مشكلات جنسی در ازدواج
در هر ازدواجي ممكن است مشكلات جنسی به وجود بيايد مهم اين است نحوه برخورد با اين مشكلات را بياموزيم.

پنج راه برای مقابله با مشكلات جنسی شریک زندگی تان

در ازدواج، شما زمان زیادی را با یک نفر می گذرانید و تخت خود را با او تقسیم می کنید. اما با گذشت زمان، مشكلات جنسی شروع به ایجاد می کند. چگونه با مشكلات جنسی کنار می آیید؟

حقیقت را بگوییم، اکثر مردان و زنان در رابطه با زندگی جنسی خود عمدتاً از موارد مشابه شکایت دارند، و اینها مسائلی نیستند که ما باید از آنها خجالت بکشیم زیرا راه حل های زیادی برای کمک به آنها وجود دارد.

ما قبول نمی کنیم که ازدواج با این مسائل بی عیب است. کم و بیش، برخی در طول زمان ظاهر می شوند، که به این معنی است که ما باید به دنبال راه حلی باشیم تا زندگی عاشقانه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

مقاله مرتبط: از نظر جنسی به شوهرتان علاقه ندارید؟ 10 علت و راه حل

مشكلات جنسی در روابط به چه معناست؟

مشكلات جنسی در یک رابطه به این معنی است که هر دو یا یکی از شرکا در مورد رضایت جنسی خود اختلاف نظر دارند. مشكل جنسی یا مسائل صمیمیت می تواند به دلیل مسائل مختلفی از جمله یکنواختی، میل جنسی متفاوت، مسائل مربوط به اعتماد، عدم احترام، مدیریت ضعیف زمان و غیره ایجاد شود.

هنگامی که یک یا هر دو طرف از زندگی جنسی خود ناراضی هستند، مسائل مربوط به صمیمیت جنسی ایجاد می شود. اگر مسائل در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به راحتی می توان با آن برخورد کرد زیرا مشکلات جنسي  می تواند باعث جدایی زوج ها شود.

دلایل مشكلات جنسی چیست؟

دلایل و نشانه های متعددی برای مشكلات جنسي وجود دارد. بنابراین، مشكلات جنسي در یک رابطه چگونه است؟ در اینجا چند دلیل رایج که باعث ایجاد مشكلات جنسی در زوج ها می شود، آورده شده است.

1. دفعات کم رابطه جنسی یکی از شایع ترین دلایل ایجاد مشكلات جنسي است. با گذشت زمان، میل به رابطه جنسی کاهش می یابد و در نتیجه خلأ ایجاد می شود.

2. اگر یک یا هر دو طرف نتوانند به اوج لذت برسند، آنها را ناراضی می‌کند و مشکلات جنسي ایجاد می‌کند.

3. اختلال نعوظ یا ناتوانی زن در تحريك شدن، دلیل دیگری است که درگیری های مشكلات جنسی را ایجاد می کند.

4. از دست دادن هیجان و اشتیاق بین زوجین آنها را از هم دور می کند و در نتیجه مشكلات جنسی ایجاد می شود.

5. عدم تطابق میل جنسی باعث ایجاد مشکلاتی بین زوجین می شود زیرا میل جنسی یکی از آنها با دیگری مطابقت ندارد.

6. نادیده گرفتن پیش نوازي می تواند رابطه جنسی را کاملا خسته کننده کند و عجله در رابطه اصلی می تواند به مرور زمان کسل کننده شود. به راحتی می تواند باعث مشكلات جنسي شود.

7. قطع رابطه عاطفی بین زوج ها نیز می تواند باعث مشكلات جنسی شود.

8. اگر زن و شوهری نتوانند تمایلات جنسی خود را با یکدیگر در میان بگذارند، حتماً مشكلات جنسی در رابطه رخ می دهد..

5 استراتژی برای مقابله با مشكلات جنسی همسرتان

بنابراین، زوج های متاهل چگونه درگیری های صمیمیت جنسی را مدیریت می کنند؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در حل تعارض در روابط عاشقانه کمک می کند.

1. کسالت

آیا همه چیز شروع به یکنواخت شدن کرده است؟ این بدان معنی است که شما باید چیز جدیدی را امتحان کنید. سعی کنید با موقعیت جنسی جدیدی که در مورد آن تحقیق کرده اید شریک زندگی خود را غافلگیر کنید و مهارت های اجتماعی خود را برای فریب دادن شریک زندگی خود برای انجام کاری جدید با شما آزمایش کنید.

2. جواب ندادن

آیا از آخرین باری که شریک زندگی تان با شما رابطه برقرار كرده است مدتی گذشته است؟

به همسرتان یادآوری دوستانه بدهید، سپس سعی کنید به شوخی‌ترین اما جدی‌ترین شکل يادآوري کنید. به آنها یادآوری کنید که چقدر دلتان برای لمس آنها تنگ شده است. اگر این ترفند جواب نداد، یک رویکرد جذاب تر و ساده تر را امتحان کنید.

اگر این نیز جواب نداد، باید به طور جدی با آنها صحبت کنید.

در صورتي كه شریک زندگی شما به تلاش های پرشور شما پاسخ نمی دهد، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که واقعا چه اتفاقی می افتد

3. میل جنسی شما مطابقت ندارد

گاهی یکی بیشتر می خواهد در حالی که دیگری کمتر می خواهد.

این یک مشکل رایج در بین زوج‌های متاهل است، که در آن یکی از زوج‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی رابطه جنسی داشته باشد در حالی که دیگری یا راضی است یا کمتر می‌خواهد. برای اینکه این کار به نتیجه برسد، زوجین باید میانجی مسئله بین خود باشند.

سعی کنید چیز جدیدی را آزمایش کنید یا میل جنسی را افزایش دهید. اگر شما کسی هستید که خواهان رابطه جنسی بیشتر در زندگی زناشویی خود هستید و احساس می کنید که همسرتان کمتر از حد انتظار به شما پیشنهاد می دهد، سعی کنید میل جنسی او را افزایش دهید.

این گونه است که زوج های متاهل درگیری های صمیمیت جنسی را مدیریت می کنند.

4.رابطه مثل گذشته نيست

شور و اشتیاق در ازدواج در گذشته مانند اکنون در دوران مدرن ما غالب نبود، زیرا امید به زندگی افراد بسیار کمتر بود. اکنون، با پیشرفت‌های پزشکی مدرن، می‌توانیم تا شصت سال را در کنار یک فرد سپری کنیم، و به این ترتیب این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم شور و اشتیاق را در طول سال‌ها روشن نگه داریم؟ خب، پاسخ صادقانه در اینجا این است که شما باید خلاق باشید.

قرار ملاقات های جنسی را با همسرتان برنامه ریزی کنید و آنچه را که در وهله اول شما را به سمت یکدیگر جذب می کرد،به راه بي اندازيد. خودجوش باشید.

براي رفع مشكلات جنسی مي توانيد با همسرتان قرار ملاقات هاي جنسي در محل هاي متنوع بگذاريد.

5. فانتزی

هنگامی که مشکلات پیش می آید، اکثر زوج های متاهل در صورت منطقی بودن با آنها موافقت می کنند، اما برخی از شرکا اصلاً با یکدیگر موافق نیستند.

ازدواج به معنای زمان طولانی برای کنار آمدن با يكديگر است.

سوالات متداول

آیا یک رابطه می تواند بدون صمیمیت دوام بیاورد؟

صمیمیت برای یک رابطه عاشقانه بسیار مهم است. بدون صمیمیت، یک رابطه نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. دیر یا زود همه چیز از هم خواهد پاشید. اگر می خواهید رابطه خود را نجات دهید، بهتر است از یک متخصص مشاوره رابطه بگیرید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *