شستن درست لباس زیر
يادگيري نحوه درست شستن لباس زیر به شما كمك مي كند تا مبتلا به عفونت نشويد.

نحوه شستن درست لباس زیر

بعد از یک روز طولانی، تمام لباس‌هایتان را در می‌آورید، آن‌ها را داخل سبد لباس‌شویی می‌اندازید و راحت‌ترین پيژامه تان را به تن می‌کنید. سپس، وقتی روز لباس‌شویی فرا می‌رسد، لباس‌های روشن را از لباس‌های تیره جدا می‌کنید، دو بار را می‌شویید و همه چیز را داخل خشک‌کن می‌اندازید. احتمال این وجود دارد که لباس زیر خود را در این چرخه قرار دهید. اما لباس زیر را باید به روش متفاوتی بشوييد.

در حالت ایده‌آل، شما باید لباس‌هایتان را جداگانه، با دست یا در کیف لباس‌های خصوصي زنانه، با مواد شوینده ملایم بشویید. و هرگز نباید داخل خشک کن شما بروند. چرا باید برای یادگیری نحوه شستن لباس خصوصي زحمت بکشید؟ زیرا یکی از عواملی است که بر تعداد دفعات تعویض لباس خصوصي تأثیر می گذارد.

به خواندن این راهنما ادامه دهید تا همه جزئیات در مورد نحوه شستن لباس زیر مانند یک حرفه ای را بخوانید.

مرحله 1: لباس زیر خود را جداگانه بشویید

بزرگترین اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می شوند این است که قبل از شستن لباس های خصوصي خود را از بقیه لباس های شسته شده جدا نمی کنند.  فرقی نمی کند که آنها سازگار با محیط زیست باشد. این مرحله ساده مهم است زیرا:

از پارچه های ظریف در برابر آسیب محافظت می کند

از انتقال باکتری از لباس زیر به لباس های دیگر جلوگیری می کند

به شما امکان می دهد لباس های زیر خود را در دمای مناسب بشویید

صرف چند دقیقه بیشتر برای جدا کردن لباس های زیر از بقیه انباشته ها به افزایش عمر آنها کمک می کند. قطعا ارزش تلاش را دارد.

لباس  زیر خود را مي توانيد با استفاده از محافظ در لباسشويي بندازيد.

شستشوی دست در مقابل ماشین لباسشویی

در حالت ایده‌آل، تمام لباس‌های زیر خود را با دست بشویید تا از پارچه‌های ظریف محافظت کنید و از آسیب دیدن آنها توسط لباس‌های دیگرتان جلوگیری کنید. با این حال ممكن است که آیا به شستشوی ماشینی متوسل ‌شوید. صرفه جویی در زمان و راحتی ماشین لباسشویی سخت است.

علاوه بر این، ممکن است لباس خصوصي کافی برای شستن آن‌ها در ماشين خود نداشته باشید. اگر نگران تمیز کردن ایمن آنها در ماشین لباسشویی هستید، یک پاسخ ساده و موثر وجود دارد: کیف لباس زیر.

کیف های لباس زیر

کیف های لباس زیر، کیسه های توری ارزان قیمتی هستند که می توانند برای جدا کردن لباس های زیر از بقیه لباس های شسته شده استفاده شوند.

مرحله 2: با یک شوینده ملایم باکتری ها را از بین ببرید

ممکن است تعجب کنید که چگونه لباس زیر را بشویید تا باکتری ها را از بین ببرید، زیرا می دانید که جلوگیری از انتشار میکروارگانیسم ها به لباس های دیگر شما مهم است. خوشبختانه، یک شوینده ملایم بدون مواد شیمیایی خشن که می تواند به پارچه های ظریف آسیب برساند، این کار را انجام می دهد. برخی از نکات برای استفاده از مواد شوینده عبارتند از:

از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید – ممکن است باقیمانده صابون باقی بماند.

  تولید کنندگان مواد شوینده نیز مواد شوینده ملایم را به طور خاص برای مواد ظریف می فروشند.

از مالش خودداری کنید – اگر لباس زیر خود را با دست می شویید، صابون را به پارچه نمالید. این می تواند باعث شود که مواد با سرعت بیشتری خراب شوند. در عوض، لباس زیر را به آرامی داخل و خارج آب کنید.

فشار ندهید – هرگز آب اضافی را با دست از لباس زیر بیرون ندهید.

چرا کشتن باکتری ها مهم است؟

اگر لباس های زیر خود را به درستی تمیز نکنید، باکتری ها می توانند در چرخه لباسشویی زنده بمانند. باکتری های اضافی می توانند:

روی لباس های دیگر خود پهن کنید

در ماشین لباسشویی خود بمانید

در موارد نادر، زمانی که لباس زیری را می پوشید که باکتری های قدیمی هنوز روی آن ها وجود دارد، باعث عفونت شوید

بهترین راه برای جلوگیری از عفونت و انتشار باکتری این است که لباس زیر خود را جداگانه با یک صابون ملایم و با دمای مناسب آب بشویید. برخی از کارشناسان حتی توصیه می‌کنند که ماشین لباسشویی خود را به طور مرتب با محلول آب و سرکه تمیز کنید تا اطمینان حاصل شود که باکتری‌ها از بین می‌روند.

مرحله سوم: از دمای مناسب آب استفاده کنید

چه در حال شستن لباس زیر با دست یا در ماشین لباسشویی باشید، باید از آب گرم استفاده کنید. دمای حدود 60 درجه ایده آل است زیرا به دفع باکتری ها کمک می کند اما باعث چروک شدن لباس های حساس تر شما نمی شود. ابریشم و توری می توانند در اثر آب بسیار داغ آسیب ببینند.

مرحله چهارم: برای بهترین نتیجه خشک کنید

در نهایت، شما باید به هر قیمتی از انداختن لباس زیر به داخل خشک کن خودداری کنید. حتی در دمای کم، خشک کن ممکن است خیلی داغ شود. حرکت غلتشی همچنین می تواند به پارچه های نازک و الاستیک شما آسیب برساند.

در عوض، لباس‌های خود را روی قفسه یا بیرون از خانه خشک کنید.

مقاله مرتبط: هفت چیزی که هرگز نباید در واژن قرار دهید

یادآوری های دیگر هنگام شستن لباس زیر:

از نرم کننده های پارچه استفاده نکنید زیرا آثار مضری به جا می گذارند، به خصوص برای لباس های زیر ظریف.

هنگام از بین بردن لکه های سرسخت، جوش شیرین را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بمالید تا لکه ها از بین بروند و طبق معمول بشویید.

مطلب پیشنهادی

هنگام حمله سگ چه كنيم

هنگام حمله سگ چه کنیم

برخی از سگ ها اگر احساس ترس یا تهدید کنند حمله می کنند. در حالی …

علائم اوتيسم در بزرگسالي

علائم اوتیسم بزرگسالي چيست؟

اوتیسم یک ناتوانی ذاتی و مادام العمر است که افراد مختلف را به طرق مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *