وقتي همسرم سرم داد مي زند چه كنم
داد زدن در ازدواج مشكلات زيادي به وجود خواهد آورد. براي حل اين مشكل بزرگ بايد آموزش ببنيد.

10 راه برای واکنش نشان دادن زمانی که همسرتان سر شما داد می زند

همسرم سرم داد می‌زند. چگونه می توانم این موضوع را بدون از بین بردن ازدواجم مدیریت کنم؟ اگر وضعیت شما اینطور است، بخوانید تا یاد بگیرید وقتی همسرتان سر شما فریاد می‌زند چگونه واکنش نشان دهید.

ازدواج به معنای درک و احترام به یکدیگر است. اگر این واقعیت بین شرکای متقابل نباشد، مسلماً شالوده اصلی شراکت آنها را می شکند. شما باید درک کنید که شریک زندگی شما انسانی مستقل با حقوق، ارزش ها و اصول است. باید شما را در نحوه برخورد با آنها راهنمایی کند.

تعارض بخشی عادی از ازدواج و رابطه است. نحوه واکنش شما مهم است و به شما کمک می کند تا موضوع را در سریع ترین زمان ممکن حل کنید. با این حال، زمانی که به یکدیگر فحش می دهید، داد می زنید یا مرتباً فریاد می زنید، به رابطه خود آسیب می رسانید.

زن تحت هیچ شرایطی نباید سر شوهرش فریاد بزند یا او را مورد آزار عاطفی قرار دهد. عواقب فریاد زدن بر سر همسر برای ازدواج مخرب است. قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه با همسری که داد می‌زند، رفتار کنید. بیایید در مورد اینکه داد زدن برای ازدواج چه می‌کند صحبت کنیم.

اثر داد و فرياد روي ازدواج

فریاد زدن يعني با عصبانیت به کسی صحبت کنید. اغلب در دعوا بین افراد اتفاق می افتد. صرف نظر از فردی که بر سر او فریاد زده می شود، فریاد زدن اشتباه است و نباید آن را تحمل کرد.

فریاد زدن در روابط نشان می دهد که شما به همسرتان اهمیتی نمی دهید. شرکا اغلب دعوا می کنند، و شما می توانید به هر شکلی که فکر می کنید باعث می شود همسرتان شما را درک کند، صحبت کنید. اما وقتی زن بر سر شوهرش داد می زند، نشان دهنده مشکل است.

اکثر مردم بر این باورند که فقط مردان قادر به سوء استفاده هستند. با این حال، در برخی از زنان نشانه هایی از آزار دیده ایم. یکی از راه هایی که زن به شوهرش توهین می کند فریاد زدن است.

اگرچه نیت مهم است، فریاد زدن صرفاً یک عمل قلدری است. این سلاحی است که توسط شخصی به دست می‌آید که سعی می‌کند با برانگیختن ترس در فرد مقابل، کنترل و تسلط داشته باشد.

داد زدن سر همسر يك كار قلدرانه حساب مي شود.

آیا فریاد زدن بر سر همسرتان خشونت خانگی است؟

فریاد زدن در روابط و ازدواج ارزش های ازدواج شما را از بین می برد. این نشان می دهد که شما برای شریک زندگی خود ارزشی ندارید و کمتر به ازدواج اهمیت می دهید. همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به ابراز نظر کند.

وقتی شرکا نمی توانند آزادانه با یکدیگر بحث کنند، نارضایتی ایجاد می شود و شروع به دوری از یکدیگر می کنند. در همین حال، یک ازدواج نیاز به آسیب پذیری برای برقراری ارتباط دائمی شرکا دارد. اما وقتی زن سر شوهرش فریاد می زند، پیوند آنها را خراب می کند.

آیا فریاد زدن بر سر همسرتان خشونت خانگی است؟ عواقب فریاد زدن بر سر همسر در ازدواج بسیار زیاد است. این می تواند منجر به سوء استفاده عاطفی، ترس، استرس، ضعف سلامت روان، افسردگی و نفرت از ازدواج شود. قابل توجه است که چرخه ای از آزار کلامی بر ازدواج شما حاکم است که می تواند منجر به عزت نفس پایین در دراز مدت شود.

فردی که در حین مشاجره عصبانی می شود و فریاد می زند، معمولاً مهارت های ارتباطی توسعه نیافته، عزت نفس پایین و بلوغ عاطفی دارد.

10 دلیل که همسرتان ممکن است سر شما فریاد بزند

اگرچه فریاد زدن و جیغ زدن در روابط اشتباه است، دلایل زیر می تواند دلیل فریاد زدن همسرتان بر سر شما باشد:

1. او ناامید است

«همسرم سرم داد می‌زند. چرا؟” همسرتان ممکن است سر شما فریاد بزند زیرا ناامید است. البته چیزی باعث ناامیدی می شود. این می تواند هر چیزی از استرس، رفتار شما، دعوا با یک دوست و غیره باشد.

2. او احساس نمی کند شنیده می شود

در یک ازدواج، بسیار مهم است که همیشه به حرف یکدیگر گوش دهید. ارتباط به تقویت ارتباط هر دوی شما کمک می کند.

اگر مشکلی دارید و همسرتان شکایت می کند، باید دیدگاه او را درک کنید و نشان دهید که او را شنیده اید. در غیر این صورت، اگر احساس کند که شما فقط بدون گوش دادن او را می شنوید، ممکن است به فریاد زدن به عنوان راه نجات متوسل شود.

3. او استرس دارد

“همسرم در هر تحریک کوچکی بر سر من فریاد می زند.” همسر شما احتمالاً به دلیل استرس جیغ می زند. استرس یک نگرانی قابل توجه است که در اثر شرایط سخت و محرک فریاد زدن ایجاد می شود.

استرس همسرتان می‌تواند ناشی از فشار شغل یا کسب‌وکار، فعالیت‌های فیزیکی شدید، بسیاری از کارهای خانه، یا پرستاری از نوزادان و مراقبت از کودکان باشد. به عنوان یک انسان، طبیعی است که بخواهید در زمانی که نمی توانید با آن کنار بیایید تسلیم شوید. بنابراین، فریاد زدن بر سر شما راهی برای پاسخگویی است.

4. شما به اندازه کافی به او کمک نمی کنید

گاهی اوقات کارهای خانه برای افرادی که فقط کمی مشارکت دارند آسان به نظر می رسد. اگر همسرتان کسی است که هر روز کارهای خانه را انجام می‌دهد و شما تلاشی برای کمک نمی‌کنید، می‌تواند منجر به ناامیدی، عصبانیت و سپس فریاد زدن بر سر شما شود.

حتی اگر همسر شما خانه دار باشد، سهم او در خانه به اندازه کاری است که برای پول درآوردن انجام می دهید. بنابراین، کمک به او ارزش شما را کم نمی کند و شما را از یک شوهر کم نمی کند.

5.او خشم فروخورده دارد

خشم فروخورده به معنای خشمی است که پنهان شده و به درستی ابراز نشده است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که مشکلاتی پیش می‌آیند و شما منتظر می‌مانید تا آنها را حل کنید.

به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما از چیزی شکایت کند و شما آن را انجام ندهید، ممکن است در مورد آن سکوت کند. از این پس، اگر متوجه شدید که او بر سر مسائل جزئی شعله ور می شود، از مسائل حل نشده ناراحت است. طغیان او در مورد مسائل حل نشده گذشته است.

6. او احساس می کند که حرف او را در گفتگوها قطع کرده اید

یکی از بهترین نکات برای گوش دادن فعال این است که به طرف مقابل اجازه دهید بدون قطع کردن صحبت کند. اگر همسرتان احساس می‌کند که مانع از بیان درست حرفش می‌شوید، ممکن است عصبانی شود و بر سر شما فریاد بزند.

این بدان معناست که او افکار و احساسات خود را از بین نمی برد. ناتوانی در صحبت کردن حتی می تواند منجر به رنجش نسبت به شریک زندگی شما شود.

7.به او دروغ گفتید

“همسرم سرم داد زد.” شاید او متوجه شد که شما به او دروغ گفته اید. سعی کنید به یاد داشته باشید که آیا اخیراً کاری برای خود انجام داده اید که سر شما فریاد بزند. این مهم است، به خصوص اگر همسرتان به سختی سر شما فریاد بزند.

دروغ ممکن است سفید باشد، اما اکنون مهم نیست. تنها چیزی که همسرت می داند این است که به او دروغ گفته ای. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، به او می گوید که نمی تواند کاملاً به شما اعتماد کند.

8.او آن را در جایی یاد می گیرد

پیشینه ما تأثیر زیادی بر اعمال ما در زندگی دارد. وقتی زن مدام سر شوهرش داد می‌زند، دلیلش می‌تواند سخت‌گیری و بدرفتاری والدینش در دوران رشد باشد.

در نتیجه، او قبلاً آن را به عنوان یک روش معمول واکنش به موقعیت های خارج از کنترل خود می بیند. اگر مشکوک هستید که این مورد شریک زندگی شما درست است، لطفاً در اسرع وقت برای مشاوره رابطه مراجعه کنید. شما به عنوان یک زوج به کمک حرفه ای نیاز دارید.

9.مشکل مالی

یکی دیگر از دلایل احتمالی که همسرتان سر شما فریاد می زند می تواند مربوط به امور مالی باشد. ناتوانی در تأمین مخارج زندگی یا کمک کافی به خانه می تواند برای کسی ضرر داشته باشد. اگر پول برای همسرتان ضروری است، و او نتواند به اندازه کافی درآمد داشته باشد، ممکن است ناامید شود، در نتیجه سر شما فریاد بزند.

10. او نسبت به پیشرفت خود احساس وحشتناکی می کند

ازدواج زمانی بهترین لذت را می برد که شرکایشان از نظر مالی و شغلی در حال رشد باشند. اگر شوهر در شغل خود پیشرفت کند، اما زن احساس رکود کند، ممکن است خشم فروخورده در او ایجاد شود که منجر به ناامیدی و سپس فریاد زدن می شود.

همسر شما ممکن است دوست نداشته باشد که هنوز به اندازه کافی در زندگی خود به موفقیت نرسیده است، عمدتاً اگر تاخیر به دلیل زایمان و شیردهی باشد. همچنین، اگر به نظر می‌رسد که شغل رضایت‌بخش‌تری نسبت به او دارید، ممکن است او را عصبانی کند.

10 راه برای واکنش نشان دادن زمانی که همسرتان سر شما فریاد می زند

برای شروع، هیچ توجیهی وجود ندارد که زن سر شوهرش داد بزند. با این وجود، بهتر است بدانید که چگونه واکنش مناسبی از خود نشان دهید. نکات زیر را بررسی کنید تا شما را راهنمایی کند که چگونه در هنگام فریاد زدن همسرتان واکنش نشان دهید:

1.در جواب جیغ نزنید

در حالی که به نظر آسان به نظر می رسد که همسرتان طعم رفتار  او را بچشانيد، این کار را نکنید. فریاد زدن به او فقط موضوع را بدتر می کند و آن را غیرقابل حل می کند.

در عوض، آرام بمانید و اگر خیلی نزدیک هستید، به عقب برگردید. همچنین، ممکن است برای آرام شدن از اثر جیغ قدم بزنید.

2. زمانی که او آرام است ارتباط برقرار کنید

مراقب باشید که همسرتان چه زمانی آرام است و با او صحبت کنید. به او بگویید که بفهمید این کار او دلیلی دارد و مایلید که او را بشنوید. به او اطمینان دهید که اگر حرفش را بزند، او را قضاوت نخواهید کرد. مهم نیست که او چگونه واکنش نشان می دهد، سعی کنید آرام بمانید و تا آنجا که ممکن است با ملایم ترین لحن صحبت کنید.

3. او را سرزنش نکنید

سعی کنید از این فرصت برای سرزنش او استفاده نکنید. عاملان کارهای بد دقیقاً می دانند که چه کرده اند.

آنها می دانند که حتی اگر نتوانند آن را به طور کامل درک کنند، تأثیراتی دارد. بنابراین، لطفا او را سرزنش نکنید. در غیر این صورت موضوع را تشدید خواهد کرد. در عوض، اجازه دهید او آرام شود و در مورد اعمال خود فکر کند.

4.او را نصیحت نکنید

وقتی همسرتان بر سر شما فریاد می زند، بهتر است باور کنید که او به دنبال نصیحت یا کسی نیست که اوضاع را حل کند. در عوض، او به کسی نیاز دارد که آنها را بشنود، گوش کند و بفهمد. آنها از شما می خواهند که بدانید آنها فقط بی جهت غر نمی زنند.

5. اجازه دهید او صحبت کند

“چه کار کنم که همسرم سرم داد بزند؟” وقتی همسرتان تصمیم به صحبت می کند، توجه کنید و اجازه دهید او صحبت کند. تا زمانی که به او علامت دهد که کارش تمام شده است، حرفش را قطع نکنید. در حالی که او در حال صحبت است، تماس چشمی خود را حفظ کنید و با سر تکان دهید تا نشان دهید که او را دنبال می کنید.

همچنین، برای تأیید مجدد گفته های او سؤالاتی بپرسید تا بداند که شما به آن توجه می کنید. حتی اگر گفتن چیزی در مورد نکات او وسوسه انگیز است، آرام بمانید. شما شانس خود را خواهید داشت

6. مسئولیت را بر عهده بگیرید

“اگر همسرم سرم فریاد زد چه کنم؟” اگر می خواهید بدانید با همسری که داد می زند چگونه رفتار کنید، مسئولیت پذیر باشید. مسئولیت پذیری یکی از راه های حفظ یک رابطه سالم و پایدار است.

لطفاً مسئولیت خود را بپذیرید، سعی کنید حالت تدافعی نداشته باشید و او را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد. نگرانی های او را تصدیق کنید و مطمئن شوید که اوضاع او در آینده بهتر خواهد شد. ازدواج کار گروهی است. هر زنی دوست دارد مرد جسوری تقصیر خود را بپذیرد و در هر شرایطی پیشرفت کند.

۷- عذرخواهی کنید

فقط یک فرد شجاع و بالغ از نظر عاطفی زمانی که او را صدا می کنند عذرخواهی می کند. اگر همسرتان نگران اقدام شما بوده است، عذرخواهی کنید و به او بگویید که چقدر متاسف هستید.

اگر کار اشتباهی انجام نداده اید، نیازی به این کار ندارید (اگرچه ممکن است به خاطر احساسی که اقدامتان در او ایجاد کرده است عذرخواهی کنید)، اما احساسات او را بپذیرید.

8. دلسوزی نشان دهید

به او بگویید که می توانید ناامیدی او را احساس کنید. سعی کنید بفهمید که او از کجا آمده است. هیچ انسان عاقلی بدون دلیل بر سر دیگری فریاد نخواهد زد. بنابراین، هنگام صحبت به او توجه کنید. تصور کنید این که مجبور می شوید سر دیگری فریاد بزنید چگونه باید باشد.

9.کار خاصی برای او انجام دهید

با انجام کاری خاص برای همسرتان به احساسات همسرتان متوسل شوید. این عمل به چیز مفصلی غیر از کارهای عادی که در گذشته انجام داده اید نیاز ندارد. به عنوان مثال، به یک قرار ملاقات بروید یا در اطراف خود قدم بزنید. همچنین ممکن است گل یا هدیه ای برای او بخرید که می دانید او را تحسین خواهد کرد.

10.در مورد تأثیر فرياد بر شما با او صحبت کنید

مودبانه از او بپرسید که آیا او اثرات فریاد زدن مداوم بر سر شما را درک می کند؟ با او کار کنید تا راهی برای واکنش مناسب در آینده طراحی کنید.

چگونه با همسر عصبانی رفتار کنم؟

خشم می تواند آرامش زناشویی شما را مختل کند. همچنین می تواند منجر به بی اعتمادی و قطع ارتباط مشترک شما شود. با این وجود، برخی از استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند با همسر عصبانی به طور موثر برخورد کنید.

برای مثال، وقتی همسرتان عصبانی است، می‌توانید سعی کنید بزرگ‌تر باشید و آن را حل کنید. از او بپرسید مشکل چیست و سعی کنید آن را حل کنید. همچنین او را آرام کنید و به شکایاتش گوش دهید. اگر اشتباه می کنید، عذرخواهی کنید و به او اطمینان دهید که دیگر چنین نخواهد شد.

مقاله مرتبط: 8 نوع مختلف سوء استفاده در یک رابطه

چگونه می توانم از فریاد زدن همسرم بر سر من جلوگیری کنم؟

اگر همسرم سرم فریاد زد چه کنم؟ «وقتی زن سر شوهرش فریاد می زند، او چه باید بکند؟» اگر می خواهید از فریاد زدن همسرتان بر سر شما جلوگیری کنید با او صحبت کنید. احساسات خود را آرام و واضح بیان کنید.

اگر او دلایل اعمالش را به شما می گوید و به شما مربوط می شود، سعی کنید تغییر کنید. مهم این است که با دقت به او گوش دهید. اگر هر کاری انجام داده اید تا همسرتان فریاد نزند، بهتر است به عنوان یک زوج متاهل برای مشاوره رابطه مراجعه کنید.

سوالات متداول

بیایید درباره برخی از سوالات متداول در مورد فریاد زدن در یک رابطه زناشویی بحث کنیم.

آیا طبیعی است که شریک زندگی شما سر شما فریاد بزند؟

نه، هرگز عادی نیست که همسرتان سر شما فریاد بزند. فریاد زدن در روابط غیر طبیعی است. این نتیجه از انتخاب های ارتباطی ضعیف بین شرکا است.

آیا فریاد زدن در ازدواج خوب است؟

نه، فریاد زدن در ازدواج خوب نیست. باعث ایجاد اختلاف و اختلاف بین همسران می شود.

نتيجه گيري

فریاد زدن شرکا بر سر یکدیگر می تواند بر روابط آنها تأثیر بگذارد و پیوند آنها را از بین ببرد. زنی که سر شوهرش فریاد می زند، به اندازه کافی به او احترام نمی گذارد. برخی از دلایل این عمل ممکن است ناامیدی، استرس، خشم فروخورده و غیره باشد.

راه حل این است که بدانید چگونه با همسری که داد می زند، رفتار کنید. استراتژی های این راهنما به شما کمک می کند همسرتان را از فریاد زدن باز دارید. علاوه بر این، مشاوره رابطه می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا مشکلاتتان را حل کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *