درد در طول رابطه زناشويي
درد در رابطه مي تواند باعث بيزاري همسر شود پس بايد به اين مشكل سريع رسيدگي كنيد.

علت درد در طول رابطه زناشويي چيست؟

درد در حین رابطه جنسی شایع است، اما قطعا طبیعی نیست. بنابراین اگر صمیمی بودن باعث ناراحتی جسمی شما می شود، وقت آن است که کمک بگیرید. رابطه جنسي تنها برای تولید مثل نيست. بلکه برای لذت بردن است. و اگر رابطه جنسی دردناک باشد، این لذت سخت تر است.”

او می افزاید که کشف مقصر پشت ناراحتی شما می تواند سخت انجام دهد، اما ارزش تلاش را دارد. در اینجا برخی از شایع‌ترین علل درد در حین رابطه جنسی آورده شده است.

درد در طول رابطه مي تواند باعث سردي شود.

1. شما یک STI دارید

عفونت های مقاربتی از جمله کلامیدیا و سوزاک می توانند باعث درد یا سوزش در حین رابطه جنسی شوند. تبخال نیز می‌تواند منجر به تاول‌های کوچک در آلت تناسلی یا ناحیه واژن شود که می‌تواند بسوزد یا احساس درد کند.

آن را برطرف کنید:

اگر فکر می کنید به STI مبتلا شده اید. به پزشک خود مراجعه کنید. عفونت هایی مانند کلامیدیا و سوزاک ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشند. و در حالی که هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، داروها (و برخی دیگر از داروهای تبخال) وجود دارند که می توانند علائم شما را قابل کنترل تر کنند.

2. نوع دیگری از عفونت دارید

عفونت‌های مخمری و سایر عفونت‌های واژن، مانند واژینیت، می‌توانند باعث درد در حین رابطه جنسی همراه با خارش، سوزش و افزایش ترشح شوند.

عفونت های دستگاه ادراری یا حتی اگزما در ناحیه تناسلی نیز می تواند باعث ناراحتی شود.

آن را برطرف کنید: اگر فکر می‌کنید عفونت رابطه جنسی را دردناک می‌کند، دوباره به پزشک مراجعه کنید. شما و پزشکتان می‌توانید علائم خود را برای تعیین تشخیص و تصمیم‌گیری در مورد بهترین گزینه درمانی، مانند آنتی‌بیوتیک یا ضد قارچ، در میان بگذارید.

3. در برانگیختگی مشکل دارید

احساس افسردگی یا اضطراب، استرس، ترس از صمیمیت یا حتی نگرانی در مورد ظاهر شما همگی می توانند برانگیختگی را دشوارتر کنند. دکتر سوفوکل می‌گوید اگر واژني دارید كه، روان‌کاری کافی را سخت‌تر می‌کند، که می‌تواند رابطه جنسی را ناراحت‌کننده کند.

آن را برطرف کنید: پرداختن به مسائل عاطفی مربوط به برانگیختگی می تواند زمان بر باشد. صحبت کردن با شریک زندگی خود در مورد آنچه در ذهن شماست اولین قدم خوب است. طبق گفته کلینیک کلیولند، در برخی موارد، ممکن است با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید.

4. شما در حال گذراندن دوره یائسگی هستید

متأسفانه رابطه جنسی دردناک در دوران یائسگی یک مشکل رایج است.

مری جین مینکین، MD، استاد بالینی زنان و زایمان، و علوم تولید مثل در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل توضیح می‌دهد: «وقتی سطح استروژن ما با یائسگی کاهش می‌یابد، بیشتر زنان مقداری خشکی را تجربه می‌کنند، زیرا استروژن چیزی است که به مرطوب نگه داشتن واژن کمک می‌کند. .

عدم روانکاری طبیعی منجر به نازک شدن و انعطاف پذیری بافت های واژن می شود که می تواند منجر به درد و سوزش در حین رابطه جنسی شود.

اصلاح کنید: دکتر مینکین توصیه می‌کند که با یک مرطوب‌کننده واژن بدون نسخه مانند مرطوب‌کننده واژن دو تا سه بار در هفته شروع کنید تا به هیدراته نگه داشتن بافت‌های واژن کمک کند.

اضافه کردن یک روان کننده قبل از رابطه جنسی، مانند نیز کمک می کند.

اگر گزینه های بالا آن را کاهش نمی دهند، شما و پزشکتان می توانید در مورد درمان های هورمونی مانند استروژن موضعی نیز صحبت کنید.

5. شما اخیراً زایمان کرده اید یا در حال شیردهی هستید

رابطه جنسی دردناکی که بعد از زایمان یا در حین شیردهی ایجاد می شود نیز از تغییرات هورمونی ناشی می شود. دکتر سوفوکل می‌گوید: «بعد از زایمان، تولید استروژن تخمدان کاهش می‌یابد که بافت واژن را از توانایی خود برای ایجاد رطوبت محروم می‌کند».

به گفته کلینیک مایو، آسیب یا تروما در حین زایمان و زایمان، مانند اپیزیوتومی، می‌تواند به طور بالقوه منجر به ناراحتی جنسی شود.

رفع کنید:

خشکی پس از زایمان معمولاً به خودی خود برطرف می شود زیرا هورمون های شما حتی از بین می روند. در عین حال، در مورد نیازهای خود با شریک زندگی خود صحبت کنید و زمان زیادی را برای پیش بازی اختصاص دهید. دکتر مینکین می‌گوید: «برای روان‌کاری خوب واقعاً مهم است.

همچنین از دستیابی به روان کننده نترسید. دکتر سوفوکل می گوید: “از استفاده از یکی خجالت نکشید. آنها سرگرم کننده هستند و برای هر کسی و در هر زمان.”

تمرین خودمراقبتی در روزهای اولیه پس از زایمان می تواند به شما کمک کند که در مجموع بهترین احساس را داشته باشید.

6. شما یک مشكل زنان و زایمان دارید

به گفته کلینیک مایو، شرایطی مانند آندومتریوز، بیماری التهابی لگن، فیبروم رحم، کیست تخمدان و اختلال عملکرد کف لگن، همگی می توانند رابطه جنسی را ناراحت کننده کنند. دکتر مینکین توضیح می‌دهد: «درد معمولاً با نفوذ عمیق رخ می‌دهد، نه در ابتدای مقاربت.

آن را برطرف کنید: اگر درد شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای زنانه باشد، معمولاً به درمان نیاز دارد تا احساس بهتری داشته باشید. با در میان گذاشتن علائم خود با پزشک خود شروع کنید تا تشخیص درستی داشته باشید و در مورد مراحل بعدی صحبت کنید.

7. شما در حال مصرف یک داروی جدید هستید

داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون بالا، آرام‌بخش‌ها، آنتی هیستامین‌ها و قرص‌های ضدبارداری می‌توانند برانگیختگی را سخت‌تر کنند. کلینیک مایو خاطرنشان می کند که این به نوبه خود می تواند روانکاری را کاهش دهد و رابطه جنسی را خشک و ناراحت کننده کند.

آن را برطرف کنید: اگر مشکوک هستید که نسخه جدید علاقه شما به رابطه جنسی را از بین می برد یا آن را ناراحت کننده می کند، به پزشک خود اطلاع دهید. آنها ممکن است توصیه کنند که به بدن خود زمان دهید تا سازگار شود، زمان بیشتری را برای پیش بازی یا استفاده از روان کننده اختصاص دهید، اما اگر این موارد مفید نیستند، می توانید در مورد ایجاد تغییرات در داروهای خود نیز صحبت کنید.

8. پروستاتیت دارید

التهاب پروستات ناشی از عفونت باکتریایی یا پاسخ غیرطبیعی سیستم ایمنی، پروستاتیت می تواند انزال را ناراحت کننده کند. به گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی (NIDDK)، این می تواند علائم دیگری نیز ایجاد کند، مانند درد مزمن لگن، درد در حین یا بعد از ادرار یا تکرر ادرار.

رفع کنید: اگر علائم پروستاتیت را دارید با پزشک خود تماس بگیرید. NIDDK خاطرنشان می کند، در حالی که هیچ درمانی برای هر فردی کار نمی کند، آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد التهاب، شل کننده های عضلانی و سایر داروها می توانند به رفع مشکل و کاهش ناراحتی کمک کنند.

9. واژینیسموس دارید

به گفته کلینیک کلیولند، واژینیسموس زمانی است که ماهیچه های واژن به طور غیرارادی در هر زمانی که تلاش برای دخول انجام شود، دچار اسپاسم می شوند. این می تواند رابطه جنسی را دردناک کند، اما می تواند در طول معاینه لگن یا هنگام گذاشتن تامپون نیز اتفاق بیفتد.

علت دقیق واژینیسموس مشخص نیست، اما ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فرد نسبت به رابطه جنسی ترس یا احساسات منفی داشته باشد. سایر عوامل خطر شامل داشتن یک اختلال اضطرابی و سابقه جراحی یا آسیب های زایمان مانند پارگی واژن است.

رفع کنید:

 اگر فکر می کنید واژینیسموس دارید با پزشک خود صحبت کنید. طبق کلینیک کلیولند، کگل و گشادکننده‌های واژن می‌توانند به آرام کردن عضلات این ناحیه کمک کنند و درمان سلامت روان مانند درمان شناختی رفتاری می‌تواند به شما در رسیدگی به علت اصلی اسپاسم کمک کند.

چه زمانی در مورد درد هنگام رابطه جنسی به پزشک مراجعه کنید

دردی که بر زندگی جنسی شما تأثیر منفی می گذارد، معمولاً به دلیل یک مشکل اساسی مانند عفونت، یک بیماری زنان و زایمان یا تغییرات هورمونی ایجاد می شود. مراجعه به پزشک برای یافتن علت اصلی می‌تواند به راحت‌تر شدن رابطه جنسی کمک کند و در برخی موارد می‌تواند از راه‌های دیگر به محافظت از سلامت شما کمک کند.

مقاله مرتبط: هفت تغيير واژن با افزایش سن و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید

بهتر است در صورت امکان مستقیماً در مورد علائم خود صحبت کنید. اما اگر در شروع مکالمه مشکل دارید، سعی کنید چیزی مانند “من از نظر جنسی فعال هستم، اما گاهی اوقات ناراحت کننده است” بگویید، دکتر سوفوکل توصیه می کند. در مطب پزشك، او مي تواند از شما سؤالات دقیق‌تری درباره احساس شما بپرسد، بنابراین می‌توانید بهترین راه‌حل را بیابید.

مطلب پیشنهادی

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *