چگونه از همسر عذرخواهي كنيم
شما علاوه بر تمرين عشق در ازدواج به تمرين عذرخواهي هم نياز داريد.

چگونه از همسر عذرخواهی کنیم؟

ما هرگز قصد نداریم به کسی صدمه بزنیم، به خصوص کسانی که دوستشان داریم. با این حال، مواقعی وجود دارد که ناآگاهانه، در نهایت به احساسات کسی آسیب می‌رسانیم. اگرچه ما بارها “دوستت دارم” را تمرین می کنیم، اما هرگز عذرخواهی برای کسی را تمرین نمی کنیم. آیا باید فقط بگویید متاسفم یا باید کاری انجام دهید که روحیه شریک زندگی تان را بالا ببرد؟ چگونه از کسی که آزارش داده اید عذرخواهی کنیم؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

عذرخواهی چیست؟

تعریف عذرخواهی چیست؟ عذرخواهی عبارتی است که بیانگر پشیمانی است. تصدیق می کند که اعمال یا گفتار شما ممکن است به کسی آسیب رسانده باشد.

شما می توانید از کلمات و اعمال برای عذرخواهی واقعی استفاده کنید بدون اینکه از کسی متاسف شوید.

وقتی به کسی صدمه زديم چه کنیم؟

احساس “من می خواهم عذرخواهی کنم” از درون یک احساس مهم است. عذرخواهی مهم است. نه تنها به این دلیل که به شما کمک می کند رابطه را ایمن نگه دارید، بلکه ذهن و قلب شما را نیز راحت می کند. دانستن اینکه به کسی صدمه زده اید. می تواند بار سنگینی باشد.

عذرخواهی همچنین به شما کمک می کند تا رفتار خود را بهبود ببخشید و اشتباهاتی را که ممکن است به کسی آسیب برساند مرتکب نشوید.

بلد بودن   عذرخواهی از همسر ازدواج شما را محكم مي كند.

عواقب عدم عذرخواهی چیست؟

عذرخواهی نکردن برای اشتباهات خود می تواند عواقب زیادی داشته باشد. این كار می تواند به روابط شما با افرادی که ممکن است به آنها صدمه زده باشید آسیب برساند. عذرخواهی نکردن به شهرت شما لطمه می زند و طرز فکر مردم در مورد شما یا نگاه کردن به شما در روابط آینده را تغییر می دهد.

اگر مسئولیت اعمال خود را بر عهده نگیرید، ممکن است مردم اصلاً تمایلی به برخورد با شما نداشته باشند.

مطالب مرتبط: 10 رفتار متفاوت که یک رابطه را خراب می کند

چرا عذرخواهی اینقدر سخت است؟

معذرت خواهی سخت است. زیرا ممکن است شخصی که آزار داده اید این موضوع را به راحتی به شما منتقل نکند. ممکن است در دانستن و درک آنچه ممکن است به آنها صدمه زده باشد. مشکل داشته باشید. دانستن اینکه نیاز به عذرخواهی وجود دارد. به خودی خود پیچیده است.

حتی بعد از اینکه فهمیدید باید از کسی معذرت خواهي کنید، معذرت خواهی ممکن است آسان نباشد. ممکن است احساس نکنید که آیا حتی نیاز به معذرت خواهی وجود دارد یا خیر.

برخی از افراد ممکن است به خاطر گفتار و کردار خود احساس خجالت یا شرم کنند. بنابراین ممکن است برایشان مشکل باشد که با کسی که آزارشان داده اند روبرو شوند.

چگونه متاسفم؟ اگر احساس می کنید به کسی صدمه زده اید. حتماً در این فکر هستید که چگونه از کسی که دوستش دارید معذرت عذرخواهی کنید. معذرت خواهی می تواند راه درازی داشته باشد و روابط را نجات دهد.

به کسی که آزارش داده اید چه بگوییم؟

1.نگوييد اگر خودم را جاي تو بگذارم!

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مردم هنگام معذرت خواهی مرتکب می شوند، استفاده از «اگر خودم را جای تو بگذارم» است. اين جمله درستي نيست. شما نمی توانید درد یا ناراحتی را که فرد تجربه می کند احساس کنید. همه اینها جملات نمایشی است که باید تا حد امکان در هنگام عذرخواهی از آن اجتناب کرد. بنابراین، اگر نمی خواهید عزیزانتان را ناراحت کنید. از گفتن این عبارت خودداری کنید.

2. تصدیق اشتباه خود

تا زمانی که مطمئن نیستید برای آسیب رساندن به کسی که دوستش دارید چه کرده اید، چرا عذرخواهی کنید.

تمام پایه و اساس عذرخواهی بر این واقعیت استوار است که شما اشتباه خود را تصدیق می کنید. تا زمانی که مطمئن نباشید چه اشتباهی مرتکب شده اید. عذرخواهی فایده ای ندارد. بنابراین، مطمئن شوید که به خوبی از اشتباهات خود آگاه هستید. آماده اعتراف به آنها هستید.

مقاله مرتبط: خیانت شوهر را چگونه ببخشیم

3. این را به همراه عذرخواهی درست کنید

چگونه می توان براي کسی که به او صدمه زدی جبران کرد؟ به کسی که اذیتش کردی متاسفم؟ در کنار عذرخواهی از آنها و گفتن اینکه متاسف هستید. باید چیزی را نیز برای جبران آن پیشنهاد دهید.

گاهی اوقات آسیب به حدی است که شما باید کاری انجام دهید تا اشتباه خود را ببخشید. بنابراین، در حالی که عذرخواهی می کنید. آماده باشید که چیزی به آنها پیشنهاد دهید تا روحیه آنها را بهبود بخشد.

4. هنگام عذرخواهی جایی برای «اما» وجود ندارد

وقتی کسی را که دوستش دارید آزار می دهید چه باید کرد؟

  ما می‌دانیم که می‌خواهید راه‌هایی برای عذرخواهی از کسی که به او صدمه زده‌اید بدانید. اما قرار دادن «اما» کل معنای جمله را تغییر می‌دهد، درست است؟

وقتی از کسی عذرخواهی می کنید این اتفاق می افتد. شما درخواست بخشش می کنید. زیرا به عزیزتان آسیب رسانده اید. بخشش فراتر از پشیمانی است. وقتی این کار را انجام می دهید، اصلاً فضایی برای «اما» وجود ندارد.

لحظه‌ای که از «اما» در جمله خود استفاده می‌کنید، نشان می‌دهد که واقعاً متأسف نیستید و سعی می‌کنید به خاطر اعمالتان از خود دفاع کنید.

بنابراین، از “اما” اجتناب کنید.

5. مسئولیت کامل عمل خود را بپذیرید

شما مرتکب اشتباه شده اید. هیچ کس دیگری این کار را از جانب شما انجام نداده است. گفتن ساده «متاسفم که احساسات شما را جریحه دار کردم» می تواند بسیار مفید باشد.

بنابراین هنگام عذرخواهی، مطمئن شوید که مسئولیت کامل اعمال خود را بر عهده می گیرید. بهترین راه برای عذرخواهی از کسی که به او صدمه زده اید چیست؟

سعی نکنید مسئولیت را به دیگری بسپارید یا او را در اشتباه خود دخالت دهید. شما می خواهید مانند یک فرد بالغ به نظر برسید که مسئول اعمال خود است.

پس یکی باشید و مسئولیت پذیر باشید.

6. قول بدهید که آن را تکرار نکنید

وقتی عذرخواهی می‌کنید، این اطمینان را می‌دهید که آن كار را تکرار نخواهید کرد.

پس در کنار عذرخواهی، حتما این را هم بیان کنید. این اطمینان نشان می دهد که شما به شریک زندگی خود اهمیت می دهید و نمی خواهید با تکرار همان اشتباه به او صدمه بزنید.

7. در هنگام عذرخواهی واقعا متاسف باشيد.

مردم می توانند تشخیص دهند که شما برای چیزی متاسف هستید، یا فقط به خاطر آن حرف می زنید. هنگام عذرخواهی، باید به نظر برسد که برای اتفاقی که افتاده متاسفید. این احساس تنها زمانی به وجود می آید که اشتباه خود را پذیرفته باشید. مسئولیت کامل عمل خود را بر عهده بگیرید.

لحظه ای که شما واقعا متاسف هستيد، عذرخواهی آسان می شود و می توانید انتظار بخشش زودهنگام را داشته باشید.

8- بهانه نیاورید

همانطور که در بالا گفته شد، وقتی از “اما” در حین عذرخواهی استفاده می کنید. از خود دفاع می کنید.

به همین ترتیب، وقتی از هر بهانه ای استفاده می کنید. سعی می کنید بگویید که تقصیر شما کاملاً نیست و برای کاری که انجام داده اید پشیمان نیستید. این روش درستی برای عذرخواهی نیست و ممکن است همه چیز را به سطح جدیدی برساند.

شما مطمئناً نمی خواهید چنین مواردی را تشدید کنید. بنابراین، هنگام عذرخواهی از کسی که به او صدمه زده اید، هرگز بهانه نیاورید.

9. هرگز انتظار بخشش فوری نداشته باشید

اکثر مردم هنگام عذرخواهی به بخشش فوری فکر می کنند. خوب، درست است، و هرگز نباید انتظار آن را داشته باشید.

پس از عذرخواهی، به آنها فضایی بدهید تا از آن بیرون بیایند. آنها صدمه دیده بودند و بهبودی از آن درد زمان می برد.

انتظار بخشش فوری نشان می دهد که به احساسات آنها احترام نمی گذارید و تنها چیزی که به آن اهمیت می دهید خودتان هستید. اگر به درستی عذرخواهی کرده باشید، آنها شما را خواهند بخشید. این فقط به زمان بستگی داره.

شما باید آگاه باشید که چگونه از کسی که به او صدمه زده اید عذرخواهی کنید تا او به راحتی شما را ببخشد. در بالا نکاتی ذکر شده است که به شما در طلب بخشش کمک می کند و هر دو را دوباره به یکدیگر نزدیک می کند.

اشتباهات اتفاق می افتد، اما زمانی که شما آن را تصدیق و عذرخواهی می کنید، نشان می دهد که آن شخص چقدر برای شما اهمیت دارد.

10. آنچه از این تجربه آموخته اید را توضیح دهید

در حین عذرخواهی، اگر به شخص بگویید چه اشتباهی انجام داده‌اید و چه چیزی از این تجربه آموخته‌اید، ممکن است باعث شود او احساس کند که متاسف هستید.

به آنها بگویید که چگونه این کار به شما کمک کرده تا مسائل را عمیقاً درک کنید و دوست دارید دفعه بعد چه کاری را متفاوت انجام دهید.

وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، هدف نهایی از عذرخواهی این است که اطمینان حاصل کنید که آن اشتباه را تکرار نکنید. در حالی که می توانید به فردی که به صورت شفاهی آزار داده اید بگویید که دیگر اتفاق نخواهد افتاد، ممکن است به قولی از شما نیاز داشته باشد.

می توانید با جبران کارهای خود به آنها قول دهید که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. شما باید درک کنید که اگر آنها از کاری که شما انجام داده اید یا گفته اید آسیب ببینند، ممکن است به زمان نیاز داشته باشند تا دوباره به شما اعتماد کنند.

نتيجه گيري

عذرخواهی برای اشتباهات خود در روابط ضروری است. این به طرف مقابل می گوید که شما به او اهمیت می دهید و او را بدیهی نمی گیرید. در عین حال عذرخواهی به روش صحیح بسیار مهم است. اگر به درستی انجام نشود، می تواند به قیمت روابط و شهرت شما تمام شود.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *