يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.
دريافت توجه از همسر مي تواند گاهي سخت باشد ولي راه هايي هست كه مي توانيد امتحان كنيد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به نظر برسد که شما برای جلب توجه او می جنگید. اگر می خواهید کمی بیشتر تلاش کند، اطلاع رسانی فوری به او برای حفظ ارتباط و احساس رضایت به عنوان یک زوج بسیار مهم است. خوشبختانه، کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید برای مطرح کردن این موضوع انجام دهید. ما به این خواهیم پرداخت که چگونه مستقیماً در مورد احساس خود صحبت کنیم و چند روش ظریف برای جلب توجه بیشتر او تا بتوانید رابطه خود را تقویت کنید.

1

با آرامش و مودبانه به موضوع رسیدگی کنید.

هدف این است که به جای مشاجره، رابطه خود را بهتر کنید. وقتی توجهی را که می‌خواهید جلب نمی‌کنید، بسیار خوب است که کمی احساس ناامیدی کنید، اما سعی کنید با آرامش در مورد آن صحبت کنید. توجه داشته باشید که سعی ‌نکنید بحثی را شروع کنید بلکه در عوض ذکر کنید که می‌خواهید یک بحث محترمانه داشته باشید تا ارتباطات خود را بهبود بخشید و به عنوان یک زوج قوی‌تر باشید.

برای مثال، ممکن است بگویید: «من بیشتر به احساس خوب در رابطه‌مان اهمیت می‌دهم تا اینکه در یک مشاجره برنده شوم» یا «فقط می‌خواهم در مورد احساسی که اخیراً داشتم بدون اختلاف نظر صحبت کنم».

اگر از قبل احساس می‌کنید تنش‌ها بالا می‌روند، سعی کنید چیزی مانند این بگویید: «من به یک دقیقه نیاز دارم تا آرام شوم، اما می‌خواهم در مدت کوتاهی درباره احساسم صحبت کنم».

دريافت توجه از همسر گاهي سخت مي شود.

2

آنچه می خواهید را مستقیماً بگویید.

بیان واضح آنچه شما را آزار می دهد به جلوگیری از ارتباط نادرست کمک می کند. همسر شما نمی تواند ذهن شما را بخواند، بنابراین تنها راهی که می تواند بفهمد مشکلی وجود دارد این است که شما آن را مطرح کنید. به محض اینکه احساس کردید به او بگویید دقیقاً چه احساسی دارید تا بتوانید فوراً به آن رسیدگی کنید.

برای مثال، ممکن است بگویید: «احساس می‌کنم به اندازه‌ای که نیاز دارم به آن توجه نشده‌ام» یا «احساس می‌کنم اخیراً برای رابطه‌مان تلاش بیشتری کرده‌ام».

اگر احساس می‌کنید آنقدر محبت نمی‌کنید، ممکن است چیزی مانند «کاش می‌توانستیم صمیمیت بیشتری داشته باشیم» یا «دلم تنگ شده است که در طول روز چیزهای جالبی برای همدیگر پیام می‌دادیم».

هنگامی که در مورد موضوع صحبت می کنید از استفاده از کلماتی مانند “همیشه” یا “هرگز” دوری کنید زیرا می تواند شما را خشن تر به نظر برساند. به عنوان مثال، به جای گفتن «شما همیشه دوستانتان را به جای من می بینید»، می توانید بگویید: «اخیراً متوجه شده ام که دوستانت را بیشتر از من می بینی».

3

از عبارات “من” استفاده کنید.

به جای سرزنش کردن همسر خود، روی احساس خود تمرکز کنید. انتقاد از همسر به خاطر توجه نکردن به شما ممکن است باعث شود او حالت تدافعی بیشتری پیدا کند. در عوض، در مورد اینکه چگونه اعمال او بر شما تأثیر می گذارد صحبت کنید. هنوز هم می‌توانید از کلمه «شما» استفاده کنید، وقتی به کاری که او انجام داده اشاره می‌کنید، اما همیشه مطمئن باشید که به خاطر آن چه احساسی داشتید تا به نظر اتهامی به نظر نرسد

به عنوان مثال، از گفتن جمله ای مانند “وقتی من صحبت می کنم به من گوش نمی دهید” خودداری کنید. در عوض، بگویید: «وقتی درباره چیزهایی که برایم مهم هستند صحبت می‌کنم، احساس نمی‌کنم صدایم شنیده شود.»

به عنوان مثالی دیگر، به جای گفتن «دیگر هیچ وقت با من هم آغوش نمی‌شوی»، می‌توانید بگویید: «متاسفم که از نظر فیزیکی مثل گذشته به هم نزدیک نیستیم».

اگر مثل سابق پیامک نمی‌فرستید، می‌توانید بگویید: «کاش می‌توانستیم مثل زمانی که برای اولین بار قرار ملاقات را شروع کردیم، پیامک ارسال کنیم.»

4

توضیح دهید که چگونه موقعیت های خاص بر احساسات شما تأثیر می گذارد.

این فرمت را دنبال کنید: «وقتی X را در موقعیت Y انجام می‌دهید، احساس Z را دارم.» وقتی جملات خود را به این صورت بیان می کنید، به همسرتان جزئیاتی می دهد که چه چیزی باعث این موضوع شده است و چه کاری می تواند برای بهبود آن انجام دهد. سعی کنید زمانی که برای او توضیح می دهید تا جایی که می توانید در اظهارات خود دقیق باشید تا هیچ گونه ارتباط نادرستی وجود نداشته باشد.

برای مثال، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «وقتی به خانه می‌آیید و چند دقیقه براي سلام کردن به من وقت نمی‌گذارید، احساس می‌کنم مهم نيستم.»

به عنوان مثال دیگر، ممکن است بگویید: “وقتی با دوستان خود بیرون می روید بدون اینکه بپرسید می خواهم با شما بیایم یا نه، احساس می کنم به اندازه آنها مهم نیستم.”

اگر او به شما پیامک نمی‌دهد، می‌توانید بگویید: «وقتی برای شما پیامی می‌فرستم و چند ساعت طول می‌کشد تا پاسخ دهید، احساس می‌کنم نادیده گرفته شده‌ام.»

در حالی که ممکن است در ابتدا به نظر برسد که او را سرزنش می کنید، اما فقط در مورد این صحبت می کنید که اعمال او چه احساسی در شما ایجاد کرده است.

5

هر بار یک درخواست بدهید.

روی تغییرات تدریجی کار کنید تا همسرتان غرق نشود. حتی اگر چیزهای زیادی وجود دارد که همسر شما می تواند برای بهبود انجام دهد، یکی از مواردی را انتخاب کنید که مهم ترین آن است که فوراً به آن توجه کنید. شما همیشه می توانید هر تغییر دیگری را که می خواهید بعداً به محض اینکه او اولین درخواست شما را انجام داد، مطرح کنید.

به عنوان مثال، ممکن است چیزی شبیه به این بگویید: «فکر می‌کنم اگر از من بخواهید قبل از برنامه‌ریزی با دوستانتان در آخر هفته قرار بگذارم، احساس بهتری پیدا می‌کنم».

به عنوان مثالی دیگر، ممکن است سعی کنید، «خوشحال می‌شوم اگر بتوانید برنامه‌ریزی چند قرار دیگر ما را به عهده بگیرید تا بتوانیم آن را متعادل کنیم.»

اگر می‌خواهید از نظر جسمی صمیمی‌تر باشید، می‌توانید بگویید: «من واقعاً می‌خواهم زمانی را بگذارم که بتوانیم هر روز  همديگر در آغوش بگیریم و محبت کنیم.»

برخی از افراد سخت‌تر از دیگران برای تطبیق با تغییرات مشکل دارند، بنابراین با همسر خود صبور باشید. تا زمانی که می بینید او تلاش می کند، بهترین کار ممکن را انجام می دهد.

6

از او بپرسید که آیا نیازهایش برآورده شده است یا خیر.

اگر همسرتان احساس کند که نيازهايش برآورده نمي شود، ممکن است به شما توجه نکند. در حالی که در حال چت هستید، ببینید آیا چیزی وجود دارد که همسر شما احساس می کند در رابطه گم شده است یا خیر. به او فرصتی برای باز کردن و توضیح دهید که چه چیزی او را از شما بیشتر خوشحال می کند. فعالانه به آنچه او می گوید گوش دهید تا بتوانید مناطقی را که می توانید در آن پیشرفت کنید، مشاهده کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بگویید: “حالا که به شما گفتم به چه چیزی نیاز دارم، آیا چیز دیگری از من نیاز دارید؟”

به عنوان مثالی دیگر، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم در رابطه ما نیز احساس بهتری داشته باشید؟»

7

سازش بر سر راه حل

با هم کار کنید تا بفهمید چه چیزی برای رشد ارتباط شما بهتر عمل می کند. به ندرت اتفاق می افتد که دقیقاً همان چیزی را که می خواهید به دست آورید، بنابراین در مورد گزینه ها با همسر خود صحبت کنید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که هر دوی شما احساس خوشحالی و رضایت کند. به طور منظم با یکدیگر تماس بگیرید تا بتوانید در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست به روز باشید.

مثلا، ممکن است به توافق برسید که همسرتان می‌تواند هر هفته یک یا دو شب را بدون اینکه از شما بخواهد با دوستانتان بگذراند.

به عنوان مثال دیگر، اگر محبت فیزیکی بیشتری می خواهید، ممکن است تصمیم بگیرید که هر روز ساعاتی را برنامه ریزی کنید که بتوانید بدون هیچ مزاحمت دیگری نزدیکي و نوازش کنید.

8

اگر در صحبت کردن مشکل دارید، افکار خود را در یک یادداشت بنویسید.

تغییر نحوه برقراری ارتباط ممکن است بر او تأثیر بیشتری بگذارد. اگر نمی‌توانید هنگام صحبت حضوری موضوع را حل کنید، آنچه را که نیاز دارید از همسر خود بنویسید. به او بگویید که چه چیزی شما را آزار می دهد، همانطور که شخصاً آن را می گویید، و پیشنهادی در مورد کارهایی که او می تواند انجام دهد تا به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، اضافه کنید. یادداشت را بگذارید تا در وقت خودش بخواند و به آن رسیدگی کند.

ممکن است همسر شما دوباره با شما صحبت کند یا نامه دیگری بنویسد.

9

برای کارهایی که انجام می دهد، قدردانی کنید.

تشکر از همسر خود به او اجازه می دهد تا بداند که از توجه او قدردانی می کنید. یک ثانیه وقت بگذارید و تمام کارهایی را که همسرتان قبلاً برای شما انجام می دهد و ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، بشناسید. دفعه بعد که برای جلب توجه یا محبت شما تلاش کرد، به او بگویید که چقدر قدر آن را می دانید. از آنجایی که او دوست دارد ببیند که شما خوشحال هستید، ممکن است به انجام آن کارها برای شما ادامه دهد.

برای مثال، ممکن است چیزی شبیه این بگویید: «من واقعاً از اینکه امشب با من وقت می‌گذرانید متشکرم» یا «خیلی ممنون که این گل‌ها را برای من گرفتید. برایم به اندازه دنیا ارزش دارد!”

همچنین می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «وقتی امشب را با من سپری کردی خیلی معنی داشت»

10

برای جلب توجه بیشتر به او توجه بیشتری کنید.

برای آنچه می خواهید و از او انتظار دارید الگو بگیرید. می‌توانید به محض اینکه به خانه رسید به او سلام کنید، در مورد اینکه روزش چطور بوده صحبت کنید، یا وقتی احساس محبت می‌کنید او را در آغوش بگیرید. هنگامی که او می بیند که شما تلاش بیشتری می کنید، ممکن است این اشاره را دریافت کند که می خواهید او را متقابل کند.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که همسرتان روز بدی را سپری کرده است، می توانید او را ماساژ دهید و از او بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید تا به آرامش او کمک کنید.

مقاله مرتبط: چگونه ديگران را به خودمان جذب كنيم؟

11

زمان هایی را برنامه ریزی کنید که بتوانید در آن با هم باشيد.

یک زمان انفرادی پیدا کنید تا او بتواند بیشتر روی شما تمرکز کند. از همسرتان بپرسید چه زمانی در برنامه اش وقت آزاد دارد تا بتوانید با هم برنامه ریزی کنید. در حالی که برنامه ریزی یک شب ملاقات همیشه گزینه خوبی است، حتی می توانید بدون هیچ مزاحمتی با یکدیگر بنشینید و صحبت کنید تا بتوانید پیوند خود را عمیق تر کنید. سعی کنید زمانی را برای برقراری ارتباط مجدد اختصاص دهید و توجه بی‌نظیر خود را به همدیگر در برنامه معمول خود قرار دهید تا نگران آن نباشید.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *