چگونه با همسرمان صمیمی باشيم
براي صمیمی شدن با همسر فقط رابطه جنسي كافي نيست بلكه لازم است رفتارهاي درست را ياد بگيريد.

چگونه با همسرمان صمیمی باشیم؟

صمیمی شدن  واقعی با دیگری زمانی اتفاق می‌افتد که مراقب، آسوده و در لحظه باشیم. چه در اتاق خواب باشید، چه در یک گردهمایی خانوادگی، یا با تلفن صحبت کنید – با هم، یک ارتباط ایجاد می کنید. من معتقدم که وقتی پنج عنصر صمیمیت – افتخار، اعتماد، کمک، آسیب پذیری و قدردانی – را در آغوش بگیریم و به کار ببریم، این ارتباط را ممکن می کنیم.

1. افتخار

عزت را سنگ بنای صمیمی شدن خود ببینید. در اصل، به این معنی است که با شریک زندگی خود با احترام و مهربانی رفتار کنید. آیا این کمی بیش از حد واضح به نظر می رسد؟

نکته اینجاست – برای احترام واقعی به شریک زندگی خود، باید آنها را واقعا بشناسید.

ما تمایل داریم در مورد چگونگی غنی‌سازی زندگی شریک‌ زندگي مان بر اساس تصوری که از آن‌ها داریم – که ممکن است اشتباه باشد – یا آنچه در گذشته از ما نیاز داشته‌اند، نتیجه‌گیری کنیم. آیا دیدگاه شما در مورد چگونگی احترام به شریک زندگی خود منسوخ شده است؟

اگر واقعاً شروع به حضور در کنار شریک زندگی خود کنید چه؟ اگر تصمیم بگیرید که توجه داشته باشید. با گوش دادن، پرسیدن سؤالات و گوش دادن بیشتر به دنبال درک باشید، چه؟

براي صمیمی شدن به پنج رفتار نياز داريد.

یک نکته سریع و مهم

به خود نیز احترام بگذارید – با احترام و مهربانی با خود رفتار کنید. این یک موقعیت یا/یا نیست. شما می توانید همزمان با آنچه شریک زندگی تان نیاز دارد، از آنچه نیاز دارید آگاه باشید.

2. اعتماد

معمولاً وقتی از اعتماد در رابطه صحبت می کنیم، به این معناست که اعتماد داریم که طرف مقابل ما را آزار نمی دهد یا ناراحت نمی کند. آن نسخه از اعتماد بسیار مشروط است. در اینجا یک دیدگاه متفاوت وجود دارد –

اطمینان داشته باشید که شریک زندگی شما می داند چه چیزی برای او مناسب است. این به این معنی است که آنها را همانطور که هستند بپذیرید، نه آنطور که می خواهید باشند. زیرا در فرآیند تکریم شریک زندگی‌تان است که می‌بینید او چه کسی است.

اگر دفعه بعد که شریک زندگی شما انتخابی را انجام دهد که بلافاصله متوجه دليل آن نشوید، او را قضاوت نکنید.

3. پذيرا بودن

در پذيرا بودن، هر چیزی که اتفاق می افتد، و هر چیزی که شخص می گوید یا انتخاب می کند جالب است. حتی زمانی که با انتخاب کسی موافق نیستید،  به احساسات او صدمه نمی زنيد یا به او توهین نمی كنيد. این به این دلیل است که شما از ایده یک روش درست یا غلط برای فکر کردن، بودن، انجام دادن یا عمل کردن فاصله می گیرید. به عبارت دیگر، شما از قضاوت فاصله می گیرید.

انتخاب کاهش قضاوت، یا حذف کامل آن، بسیار مهم است. یک زندگی و یک رابطه بدون قضاوت وسیع، رضایت بخش و شادی بخش است. لطفاً توجه داشته باشید، بودن در منطقه پذيرا بودن انتخاب فرد مقابل باعث نمی‌شود که شما به انتخاب هاي خودتان بي توجه باشيد.اين كار خلاف تكريم نسبت به خود است.

اگر دفعه بعد که شریک زندگی شما انتخابی را انجام می دهد که متوجه آن نمی شوید، به او اعتماد کنید و سپس بپرسید: “چرا؟” نه به صورت اتهامی، بلکه برای درک بیشتر آنها و ایجاد آن سطوح صمیمیت.

4.  نشان دادن آسیب پذیری

ما از نشان دادن آسیب پذیر بودن اجتناب می کنیم. زیرا می ترسیم که اگر گارد خود را از بین ببریم، به نحوی دچار کمبود و احتمالاً رها شدن مي شويم. اما فضای نشان دادن آسیب‌پذیری، قلمروی عالی برای ایجاد صمیمیت است.

در آسیب‌پذیری، تظاهر نمی‌کنید که کسی هستید که فکر می‌کنید شریک زندگی‌تان می‌خواهد باشید. در عوض، به آن‌ها اجازه می‌دهید شما را همان‌طور که واقعا هستید ببینند و بپذیرند.

اگر به شریک زندگی خود اجازه ندهید شما را بدون آرایش ببیند، در روزهای سخت، زمانی که احساس ناراحتی می کنید، هم احساس واقعي خود را نشانش ندهيد انتظار نداشته باشید که آنها شما یا احساس شما را درك کنند. این نشان دادن آسيب پذيري به شما این امکان را می دهد. كه هر حس خوبي را که آنها می توانند به شما هدیه دهند دریافت کنید.

5. سپاسگزاری

برداشت من از قدردانی این است که در واقع بیشتر از عشق است. عشق مبتنی بر قضاوت است و از این طریق مشروط است. این چیزی شبیه به دیدگاه سنتی اعتماد است.

یه نگاهی به این جمله بي اندازيد:

من شما را دوست دارم زیرا مرا می خندانید، هدایایی متفکرانه می خرید و کارهای خانه و مراقبت از کودکان را با هم تقسیم می کنید.

مقاله مرتبط: چطور مثبت حرف بزنيم؟

و آن را با این مقایسه کنید:

من از حس شوخ طبعی عالی شما، توانایی شما در انتخاب هدیه مناسب و اینکه در اداره خانه و خانواده ما کمک می کنید سپاسگزارم.

با افزودن سپاسگزاری، این اظهارات به چیزی بسیار بزرگتر تبدیل می شوند. تأکید و انرژی کاملاً تغییر می کند. بازتر، کمتر فشرده و مشروط است.

اگر لیستی از چیزهایی که برای شریک زندگی خود سپاسگزار هستید بنویسید و آن لیست را با او به اشتراک بگذارید، چه؟ اگر فهرستی از چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار خود هستید نیز تهیه کنید، چه؟

ببینید این پنج عنصر راه جدیدی برای بودن با یکدیگر ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که رابطه خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که منحصربه‌فرد و هدیه‌ای برای هر دوی شما باشد. شما همدیگر را انتخاب کردید. اکنون زمان لذت بردن از یکدیگر است؟

آیا زمان آن رسیده که زندگي هیجان انگیز خلق کنید؟

مطلب پیشنهادی

شك در رابطه

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر …

بوسه روي گردن همسر

معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

بوسیدن گردن از طرف شریک زندگی خود مطمئناً قلب شما را پر از عشق می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *