ازدواج بدون رابطه جنسي
خيلي از زوج ها چند سال بعد از ازدواج آن شور و اشتياق اوليه را از دست مي دهند و ازدواج بدون رابطه جنسي را تجربه مي كنند.

15 دلیل رایج برای مشكل ازدواج بدون رابطه جنسي

در شروع رابطه، زوج ها اغلب مرحله ماه عسل را پشت سر می گذارند. تقریباً به نظر می رسد که عاشق هستند. همه چیز جدید و هیجان انگیز است، شور و اشتیاق زیادی وجود دارد. بعد از پايان هيجان اوليه، برخي از زوج ها شروع به احساس مشكل در اتاق خواب مي كنند. بسیاری از زوج ها به مرور زمان به زندگی جنسی خود وزن کمتری می دهند. معمولاً زوجین در چند سال اول ازدواج خود ازدواج بدون رابطه جنسي را تجربه می کنند. عدم رابطه جنسی در ازدواج ممکن است نشانه ای از مشکل در رابطه باشد.

دلایل متعددی برای ازدواج بدون جنسیت وجود دارد، اما ابتدا باید بدانید که ازدواج بدون رابطه جنسي چیست.

آیا ازدواج بدون رابطه جنسي دلیلی برای طلاق است؟ این مقاله سعی خواهد کرد به تمام سوالاتی که اکثر زوج‌ها را در روابط جنسی خود با مشکلاتی مواجه می‌کنند، پاسخ دهد.

علت هاي زيادي براي  ازدواج بدون رابطه جنسي وجود دارد.

ازدواج بدون رابطه جنسي چیست؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان یک ازدواج بدون رابطه جنسي را تعریف کرد، که بیشتر آنها بر منظم بودن صمیمیت فیزیکی در زندگی تمرکز دارند. در واقع، بیشتر در مورد اهمیت عدم تطابق در میل هر دو شریک است.

اگر یکی از همسران بخواهد هر شب از نظر جسمی صمیمیت داشته باشد و همسر او بیش از دو یا سه بار در هفته این کار را انجام ندهد، نمی توان چنین ازدواجی را بدون رابطه جنسي نامید.

با این حال، اگر یکی از زوجین بخواهد روزانه و دیگری فقط چند بار در سال یا یک بار در ماه رابطه جنسی داشته باشد، حداقل یکی از همسران احتمالاً ازدواج را فاقد صمیمیت فیزیکی می داند.

آیا ازدواج بدون رابطه جنسي مشکل دارد؟

ازدواج های بدون رابطه جنسي می تواند مشکل ساز باشد. با این حال، بستگی به نوع رابطه عاطفی شما دارد. اگر به آمار ازدواج بدون رابطه جنسي نگاه کنیم. به گفته رابرت اپستاین، دکترای روانشناس تحقیقاتی مستقر در سن دیگو و بنیانگذار و مدیر بازنشسته مرکز مطالعات رفتاری کمبریج در بورلی، ماساچوست، 10 تا 20 درصد از روابط عاشقانه در ایالات متحده “بدون رابطه جنسی” است.

اگر شروع به احساس انزوا کنید، یک ازدواج بدون رابطه جنسي می تواند رابطه شما را خراب کند. از هم پاشیدگی می تواند شما را هوس محبت و صمیمیت عاطفی کند، که ممکن است به دلیل عدم ارتباط با شریک زندگی تان سخت باشد.

ازدواج های بدون رابطه جنسي بیشتر به درگیری ختم می شود.

اثرات ازدواج بدون رابطه جنسي

  اگر متوجه شده اید که با یک ازدواج بدون رابطه جنسي کنار آمده اید، به این معنا نیست که شما یا همسرتان لزوماً باید از هم جدا شوید یا اصلاً هر یک از شما آن را می خواهید. اگرچه، ازدواج های بدون رابطه جنسي در رابطه شما لطمه ای ایجاد کرد.

در اینجا برخی از اثرات ازدواج بدون جنسی وجود دارد که نباید نادیده بگیرید:

همیشه احساس منفی و تنهایی می کنید.

تجربه احساساتی مانند رنجش، ناامیدی و احساس گناه.

اجتناب از رابطه جنسی زیرا تحمل فشار دشوار می شود

کمتر درگیر زندگی و تصمیمات همسرتان باشید.

ازدواج بدون رابطه جنسي می تواند یک مشکل بزرگ برای افرادی باشد که صبر ندارند.

به طور کلی، اگر متوجه شده اید که با یک ازدواج بدون رابطه جنسي کنار آمده اید، به این معنی نیست که شما یا همسرتان لزوماً باید از هم جدا شوید یا اصلاً هر یک از شما آن را می خواهید.

اگر بر این باورید که صمیمیت فیزیکی در روابط شما مشکلاتی دارد، اولین قدم داشتن یک گفتگوی صادقانه در مورد آن است. بسیار مهم است که خواسته ها و نیازهای خود را بدون انتقاد از دیگران مطرح کنید.

به هر حال، صحبت در مورد رابطه جنسی، اکثر مردم احساس می کنند بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است چند کلمه نادرست انتخاب شوند تا شریک زندگی شما را آزار دهند.

طلاق ممکن است بخشی از چنین مکالمه‌ای باشد و شما باید به صحبت‌های خود و همسرتان گوش کنید تا بفهمید که آیا این چیزی است که هر کدام از شما بهترین گزینه را در نظر می‌گیرید.

اگر حداقل یکی از همسران می‌خواهد از رابطه خارج شود و قبلاً تصمیم خود را گرفته است، طرف مقابل باید فکر کند که آیا تلاش برای “به نتیجه رساندن آن” ارزش وقت و انرژی او را دارد یا خیر.

15 دلیل پشت ازدواج بدون رابطه جنسي

فقدان تمایلات جنسی در ازدواج یا میل جنسی کم مسئله ای است که زوج ها در سراسر جهان با آن مواجه هستند.

با این حال، دلایل ازدواج بدون رابطه جنسي می تواند متفاوت باشد. معمولاً افراد بر این باورند که طرف مقابلشان علاقه ای به رابطه جنسی ندارد زیرا از عشق دور شده اند، خیانت کرده اند یا شریک زندگی خود را جذاب نمی دانند.

در حالی که این مورد است، باید این دلایل رایج برای ازدواج بدون رابطه جنسي را بخوانید.

1. میل جنسی متفاوت یا کم

به ندرت پیش می‌آید که میل جنسی شریک‌ها کاملاً مطابقت داشته باشد. اگر هر دو همسر از دست دادن میل جنسی را تجربه کنند یا برای رابطه جنسی به اندازه دوستی، احساس امنیت عاطفی و سایر جنبه های ازدواج خود ارزش قائل نباشند، مهم نیست که چقدر از نظر جنسی فعال هستند، باز هم می تواند نتیجه دهد.

با این حال، برای زوج‌هایی که میل‌های جنسی آن‌ها با هم هماهنگ نیست، یافتن مرز دقیقی بین ارضای نیازهای یکدیگر و عدم اصرار آنها به صمیمیت فیزیکی زمانی که نمی‌خواهند ممکن است مشکل ساز باشد.

با این وجود، لزوماً به این معنا نیست که زوج هایی که با مسائل جنسی روبرو هستند به نقطه بی بازگشتی رسیده اند.

در حقیقت، اگر آنها مایل به حفظ رابطه خود هستند، بسیار مهم است که آماده گفتگوهای سخت و مشورت با یک متخصص جنسی یا یک درمانگر باشند.

2. زایمان

برخی از پزشکان توصیه می کنند تا حدود یک یا دو ماه پس از بچه دار شدن از رابطه جنسی خودداری کنید. مراقبت از کودک همیشه استرس زا است و این استرس به همراه تغییرات بدن، خستگی و کاهش سطح هورمونی، بر میل جنسی زنان تأثیر زیادی می گذارد.

3. یائسگی

یائسگی نیز یکی از دلایل اصلی ازدواج های بدون رابطه جنسي است، زیرا بر سطوح هورمونی تأثیر می گذارد، بنابراین همبستگی قوی بین آنها وجود دارد.

در چنین دوره‌هایی، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید، در حالی که ممکن است رابطه جنسی به سختی روی میز باشد، به این معنا نیست که شریک زندگی باید از نشان دادن محبت به یکدیگر به روش‌های دیگر دست بکشند تا مطمئن شوند که هر دو احساس می‌کنند مورد نیاز و ارزشمند هستند.

4. مشکلات ارتباطی

اینها لزوماً دعوا یا درگیری نیستند. همه چیز ممکن است به همان اندازه ساده (و در عین حال به سختی) باشد که فرد در بیان خواسته های جنسی خود ناکام باشد. هنگامی که یکی یا هر دو همسر دیگر از این روند راضی نیستند و نیاز به تغییر وجود دارد، اطمینان از اینکه نیمی دیگر از آن مطلع هستند بسیار مهم است.

علاوه بر این، فرض کنید تجربیات منفی مانند سوء استفاده جنسی داشته اید. در آن صورت، شریک زندگی باید درک کند که تحمل آن چقدر سخت بوده و چگونه به صمیمیت فیزیکی نزدیک شود، نه اینکه به فرد آسیب دیده آسیب وارد کند.

شکاف ارتباطی یکی از بزرگترین دلایل ازدواج های بدون جنسیت است.

5. مسائل بهداشتی

بسیاری از همسران به دلیل شرایط پزشکی به ازدواج بدون رابطه جنسي می پردازند و ناتوانی جنسی یکی از آنهاست. هنگامی که مردان با نعوظ دست و پنجه نرم می کنند، به احتمال زیاد مضطرب و گیج می شوند، که بر عزت نفس و میل آنها به صمیمیت فیزیکی تأثیر می گذارد.

دلایل بروز ناتوانی جنسی متفاوت است، از بیماری قلبی گرفته تا رنج بردن از مشکلات سلامت روان و استرس.

6. افسردگی

یکی دیگر از دلایل ازدواج بدون جنسیت افسردگی است. هنگامی که یک فرد علاقه خود را به زندگی از دست می دهد و احساس ناامیدی یا بی قراری می کند، بر روابط آنها تأثیر می گذارد. زمانی که شما یا شریک زندگیتان با مشکلی در سلامت روان مواجه می شوید، لازم است به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

در این مورد، هیچ رابطه جنسی در ازدواج نباید کمترین نگرانی شما باشد، زیرا بدون کمک حرفه ای، این شرایط ممکن است منجر به عواقب مخربی شود.

7. عوارض جانبی داروها

بسیاری از داروهای تجویز شده دارای عوارض جانبی دارند که ممکن است به فعالیت جنسی آسیب برساند، تعجب می کنند. فرض کنید دلیلی وجود دارد که باور کنید داروی شما به طور جدی میل جنسی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، و این برای شما ناراحت کننده یا غیرقابل تحمل است.

در این صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا در مورد سوء ظن ها و جایگزین هایی که می توان به جای آن ها تجویز کرد، درست می گویید.

8. نداشتن پیش بازی

بسیاری از شرکا بدون پیش‌بازی زیاد یا پیش‌بازی به طرف شریک‌شان هجوم می‌آورند. این یکی از دلایل اصلی از دست دادن علاقه طرف مقابل است.

زنان به زمان بیشتری نیاز دارند تا برای رابطه جنسی نشاط یافته و برانگیخته شوند، و اینجاست که پیش بازی اهمیت خود را پیدا می کند.

بنابراین، کارها را به آرامی انجام دهید، خلاق باشید و زمان کافی را در پیش بازی صرف کنید تا از تک تک «زمان تنهایی» خود لذت ببرید.

9. رفتارهای جنسی غیرمنطقی

این موضوع مربوط به مرد یا زن نیست. هر کسی که رویکرد غیرمنطقی برای لذت بردن از رابطه جنسی داشته باشد، می تواند غوغا کند. حتی اگر شخصی ترین انتخاب باشد، رفتارهای جنسی غیرمنطقی غیرقابل قبول است.

اگر شما یا شریک زندگیتان در مورد اصلاح این رفتار گیج هستید، ممکن است در این مورد با یک متخصص جنسی صحبت کنید.

10. بهداشت بد

هنگامی که رعایت بهداشت، یک جنبه ضروری، نادیده گرفته می شود، می تواند مانعی در تشریفات صمیمیت شما ایجاد کند.

رعایت بهداشت از ابتلای شما به عفونت در اندام‌های خصوصی و شرم‌جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به سلامت جنسی برسید.

چند نکته را باید به خاطر بسپارید: اندام خصوصی خود را تمیز نگه دارید، موهای ناحیه تناسلی خود را بردارید، لباس های زیر تمیز بپوشید و اگر هر یک از شما زخم هایی در ناحیه تناسلی دارید، از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید. اگر شریک زندگی شما از عفونت رنج می برد، باید با یک متخصص صحبت کنید و به همسرتان کمک کنید با اعتماد به نفس پیش برود.

11. تغییرات بدن

یکی از رایج‌ترین دلایل ازدواج بدون جنسیت، تغییر بدن زمانی است که یکی از طرفین یا هر دو وزن اضافه می‌کنند یا نسبت به بدن خود احساس ناامنی می‌کنند.

آنها با کمال میل احساس صمیمی شدن را که به یک امر روزمره تبدیل می شود، رد می کنند. با گذشت زمان رسیدگی به آن غیرممکن می‌شود، و در نهایت به این فکر می‌کنید که چه اشتباهی رخ داده است؟

12. تغییر در وضعیت روانی

  سطح بالای استرس می تواند شما را در رابطه با رابطه جنسی تنبل کند. اگر اخیراً تغییرات زیادی در زندگی داشته اید و ذهن شما مشغول تمرکز بر چیزهای مختلف است، احتمالاً از رابطه جنسی اجتناب خواهید کرد زیرا از آن لذت زیادی نخواهید برد.

13. تعارضات حل نشده

درگیری ها بخشی از رابطه هستند، اما اگر آنها را حل نشده رها کنید، ارتباط شما را از بین می برند. تعارضات حل نشده باعث می شود در رابطه احساس تنهایی کنید.

گاهی اوقات یک شریک تمرکز خود را از دست می دهد و به جای اینکه رابطه خود را تقویت کند، اجازه می دهد درگیری بین زندگی جنسی آنها ایجاد شود و آن را خشک می کند.

14. دلایل اشتباه برای زندگی مشترک

در حالی که طلاق بر بچه‌ها تأثیر می‌گذارد، داشتن والدین ناراضی ممکن است صدمات بیشتری را به همراه داشته باشد. اگر جز بچه‌ها چیز مشترکی ندارید، زمان آن را تغییر نمی‌دهد. نشانه خوبی نیست.

ممکن است در مورد بسیاری از چیزها که هنوز نمی دانید با شریک زندگی خود به دلیل برخی از احساسات پنهانی بوده اید سازش کنید.

15. اهمیت ندادن به اندازه کافی

گاهی اوقات افراد از هم دور می شوند و نداشتن صمیمیت فیزیکی ممکن است نشانه های متعددی باشد. اگر برای شما سخت نیست که خود را در حال بیدار شدن تنها یا با شخص دیگری ببینید، ممکن است قبلاً از شریک زندگی خود غلبه کرده باشید.

هنگام مواجهه با مشکلات جنسی، هیچ چیز بدتر از چشم پوشی از مسائل یا احساس شرم از بحث کردن در مورد آنها نیست. هر دو طرف باید قبل از اینکه به خصومت متقابل و طلاق منجر شوند تا یک ازدواج را نجات دهند، برای حل مشکلات گفتگو کنند.

یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین دلایل ازدواج بدون رابطه جنسي ، از دست دادن احساس مسئولیت و مراقبت نسبت به همسرتان است.

نحوه برخورد با ازدواج بدون رابطه جنسي

اگر نمی توانید با اطمینان بگویید که شراکت شما بدون رابطه جنسي است، لزوماً به این معنی نیست که اینطور است.

با این حال، از آنجایی که این جنبه شما را بسیار نگران می کند، مهم است که درک کنید که احتمالاً مسائلی در زندگی جنسی شما وجود دارد که باید با آنها برخورد کنید و مهم است که در مورد آنها با همسر خود صحبت کنید.

مقاله مرتبط: رابطه زناشويي پر اشتیاق چیست؟ 15 راه برای داشتن رابطه جنسی پرشور

نتیجه

با شریک زندگی خود صادق باشید و به شریک زندگی خود این آزادی را بدهید که در مورد هر مشکلی که با آن مواجه است صحبت کند. اگر دلیل و راه های رفع آن را بدانید، می توانید لحظات صمیمی خود را لذت بخش تر و شادتر از همیشه کنید. این تنها راه خروج از ازدواج بدون رابطه جنسي است.

مطلب پیشنهادی

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *