چگونه خودتان را تميز نگه داريد
تميز نگه داشتن خودتان و خانه تان باعث مي شود كه تعامل اجتماعي بهتري با مردم داشته باشيد.

چگونه  خودمان را تمیز نگه داریم

نظافت بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. شستشو به حذف میکروب هایی که باعث بیماری می شوند کمک می کند. رعایت بهداشت شخصی به تعاملات اجتماعی شما با دیگران نیز کمک می کند. علاوه بر تمیز نگه داشتن خود، باید محل زندگی خود مانند خانه یا آپارتمان خود را نیز تمیز نگه دارید. همچنین باید در حین حرکت، مانند زمانی که در محل کار هستید یا در سفر هستید، تمیزی خود را حفظ کنید.

روش

1

خود را تمیز نگه دارید

مرحله 1 به طور مرتب دوش بگیرید…

مرتب دوش بگیرید. تمیز کردن بدن به طور منظم بخش مهمی از یک روال بهداشتی خوب است. شما باید سعی کنید هر روز دوش بگیرید و از لوسیون بدن استفاده کنید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید و به تمیز نگه داشتن پوست کمک کنید. همچنین اگر در نهایت زیاد عرق می‌کنید، مانند بعد از تمرین یا بعد از گذراندن یک روز گرم و مرطوب در بیرون، باید دوش بگیرید.

مطمئن شوید که مناطقی را که بیشتر عرق می‌کنید، از جمله زیر بغل، اندام تناسلی و سینه‌ها را بشویید. همچنین باید پاهای خود را تمیز نگه دارید و زیر دوش بشویید. برای تمیز کردن بین انگشتان پا و زیر پاها از دستمال و صابون استفاده کنید. پس از شستن پاها، آنها را کاملا خشک کنید. این به پیشگیری از بیماری هایی مانند زگیل پای ورزشکار کمک می کند.

موهای خود را بشویید. نوع موی شما تعیین می کند که چند بار باید موهای خود را بشویید. موهای نازک اغلب نیاز به شستشوی مکرر دارند. زمانی که موهای خود را به طور مشهودی چرب و تار شد بشویید.

یافتن فاصله زمانی بین شامپوها ممکن است کمی آزمایشي باشد، اما به شما کمک می کند تا روغن طبیعی موهای خود را بسازید و موهای خود را قوی نگه دارید.

خانه و زندگي و خودتان را بايد تميز نگه داريد.

مرحله 2 بهداشت دهان و دندان را خوب تمرین کنید.

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. برای تمیز نگه داشتن دهان و تشویق نفس تازه، باید دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید. مسواک زدن دندان ها به از بین بردن مواد غذایی و پلاک هایی که باعث ایجاد حفره می شوند کمک می کند. علاوه بر مسواک زدن، باید روزی یک بار نخ دندان بکشید.

دندان های خود را حداقل يك بار صبح و یک بار شب مسواک بزنید. سعی کنید در هر بار مسواک زدن از یک تایمر استفاده کنید یا به آهنگی گوش دهید. مسواک‌های نرم بهترین هستند زیرا به لثه‌های شما آسیب نمی‌رسانند.

هنگامی که دندان های خود را مسواک می زنید، مسواک خود را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه های خود نگه دارید و با حرکات کوتاه و بالا و پایین مسواک بزنید. قسمت های خارجی و داخلی دندان ها، دندان های آسیاب پشتی و زبان خود را مسواک بزنید.

خمیر دندان حاوی فلوراید را انتخاب کنید. خمیر دندان حاوی فلوراید به تقویت مینای دندان کمک می کند. اگر خمیردندانی بدون فلوراید انتخاب می کنید، در مورد بهداشت دهان و دندان خود دقت بیشتری داشته باشید. از استفاده طولانی مدت از خمیردندان های سفید کننده خودداری کنید، زیرا این خمیردندان ها می توانند روی دندان شما ساینده باشند.

مرحله 3 دست های خود را بشویید…

دست هایتان را بشویید. شستن مرتب دست ها شما را سالم و تمیز نگه می دارد. ابتدا دستان خود را خیس کنید، شیر آب را ببندید و دستان خود را با صابون حداقل 20 ثانیه کف کنید. دستان خود را زیر آب تمیز و جاری بشویید و با حوله تمیز خشک کنید یا اجازه دهید در هوا خشک شود. شما باید دستان خود را بشویید:

اگر به طور مشهودی کثیف به نظر می رسند

وقت از تهیه یا خوردن غذا

قبل و بعد از مراقبت از فردی که بیمار است

قبل و بعد از درمان زخم

بعد از دمیدن بینی، عطسه یا سرفه کردن

بعد از استفاده از حمام

وقت رسیدگی به زباله

پس از دست زدن به حیوانات یا فضولات حیوانات

پس از لمس سطحی که اغلب افراد دیگر آن را لمس می کنند

مرحله 4 خوب مراقب باشید…

به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. حتماً روزی دو بار صورت خود را بشویید، یک بار صبح هنگام بیدار شدن و یک بار هنگام خواب. اگر عرق کردید، بلافاصله صورت خود را بشویید تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید.

همچنین باید پوست خود را لایه برداری کنید. برای داشتن پوستی سالم باید هفته ای یک بار لایه برداری کنید. لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. یک اسکراب لایه بردار با دانه های گرد کوچک انتخاب کنید، زیرا نمی خواهید پوست خود را تحریک کنید.

پاکسازی منظم به از بین بردن کثیفی، چربی و میکروب ها از روی پوست کمک می کند، اما شستشوی بیش از حد می تواند به سد محافظ پوست آسیب برساند. یک رویکرد مینیمالیستی با استفاده از پاک کننده های ملایم، آب ولرم و دستان خود به جای اسکراب های ساینده یا لوفا اتخاذ کنید. سه دقیقه بعد از حمام کردن، آن را خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مرحله 5 خودتان را اصلاح کنید…

خود را مرتب نگه دارید تا تمیز و مرتب به نظر برسید. این به این معنی است که ظاهر کلی خود را حفظ کنید، از مو گرفته تا ناخن و لباس.

ناخن های دست و پا را مرتباً با قیچی یا گیره ناخن کوتاه کنید. در صورت امکان، ناخن های خود را کوتاه نگه دارید، زیرا تمیز نگه داشتن ناخن های کوتاه راحت تر است.

اگر زیر ناخن‌هایتان کثیفی است، از یک برس ناخن یا مسواک قدیمی برای پاک کردن آن استفاده کنید.

شما باید لاک ناخن لایه بردار را پاک کنید تا دستانتان تمیز و جلا به نظر برسند. هنگامی که لاک ناخن شما شروع به خرد شدن کرد، آن را با پاک کننده لاک ناخن بردارید. یا لاک را دوباره بزنید یا ناخن هایتان را خالی بگذارید.

همچنین باید مطمئن شوید که موهایتان مرتب و مرتب به نظر می رسد. با آرایشگر خود برنامه ریزی منظمی برای کوتاه کردن موها داشته باشید تا موهای شما بیش از حد رشد نکند یا نوک موی شما شکافته نشود.

گام ششم جلوگیری از بوی بد بدن…

بوی بدن به خصوص بعد از ورزش کاملا طبیعی است. با این حال، به خصوص در مکان های عمومی مانند مدرسه یا محل کار، حفظ بوی مطبوع بدن با دیگران مودبانه است. شما می توانید با استفاده منظم از دئودورانت و همچنین زمانی که تمرین می کنید یا زیاد عرق می کنید از بوی بد بدن جلوگیری کنید. همراه با حمام کردن منظم، دئودورانت می‌تواند به شما کمک کند بوی تازگی داشته باشید.

بسیاری از دئودورانت ها با ضد تعریق ها حاوی آلومینیوم هستند که برخی افراد آن را برای سلامتی مضر می دانند. اگر نگران آلومینیوم هستید، به جای آن یک دئودورانت جایگزین طبیعی را امتحان کنید.

در صورت تمایل می توانید از عطر یا ادکلن نیز استفاده کنید. با این حال، از اینها استفاده نکنید تا فقط بوی بدن خود را بپوشانید. می توانید از عطر یا ادکلن همراه با دئودورانت استفاده کنید تا از داشتن بوی مطبوع مطمئن شوید.

برخی از غذاها، مانند آنهایی که حاوی گوگرد هستند مانند کلم بروکلی، می توانند بوی بدن شما را نامطبوع کنند. اگر نگران بوی بدن خود هستید، ممکن است از این غذاها اجتناب کنید.

روش

2

حفظ یک منطقه زندگی تمیز

مرحله 1 شستشوی لباس…

به طور مکرر لباس‌ها را بشویید. همچنین باید محل نشیمن خود را با برداشتن لباس‌های کثیف روی زمین تمیز و مرتب نگه دارید و مطمئن شوید که به سطل لباس‌شویی ختم می‌شود. سپس، شستن مکرر لباس های خود را به صورت عادت درآورید، ترجیحا هر هفته. این کار باعث می‌شود که هر روز لباس‌های تمیزی در دسترس داشته باشید و محل زندگی شما مملو از لباس‌های کثیف نباشد.

همچنین باید ملحفه‌ها و حوله‌های حمام خود را هفته‌ای یک‌بار بشویید تا از تمیزی و عاری از میکروب‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید هر پتو، فرش یا پارچه تمیزکننده را هفته ای یک بار بشویید تا تازه و بدون گرد و غبار بمانند.

شما می توانید یک روز از هفته را به عنوان “روز لباسشویی” تعیین کنید، مانند جمعه، بنابراین همیشه یک بار در هفته لباس های شسته شده را انجام دهید.

مرحله 2 منطقه خود را حفظ کنید…

2

منطقه خود را مرتب و تمیز نگه دارید. چه در یک خانه، یک آپارتمان یا یک اتاق در محل زندگی والدین خود زندگی کنید، باید تلاش کنید تا منطقه خود را تمیز نگه دارید. این به معنای انجام نظافت روزانه مانند گردگیری، جارو کردن و شستن کف ها است تا گرد و غبار یا کثیفی را جمع نکنند. شما همچنین باید و وسایلی را که استفاده کرده اید کنار بگذارید تا درهم ریختگی ایجاد نکنند.

ممکن است تصمیم بگیرید که منطقه خود را سازماندهی کنید اگر بیش از حد درهم و برهم شده است. داشتن فضایی منظم، تمیز و مرتب نگه داشتن آن را آسان تر می کند.

هنگامی که در حال تمیز کردن منطقه خود هستید، باید از محصولات تمیز کننده موثر استفاده کنید. مطمئن شوید که از محصولات پاک کننده برای پاک کردن سطوح و تمیز کردن کف استفاده می کنید. همچنین باید از محصولات قالیشویی برای تمیز کردن قالیچه یا فرش در منطقه خود استفاده کنید.

مرحله 3 برای کارهای خانه برنامه ریزی کنید.

3

برای کارهای خانه برنامه ریزی کنید. شما همچنین می توانید با تنظیم برنامه و پایبندی به برنامه، سازماندهی شده و در انجام کارهای خانه خود بمانید. اگر افراد متعددی در خانه شما زندگی می کنند، مانند هم اتاقی ها یا خواهر و برادر، ممکن است برنامه ای برای کارهای خانه ایده آل باشد. شما باید کارهای مختلف را به هر فرد اختصاص دهید یا کارهای خانه را بچرخانید تا انجام شود.

برای مثال، ممکن است کارهایی مانند «تمیز کردن آشپزخانه»، «بیرون آوردن زباله و بازیافت»، «تمیز کردن حمام» و «جارو کردن ایوان» داشته باشید. سپس باید موافقت کنید که کارها را با افراد خانه خود بچرخانید یا هر کار را به یک نفر اختصاص دهید.

سعی کنید خود و دیگران را مسئول انجام کارهای خانه بدانید. کار کردن با هم برای انجام کارها به عنوان یک تیم، رسیدگی به آنها را بسیار آسان تر از انجام آنها به تنهایی می کند.

مرحله 4 “پاکسازی عمیق” را به طور منظم انجام دهید.

4

“پاکسازی عمیق” را به طور منظم انجام دهید. همچنین باید «پاکسازی عمیق» خانه یا محل زندگی خود را برنامه ریزی کنید. انجام یک تمیز کردن عمیق یک بار در ماه باعث می شود خانه شما تمیز بماند و از تجمع گرد و غبار و کثیفی جلوگیری کند.

با تمیز کردن هر قسمت از خانه خود شروع کنید. باید از ارتفاع شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید و روی تمیز کردن سقف، دیوارها و قرنیزهای خود تمرکز کنید.

می توانید خانه خود را از بالا به پایین جاروبرقی بکشید و پنجره های داخل و خارج را بشویید تا گرد و غبار و کثیفی از بین برود. همچنین می‌توانید پرده‌ها، پرده‌ها یا پرده‌ها را با ضمیمه برس روی جاروبرقی تمیز کنید.

همچنین باید تمام سطوح خانه خود را با یک پارچه میکروفیبر گردگیری کنید.هر وسیله ای را روی قفسه ها یا طاقچه ها جابه جا کنید و مطمئن شوید که کل سطح را گردگیری می کنید.

اگر چوب سخت دارید، کف ها را جارو کنید و تمیز کنید و روی تمام شکاف ها و شکاف های کف تمرکز کنید. برای کفپوش های موکت شده باید از یک قالیشویی حرفه ای استفاده کنید.

روش

3

تمیز ماندن در محل كار

مرحله 1 محل کار خود را تمیز نگه دارید.

1

محل کار خود را تمیز نگه دارید. همچنین باید روی تمیز و مرتب نگه داشتن محل کار خود تمرکز کنید. داشتن یک محل کار تمیز به دیگران نشان می دهد که می توانید در محل کار مرتب باشید و حرفه ای به نظر برسید.

اگر در محل کار خود یک میز دارید، باید از تمیز و مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید. می‌توانید یک تمیز کردن هفتگی یا ماهانه بیرون میز خود را انجام دهید تا از شر کاغذها، یادداشت‌های چسبناک یا لوازم اداری که دیگر نیازی ندارید خلاص شوید.

اگر کمد کار دارید، باید آن را تمیز نگه دارید و از شر هر گونه درهم و برهمی خلاص شوید تا بیش از حد یا پر از آشغال نباشد. می‌توانید هر ماه کمد خود را تمیز کنید تا از شر وسایلی که دیگر نیازی ندارید یا استفاده نمی‌کنید خلاص شوید.

مرحله 2 ماشین خود را تمیز کنید …

2

ماشین خود را به طور منظم تمیز کنید. اگر وسیله نقلیه دارید، باید عادت کنید که یک بار در هفته یا یک بار در ماه، ماشین خود را تمیز کنید. شما باید بیرون و داخل ماشین خود را تمیز کنید تا سواری شما تمیز و تازه به نظر برسد.

از ماشین خود عبور کنید و از شر جعبه ها یا کاغذهای بیرون بری خلاص شوید. همچنین باید فضای داخلی خودرو را پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار یا آلودگی پاک شود. می‌توانید تشک‌های موکت‌شده داخل ماشین را بیرون بیاورید و اگر کثیف به نظر می‌رسند یا بوی تازگی نمی‌دهند، آن‌ها را به طور حرفه‌ای تمیز کنید.

همچنین باید خودروی خود را از کارواش سلف سرویس ببرید و با آب و صابون آن را تمیز کنید. مطمئن شوید که ماشین را به خوبی خشک و صاف کرده اید تا صیقلی و تمیز به نظر برسد.

بسته به بودجه خود، ممکن است هر چند ماه یک بار برای تمیز نگه داشتن ماشین خود از یک کارواش حرفه ای استفاده کنید.

مرحله 3 بهداشت را در طول روز حفظ کنید.

3

بهداشت را در طول روز رعایت کنید. همچنین باید در محل کار و زمانی که در حال حرکت هستید، بهداشت را رعایت کنید تا تمیز و مرتب به نظر برسید. اطمینان حاصل کنید که قبل و بعد از غذا خوردن و همچنین هر زمان که از دستشویی استفاده می کنید، دست های خود را بشویید. همچنین پس از استفاده از یک مکان عمومی، مانند سوار شدن به اتوبوس یا قطار، باید دستان خود را تمیز کنید.

شما همچنین باید ظاهری تمیز داشته باشید و آراسته به نظر برسید. به عنوان مثال، اگر در وعده ناهار غذاهای حاوی سیر مصرف می کنید، ممکن است پس از آن دندان های خود را مسواک بزنید تا نفس خود را تازه کنید. اگر در تعطیلات ناهار خود تمرین می کنید، باید دوش بگیرید تا برای زمانی که به دفتر باز می گردید سرحال و تمیز باشید.

مقاله: چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

مرحله 4 در سفر تمیز بمانید.

4

در سفر تمیز بمانید. تمیز ماندن در حین سفر می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر به منطقه ای سفر می کنید که دستشویی استاندارد یا ایده غربی در مورد تمیزی ندارد. شما باید محصولات پاک کننده را بسته بندی کنید تا آماده باشید و بتوانید هنگامی که در حال حرکت هستید تمیز بمانید.

ممکن است تصمیم بگیرید یک کیت مسافرتی برای همراه داشته باشید تا آماده باشید و بتوانید تمیز بمانید. کیت مسافرتی ممکن است شامل ضدعفونی کننده دست، دستمال مرطوب، چسب زخم، ضد آفتاب و نعناع تنفسی باشد.

همچنین می‌توانید دستمال‌ها و دستمال‌های بهداشتی اضافی را در کیف مسافرتی خود قرار دهید تا در صورت نیاز در دسترس باشند. در صورت لزوم، باید تامپون یا پد نیز اضافه کنید تا در صورت پریود شدن در سفر، آنها را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

چطور با توپ يوگا ورزش كنيم

چگونه با توپ یوگا ورزش کنیم

در حالی که توپ‌های یوگا به طور سنتی برای فعالیت‌های همنام خود استفاده می‌شوند، می‌توان …

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *