رابطه آن و آف
رابطه آن و آف باعث مي شود احساس امنيت و آرامش نداشته باشيد.

15 نكته در مورد رابطه آن و آف

یک رابطه آن و آف شامل احساسات ناپایدار و دلشکستگی های مکرر است که شما را خسته می کند. چگونه از یک رابطه آن و آف خارج می شوید؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

لذتی که از زندگی می بریم اغلب از روابط ما با مردم ناشی می شود. چه با یکی از اقوام، دوستان یا عاشقان، زندگی فقط با نحوه برخورد ما معنادار است. یک رابطه عاشقانه رابطه ای است که بسیاری از افراد در آن احساس رضایت می کنند. شامل افرادی می شود که متعهد، سازگار و آماده با هم بودن هستند.

در واقع، قرار است شرکا را نزدیک‌تر کرده و ارتباط آنها را تقویت کند. با این حال، اگر احساسات نامشخص یا لحظات غمگین و شادی دارید، ممکن است در حال تجربه یک رابطه عاطفی باشید.

رابطه آن و آف شما را از نظر احساسي فرسوده مي كند.

این راهنمای رابطه به شما معنای رابطه آن و آف، روانشناسی پشت آن و آف و نحوه تغییر رابطه آن و آف را نشان می دهد.

رابطه آن و آف چیست؟

رابطه عاطفی آن و آف چیست؟ آن و آف یا یک رابطه عاطفی آن و آف پر از فراز و نشیب و تغییرات سریع و خشونت آمیز است.

در چنین رابطه ای یک دقیقه شما در حال خوش گذرانی و لذت بردن از شریک زندگی خود هستید و یک ساعت دیگر به شدت با هم بحث می کنید. این چرخه رویدادها، از جمله رابطه جنسی با آن و آف، به قدری اتفاق می افتد که طاقت فرسا می شود.

یک آن و آف احساسی خسته کننده است زیرا ممکن است پیش بینی چیزها برای شما سخت باشد. شما حتی نمی توانید بگویید که اوضاع در هر روز چگونه خواهد بود. ممکن است از یک لحظه خاص لذت ببرید، پس به یاد داشته باشید که فقط آن لحظه است

موقت است و ممکن است از حالتی به حالت دیگر تغییر کند. این خط فکری ممکن است روح شما را غمگین و تضعیف کند.

افراد ممکن است روابط خود را پر از درام یا مسائل توصیف کرده باشند. اغلب، آنها نشان دهنده یک رابطه آن و آف هستند. قبل از اینکه مشکلی به وجود بیاید، به سختی یک لحظه طولانی از شادی و آرامش خاطر دارید.

یک رابطه عاشقانه معمولی پایدار و پر از فراز و نشیب است. با این حال، آنها از نظر عاطفی با روش های سالم برای حل تعارضات پایدار هستند. یک رابطه آن و آف احساسی شما را از تپه دل شکستگی ها به پایین می راند و شما را کم عمق و تلخ می کند.

چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه آن و آف احساسی می شود؟

یک رابطه آن و آف احساسی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که ممکن است ندانید. با تصمیمات تکانشی و غیرمنطقی، تصمیمات در حال تغییر سریع، عصبانیت شدید، احساسات چرخان، و ناله های عصبانی و غیر ضروری مشخص می شود.

در یک رابطه، زمانی که به احساسات خود اجازه دهید بر شما مسلط شوند، احساسات می توانند مانند یک ترن هوایی به نظر برسند. زندگی پر از عدم قطعیت است، رابطه شما هم همینطور. آنطور که شما در تلویزیون تماشا می کنید کامل نیست. احساس شما در مورد آن چیزی است که وضعیت رابطه شما را تعیین می کند. وقتی روی احساسات منفی تمرکز می کنید، بر واکنش شما تأثیر می گذارد.

برخی از علل غلتک عاطفی عبارتند از:

1. ترس از رها شدن

یک دلیل اصلی برای یک ترن هوایی عاطفی در یک رابطه، ترس آزاردهنده از ترک کسی است. افرادی که دارای احساسات ناپایدار هستند در روابط خود ناامن می شوند و در نتیجه تلاش های دیوانه وار نشان می دهند تا شریک خود را ترک نکنند، حتی اگر تصور شود. گاهی اوقات، آنها عزیزان خود را دور می کنند.

2. بیش از حد فکر کردن

افراط اندیشی عبارت است از تفکر یا تجزیه و تحلیل مکرر چیزی به روشی مضرتر از مفید. کسی که بیش از حد فکر می کند، به جای رویدادهای واقعی، نگران ایده های خیالی است.

در نتیجه، این اضطراب مبنی بر اینکه ممکن است چیزی به دلخواهشان پیش نرود، بر روحیه آنها تأثیر می گذارد و آنها را وادار به واکنش می کند. پذیرش اینکه زندگی رابطه‌ای آن وآف  است، بهترین راه برای جلوگیری از فکر کردن بیش از حد است.

3. احساسات شدید

احساسات شدید ممکن است از چند ساعت تا چند روز رخ دهد. به سرعت در نوسان است و پیشرفتی از تفکر بیش از حد، افسردگی، ناامیدی، اضطراب، حملات پانیک، عصبانیت، پرخاشگری و آسیب رساندن به خود را به افکار خودکشی نشان می دهد.

4. احساس پوچی

یکی دیگر از دلایل یک ترن هوایی احساسی، احساس ناخوشایند تنهایی و کسالت است. همچنین، افرادی که دارای احساسات ناپایدار هستند ممکن است احساس کنند رابطه به آنها تعلق ندارند یا احساس هدف ندارند.

5. نداشتن احساس هدف

افرادی که آن و آف احساسی دارند اغلب هیچ حس جهت گیری ندارند. همچنین، اهداف، اصول و ارزش‌های آنها ممکن است ناپایدار به نظر برسند یا در طول زمان تغییر کنند.

برای مثال، ممکن است ببینید که آنها به سرعت شغل خود را تغییر می دهند یا از یک رابطه به رابطه دیگر می روند. علاوه بر این، فردی که از نظر عاطفی ناپایدار است، فاقد اعتماد به نفس و عزت نفس است.

6. روابط ناپایدار با عزیزان

اعضای خانواده و دوستان اغلب یکدیگر را در برابر مسائل زندگی محافظت می کنند. اگر با عزیزان خود ارتباطی نداشته باشید یا متزلزل باشید، بر روابط بعدی شما تأثیر می گذارد. خشم، پرخاشگری و بی ارزشی بر معاملات شما با افراد دیگر غالب خواهد شد.

15 نکته در مورد چگونگی تغییر یک رابطه آن و آف

در اینجا چند نکته مفید در مورد چگونگی تغییر یک رابطه آن و آف وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

1. صبور باشید

یک راه ایده آل برای مقابله با آن و آف احساسات این است که نفس عمیق بکشید و صبور باشید. پذیرفتن این موضوع که زندگی رابطه‌ای مثل ترن هوایی پر از لحظات خوب و بد است، به شما کمک می‌کند تا مسائل را بهتر درک کنید.

علاوه بر این، درک کنید که شما و همسرتان سوابق، تجربیات و تربیت متفاوتی دارید. به این ترتیب، شما به مسائل متفاوت واکنش نشان خواهید داد، که باعث نمی شود کسی احساس اعتبار کند.

2. ذهن باز بمانید

وقتی مشکلاتی پیش می‌آیند، به راحتی می‌توانید ذهن خود را به روی شریک زندگی خود ببندید و آنها را نادیده بگیرید. با این حال، راه حل های بهتر از این وجود دارد. در عوض، مراقب باشید و با خودتان در مورد منبع احساسات خود بررسی کنید. از کجا می آید و چرا؟

همچنین، می‌توانید زمانی که تعارض‌ها حل می‌شوند، قدم بزنید، سپس با شریک زندگی خود ملاقات کنید تا دیدگاه خود را توضیح دهید. به یاد داشته باشید، شما هر دو متفاوت هستید و چیزها را متفاوت می بینید. هدف این است که به شریک زندگی خود اجازه دهید احساسات و دیدگاه شما را درک کند.

3. ذهن آگاهی را تمرین کنید

پرداختن مداوم به مسائل زندگی می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، یک راه خروج، تمرکز حواس است. ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا از احساسات و عواطف خود آگاه باشید. آگاه تر می شوید و به زمان حال توجه می کنید.

این حالت مشاهده افکار و احساسات شما بدون قضاوت را توصیف می کند. شما آنها را همانطور که می آیند بدون اینکه برچسب خوب یا بد به آنها بزنید، می پذیرید. وقتی می دانید چرا آن گونه که فکر می کنید احساس می کنید، بهتر است به همان سرعتی که می آیند با آنها مبارزه کنید.

4. قبل از اقدام فکر کنید

هر زمان که در گرماگرم بحث یا مشاجره مجبور به عمل می‌شوید، مکث، عصبانیت ناشی از احساس آسیب می‌تواند باعث شود احتیاط را به هوا پرتاب کنید و غیرمنطقی رفتار کنید. در عوض، نفس عمیق بکشید و آرام باشید. اگر قبل از ملاقات با همسرتان آرام شوید، ممکن است کمک کند.

این استراحت ممکن است به شما کمک کند تا چیزها را از منظری بی تفاوت ببینید و به شما فرصت دهد تا تصمیم خود را دوباره ارزیابی کنید. تصمیمات عجولانه اغلب پایان خوبی ندارند. وقتی متوجه آسیب شدید، ممکن است برای اصلاح وضعیت خیلی دیر باشد.

5. رابطه خود را با دیگران مقایسه نکنید

همه ی ما یک رابطه ی عالی و بدون شک و تردید را به تصویر کشیده ایم. با این حال، یک حرکت اشتباه که می توانید در رابطه خود انجام دهید این است که از شراکت دیگران به عنوان معیاری برای سنجش شراکت خود استفاده کنید. هر رابطه ای در فراز و نشیب های خود منحصر به فرد است.

مهم نیست چقدر از نظر شما بی عیب و نقص به نظر می رسد، رابطه شخص دیگری نیز مشکلات خود را دارد. تو تنها نیستی! شما هرگز نمی توانید بفهمید که دیگران در شراکتشان با شما چه برخوردی می کنند. بنابراین بهتر است از قضاوت یا مقایسه واقعیت خود با آنها اجتناب کنید.

6. علل رابطه عاطفی آن و آف خود را شناسایی کنید

حالا وقت آن است که با خودتان یک به یک بحث کنید. اگر سوالات زیر را از خود بپرسید ممکن است کمک کند:

چرا چنین احساسی دارید؟

این احساسات ناپایدار از چه زمانی شروع شد؟

آیا همیشه اینگونه بوده اید؟ اگر نه.

چه زمانی همه چیز در اطراف تغییر کرد؟

در مدتی که تغییر کردید در مورد چه کسی بود؟

آیا چیزی در مورد من وجود دارد که باعث این آن و آف عاطفی شده باشد؟

این سوالات ممکن است به شما کمک کند تا همه چیز را به وضوح ببینید و به ریشه موضوع بپردازید. یک ترن هوایی عاطفی اغلب ناشی از تجربیات نامطلوب دوران کودکی (ACE) است. دلایل دیگر عبارتند از عصبانیت، استرس و اضطراب.

بنابراین، شما باید بیشتر در زمینه تربیت و پیشینه خود کاوش کنید. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد با همسرتان صحبت کنید تا حرف او را بشنوید.

7. با شریک زندگی خود صحبت کنید

علاوه بر بحث با شریک زندگی خود در مورد علت احتمالی ترن هوایی احساسات در رابطه خود، باید گفتگوی یک به یک داشته باشید. این بار، اجازه دهید این یک ارتباط عمدی باشد که به روشی ناسالم انجام شده است. عشق مانند یک ترن هوایی است، اما بیشتر روابط اینگونه شروع نمی شوند.

شروع اغلب هیجان انگیز و پر از لحظات شاد است. بنابراین، چه چیزی در وضعیت شما تغییر کرده است؟ چرا موارد تکراری دارید؟ کی شروع شد؟ این گفتگو به شما کمک می کند تا مشکل را تجزیه و تحلیل کنید و یک راه حل قابل قبول را با هم ترسیم کنید.

8. یاد بگیرید که احساسات خود را بپذیرید

روانشناسی پشت آن و آف این است که شما می توانید آنها را احساس کنید. آنها همانجا هستند بنابراین، برای فرار از آنها کار کمی می توانید انجام دهید. با این حال، شما می توانید با پذیرش آنها شرایط را کاهش دهید.

هر چیزی را که به سراغتان می آید را احساس کنید، حتی اگر آنها را دوست نداشته باشید. سپس، آنها را بدون قضاوت خوب یا بد در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، شما انسانی هستید که این احساس را دارید. و این بدان معنا نیست که شما بیش از حد واکنش نشان می دهید.

9. احساسات خود را به وضوح بیان کنید

باز هم، روانشناسی پشت ترن هوایی این است که احساسات خیلی سریع به سراغ شما می آیند. شما به طور همزمان به چیزهای زیادی فکر می کنید و تمرکز روی یکی چالش برانگیز می شود. بنابراین بهترین گزینه شما در این شرایط برقراری ارتباط بهتر است.

هر بار روی یک احساس تمرکز کنید و آن را به وضوح برای شریک زندگی خود توصیف کنید. زمانی که تنها هستید، تصور کنید که شریک زندگی تان جلوی شماست و با او صحبت می کند. سپس، وقتی آنها را در زندگی واقعی می بینید، همین کار را بدون خرد کردن کلمات انجام دهید.

10. بخشش

ساده ترین واکنش در یک موقعیت پرتنش، شعله ور شدن و اقدام عجولانه است. خشم می تواند آنقدر طاقت فرسا باشد که شما را از دیدن چیزهای خوب باز دارد. با این حال، بهتر است شریک زندگی خود را ببخشید.

بخشش در یک رابطه مهارت مهمی است که هر فردی باید یاد بگیرد. این به شما کمک می کند دوباره با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و به شما قدرت می دهد تا رابطه را توسعه دهید. ، شما را به فردی بالغ علاوه بر احساس عاطفی تبدیل می کند که تحت کنترل موقعیت ها نیست. همچنین به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه دهید.

11. رابطه خود را با اهداف خود هماهنگ کنید

در طول بحث خود با شریک زندگی خود، ممکن است متوجه شده باشید که شما و شریک زندگی تان متفاوت هستید. در حالی که این مشکلی ندارد، یک شکاف بزرگ ممکن است نشان دهنده این باشد که در آینده مشکلات مهم تری خواهید داشت.

بیشتر روابط موفق شامل شرکای می شود که چيز يكساني را می خواهند. اگر اهداف شما و همسرتان متفاوت است، ممکن است بعداً با مشکل مواجه شوید. در نتیجه ممکن است منجر به رنجش، عصبانیت و ناامیدی شود.

12. توقعات زیادی نداشته باشید

شما کامل نیستید و همین امر در مورد شریک زندگی شما نیز صدق می کند. صرف نظر از تجربه گذشته، بهتر است از قرار دادن شریک زندگی خود بر روی برخی معیارهای غیر واقعی خودداری کنید و از آنها انتظار داشته باشید که مطابق با آن عمل کنند.

وقتی فکر می کنید می توانید همه چیز را کنترل کنید، زندگی می تواند ناخوشایند شود. در عوض، به روی احتمالات و تغییر باز باشید و فضایی را برای موارد غیرمنتظره باز کنید. به نوبه خود، احساس ناامیدی یا نارضایتی را محدود می کند.

13. یک رابطه سالم ایجاد کنید

پس از برجسته کردن اهداف خود برای رابطه، وقت آن است که بر داشتن یک شراکت سالم تمرکز کنید. یک رابطه سالم از نظر عاطفی پایدار است و برای ارتباط مستمر و عمدی باز است. مشکلاتی دارد، اما افراد مربوطه معمولا راهی برای دور زدن آنها پیدا می کنند.

14. مراقب خودت باش

مراقبت از خود بهترین راه برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شماست. ثابت شده است که توجه به خود خلق و خوی فرد را تقویت می کند. به گردش بروید و از خودتان لذت ببرید. با اندکی که دارید خودتان را به خرید بروید. کمی هوس کنید و به جایی جدید بروید. این به شما کمک می کند چیزها را بهتر ببینید و ذهن خود را پاک کنید.

15. مشاوره روابط را در نظر بگیرید

کمک خواستن یک عمل بزدلانه نیست. در عوض، قدرت را نشان می دهد. زمانی که به نظر می رسد همه چیز را امتحان کرده اید تا به نتیجه برسد، اما ثابت می شود که ناکام مانده است، بهتر است برای مشاوره رابطه مراجعه کنید. یک درمانگر یا مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا مسائل را در رابطه خود برجسته و تجزیه و تحلیل کنید. آنها همچنین راه حل های مناسب و اثبات شده ای را به آنها ارائه می دهند.

10 راه برای کنار آمدن با رابطه آن و آف

اگر دلایل بیشتری برای ماندن در یک رابطه آن و آف نسبت به ترک پیدا می کنید، بهتر است راه هایی برای کنار آمدن با آن در نظر بگیرید. این مرحله به شما کمک می کند بدون اینکه احساسات خود را نسبت به شریک زندگی خود به خطر بیندازید، بهتر با شرایط کنار بیایید. آن ها اینجا هستند:

1. چیزهای خوب در رابطه خود را برجسته کنید

گاهی اوقات تمرکز بر تجربیات بد در حالی که از تجربیات خوب غافل می شود، آسان است. با این حال، این شما را خالی و غمگین می کند. در عوض، تمام راه هایی را که رابطه شما باعث خوشحالی شما شده است را برجسته کنید.

به یاد داشته باشید که هر دوی شما چگونه شروع کرده اید و فعالیت هایی که انجام داده اید. این حالت روحیه شما را بالا می برد و حتی به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

2. روی جنبه خوب شریک زندگی خود تمرکز کنید

به تمام اوقاتی که شریک زندگیتان شما را خوشحال کرده است فکر کنید. حقیقت این است که هنوز کسی آنجا نیست. تنها چیزی که نیاز دارید این است که راهی برای بیدار کردن جنبه خوب او استفاده کنید.

3. شریک زندگی خود را خوشحال کنید

درک معنای یک ترن هوایی احساسی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گاهی اوقات شریک زندگی شما می خواهد شاد باشد. بنابراین، لطفاً کاری انجام دهید تا روحیه آنها برای تغییر افزایش یابد. می توانید آنها را تشویق کنید تا یک فعالیت جدید را امتحان کنند، یک تاریخ کم نور برنامه ریزی کنند یا در فعالیتی که از آن لذت می برند به آنها بپیوندید.

4. روی خودتان کار کنید

ارزیابی خود بهترین آینه ای است که در هنگام درگیری های مداوم در روابط خود به آن نیاز دارید. آیا شریک زندگی شما فقط داد می زند، یا در صحبت های او عناصری از حقیقت وجود دارد؟ قبل از اینکه به شریک زندگی خود برچسب بزنید، ببینید آیا کاری را به درستی انجام می دهید یا خیر. بالاخره هیچ کس کامل نیست.

5. دیدگاه آنها را درک کنید

با قرار دادن خود به جای همسرتان، رویکرد خود را نسبت به مسائل تغییر دهید. چیزها را از منظر آنها ببینید. اگر آنها شکایت می کنند که شما چیزها را نادیده می گیرید، از خود بپرسید که چرا آنها چنین احساسی دارند.

6. بپذیرید که اتفاقات رخ می دهد

پذیرش اینکه زندگی رابطه‌ای آن و آف است به شما کمک می‌کند بفهمید که چیزهای رابطه شما با دیگران فرقی ندارد. شما همیشه با شریک زندگی خود مخالف خواهید بود زیرا شما متفاوت هستید.

7. روی راه حل ها تمرکز کنید

پرداختن به مشکلات اتلاف وقت است. درعوض، روی جستجوی راه حل برای مسئله مورد نظر تمرکز کنید.

8. به شریک زندگی خود حمله نکنید

مهم نیست که شرایط چقدر بد است، از نظر احساسی یا فیزیکی به شریک زندگی خود حمله نکنید. کلمات آزاردهنده ذهن شما را زخمی می‌کنند، در حالی که فراموش کردن آسیب فیزیکی سخت است.

9. اغلب بیرون بروید

اگر دائماً درگيري احساساتی دارید، بیرون رفتن اغلب کمک کننده است. شرکت در رویدادها یا دیدار با دوستان می تواند روحیه شما را سبک کند و به شما کمک کند روی چیزهای دیگر تمرکز کنید. همچنین نفسی از هوای تازه و تفکر جدید به ارمغان می آورد.

10. خودتان را دوست داشته باشید

در حالی که روی دوست داشتن شریک زندگی خود تمرکز می کنید، از خودتان غافل نشوید. دوست داشتن خود به تصمیم گیری بهتر کمک می کند. شما فقط زمانی مجبور خواهید بود که با خودتان کنار بیایید که همه چیز طبق خواسته شما پیش نرود.

سوالات متداول

در اینجا چند سوال متداول در مورد چگونگی تغییر یک رابطه آن و آفوجود دارد.

آیا رابطه با آن و آف خوب است؟

یک رابطه آن و آف دارای احساسات بالا و بی وقفه مملو از ارتباط، صمیمیت، قطع ارتباط، لحظات کم و دلشکستگی است. بنابراین، از نظر روانی ناسالم است.

آیا عشق یک آن و آف احساسی است؟

گاهی عشق آن و آف است. این پر از لحظات خوب و بد است، اما شریک زندگی یاد می گیرد که کنار بیاید.

مقاله مرتبط: 15 دلیل رایج برای مشكل ازدواج بدون رابطه جنسي

نتيجه گيري

یک رابطه آن و آف پر از احساسات چرخان و احساسات و افکار ناپایدار است. تخلیه کننده و خسته کننده است. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید یک آن و آف احساسی را كنترل كنيد.

با رعایت نکات این راهنمای رابطه، احساسات خود را بهتر درک خواهید کرد. اگر به مشاوره بیشتر در رابطه آن و آف نیاز دارید، به مشاوره رابطه فکر کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *