چگونه در خانه اسپا داشته باشيم
شما براي تجربه آرامش يك اسپا نياز به رفتن به جاهاي گرانقيمت نداريد مي توانيد اين كار را در خانه انجام دهيد.

چگونه یک اسپا آرامش بخش در خانه داشته باشیم

داشتن یک روز اسپا در خانه می تواند به همان اندازه آرامش بخش و زیبا باشد که یک اسپا كه در جایی گران قیمت سپری شده است. روزی را انتخاب کنید که هیچ مزاحمي نداشته باشید، تلفن همراه خود را خاموش کنید و برای تنظیم صحنه چند شمع روشن کنید.

قسمت اول گرفتن حمام ترمیمی

براي شروع اسپا یک حمام آب گرم زيبا آماده كنيد. وان خود را با آب با دمای مناسب پر کنید، در حالی که وان پر می شود، چراغ ها را کم کنید و چند شمع روشن کنید. فراتر از آن، می‌توانید با انجام چند مورد از کارهای مورد علاقه‌تان، به آرامش بیشتری کمک کنید. این به شما احساس عالی می دهد. مثلا:

برای خود یک لیوان آب میوه، چای، پانچ میوه بریزید.

پخش موسیقی ملايم سعی کنید وب را با استفاده از کلمات کلیدی مانند “لیست پخش اسپا” یا “موسیقی اسپا” جستجو کنید.

مقداری اسانس خوشبو روشن كنيد.

یک حوله حمام  نرم آماده كنيد.

مي توانيد براي آرامش بيشتر يك اسپا خانگي براي خود در خانه ايجاد كنيد.

نمک های حمام و سایر مواد را به  وان حمام خود اضافه کنید.

 این یک راه عالی برای تقویت حمام شما و همچنین مزایای آروماتراپی است. لازم نیست خود را به نمک حمام محدود کنید. به راحتی می توانید  توپ هاي حباب دار، دانه های حمام، بمب حمام و هر چیز دیگری را که به آرامش شما کمک می کند اضافه کنید.

اگر می خواهید، می توانید شیر و بلغور جو دوسر را به حمام خود اضافه کنید، زیرا این مواد دارای اثر مرطوب کنندگی هستند و برای پوست های خشک عالی هستند.

یا سعی کنید روغن بادام، روغن جوجوبا یا حتی یک قاشق روغن نارگیل اضافه کنید. شما با پوست نرم  مثل يك کودک از حمام بیرون خواهید آمد.

ماسک پوست را امتحان کنید

 در یک اسپا ممکن است به شما پیشنهاد شود بین ماسک جلبک دریایی و ماسک گل انتخاب کنید. انجام اولی در خانه آسان نیست، اما می توانید به راحتی با استفاده از خاک رس آرایشی، ماسک “گلی” برای خود درست کنید. بعد از اینکه چند دقیقه روی پوستتان ماند، آن را بشویید. به پوست شما احساس طراوت و صافی می دهد.

½ فنجان خاک رس آرایشی و 2 قاشق غذاخوری آب را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

آن را روی بازوها، پاها و تنه خود بمالید.

اجازه دهید تا زمانی که حمام شما در حال اجراست خشک شود. بعد آن را در حمام بشویید.

در حین خیس شدن، عضلات دردناک خود را ماساژ دهید. با تمام کارهای سختی که بین روزهای اسپا انجام می‌دهید، ممکن است کمر، پاها، بازوها یا گردن درد داشته باشید. زمانی را به ورز دادن عضلات خود با انگشتان خود اختصاص دهید تا خود را در آب گرم شل کنید.

پوست خود را لایه برداری کنید.

 در اسپا از لوفا یا اسکراب بدن برای لایه برداری کامل بازوها، پاها و تنه خود استفاده کنید. هنگامی که از وان خارج می شوید پوست شما نرم، صاف و سالم خواهد بود.

از حرکات دایره ای ملایم برای از بین بردن پوست مرده استفاده کنید.

اگر می خواهید، پاها و سایر قسمت های بدن خود را بعد از لایه برداری بتراشید.

پوست خود را خشک کنید و از یک لوسیون مغذی استفاده کنید.[6] از یک حوله برای خشک کردن پوست خود استفاده کنید، سپس با استفاده از لوسیون یا کرم بدن روی بازوها، پاها و تنه خود، رطوبت آن را بپوشانید. بعد از اینکه بدنتان با لوسیون پوشانده شد، حوله حمام خود را بپوشید تا قبل از لباس پوشیدن، زمان جذب آن را به پوستتان بدهید.

مقاله مرتبط: چگونه جوان تر به نظر برسیم

قسمت دوم فيشيال صورت

به آرامی صورت خود را لایه برداری کنید. آن را با آب گرم خیس کنید و از یک دستمال یا برس صورت برای پاک کردن پوست مرده استفاده کنید. مطمئن شوید که به جای اعمال فشار، از یک حرکت دایره ای ملایم استفاده کنید، زیرا پوست صورت شما حساس است و اگر به سختی با آن برخورد کنید، ممکن است کشیده و چروک شود.

اسکراب های صورت نیز به خوبی کار می کنند. یکی از آنها را در فروشگاه بخرید یا خودتان با مخلوط کردن مواد زیر درست کنید: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده یا بلغور جو دوسر و 1 قاشق چایخوری آب. از آن برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.( قبل از استفاده با پزشك پوست خود در مورد اسكراب مناسب پوستتان مشورت كنيد)

پوست خودتان یک بخور با بخار آب بدهید. یک قابلمه کوچک را پر از آب کنید و روی اجاق گاز گرم کنید تا بخار شود. یک حوله پشت سرتان بکشید و سرتان را روی قابلمه نگه دارید تا بخار صورتتان را نوازش کند. آن را به مدت دو تا سه دقیقه در آنجا نگه دارید تا از مزایای کامل بخار بهره مند شوید.( با پزشك پوست خود قبل از انجام اين كار مشورت كنيد انجام اين كار براي همه پوست ها مناسب نيست)

مطمئن شوید که صورت خود را آنقدر نزدیک نگیرید که احساس کنید بسیار داغ است. صورت شما باید بسیار گرم باشد، اما گرمای ناراحت کننده نباشد.

با اضافه کردن چند قطره اسانس به قابلمه، لذت بخار صورت را افزایش دهید. اسطوخودوس، روغن درخت چای و گلاب همگی اثر آرامش بخشی دارند.

ماسک صورت بگذاريد.

گذاشتن ماسک در خانه بسیار سرگرم کننده است و صورت شما را مانند پوست کودک نرم می کند. از یک ماسک صورت از فروشگاه استفاده کنید یا یک دستور غذا را با استفاده از مواد خانگی مخلوط کنید. آن را به مدت پانزده دقیقه روی صورت خود بمالید، سپس آن را بشویید. در اینجا چند گزینه محبوب ماسک وجود دارد(قبل استفاده با پزشك پوست خود مشورت كنيد)

برای پوست های خشک:

 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری روغن زیتون را مخلوط کنید

برای پوست معمولی:

 1 قاشق چایخوری عسل و 1 موز له شده را مخلوط کنید

برای پوست های چرب:

 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری خاک رس آرایشی را مخلوط کنید

صورت خود را مرطوب کنید. رطوبت حاصل از درمان های صورت خود را با استفاده از یک کرم خوب روی صورت خود برای پایان دادن به این فرآیند به دام بیندازید. می توانید از یک کرم فروشگاهی یا کمی روغن صورت مانند روغن جوجوبا، آرگان یا روغن بادام استفاده کنید. این روغن ها پوست شما را بدون ایجاد آکنه متعادل می کنند.

اگر پوست شما خیلی خشک است، از روغن نارگیل استفاده کنید. با این حال، اگر مستعد مسدود شدن منافذ هستید، روغن نارگیل ممکن است منجر به ایجاد جوش شود.

قسمت سوم  انجام مانيكور و پديكور

لاك ناخن قدیمی خود را پاک کنید.

 با پاک کردن لاک ناخن قدیمی از روی ناخن های دست و پا شروع کنید. در صورت امکان از پاک کننده ناخن بدون استون استفاده کنید، زیرا استون ناخن های شما را خشک می کند.

انگشتان خود را خیس کنید.

یک کاسه آب گرم آماده کنید و آن ها را به مدت پنج دقیقه در حالی که ناخن هایتان کاملاً در آب فرو رفته اند خیس کنید. این کار باعث نرم شدن ناخن ها و کوتیکول ها می شود تا فرم دهی آنها آسان تر شود.

از روغن یا صابون در کاسه آب گرم استفاده نکنید. بهتر است از آب معمولی استفاده کنید تا هنگام رنگ کردن انگشتانتان اثری روی انگشتانتان باقی نماند.

ناخن های خود را کوتاه کرده و سوهان بزنید.

 از ناخن گیر یا قیچی برای شکل دادن به هر یک از ناخن های خود به شکل هلالی استفاده کنید و لبه ها را گرد کنید. از سوهان ناخن برای صاف کردن لکه های ناهموار و یکنواخت کردن شکل ها استفاده کنید تا تمام ناخن های شما به صورت حرفه ای کوتاه شده به نظر برسند.

لاك ناخن خود را بزنيد

یک مانیکور خوب حداقل سه لایه دارد: یک لايه پایه، یک رنگ و یک پوشش. برخی از افراد دوست دارند بیش از یک پوشش رنگی برای اطمینان از پوشش حداکثری اعمال کنند. برای جلوگیری از لکه دار شدن ناخن ها، بگذارید بین لايه ها کاملا خشک شوند.

بهترین روش برای رنگ کردن ناخن‌هایتان این است که هر دو طرف را یک بار رنگ کنید، سپس وسط آن را پر کنید.

اگر می خواهید طرحی روی ناخن هایتان بکشید، این کار را بعد از لايه رنگ انجام دهید، سپس لايه آخري را اضافه کنید

پاهای خود را خیس کرده و لایه برداری کنید.

پاها اغلب در مراقبت های روزانه نادیده گرفته می شوند، اما این روز اسپاي شماست، پس برای انجام درست آن وقت بگذارید! پاهای خود را در وان یا کاسه ای پر از آب گرم خیس کنید. اگر پاهای شما خشک یا پینه بسته است، از سنگ پا برای از بین بردن لکه های زبر استفاده کنید.

برخی از پینه های سخت نیاز به کمک بیشتری دارند تا از بین بروند. یک ریش تراش پینه یا ابزار دیگری که برای از بین بردن خشکی پوست طراحی شده است را امتحان کنید.

ناخن های پای خود را کوتاه و جلا دهید.

 ناخن های پای خود را با قیچی شکل دهید، برای جلوگیری از رشد ناخن ها، لبه های آن را گرد کنید. یا تمام تلاش خود را انجام دهید و یک پدیکور سه لایه انجام دهید، یا به سادگی از یک لایه لاک شفاف برای محافظت و تقویت ناخن های پا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

انتخاب بين چند خواستگار

بین چند خواستگار چطور انتخاب كنيم؟

داشتن خواستگار زياد لزوما چیز بدی نیست. در واقع، چند پسر که می خواهند با …

چطور با توپ يوگا ورزش كنيم

چگونه با توپ یوگا ورزش کنیم

در حالی که توپ‌های یوگا به طور سنتی برای فعالیت‌های همنام خود استفاده می‌شوند، می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *