اعتياد به پورنوگرافي و تاثير آن روي ازدواج
ذهن فرد مبتلا به اعتياد به پورنوگرافي نمي تواند از رابطه جنسي واقعي لذت ببرد.

اعتياد به پورنوگرافی و اثرش روي ازدواج

همه ما به درستی براین نکته اتفاق نظر داریم که فضای مجازی می تواند بعنوان یک شمشیر دو لبه عمل کند. از یک سو، دریای بی پایانی از اطلاعات را رو به سوی انسان می گشاید و از دیگر سو، باعث ایجاد عادات ناشایست انسانی در جامعه می شود. برخی از افراد جامعه خود را به این عادت داده اند که تمام دریافت آموزشی و کاربردی خود را محدود به فضای مجازی نمایند. عده ای نیز پا را از محدودیت های رایج فراتر نهاده اند. اين افراد به فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده اند که این ابتلای مهلک در نهایت تاثیرات نامطلوب و بنیان کنی را بر رفتار اجتماعی آنها باقی می گذارد. یکی از مخرب ترین این نوع ابتلائات، اعتیاد به تماشای پورنوگرافی است.

قطعا این نوع از رفتار نه تنها زندگی فردی بلکه زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با اینکه برخي فكر مي كنند پورنوگرافی بعنوان شیوه ای برای تقلیل استرس و جایگزین نمودن حس بهتر در بدن است. اما بهتر است با مجموعه وسیع و متنوع اثرات منفی پورنوگرافی بیشتر آشنا شویم.

حقایقی در مورد پورنوگرافي و ازدواج

تأثیرات پورنوگرافی بر ازدواج می تواند بسیار بحران ساز و مخرب باشد. در اینجا برخی حقایق مهلک بصورت آماری در مورد ارتباط پورنوگرافی و ازدواج فهرست شده است:

بیش ​​از 56 درصد طلاق ها بعلت اعتیاد یکی از زوجین به پورنوگرافی رخ داده است.

چهل میلیون آمریکایی، اکثرا مردان، اعتراف کرده اند که بطور منظم پورن تماشا می کنند.

انتظارات طرفین از رابطه جنسی در ازدواج ممکن است به دلیل تاثیر تماشای پورن مخدوش و حتی انتزاعی شود.

تماشای پورن همچنین می تواند بر صمیمیت عاطفی شما با شریک زندگی تان تأثیر بگذارد.

در صورت تماشای بیش از حد پورن، اشتیاق و علاقه فطری در رابطه کاهش می یابد.

پورنوگرافي چگونه روی یک فرد تأثیر می گذارد؟

اعتیاد به هر چیزی می تواند به یک عامل آسیب زا و بنیان افکن تبدیل شود. در عین حال نباید تصور نمود که این نوع خاص از اعتیاد فقط روی زندگی مشترک زوجین تاثیرگذار است. این واقعیت انکارناپذیر را باید پذیرفت که پورنوگرافی پیش از ایجاد در زندگی اجتماعی قطعا زندگی فردی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. پس ضروری ست که پیش از پرداختن روی آسیب های اجتماعی این اعتیاد برخی از آثار سو آن بر زندگی فردی را متذکر شویم:

1. از دست رفتن كنترل

یکی از تأثیرات عمده پورنوگرافی این است که فرد بتدریج کنترل رفتارها و عکس العمل های خود را از دست می دهد. به ما         آموخته اند که احساسات و عواطف خود را کنترل کنیم و با بلوغ مسائل را مدیریت کنیم. با این حال، فردی که معتاد به پورنوگرافی است، کنترل خود را از دست می دهد. میل به تماشای فیلم های پورن می تواند در هر جایی، صرف نظر از مکان یا موقعیت، ایجاد شود. این بدان معنی است که افراد معتاد حتی آنقدر می توانند کنترل خود را از دست بدهند. که مجبور می شوند در مسیر رفت و آمد به محل کار یا حتی زمانی که در جمع حضور دارند، پورنوگرافي تماشا کنند. آنها شروع به از دست دادن کنترل عادت های خود می کنند. آنها نمی توانند کاری برای متوقف کردن آنها انجام دهند.

2. تصورات انتزاعي از بدن

اعتیاد به پورنوگرافی می تواند به شدت بر وضعیت روانی فرد تأثیر بگذارد. یکی از اثرات روانی پورنوگرافی این است که فرد معتاد بتدریج دچار نگرش های مخدوش و انتزاعی و برداشت های غیرواقعی از رابطه جنسی خواهد شد. ذهن مردانی که به طور مرتب پورنوگرافي تماشا می کنند، رفتار جنسی پرخاشگرانه، غیرطبیعی، حتی تجاوز جنسی را عادی انگاری تلقی می نماید و هیچ ترس و واهمه ای از انجام آن به خود راه نمی دهند. آنها حتی ممکن است زنان و کودکان را به عنوان کالاهای جنسی یا ابزاری برای لذت ببینند. آنها کمترین نگرانی را در مورد حیثیت یا موقعیت اجتماعی خود دارند. چیزی که آنها به دنبال آن هستند این است که موقعیت پورنوگرافی را بازسازی کنند و از آن لذت ببرند.

ذهن فردي كه به طور مرتب پورنوگرافی تماشا مي كند واقعيت و خيال را اشتباه مي گيرد.

پورنوگرافي چگونه روی زندگی مشترک تأثیر می گذارد؟

پورنوگرافی می تواند اثرات مخربی بر ازدواج داشته باشد. در اینجا برخی از تأثیرات پورنوگرافي بر ازدواج ذکر شده است.

1.نارضايتي جنسي

وقتی فردی معتاد پورنوگرافی می شود، شاهد تغییرات خاصی در زندگی روزمره خود خواهد بود. اینگونه افراد حتی پس از داشتن بهترین رابطه جنسی هم حس نارضایتی دارند. علیرغم تمام مقاومت یا مخالفت شریک زندگی شان، آنها تمایل بسیاری به بازآفرینی فعالیت های پورنوگرافی با شریک زندگی خود دارند و هنگامی که از یک مجموعه پورنوگرافي خسته می شوند، حس نیاز دیوانه وار خود را با اجرای موارد بسیار افراطی برآورده می کنند و تلاش می کنند به هر قیمتی دست به تجربه ای جدید بزنند که اینچنین رفتاری   می تواند عواقب خطرناکی برای هر دو طرف بدنبال داشته باشد. هنگامی که آنها معتاد پورنوگرافی شوند، دنیای آنها فقط حول آن  می چرخد. برای آنها هیچ چیز دیگری به اندازه ارضا شدن هوس شان اهمیت نخواهد داشت و این یکی از تاثیرات شوم و مسموم پورنوگرافی بر زندگی مشترک خواهد بود.

2. انتظارات غيرواقعي

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از تاثیرات پورنوگرافی بر ازدواج این است که دنیایی انتزاعی و پر از توهم برای فرد معتاد ایجاد می کند. معتاد زندگی در فضای متوهم پورنوگرافی را آغاز می کند و این فضا تنها مکانی ست که در آن احساس آرامش می کنند. در ابتدا، اثرات پورنوگرافی ممکن است برجسته نباشد، اما به تدریج، فرد معتاد به دنبال فرصت هایی برای ایجاد دنیای انتزاعی خود خواهد بود. ایندسته از معتادان تمایل دارند هرآنچه در فیلم دیده اند را به اجرا در بیاورند. آنها آنچنان غرق دنیای غیرواقعی خود خواهند شد که در به خطر انداختن زندگی کاری یا حتی رابطه فعلی خود تردیدی بخود راه نخواهند داد. آنها حاضر هستند به قیمت برآورده شدن شادی و رضایت انتزاعی خود دست به هر کاری بزنند.

3.نارضايتي مداوم

“پورنوگرافی ازدواجم رو خراب کرد”

کسانی که به پورنوگرافی معتاد هستند هرگز از زندگی جنسی خود راضی نیستند. آنها تصاویر و موقعیت های متعددی را در حافظه تصویری خود ضبط کرده اند بگونه ای که مغز آنها تنها با دیدن پورنوگرافی دستور رضایت به اندام های دیگر بدن صادر می کند. برای آنها، حتی دعوت از زوج های دیگر برای ورود به زندگی زناشویی شان، بمنظور کسب رضایت، امری دور از انتظار نیست در نتیجه بتدریج لذت و هیجان از زندگی زناشویی شان محو می شود. در واقع عملا رابطه آنها با شریک زندگی شان بیشتر جنبه جنسی دارد تا عاشقانه. آنها فقط به دنبال داشتن رابطه جنسی ساده و بدور از صمیمیت هستند. این در نهایت منجر به جدایی و دل شکستگی می شود.

4.سردي عاطفي

“پورنوگرافی روی رابطه هم تاثیر داره؟”

یکی از تأثیرات مهم پورنوگرافی بر زندگی زناشویی این است که زوجین بتدریج از نظر عاطفی نسبت به هم سرد می شوند. در حالی که یکی از طرفین هنوز از نظر عاطفی به همسر خود وابسته است. از او مراقبت می کند. به نظر می رسد دیگری از کارهای معمولی و مسئولیت های شریک خود فاصله گرفته است. آنها بیشتر درگیر پورنوگرافی هستند و زندگی خود را تماما وقف آن می کنند. برای آنها، همسرشان چیزی نیست جز وسیله ای برای بازآفرینی آنچه از طریق اینترنت می بینند. این جدایی عاطفی در نهایت منجر به پایان رابطه خواهد شد.

مقاله مرتبط: ايده هاي جذاب براي بازی‌ جنسي زن و شوهري

5.جدايي

پایان دادن به چیزی که با شادی شروع شده است همیشه دردناک است. با این حال، این گزینه را بعنوان یکی از نتایج واضح اثرات اعتیار به پورنوگرافی باید پذیرفت. زندگی با یک معتاد پورنوگرافی دشوار است و درنتیجه خلاصی از آن می تواند یک گزینه قانونی قلمداد شود. با این حال، برای کاهش اثرات اعتیار به پورنوگرافی، باید درمان دارویی را نیز در نظر گرفت. برخی از کارشناسان  می توانند به چنین فرد معتادی کمک کنند و به او در بازسازی زندگی خود یاری رسانند. بنابراین، حتی قبل از اینکه به طلاق فکر کنید، درمان را با امید به بازگشت همه چیز امتحان کنید.

6.اشتياق واقعي رنگ مي بازد.

وقتی صحبت از رابطه جنسی زناشویی به میان می آید، اشتیاق عنصر اصلی است. تجربه، استقامت و غیره در درجه دوم اهمیت قرار دارند. با این حال، وقتی بیش از حد پورنوگرافي تماشا می‌کنید یا به آن معتاد می‌شوید، اشتیاق و عشق در رابطه از بین می‌رود. هرکسی می تواند تضمین کند که وقتی در رابطه زناشویی اشتیاق وجود نداشته باشد، بی میلی و سردمزاجی بتدریج بر رابطه جنسی شان حکمفرما می شود و ممکن است شریک زندگی شما در نهایت علاقه خود را به حفظ رابطه جنسی با شما از دست بدهد.

7. همه چيز بدتر مي شود

اعتیاد باعث می شود شما بیشتر بخواهید. وقتی چیزی را مصرف می‌کنید که به آن معتاد هستید، بیشتر آن را تمنا می‌کنید، و وقتی این هوس را تغذیه می‌کنید، این چرخه ادامه می‌یابد. اعتیاد به پورنوگرافي هم نوع مخربی از همین چرخه را بدنبال خواهد داشت. بنابراین، وقتی اعتیاد خود را تغذیه می کنید، احتمالاً اوضاع بغرنج تر خواهد شد. به احتمال زیاد به تلاش برای یافتن روش های ارضا نیازهای انتزاعی جنسی خود ادامه خواهید داد. زمانی که قادر به انجام آن نباشید، به احتمال زیاد حریصانه تر به تماشای پورنوگرافي خواهید نشست. این در نهایت بر شریک زندگی و ازدواج شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

8. از دست رفتن اطمينان

اعتیاد به فیلم های مستهجن می تواند باعث از بین رفتن اعتماد در ازدواج شود. این که شریک زندگی شما برای شما کافی نیست و احساس بی کفایتی می تواند بر میزان اعتماد یک فرد به ازدواج و شریک زندگی خود تأثیر بگذارد. ممکن است احساس کنید افراد دیگری به دلیل ناراضی بودن شریک زندگی شما وارد رابطه جنسی شما شده اند.

9. شما همه چيز را جنسي مي بيند.

اعتیاد به فیلم های پورنوگرافي می تواند باعث شود که همه چیز – از جمله شریک زندگی تان – را بصورتی افراطی اغواگرانه ببینید. در حالی که رابطه جنسی و صمیمیت جنبه های مهم یک رابطه هستند، و اغواگری افراطی تمام چیزی نیست که در ازدواج وجود دارد. با این حال، اعتیاد به پورن باعث می شود این احساس بتدریج کمرنگ تر شود. وقتی ازدواج مملو از حس اعتماد، ارتباط عاطفی متقابل، عشق، و بسیاری از فضایل دیگر باشد، آنگاه می تواند به مامنی پر احساس برای ایجاد رابطه جنسی تبدیل شود.

10. هدف از رابطه جنسي مخدوش شده است

هدف از رابطه جنسی در یک زندگی مشترک ایجاد صمیمیت است. که این امر باعث می شود شریک زندگی شما احساس دوست داشتن و لذت بردن را تجربه نماید. با این حال، هنگامی که اعتیاد به پورن در میان باشد، هدف از رابطه جنسی می تواند تنها برای خودتان لذت بخش باشد، آنچه را که می بینید بازسازی کنید یا انتظارات غیر واقعی را برآورده کنید. صمیمیت و عشق ممکن است در جایگاه دوم قرار گیرند یا ممکن است اصلا جایگاهی برای صمیمت و عشق در رابطه باقی نماند.

نتيجه گيري

یکی از اولین راه‌ها برای رهایی از اعتیاد به پورنوگرافي و نجات ازدواج تان این است که دیگر آن را مخفی نکنید. با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. آنها احتمالا درک خواهند کرد و به شما کمک خواهند کرد تا از آن رهایی پیدا کنید. همچنین اگر به پورن معتاد هستید، باید به دنبال دریافت مشاوره تخصصی از روانشناسان حاذق در این حوزه باشید.

مطلب پیشنهادی

چطور همسر ايده آل پيدا كنيم

چگونه همسر ایده آل را پیدا کنیم

کسی که قرار است بقیه عمرتان را با او بگذرانید، شریک زندگی یا همسری که …

افراد سمي را چگونه ناديده بگيريم

چگونه افراد سمي را نادیده بگیریم

همه ما در مقاطع مختلف زندگی خود با افراد سمي روبرو هستیم. آن دسته از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *