چگونه ديگران را به خود جذب كنيم؟
مي توانيد با يادگيري ويژگي هايي خود را در نظر ديگران انسان جذابي كنيد.

چگونه ديگران را به خودمان جذب كنيم؟

همه ما دوست داریم مورد پسند واقع شویم. اگر با احساس اعتماد به نفس و راحتی در حضور دیگران مشکل دارید، تنها نیستید. خوشبختانه، می‌توانید چند مهارت و تمرین مشخص را بیاموزید تا سعی کنید خود و بهترین، سرگرم‌کننده‌ترین و مطمئن‌ترین نسخه از خود را بسازید. بیاموزید که رفتار کنید، نگاه کنید و آن گونه باشید که دیگران می خواهند با او باشند.

قسمت

1

سرگرم کننده بودن

شنونده خوبی باشید همه ما گاهی به یک گوش نیاز داریم. مهارت های خوب گوش دادن خود را تمرین کنید و وقتی دوستانتان در حال صحبت هستند واقعاً به آنها توجه کنید. خیلی اوقات، ما فقط منتظر نوبت خود برای صحبت هستیم و سعی می کنیم به چیزهایی فکر کنیم که باید بگوییم. در عوض، توپ را در زمین دوستان خود قرار دهید و آنها را به صحبت ادامه دهید.

هنگامی که به صحبت های کسی گوش می دهید، سؤالاتی بپرسید تا او همچنان صحبت کند. در چشمان آنها نگاه کنید و سر خود را تکان دهید تا نشان دهید که دارید گوش می دهید. و واقعاً به آنچه آنها می گویند گوش دهید، فقط منتظر نوبت خود نباشید تا صحبت کنید.

یک تکنیک خوب گوش دادن، تکرار و خلاصه کردن آنچه دوستتان گفته است است. وقتی نوبت شماست که پاسخ دهید، با چیزهایی مانند، “به نظر می رسد آنچه می گویید…” یا “این جالب است که چطور…” شروع کنید.

مي توانيد كارهايي ياد بگيريد تا خود را جذابتر كنيد.

افراد را در مکالمه یکی نکنید. اگر دوستتان ناراحت است و به شما در مورد جدایی که دارد می گوید، وقت آن نیست که درباره اینکه آخرین جدایی شما خیلی بدتر بوده است صحبت کنید. مکالمه یک مسابقه نیست

مرحله 2 خودجوش باشید…

خودجوش باشید مردم دوست دارند در کنار افرادی باشند که زندگی را شبیه به یک ماجراجویی می کنند. اگر می خواهید فردی باشید که مردم از بودن در کنارش لذت ببرند، کسی باشید که مردم به او توجه کنند، باید یاد بگیرید که کمی انرژی و خودانگیختگی را به زندگی خود تزریق کنید. مایل به تغییر برنامه ها و حرکت با جریان باشید.

اگر هر روز به خانه می روید و یک ساعت بازی های ویدیویی انجام می دهید، تصمیم بگیرید که کار دیگری انجام دهید، اما تا زمانی که از مدرسه خارج نشدید، به آن فکر نکنید. متعهد شوید که تا زمانی که به خانه می رسید، یک برنامه سرگرم کننده ارائه دهید.

همین الان خودت را خودجوش کن با دوست قدیمی تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا می خواهند امشب با هم وقت بگذارند. هیچ زمانی مثل زمان حال نیست

مرحله 3 موافق باشید.

موافق باشید به طور کلی، مردم نمی خواهند هر مکالمه ای را به بحث تبدیل کنند. ما از حضور افرادی لذت می بریم که حامی، مثبت هستند و برنامه ریزی را آسان تر می کنند، نه سخت تر کردن آن. وقتی دوستان از شما می پرسند که آیا می خواهید بیرون بروید و برنامه ریزی کنید، جواب “بله” را بدهید. فقط این کار را انجام دهید تا مردم به شما به عنوان یک حضور سرگرم کننده و حمایت کننده در زندگی خود نگاه کنند.

سعی کنید بین چیزهای مهم برای صحبت کردن و چیزهای کمتر مهم تفاوت قائل شوید. اگر همه دوستان شما می خواهند امشب برای تاکو بیرون بروند، اما شما فقط برای ناهار تاکو خورده اید، آیا واقعاً ارزش باز کردن بحث و مخالفت را دارد؟ احتمالا نه.

موافق بودن به این معنا نیست که درب خانه باشید. اگر شکایتی موجه دارید، یا در مورد مسائل ایمنی با مردم مخالف هستید، مردم از بودن در کنار افرادی که عقیده خود را می گویند نیز لذت می برند. فقط مطمئن شوید که فقط برای اینکه چیزی برای گفتن داشته باشید مخالف نیستید.

مرحله 4 مثبت باشید.

مثبت فکر کن. هیچ کس نمی خواهد در اطراف یک غرغرو باشد. سعی کنید تا حد امکان مثبت بمانید و تأثیر مثبتی را برای دوستان خود به ارمغان بیاورید، و این احتمال وجود دارد که مردم بخواهند مرتباً در کنار شما باشند. اگر به جای آوردن سرسختی، سرگرمی را به ارمغان می آورید، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم جذب شما شوند.

سعی کنید سرگرمی را در چیزها پیدا کنید. اگر سر شام بیرون هستید و سرویس دهی وحشتناکی دارد، غذا بو می دهد، و مکان شلوغ و پر سر و صدا است، به جای اینکه بغض کنید، همه را وادار به بازی کنید یا سعی کنید آن را بخندید. مردم را وادار کنید در مورد چیزهای مثبت صحبت کنند.

سعی کنید کمتر شکایت کنید. اگر احساس می کنید می خواهید در مورد چیزی که دوست ندارید صحبت کنید، خود را کنار بگذارید و در مورد چیزی که دوست دارید صحبت کنید.

مرحله 5 فعال باشید.

فعال باش. با توجه به این گزینه، اکثر مردم می‌خواهند با کسی که می‌خواهد کارهایی انجام دهد، معاشرت کنند، نه با کسی که می‌خواهد «فقط بنشیند». حتی اگر ساکت و محتاط هستید، ایده‌های سرگرم‌کننده و منحصربه‌فردی برای انجام کارها ارائه دهید، و برنامه‌ریزی کنید تا آنها را به حرکت درآورید، نه اینکه فقط منتظر اتفاقی باشید.

پنج کاری را که از انجام دادن آنها در شهر خود لذت می برید بنویسید و لیست را همیشه روی خود نگه دارید. اگر دوستانتان حوصله شان سر رفته است، در مواقع اضطراری شما یکی از پشتیبان ها خواهید بود.

گاهی اوقات، صرف وقت گذرانی بی سر و صدا می تواند سرگرم کننده باشد. لازم نیست همیشه وحشی و دیوانه باشید تا مردم بخواهند در کنار شما باشند، و درونگراها اغلب به اندازه افراد فوق برونگرا برای بودن در کنار شما سرگرم کننده هستند.

مرحله 6 ایده های خود را به اشتراک بگذارید

ایده های خود را به اشتراک بگذارید اگرچه ممکن است به نظر برسد، مخصوصاً وقتی جوان هستید، که همه با ایده‌ها و اقدامات مشابهی مطابقت دارند، در درازمدت، مردم می‌خواهند در اطراف افرادی باشند که واقعی هستند. افرادی که منحصر به فرد هستند. افرادی که ایده های خود را دارند و فقط حاضر نیستند از جمعیت پیروی کنند. چیزهایی را که می شنوید والدینتان می شنوند یا بچه های محبوب می گویند طوطی وار نکنید، فقط به این دلیل که می خواهید خود را با آن هماهنگ کنید.

از به عهده گرفتن نقش های رهبری نترسید. اگر روی یک پروژه کار می‌کنید اگر ایده‌ای در مورد کاری دارید که باید انجام دهید، مسئولیت را بر عهده بگیرید. به طور خودکار منتظر کنترل دیگران نباشید.

اگر از جایی با اعتماد به نفس صحبت کنید، باعث می شود به نظر شما فردی مرموز و مغناطیسی بنظر بیایید که دیگران دوست دارند در اطرافشان باشند. وقتی ایده های خود را به اشتراک می گذارید، واضح و با صدای بلند صحبت کنید.

مرحله 7 با دیگران راحت رفتار کنید.

دیگران را راحت کنید اگر عصبی به نظر می رسید، دیگران را عصبی می کنید. اگر آرام باشید، در پوست خود راحت باشید و راحت باشید، دیگران به سرعت آن را درک می کنند و از بودن در حضور شما لذت می برند. یکی از اهداف بزرگ شما باید این باشد که وقتی در حضور دیگران هستید، راحت باشید.

یاد بگیرید که راحت بنشینید، به طور عادی نفس بکشید و یک جا بنشینید. به پای خود ضربه نزنید، آدامس را عصبی نجوید، یا در غیر این صورت بی قراری نکنید. فقط بشین.

گاهی اوقات فقط نشستن را تمرین کنید. اگر سوار اتوبوس هستید، می‌توانید با تلفن خود بی‌قرار شوید یا به هدفون گوش دهید، یا می‌توانید فقط در آنجا نشستن را تمرین کنید و هیچ کاری انجام ندهید. تمرین کنید که انگار راحت هستید.

قسمت

2

داشتن اعتماد به نفس

مرحله 1 آماده باشید.

آماده باش اگر دائماً نیمه آماده، گیج و غرق در مسئولیت های خود هستید، دیگران به شما به عنوان یک بار و نه یک حضور لذت بخش نگاه می کنند. حتی چیزهایی به سادگی آماده ماندن برای کلاس باعث می شود که شما لذت بخش تر از همسایه کلاسی به نظر برسید که هرگز مداد ندارد، می خواهد بداند در چه صفحه ای هستید و مجبور است در آخرین لحظه برای تکالیف کمک بخواهد.

در صورت امکان آنچه را که از شما انتظار می رود و بیشتر انجام دهید. اگر بدون اینکه از شما خواسته شود ظرف ها را بشویید، همیشه حوله خود را آویزان کنید و برای همه غذا بپزید، احتمالاً از شما خواسته می شود که هم اتاقی کسی باشید.

تا حد امکان خودکفا باشید. هر چه کمتر نیاز به درخواست کمک داشته باشید، به توانایی های خود اطمینان بیشتری خواهید داشت و همچنین می توانید به دیگران در مشکلات خود کمک کنید. شما مفید خواهید بود.

مرحله 2 به دیگران علاقه مند باشید.

به دیگران علاقه مند باشید. اگر کنجکاوی، صمیمیت و علاقه مشروع به زندگی دیگران نشان دهید، از بودن در کنارتان لذت خواهید برد. مردم دوست دارند در اطراف افراد واقعی باشند، افرادی که کنجکاو هستند و به نظر می رسد حامی هستند. یکی از آن افراد باشید

در مکالمه سوالات زیادی بپرسید تا مردم صحبت کنند و در مکالمه راحت باشند. می‌توانید با پرسیدن سؤالات بیشتر، مکالمات را به راحتی جریان دهید. حتی چیزهای ساده ای مانند “این چه شکلی بود؟” یا “چه حسی داشت؟” مردم را به صحبت کردن ادامه خواهد داد

در بسیاری از مواقع، افراد ناهنجاری اجتماعی را به اشتباه به عنوان خود محوری یا خودخواهی تشخیص می دهند. اگرچه این مایه تاسف است، اما می توانید با نشان دادن علاقه صادقانه و مشروع به افراد دیگر، کارهای زیادی برای جلوگیری از این تصور غلط انجام دهید. فقط در مورد خودت صحبت نکن

وقتی با مردم صحبت می کنید به چشمان آنها نگاه کنید. از نظر فیزیکی به آنها نشان دهید که در حین صحبت کردن، باز هستید و به آنها توجه می کنید.

مرحله 3 واضح و مطمئن صحبت کنید

واضح و با اطمینان صحبت کنید. فقط ایده ها و حضور شما مهم نیست، بلکه نحوه بیان چیزهایی است که فکر می کنید. اگر چیزی برای گفتن دارید، آن را واضح و با صدای بلند بگویید، انگار پشت آن ایستاده اید، نه اینکه از چیزی که فکر می کنید خجالت بکشید. اگر ارزش گفتن چیزی را دارد، آنقدر بلند بگویید که بشنوید.

اظهارات خود را پرچین نکنید و به آنها برنگردید. از شروع جملاتی مانند «متاسفم، اما…» یا «واقعاً نمی‌دانم…» یا «این احمقانه است، اما…» حتی قبل از اینکه ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید، آن‌ها را محو نکنید. فقط نظرت را بگو از حق خودت دفاع کن.

مرحله 4 بدانید چه زمانی باید صحبت را متوقف کنید

بدانید چه زمانی صحبت را متوقف کنید. هر چه کمتر بگویید، چیزهایی که می گویید قدرتمندتر خواهند بود. همیشه مناسب نیست، و در واقع، مردم معمولاً می‌خواهند در کنار افراد دیگری باشند که بتوانند به راحتی با آنها سکوت کنند. همیشه لازم نیست زیاد صحبت کنید.

فقط برای حرف زدن صحبت نکن اگر چیزی برای مشارکت در یک مکالمه گروهی ندارید، یا اگر نظر شما صرفاً تکراری است، فقط ساکت بمانید. مهم نیست که مرکز گفتگو باشید.

مرحله 5 خودتان باشید.

خودت باش. مردم به سرعت قادر خواهند بود افراد متحرک و تقلبی را از افراد واقعی در جهان جدا کنند. تظاهر به چیزی نکنید که نیستید. اگر چیزی محبوب باشد، اگر وانمود کنید که آن را دوست دارید، لزوماً برای شما دوستان بیشتری پیدا نمی کند. همانی باشید که هستید و آنچه را که دوست دارید دوست داشته باشید.

روی دیگر این سکه این ایده است که شما می توانید هرکسی که می خواهید باشید. فقط به این دلیل که در گذشته نرم یا ساکت بوده اید به این معنی نیست که همیشه باید باشید. اگر چیزی را شناسایی می کنید که نیاز به بهبود دارد، مایل به ایجاد تغییر برای بهتر شدن و بهبود خود باشید. نسخه ایده آل شما از خودتان چیست؟

مرحله 6 اجازه دهید اعمال شما برای خود صحبت کنند

بگذارید اعمال شما خودشان صحبت کنند. برخی افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند باید با اغراق و لاف زدن خود را بسازند تا دیگران را دوست داشته باشند. در حالی که این می تواند در بهترین حالت به عنوان یک تحریک جزئی ظاهر شود، همچنین می تواند افراد را به این باور برساند که شما ناصادق، بی اعتماد به نفس و لنگ هستید. بگذارید اقدامات و تولیدات شما حرف بزند، خودتان را با لاف زدن نسازید.

تواضع نکنید، به خصوص در شبکه های اجتماعی.

مرحله 7 منتقدان درونی خود را ساکت کنید

منتقدان درونی خود را ساکت کنید. آن صدای کوچکی که به شما می گوید چگونه به اندازه کافی بامزه نیستید، یا به اندازه کافی خوش تیپ نیستید، یا آنقدر ثروتمند نیستید، یا آنقدر باهوش نیستید که با مردم معاشرت کنید؟ بهش بگو ساکت بشه و وزوز کنه هیچ چیزی وجود ندارد که مانند این صدای کوچک آزاردهنده توانایی شما را برای حرکت در جهان با اعتماد به نفس تضعیف کند. این فقط شما را از داشتن سرگرمی و دوستانی که می خواهید داشته باشید باز می دارد.

مانترای را امتحان کنید که شما را مثبت نگه می‌دارد، حتی اگر احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما اجازه دهید آن صدا به مغز شما حمله کند و دیگر شاکیان را از بین ببرد. خطوط و ایده های تقویت کننده اعتماد به نفس را از آهنگ های نشاط آور بدزدید. حتی اگر این یک رپ متکبرانه باشد، شروع به ضربه زدن به جی زی کنید تا خود را به خود جذب کنید. شما این را دریافت کردید، هر چه که باشد.

قسمت

3

خوب به نظر رسيدن

مرحله 1 بهداشت خوب را تمرین کنید

بهداشت را خوب رعایت کنید. اگر می خواهید مردم از بودن در کنار شما لذت ببرند، شخصیت شما مهم ترین چیزی است که باید روی آن کار کنید، اما این بدان معنا نیست که چیزهای سطحی تر باید به طور کامل نادیده گرفته شوند. مخصوصاً اگر بو می دهید. اگر می‌خواهید در اطرافتان سرگرم‌کننده باشید، مطمئن شوید که بهداشت اولیه را رعایت می‌کنید تا دیگران بتوانند در حضور شما بایستند.

حداقل 4-5 بار در هفته دوش بگیرید و لباس های خود را به طور مرتب عوض کنید.

جوراب و لباس زیر خود را هر روز عوض کنید.

صورت، زیر بغل و موهای خود را مرتب بشویید.

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید.

مرحله 2 مدل مو

یک مدل موی خوب داشته باشید. اولین برداشت مهم است اگر شما یک جوان 20 ساله با موهاي مدل بچه 8 ساله هستید، این احتمال وجود دارد که برخی از افراد را قبل از اینکه حتی فرصتی برای شناختن شما پیدا کنند، از خود دور کنید. موی خود را مرتب کنید و بیاموزید که موهای خود را به گونه ای مدل دهید که ویژگی های شما را برجسته کند و صورت شما را گرد کند.

حتی اگر به دنبال موهای نامرتب راک استار هستید، باید هر از چند گاهی آنها را شانه کنید. اگر تار عنکبوت در آنجا رشد می کند، هیچ کس نمی خواهد با شما معاشرت کند.

مرحله 3 لباس های تميز و مرتب بپوشید.

لباس های  تميز و مرتب بپوشید. در حالی که نیازی به پوشیدن لباس‌های محبوب، گران‌قیمت یا سایرین ندارید، این درست است که اگر لباس‌هایی بپوشید که به شما احساس اعتماد به نفس و شادی می‌دهد، احساس اعتماد به نفس و خوشحالی خواهید داشت. این اعتماد به نفس بر روی افراد دیگر تأثیر می گذارد و حضور در اطراف شما را سرگرم كننده می کند.

هیچ روش درستي برای پوشیدن لباس وجود ندارد، و اینکه چه چیزی جذاب است، کاملاً به اینکه چه کسی هستید، چند سال دارید و حس استایل شما بستگی دارد. شما می توانید با پوشیدن لباس های فروشگاه های ارزان قیمت یا پوشیدن لباس هایی از مرکز خرید هم جذاب به نظر برسید.

سبکی را انتخاب کنید که احساس خوبی به شما بدهد. اگر وقتی هودی و کفش اسکیت را تکان می دهید احساس بهتر و اعتماد به نفس بیشتری می کنید، این کار را انجام دهید. در صورتي كه هنگام لباس پوشیدن احساس اعتماد به نفس دارید، هر روز لباس پوشیدن را شروع کنید. اگر نمی‌توانید بدون يك مارك خاص زندگی کنید، پنج جفت آن را دریافت کنید.

گام چهارم سالم باشید

سلامت باشید. علاقه ای سالم به کار بدن خود برای شما ایجاد کنید، به روش هایی که باعث افتخار شما شود. اگر به بدن خود احترام بگذارید، مردم می بینند که شما فردی شایسته حضور در اطراف هستید. یک فعالیت بدنی که از آن لذت می برید پیدا کنید و سعی کنید تا حد امکان به تناسب اندام برسید.

همه مجبور نیستند ورزش کنند یا سنگ نوردان باشند، اما سعی کنید کاری فیزیکی پیدا کنید که از انجام آن لذت ببرید. اگر ورزش های سنتی مبتنی بر تیم را دوست ندارید، دویدن رایگان، یا اسکیت بورد یا پیاده روی انجام دهید.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که رذائل ناسالمی مانند سیگار کشیدن، مواد مخدر یا الکل می تواند به شما کمک کند دوست پیدا کنید، اما در طولانی مدت به شما کمک نمی کند که دوستان خود را حفظ کنید، به خصوص اگر مشکل اعتیاد به مواد داشته باشید. شما می خواهید در اطراف افرادی باشید که بهترین منافع شما را در ذهن دارند، نه افرادی که می خواهند آن را خراب کنند. عادات سالم را تمرین کنید.

مرحله 5 راحت باشید

در پوست خودت راحت باش هیچ کس بدن کاملی ندارد، یا هر روز در تمام طول روز احساس راحتی نمی کند. اما اگر می‌خواهید مردم از بودن در کنار شما لذت ببرند، سعی کنید خودآگاهی و محفوظات خود را در مورد بدنتان در صندلی عقب قرار دهید و راحت باشید که هستید.

مقاله مرتبط: چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

مرحله 6 خودتان را بشناسید.

خودت را بشناس. وقتی جوان هستید، تشخیص اینکه دقیقاً چه کسی هستید دشوار است. آیا شما از آن دسته بچه هایی هستید که گیتار را برمی دارد و یک کت جین به تن می کند و هرگز آن را در نمی آورد؟ یا شما از آن دسته بچه هایی هستید که پیراهن های چوگان می پوشند و با تیم فوتبال وقت می گذرانند؟ آیا شما از آن دسته بچه هایی هستید که بازی می کند؟ لازم نیست یک پاسخ واحد برای این سوال وجود داشته باشد، و هر چه بیشتر با خودتان در مورد علایق، علاقه‌مندی‌ها و ناپسندهایتان صادق باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و راحت‌تر می‌توانید دوستانی را پیدا کنید که شما را دوست دارند و می خواهند با شما باشند.

مطلب پیشنهادی

چه كار كنيم ديگران ما را دوست داشته باشند.

چه كار كنيم كه مردم ما را دوست داشته باشند؟

در حالی که واقعاً نمی‌توانید کسی را مجبور کنید که شما را دوست داشته باشد، …

چگونه يك دروغگو را تشخيص دهيم

چگونه دروغگو را در رابطه بشناسيم؟

دانستن اینکه به شما دروغ می گویند می تواند آزاردهنده باشد، اما اگر حتی مطمئن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *