شك در رابطه
اگر دچار شك و ترديد نسبت به همسر خود شديد راه هايي براي غلبه بر اين شك وجود دارد

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر وارد رابطه تان شود، خوشحال باشید. سپس، شروع به نگرانی می کنید که آیا واقعاً همتای خوبی برای یکدیگر هستید. آیا شریک زندگی شما به شخص دیگری علاقه مند است؟ اگر شک و تردیدهای رابطه را حل نکنید، آنها می توانند همه چیز را خراب کنند. ابتدا با مراجعه به منبع – شریک زندگی تان – و جستجوی اطمینان خاطری که آرزویش را دارید، با تردیدهای خود مقابله کنید.

روش

1

کسب اطمینان

مرحله 1 ترس های خود را به اشتراک بگذارید.

با ترس های خود ارتباط برقرار کنید. محو کردن احساسات خود ممکن است در واقع اجازه دهد شک و تردید تشدید شود. با صحبت کردن در مورد آن با شریک زندگی خود، آن را رها کنید. با آنها روراست باشید و بیرون بیایید و بگویید چه چیزی شما را آزار می دهد.

ممکن است بگویید: “ما هرگز در مورد آینده صحبت نمی کنیم و این باعث می شود در احساسات شما نسبت به من شک کنم.”

روش هايي وجود دارد كه بر شك در رابطه غلبه كنيد.

مرحله 2 از شریک زندگی خود برای اطمینان خاطر بخواهید.

2

از شریک زندگی خود اطمینان بخواهید. پس از به اشتراک گذاشتن ترس های خود، از شریک زندگی خود  حمایت و اطمینان بخواهید. ممکن است بخواهید آنها به شما یادآوری کنند که چقدر شما را دوست دارند، یا ممکن است بخواهید نشان دادن محبت خود را مانند در آغوش گرفتن و بوسیدن داشته باشید.

ممکن است چیزی شبیه این بپرسید: “من باید بشنوم که من اولویت اصلی شما هستم. می توانید لطفا به من بگویید؟”

مراقب اطمینان جویی بیش از حد باشید زیرا می تواند شما را به شریک زندگی خود چسبیده نشان دهد.

مرحله 3 برای ابداع راه حل ها با هم کار کنید.

3

برای ابداع راه حل ها با یکدیگر همکاری کنید. مشخص کنید که چه چیزی در مورد رفتار شریک زندگی شما باعث ایجاد شک در شما می شود. سپس، فكرهاي خود را کنار هم بگذارید و راه هایی را برای حل آن بیابید.

به عنوان مثال، اگر به دلیل اینکه شریک زندگی تان مکالمات مهم در مورد آینده را به تعویق می اندازد، احساس شک می کنید، صریح در مورد آن صحبت کنید و حد وسطی پیدا کنید.

اگر شک و تردید پس از یک دعوای تند و زننده به ذهنتان خطور کرد، سعی کنید به زوج درمانی بروید و مهارت های حل تعارض را بهتر یاد بگیرید.

در مورد اینکه چگونه دوست دارید عشق را به اشتراک بگذارید و دریافت کنید با یکدیگر صحبت کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد دوست دارند برای شخصی که دوست دارند کارهایی را انجام دهند تا احساس خود را نشان دهند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند شریک زندگی خود را با تعارف و ابراز عشق بپوشانند. از آنجایی که برای مردم عادی است که “زبان عشق” متفاوتی داشته باشند، مهم است که بدانید هر دوی شما چگونه عشق خود را نشان می دهید تا سوءتفاهم پیش نیاید.

مرحله 4 اولویت بندی زمان با کیفیت

4

زمان با کیفیت را در اولویت قرار دهید. هنگامی که زوج ها در خشکسالی های اجتناب ناپذیری از زمان با کیفیت و محبت می گذرند، شک می تواند به وجود بیاید. وقت گذاشتن بیشتر برای پیوند و صمیمیت می تواند به محو شدن این تردیدها کمک کند.

برنامه های خود را با هم مقایسه کنید و چند روز یا شب در هفته را مشخص کنید که می توانید وقت خود را با هم سپری کنید.

با بی‌صدا کردن تلفن‌هایتان و آگاه کردن دیگران از زمان با کیفیت، بهترین استفاده را ببرید.

مرحله 5 در مورد تلاش های شریک خود بازخورد بدهید.

5

در مورد تلاش های شریکتان بازخورد بدهید. همانطور که شریک زندگی شما سعی می کند رفتار خود را اصلاح کند و شما را در رابطه احساس امنیت بیشتری کند، از پیشرفت او قدردانی کنید. وقتی دیدید آنها در حال تلاش هستند، صحبت کنید – بگویید: “من متوجه شدم که تلاش کردی تا در اسرع وقت با من تماس بگیری. ممنون عزیزم.»

وقتی شریک زندگیتان کاری را انجام می دهد که بدون اینکه شما بخواهید به شما احساس اطمینان می کند ابراز قدردانی کنید. به عنوان مثال، “من از اینکه وقتی دیر می‌خواهی به من پیام دادی قدردانی کردم. این به من اطمینان داد که هنوز موفق می‌شوی و من برایت مهم هستم.”

روش

2

حل مشکل شک های شما

مرحله 1 موقعیت‌هایی را که منجر به شک می‌شوند، دوباره چارچوب‌بندی کنید.

1

موقعیت هایی را که منجر به شک و تردید می شوند، دوباره چارچوب بندی کنید. توجه کنید که کدام موقعیت ها شک شما را تقویت می کنند. سپس، افکار خود را در مورد موقعیت با تلاش برای مشاهده آن به گونه ای دیگر به چالش بکشید.

به عنوان مثال، اگر زمانی که شریک زندگی تان نمی تواند یک تماس تلفنی بگیرد، شک و تردید شما افزایش می یابد، آن را مجدداً تنظیم کنید: آنها ممکن است در یک جلسه باشند یا دوش بگیرند. یک تماس تلفنی از دست رفته لزوماً به این معنی نیست که آنها خوب نیستند.

نظرسنجی خوانندگان: از 172 نفرخواستیم تا به ما بگویند که در مورد چک کردن تلفن شریک زندگی خود چه احساسی دارند و تنها 5 درصد احساس کردند که نیازی به بررسی تلفن شريك زندگي خود ندارند زیرا به آنها اعتماد دارند. بنابراین، اگرچه ممکن است به گفته خوانندگان ما این یک استراتژی عالی نباشد، سعی کنید افکار خود را دوباره چارچوب بندی کنید.

مرحله 2 هنگامی که نگرانی ها ظاهر می شوند، توقف فکر را تمرین کنید.

2

هنگامی که نگرانی ها ظاهر می شوند، توقف فکر را تمرین کنید. شک می تواند در زندگی شما اختلال ایجاد کند و تمرکز و بهره وری شما را کاهش دهد. به طور ذهنی به خود بگویید: «ایست!» قطار فکر و حواس خود را با یک فعالیت جذاب پرت کنید.

کتاب بخوانید، ژاکت ببافید یا برای دویدن بروید.

مرحله 3 سؤال کنید که آیا شواهدی وجود دارد که از تردیدهای قوی پشتیبانی کند؟

3

سؤال کنید که آیا شواهدی وجود دارد که از تردیدهای قوی پشتیبانی کند؟ اگر شک خاصی دائماً شما را آزار می دهد، این می تواند غریزه شما علامت «مشکل» باشد. اما قبل از هر اقدامی به دنبال شواهد باشید.

شاید شک و تردیدهای شما بعد از دیدن همسرتان در حال معاشقه با شخص دیگری بیشتر شد. آیا می توانید مثال دیگری بیابید که در مورد “چشم سرگردان” شریک زندگی تان احساس ناراحتی کند؟

مرحله 4 تصمیم بگیرید که آیا شک و تردیدهای شما باعث شکستن قول و قرارتان می شود یا خیر.

4

تصمیم بگیرید که آیا شک و تردیدهای شما مانع از معامله هستند. برخی از تردیدها در یک رابطه کاملاً طبیعی است، اما اگر شک و تردیدهای شما ناشی از دروغگویی مکرر، تقلب، دستکاری یا غیرقابل اعتماد بودن از طرف شریک زندگی تان باشد، ممکن است نشانه آن باشد که باید رابطه را ترک کنید.

روابط سالم شامل کنترل بی مورد، فریب، خیانت یا سوء استفاده نمی شود.

در صورت داشتن شک و تردید، ممکن است به دلیل اینکه شریک زندگی شما از ارزش‌های شما حمایت نمی‌کند، معامله شکن باشد. اگر آنها نمی توانند به آنچه برای شما مهم است احترام بگذارند، ممکن است بهترین رابطه برای شما نباشد.

مرحله 5 شک و تردید خود را با یک درمانگر در میان بگذارید.

5

شک و تردید خود را با یک درمانگر در میان بگذارید. اگر در مورد چگونگی پیشبرد شک و تردید در رابطه خود مطمئن نیستید، با یک درمانگر رابطه مشورت کنید. این متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که در هسته شک‌های شما وجود دارد، بررسی کنید و تشخیص دهید که آیا آنها سالم هستند یا به مشکلی اشاره می‌کنند.

ممکن است قبل از اینکه شریکتان را به جلسه بیاورید، ابتدا به تنهایی به یک درمانگر مراجعه کنید.

روش

3

مثبت اندیشی

مرحله 1 مشخص کنید چه چیزی شما را در خارج از رابطه تان شایسته می کند.

1

آنچه شما را در خارج از رابطه تان شایسته می کند، شناسایی کنید. فهرستی از تمام دلایلی که شما یک فرد عالی هستید و هیچ ربطی به عضویت در یک زوج ندارند، تهیه کنید. شاید شما فوق العاده باهوش، ورزشکار، دلسوز حیوانات یا آشپزی با استعداد هستید.

اگر عزت نفس شما به شدت با سلامت رابطه تان مرتبط است، ممکن است حتی در هنگام چالش های رایج دچار شک و تردید شوید. شما می توانید با بالا بردن عزت نفس خود با آن مبارزه کنید.

مرحله 2 از ذهن آگاهی استفاده کنید.

2

از ذهن آگاهی برای نشستن با عدم اطمینان استفاده کنید. احساس ترس یا عدم اطمینان عالی نیست، اما برخی تردیدها طبیعی و حتی سالم هستند. تمرین تمرکز حواس را شروع کنید تا به شما کمک کند بیاموزید در رابطه و زندگی خود را بپذیرید یا حداقل تحمل کنید.

هنگامی که این احساسات به وجود می آیند، به آنها توجه کنید اما اجازه دهید وجود داشته باشند. از طریق بینی نفس عمیق بکشید و از دهان خارج کنید. سعی نکنید افکار را تغییر دهید یا بر اساس آنها عمل کنید. فقط باهاشون بشین

تمرکز حواس را روزانه انجام دهید و این شک و تردیدهای نگران کننده را کمتر در کنترل خود احساس می کنید.

مرحله 3 از افراد منفی یا منتقد دوری کنید.

3

از افراد منفی یا منتقد دوری کنید. نظرات همکاران، دوستان و خانواده می تواند شما را در مورد رابطه خود دچار تردید کند. اگر شخصی فقط در مورد شریک زندگی یا رابطه شما چیزهای منفی برای گفتن دارد، یک قدم به عقب بردارید.

گاهی اوقات، عزیزان شما ممکن است توصیه هایی را ارائه دهند که با نیت خوب، اما جانبدارانه یا خودخواهانه باشد. قبل از اینکه اجازه دهید دیدگاه های دیگران شک شما را تقویت کند، در مورد احساس خود با شریک زندگی خود و آنچه در رفتار او می بینید فکر کنید.

مراقب مشاوره یا بحث در مورد رابطه خود با افرادی باشید که بیش از حد قضاوت کننده یا انتقادی هستند. افراد معتمد با ذهن باز و حامی انتخاب کنید.

مقاله مرتبط: معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

مرحله 4 «باید» و «باید» را از واژگان خود حذف کنید.

4

«باید» را از واژگان خود حذف کنید. اگر زبان شما در رابطه با رابطه شما سفت و سخت است، به احتمال زیاد سعی می کنید در برابر عدم اطمینان تلاش کنید. وقتی این اصطلاحات را از دایره لغات خود حذف می کنید، می توانید نسبت به رابطه خود انعطاف پذیرتر و ذهن بازتری داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید «هر وقت من تماس می‌گیرم باید به تلفن پاسخ دهد»، اگر شریک زندگی‌تان هنگام تماس تلفنی مشغول باشد، ممکن است ناخواسته خود را عصبانی کنید.

فقط به این دلیل که شريك زندگيتان سعی نکرده با شما برنامه ریزی کند، نگویید “او حتما شنبه را با دیگری می گذراند”

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …