چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.
در دنياي امروز رسانه هاي زيادي در تلاش هستند كه ظاهر مطلوب را معرفي كنند و به آدم هاي معمولي احساس ناكافي بودن بدهند.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. نگران نباشید، راه‌های آسان و سازنده زیادی وجود دارد که می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و از ظاهر خود واقعاً احساس غرور کنید. ما با نکاتی شروع می‌کنیم که به شما کمک می‌کند احساساتی را که تجربه کرده‌اید کنار بياييد، سپس ایده‌هایی را برای بهبود تصویر خود و ایجاد عادات سالم و مثبت بدن وارد کنید.

1

استانداردهای زیبایی رسانه را نادیده بگیرید.

استانداردهای زیبایی مدرن برای اکثر مردم قابل دستیابی نیست. با ویرایش عکس و فیلترها، حتی افراد مشهور اغلب شبیه عکس های خودشان نیستند! تغییر طرز فکرتان می تواند سخت باشد، اما به خود یادآوری کنید که اکثر استانداردهای زیبایی واقع بینانه نیستند و شما نباید خود را به آن ها نگه دارید.

اگر از استانداردهای زیبایی رسانه می ترسید، در عوض از آنها انتقاد کنید. ممکن است چیزی شبیه این بگویید: “چه چیزی در مورد سایز 0 خاص است؟” یا “چه کسی اهمیت می دهد که من شبیه افراد مشهور مجلات باشم؟”

اکثر تصاویر افراد مشهور برای از بین بردن عیوب و لاغرتر به نظر رسیدن افراد ویرایش می شوند. خود سلبریتی ها توصیه می کنند که خود را با جلد مجلات و عکس های عکاسی مقایسه نکنید!

ظاهر خود را با ظاهر هنرپيشه ها مقايسه نكنيد.

2

تمام نکات مثبتی که بدن شما برای شما انجام می دهد را فهرست کنید.

به جای كارهايي كه بدنتان نمی تواند، روی کارهایی که بدنتان می تواند انجام دهد تمرکز کنید. بدن شما می تواند بدود، برقصد، آواز بخواند، رویاپردازی کند، بخندد، فریاد بزند و خیلی چیزهای دیگر! اگر متوجه شدید که از ظاهرتان انتقاد می کنید، فهرست کارهایی را که بدنتان برای شما انجام می دهد را مرور کنید. این می تواند به تغییر دیدگاه شما کمک کند و شما را به جای انتقاد از ظاهر خود سپاسگزار کند.

شاید بنشینید و فهرستی از تمام کارهایی که بدنتان برای شما انجام می دهد بنویسید. به این ترتیب، اگر خود را در خلق و خوی بد گرفتار کردید، می توانید لیست خود را تقویت کنید.

3

مشاهده خود را بدون قضاوت تمرین کنید.

نگاه کردن در آینه بدون احساس انتقاد می تواند واقعا سخت باشد. اشکالی ندارد! دفعه بعد که جلوی آینه قرار گرفتید، به جای قضاوت یا انتقاد، فقط خود را مشاهده کنید. اگر نمی توانید افکار منفی خود را کاملاً از بین ببرید، ناامید نشوید – در عوض، فقط اذعان کنید که این افکار منفی هستند و سعی کنید بعداً دوباره خود را مشاهده کنید.

4

تعریف هایی که دیگران از شما می کنند را یادداشت کنید.

آنها واقعاً می توانند اعتماد به نفس شما را در زمانی که احساس ناراحتی می کنید افزایش دهند. از بین بردن تعارف در ابتدا واقعاً آسان است. در عوض، یک دفترچه یادداشت بردارید و دقیقاً آنچه را که آن شخص در مورد شما گفته است، یادداشت کنید، خواه مربوط به ظاهر، شخصیت یا چیز دیگری باشد. بعد از یک هفته یا بیشتر، آن تعارفات را ورق بزنید و واقعاً اجازه دهید آنها غرق شوند.

وقتی تعریفی را یادداشت می کنید، خود را مجبور می کنید که واقعاً به آن فکر کنید.

یک تعریف می تواند چیزی به سادگی “من پیراهنت را دوست دارم” یا “موهای تو امروز عالی به نظر می رسد” باشد.

5

نظرات منفی را رها کنید.

شما نمی توانید همه را راضی کنید، و این اشکالی ندارد. به خود یادآوری کنید که بر افکار و احساسات خود کنترل دارید. اگر کسی از شما انتقاد کرد یا اظهار نظر قضاوتی کرد، افکار و انرژی خود را به چالش کشیدن اظهارات او هدایت کنید. به احتمال زیاد، احساسات شما با نگرش شما مطابقت دارد.

به عنوان مثال، اگر شخصی در مورد لباس شما نظر منفی می دهد، با خود فکر کنید: “من در این لباس عالی به نظر می رسم” یا “آنها نمی دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند.”

در پایان روز، افکار و نظرات شما در مورد ظاهرتان تنها چیزی است که اهمیت دارد.

اجازه ندهید رسانه های اجتماعی بر رفاه شما تأثیر بگذارند. “شما با یک عکس اینستاگرام، با یک لایک یا یک نظر تعریف نمی شوید. این شما را تعریف نمی کند.”

6

عشق به خود را در یک دفتر خاطرات قدردانی تقویت کنید.

جنبه هایی از ظاهر خود را که دوست دارید یادداشت کنید. هر روز بنویسید که برای چه بخش هایی از ظاهر خود سپاسگزار هستید، حتی اگر آنها ناچیز باشند. نوشتن نقاط قوت خود ممکن است به شما کمک کند تا احساس مثبت بیشتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

به عنوان مثال، چیزی مانند “من برای بازوهای درازم سپاسگزارم، که می توانند دراز شوند و تقریباً به هر چیزی برسد” بنویسید.

چیزهای دیگری را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید، بنویسید، حتی اگر به ظاهر شما مربوط نباشد.

7

جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید.

هر زمان که احساس ناراحتی کردید آنها را به خودتان بگویید. اگر برخی از روزها خشن تر از روزهای دیگر باشند، کاملاً خوب و قابل درک است. چند جمله تاکیدی مثبت را برای کمک به خود نگه دارید تا بتوانید به ظاهر خود احساس مثبت و افتخار کنید.

شما می توانید چیزی مانند “من اجازه دارم فضا را اشغال کنم” یا “بدن من زیبایی و قدرت را می تاباند” بگویید.

همچنین ممکن است بگویید: «بدن من مرا به جایی می‌برد که می‌خواهم بروم» یا «من شایسته احساس راحتی و اعتماد به نفس هستم».

8

افکار منفی خود را به چالش بکشید.

به جای اینکه افکار منفی را درست بپذیرید دست بردارید و آنها را زیر سوال ببرید. غالباً بدون اینکه متوجه باشیم در مورد خود منفی فکر می کنیم. اگر متوجه شدید که فکر می‌کنید «من خیلی زشتم»، آن را به چالش بکشید. از خود بپرسید: “چرا من اینطور فکر می کنم؟” “آیا مدرکی دارم؟”

هرچه بیشتر این افکار را به چالش بکشید، خلاص شدن از شر آنها راحت تر خواهد بود.

9

با خودت مهربان باش.

با خودت صحبت کن مثل اینکه با یکی از عزیزانش صحبت می کنی. اغلب، ما بیشتر از خودمان انتقاد می کنیم تا دیگران. اگر متوجه شدید که در مورد ظاهرتان بد فکر می کنید، از خود بپرسید که آیا می خواهید با یک دوست به این شکل صحبت کنید. سپس، تفکر خود را آنقدر تنظیم کنید که راحت باشید همان چیزهایی را که به خودتان می‌گویید به یک دوست بگویید.

به عنوان مثال، هرگز به یک دوست نمی گویید: “امروز خیلی زشت به نظر می آیی.” درعوض، با این فکر که «با وجود اینکه آرایش نمی‌کنم، پوستم واقعاً خوب به نظر می‌رسد، آن را به مهربانی تبدیل کنید».

10

برای حمایت بیشتر به عزیزان خود تکیه کنید.

آنها واقعاً می توانند در صورت نیاز اعتماد به نفس شما را افزایش دهند. وقتی صحبت از ظاهر شما به میان می آید، دیدن نیمه پر لیوان می تواند سخت باشد. بگذارید عزیزانتان مقداری از این وزن را برای شما حمل کنند! به آنها بگویید که چه احساسی داشته‌اید—آنها قطعاً چیزی نشاط‌بخش یا حمایت‌کننده برای گفتن به شما خواهند داشت.

دوستان واقعی بدون توجه به ظاهر شما همیشه مراقب شما خواهند بود.

11

برای لبخند زدن بیشتر تلاش کنید.

این یک راه عالی برای تقویت خلق و خوی شما و احساس اعتماد به نفس است. قبل از رفتن به بیرون، لبخند بزنید—ممکن است از اینکه چقدر احساس متفاوتی دارید متعجب شوید! شما همچنین صمیمی تر و دوستانه تر به نظر می رسید که می تواند به دوستی ها و روابط بهتر منجر شود.

12

لباس های راحت بپوشید که شکل شما را برجسته می کند.

از پوشیدن لباس های تنگ و ناراحت کننده در کمد یا کمد خود بگذرید. اگر لباس‌هایی می‌پوشید که کاملاً مناسب نیستند یا شما را ناراحت می‌کنند، احتمالاً احساس خوبی نسبت به ظاهر خود در آن روز نخواهید داشت. در عوض، لباسی را انتخاب کنید که واقعاً با تیپ بدنی شما مطابقت داشته باشد – به این ترتیب، می توانید در طول روز احساس اعتماد به نفس، راحتی و افتخار کنید.

به عنوان مثال، ممکن است به جای شلوار جین تنگ، یک جین راحت بپوشید.

شما ممکن است یک تی شرت راحت را به جای یک تی شرت چوگان تنگ انتخاب کنید.

اگر در ابتدا احساس اعتماد به نفس ندارید، اشکالی ندارد!

13

به یک رژیم غذایی و ورزش روتین پایبند باشید.

رژیم غذایی و ورزش نقش زیادی در ظاهر ما دارند. به جای تلاش برای کاهش وزن یا رعایت یک استاندارد زیبایی خاص، فقط بر خوردن وعده های غذایی سالم و متعادل و ورزش چند بار در هفته تمرکز کنید. وقتی احساس خوبی دارید، ظاهرتان هم خوب است!

رژیم غذایی هر کس کمی متفاوت است و برنامه غذایی یکسان برای همه جواب نمی دهد. به طور کلی، سعی کنید 3 وعده غذایی متعادل در روز با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل مصرف کنید.

5 روز در هفته 30 دقیقه در روز ورزش کنید. می توانید آهسته دویدن، شنا کردن، طناب زدن، وزنه زدن یا دوچرخه سواری را به عنوان یک راه سرگرم کننده برای سالم ماندن امتحان کنید.

مقاله مرتبط: چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

14

مدام خود را وزن نکنید

در مقابل میل به وزن کردن هر روز خود مقاومت کنید. باور کنید یا نه، وزن واقعی شما می‌تواند بین 4 تا 6 پوند (1.8 تا 2.7 کیلوگرم) در طول روز تغییر کند، بسته به اینکه چه زمانی وزن می‌کنید. علاوه بر این، وزن شما فقط یک عدد است – زیبایی، ارزش یا ظاهر شما را مشخص نمی کند. در صورت نیاز، هفته ای یک بار روی ترازو قدم بگذارید تا به جای اینکه هر روز بررسی کنید، متوجه شوید که در کجا هستید.

اگر ترازو خود را به طور کلی بیرون بیندازید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

چطور با توپ يوگا ورزش كنيم

چگونه با توپ یوگا ورزش کنیم

در حالی که توپ‌های یوگا به طور سنتی برای فعالیت‌های همنام خود استفاده می‌شوند، می‌توان …

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *