بي احترامي در رابطه توسط شوهر
در ازدواج دلايل مختلفي وجود دارد كه چرا بي احترامي توسط شوهر نسبت به زن شروع مي شود.

دلايل بی احترامی در رابطه توسط شوهر

وقتی شوهري احترامش را نسبت به زنش از دست داده است. خیلی چیزها به طور خودکار شروع می شود. چیزی که باید انتظار داشت وقتی احترام در ازدواج از بین می رود این است که هر دو طرف شکاف های ارتباطی را تجربه کنند که با گذشت زمان افزایش می یابد. باز هم وقتی زنی احترام مردش را از دست می دهد، حفظ رابطه/ازدواج بسیار سخت تر از قبل می شود.

وقتی زن به شوهرش احترام نمی گذارد، زن/شوهر متوجه تغییر نگرش و نحوه ارتباطش با شوهر/زن می شود.

از دست دادن احترام در یک رابطه کشنده است. نباید سرسري درمان شود. نشانه‌های بی‌احترامی در یک رابطه باید تحت نظر باشد تا مشخص شود که آیا دلایل زمینه‌ای دیگری برای آنچه اتفاق می‌افتد وجود دارد یا خیر.

اگر رابطه شما در حال حاضر به دلیل از دست دادن احترام در رنج است. این مقاله همه آنچه را که باید بدانید و انجام دهید. از جمله دلایلی که مردان احترام به همسر خود را از دست می دهند را به شما نشان می دهد.

چه اتفاقی می افتد که احترام به همسرتان را از دست بدهید

اگرچه ممکن است این موضوعی نباشد که همه دوست دارند درباره آن صحبت کنند، اما آمار نشان می دهد که بسیاری از مردان احترام خود را به همسران خود از دست داده اند. تحقیقات مستند شده در سال 2021 نشان می دهد که از هر چهار زن یک نفر قربانی خشونت خانگی مکرر است.

این متأسفانه یکی از اولین نشانه های عدم احترام در ازدواج است. هنگامی که مردی احترام خود را نسبت به همسرش از دست می دهد، تحقیق فوق به خشونت علیه زنان در چنین شرایطی نیز اشاره می کند.

همچنین، زمانی که مردی احترام خود را نسبت به همسر از دست داده باشد، ازدواج آنها اغلب برای همه آنها در خانه دردناک، ناخوشایند، استرس زا و ناکام می شود. بنابراین، برای قوی نگه داشتن رابطه خود، باید مطمئن شوید که هرگز احترام شریک خود را از دست نخواهید داد.

بي احترامي در رابطه به دلايل مختلفي شروع مي شود.

نشانه های بی احترامی در یک رابطه

نشانه های کلاسیک زیادی وجود دارد که نشان می دهد هر یک از شما (یا هر دو) در رابطه خود احترام خود را از دست می دهید. اگر تعجب می کردید، در اینجا 20 نشانه بی احترامی در یک رابطه و همچنین نحوه برخورد با آنها وجود دارد.

در اینجا به برخی از دلایلی اشاره شده است که چرا یک مرد ممکن است در نهایت به همسرش احترام نگذارد

1. زن شروع به بازی در نقش مادر می کند

وقتی زنی مانند یک همسر با شوهرش ارتباط برقرار می کند و به عنوان یک مادر با او رابطه برقرار می کند، فقط زمان می ماند تا اینکه او شروع به تعبیر اقدامات او به عنوان “بی احترامی” مرزی کند.

این تغییر دیدگاه اغلب به راحتی می تواند به عنوان یکی از نشانه هایی که همسرتان به شما احترام نمی گذارد تعبیر شود.

2. او را از نظر عاطفی بازي مي دهيد.

هیچ کس دوست ندارد قربانی دستکاری عاطفی و باج گیری شود.

وقتی زنی متوجه می‌شود که شوهرش از نظر عاطفی استثمارگر است، ابزار او برای محافظت از خود می‌تواند این باشد که به پوسته‌اش عقب بزند یا در حالت تهاجمی قرار بگیرد. این ممکن است در نهایت به عنوان عدم احترام در یک رابطه تعبیر شود.

3. وقتی شوهرتان را با مرد ديگري مقايسه مي كنيد.

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود مردان احترام به همسر خود را از دست بدهند، این است که همسران آنها تمایل به مقایسه دارند.

وقتی زنی بیشتر وقت خود را صرف مقایسه شوهرش با مردان دیگر می کند (و در مورد نارضایتی آشکار خود با صدای بلند صحبت می کند)، ممکن است شوهر در نهایت احساس فشار کند و این به راحتی می تواند توسط او به عنوان بی احترامی تفسیر شود.

4. پرخاشگری

یکی از بخش های غم انگیز زندگی این است که قلدر تقریباً همیشه احترام فرد مورد آزار را از دست می دهد.

وقتی زن شوهرش را به عنوان مردی می‌شناسد که همیشه برای انجام خواسته‌هایش به پرخاشگری متوسل می‌شود، ممکن است در نهایت دیوارهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی را به عنوان راه محافظت از خود ایجاد کند.

ماهیت تهاجمی او می تواند واکنشی را در او ایجاد کند. که در نهایت می تواند به عنوان مردي که احترامش را به همسرش از دست داده تعبیر شود.

5. انتقاد بی وقفه

زمانی که یک زن هیچ کاری برای شوهرش انجام نمی دهد، ممکن است منزوی شود، نسبت به او منفعل شود و موضعی اتخاذ کند که نشان می دهد نظرات او دوباره برای او به حساب نمی آید.

مردانی که احترام خود را تا جایی که به همسرشان مربوط می شود حفظ می کنند، در ایجاد تعادل بین انتقاد سازنده با تمجید و احترام به همسرشان استاد هستند.

مقاله مرتبط:چگونه از همسر عذرخواهی کنیم؟

6. خیانت و معاشقه آشکار

تحقیقات نشان داده است که اختلال استرس پس از خیانت (PISD) یکی از نشانه‌های کلاسیکی است که می‌تواند به دنبال دوره‌های خیانت در ازدواج باشد.

از آنجایی که این امر می تواند سلامت عاطفی و سلامت روانی یک زن را تهدید کند، ممکن است در نهایت با همسرش رابطه برقرار کند که باعث شود او احساس کند به او بی احترامی می شود.

هنگامی که یک زن باید با عواقب خیانت دست و پنجه نرم کند (مخصوصاً اگر به دلایلی مانند فرزندان/خودش نمی خواهد به ازدواج پایان دهد)، ممکن است در نهایت احترام خود را برای شوهرش از دست بدهد.

7. او دیگر علاقه ای به ازدواج ندارد

در حالی که این ممکن است یک قرص تلخ برای بلعیدن باشد، اما حقیقت باقی مانده است. وقتی كسي دیگر علاقه ای به ازدواج ندارد، یکی از راه هایی که می تواند به راحتی این موضوع را بیان کند، بی احترامی آشکار به همسرش است.

8. او ممکن است رابطه خارج از ازدواج داشته باشد

وقتی احترام در ازدواج از بين مي رود، ممکن است به این دلیل باشد که او رابطه خارج از ازدواج دارد.

این ممکن است به عنوان میل به بی احترامی به همسرش شروع نشود، اما هیجان ناشی از دانستن اینکه او دارای چیزی است که می توان از آن به عنوان طرح B یاد کرد، می تواند باعث شود که او این موقعیت ذهنی ایده آل را ایجاد کند که در آن معتقد باشد که مجبور نیست احترام بگذارد.

9. آسیب روانی زمینه ای

این می تواند سناریوهایی مانند بزرگ شدن در خانه ای باشد که در آن مادر آشکارا به پدر بی احترامی می کرد یا تجربیات منفی گذشته با مردان و روابط عاشقانه داشت. وقتی زنی به مرد خود بی احترامی می کند، این عامل باید به دقت بررسی شود و احتمالات از بین رفته یا تایید شود.

10. شوهر به اندازه همسرش ثروتمند نیست

مردان معمولاً زمانی احساس خطر می کنند که همسرانشان بیشتر از آنها درآمد کسب می کنند. در نتیجه، آنها ممکن است تحت فشار قرار بگیرند تا به او خیانت کنند، برای تقویت مردانگی خود تلاش کنند (در نتیجه به عنوان پرخاشگر ظاهر شوند)، یا حتی نسبت به همسرانشان خشونت آمیز شوند.

در نتیجه، برخی از زنان ممکن است در نهایت با بی احترامی به شوهران خود پاسخ دهند، زیرا آنها سعی می کنند استقلال خود را نیز اعمال کنند.

این مطالعات نشان داده است که در نتیجه این موارد، نرخ طلاق بلافاصله پس از شروع درآمد زن بیشتر از شوهرش افزایش می یابد.

11. آنها دیگر زمانی را برای گذراندن با همسر و خانواده خود اختصاص نمی دهند

وقتی مردی بیش از حد شلوغ می شود و به سختی وقت خود را با همسر و خانواده خود می گذراند، عصبانیت شروع می شود. گاهی این کینه و عصبانیت به صورت بی احترامی زن به شوهر و حتی فرزندان به پدر آشکار می شود.

12. او از مسئولیت های خود به عنوان شوهر و پدر صرف نظر کرده است

وقتی مردی از مسئولیت‌های خود در قبال همسر و فرزندانش مطلع می‌شود، برای کل خانواده راحت‌تر است که احترامی که برای او قائل هستند حفظ کنند. با این حال، وقتی مردی دائماً خود را غیرمسئول نشان می‌دهد، نشانه‌هایی از بی‌احترامی در یک رابطه ظاهر می‌شود.

13. استرس دارد و با مسائل شخصی دست و پنجه نرم می کند

هنگامی که زنی استرس دارد و با مسائل شخصی خود سر و کار دارد (مخصوصاً مواردی که با شوهرش صحبت نکرده است)، ممکن است با بی احترامی با او ارتباط برقرار کند. وقتی او سعی می کند نزدیک شود و بفهمد چه اتفاقی برای او می افتد، ممکن است در نهایت به او ضربه بزند.

14. او احتمالاً به بی احترامی که در طول زمان به او گفته است پاسخ می دهد

به این حالت آینه سازی می گویند و وضعیتی است که در آن یک فرد به طور ناخودآگاه الگوهای گفتاری، حرکات و نگرش های شخص دیگری را در طول زمان تقلید می کند. وقتی مردی به مرور زمان به همسرش بی احترامی می کند، ممکن است او شروع به بازتاب نگرش های او کند و این می تواند به راحتی به عنوان بی احترامی تعبیر شود.

15. مرد مهارت های رهبری موثری را بیان نکرده است

وقتی مردی نتواند رهبر باشد (كه در نتیجه به او اجازه می‌دهد تا تمام کارهای پیشرو در رابطه را انجام دهد)، ممکن است به مرور زمان احترام او را از دست بدهد.

چگونه با بی احترامی کنار بیاییم

1. تصمیم بگیرید که بی احترامی او را به دل نگیرید.

او ممکن است ناخودآگاه این کارها را انجام دهد و اگر می‌خواهید با بی‌احترامی روبرو شوید، جلوگیری از به دل گرفتن رفتار آنها با شما ضروری است.

2. با همسرتان صحبت کنید

گاهی اوقات، او نمی داند که برخی از کارهایی که انجام می دهد نشانه های بی احترامی است. این به شما بستگی دارد که او را روشن کنید. در حین انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که با رویکرد خود قضاوت نمی کنید. ارتباط کلیدی است.

3. از او بپرسید چگونه می توانید آن را بهتر کنید

آیا کارهایی هست که انجام دهید تا او احساس کند و احترام بیشتری نسبت به شما نشان دهد؟ این زمان خوبی است که او را مجبور کنید در مورد آنها صحبت کند.

4. در مورد درخواست کمک حرفه ای صحبت کنید

این كار ممکن است به او کمک کند تا از هر چیزی که ممکن است رنج می برد مرتب کند و رابطه شما را به مسیر اصلی بازگرداند. اگر او با ترس رفتار کرد، عقب نشینی کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

نتیجه

ازدواج بدون احترام می تواند یک مصیبت دردناک باشد. او ممکن است تصمیم بگیرد که با نشانه هایی که نشان می دهد ظریف رفتار کند یا در مورد بی احترامی خود با صدای بلند صحبت کند.

شاید لازم باشد در این سفر از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید. از مراجعه به مشاوره نترسید؛ به عنوان یک فرد و به عنوان یک زوج.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *