه انجام می دهند یا به این دلیل که مدت زیادی با هم بوده اند که به نظر می رسد تنها ازدواج  مانده است.

• فقط در صورتی ازدواج کنید که این چیزی است که شما می خواهید، نه به این دلیل که آن چیزی است که طرف مقابل شما می خواهد، به این دلیل که خانواده شما می خواهد، یا به این دلیل که شما آنقدر می ترسید که خداحافظی کنید.

روش 4

به دنبال عشق در مکان های مناسب

1.از دوستان خود بپرسید که آیا می توانند شما را به كسي براي ازدواج معرفي کنند.

بسیاری از زوج ها به دلیل دوستان مشترک یکدیگر را ملاقات می کنند. اگرچه ممکن است بعید به نظر برسد، اما ممکن است در نهایت با پسر عموی دوست خود یا هم اتاقی سابق خود ازدواج کنید. از این گذشته، دوستان خوب شما شخصیت شما را می شناسند و آنها را در موقعیت عالی قرار می دهند تا شما را با فردی سازگار قرار دهند.

خجالتی نباشید—دوستانتان می دانند که چه چیزی شما را خوشحال می کند و می توانند به شما کمک کنند تا آن شخص عالی را پیدا کنید بدون اینکه خیلی واضح در مورد آن صحبت کنید.

2.مراقب کسی باشید که علایق مشترک شما را دارد.

علایق مشترک می تواند یک رابطه را شکوفا کند، بنابراین مراقب افراد خاصی باشید که سرگرمی های شما را به اشتراک می گذارند، مثلا وقتي متوجه شوید که یک نفر در حال خواندن کتاب مورد علاقه شما در کافی شاپ است، او ممكن است همسر آينده شما باشد.

• اشتراک گذاری یک علاقه همچنین به شما فرصتی آسان برای اولین قرار سرگرم کننده می دهد. اگر هر دو به کاری علاقه دارید، می توانید آن کار را با هم انجام دهید و ببینید به کجا می رسد.

3.یک نفر را در محل کار پیدا کنید تا با او براي ازدواج آشنا شويد.

در حالی که برخی مشاغل قوانین سختگیرانه ای در مورد روابط در محل کار دارند، بسیاری از افراد با همسر آینده خود در محل کار ملاقات می کنند. منطقی است: در یک روز معین، ممکن است بیش از هر کس دیگری وقت خود را با همکاران خود بگذرانید، و اگر عاشق کاری هستید که انجام می دهید، ممکن است شما و آن شخص علایق مشابهی داشته باشید.

• از تعقیب فعالانه همکاران خود بپرهیزید زیرا ممکن است قوانين شرکت شما را زیر پا بگذارد – و به شدت ادامه دادن می تواند باعث ناراحتی همکار شود.

4.هر جا که می روید برای ملاقات با همسر آينده آماده باشید.

 فرد ایده آل می تواند در هر زمانی به سراغ شما بیاید، بنابراین چشم انداز خود را در زمان نامناسب قرار ندهید. سعی کنید در یک جلسه شرکت یا در مراسم تشییع جنازه به دنبال همسر آینده خود نباشید، اما این احتمال را داشته باشید که عشق تقریباً در هر زمانی ممکن است رخ دهد. اگر شما پذیرا باشید، افراد بیشتری تمایل به شناختن شما را خواهند داشت.

• در حالی که باز بودن به شما کمک می کند فرصتی را که در دامان شما می افتد تشخیص دهید، از انتظار برای یافتن فرد ایده آل خود در هر لحظه اجتناب کنید. بر هر تعاملی که با یک غریبه دارید فشار نیاورید. فقط همراه جریان باش.

مطلب پیشنهادی

چگونه ديگران را به خود جذب كنيم؟

چگونه ديگران را به خودمان جذب كنيم؟

همه ما دوست داریم مورد پسند واقع شویم. اگر با احساس اعتماد به نفس و …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …