چه كار كنيم ديگران ما را دوست داشته باشند.
براي دوست داشته شدن توسط ديگران مي توانيد با تغيير رفتار خودتان شروع كنيد.

چه كار كنيم كه مردم ما را دوست داشته باشند؟

در حالی که واقعاً نمی‌توانید کسی را مجبور کنید که شما را دوست داشته باشد، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دوست بهتر یا فرد معتبرتری باشید، که به نوبه خود دیگران را به سمت شما می‌کشاند. اعتماد به نفس را تمرین کنید و به دنبال فرصت هایی برای کمک به دیگران باشید. بیشتر از اینکه حرف بزنی گوش کن یاد بگیرید که با خودتان مهربانانه صحبت کنید تا به نوبه خود بتوانید با مهربانی با دیگران صحبت کنید. در نهایت، بهترین راه برای ایجاد ارتباط عمیق با افراد دیگر این است که خودتان آدم خوبی باشید.

روش

1

تمرین اصالت

1.به خودت ایمان داشته باش و بگذار دیگران تو را بشناسند.

مردم جذب دیگرانی می‌شوند که می‌دانند چه کسانی هستند، و تظاهر به شخص دیگری ممکن است باعث شود دیگران فکر کنند که شما فقط تأیید یا توجه می‌خواهید. نقاط قوت خود را بشناسید و بدون توجه به موقعیتی که در آن قرار می گیرید نسبت به آنچه می خواهید باشید صادق باشید. اگر عصبی هستید، برخی از این استراتژی های افزایش اعتماد به نفس را امتحان کنید:

وضعیت بدن را خوب تمرین کنید و هنگام راه رفتن به زمین نگاه نکنید.

با دیگران تماس چشمی برقرار کنید بدون اینکه به آنها خیره شوید.

اولین کسی باشید که به آدم جدید «سلام» می‌کند یا مکالمه را آغاز می‌کند.

به جای مسخره کردن یا زورگویی از دیگران حمایت کنید.

از عذرخواهی برای چیزهایی که واقعاً نیازی به عذرخواهی ندارید بپرهیزید.

براي اينكه مردم شما را دوست داشته باشند اول بايد خودتان خودتان را دوست داشته باشيد.

مرحله 2 بر حضور در کنار افراد اطراف خود تمرکز کنید.

حضور در محل می تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنید. همیشه آسان نیست، اما اگر بتوانید بر این مهارت مسلط شوید، باعث می‌شوید اطرافیانتان احساس کنند که بیشتر دیده می‌شوند و مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر همیشه منتظر اتفاق جالب بعدی هستید، ممکن است دیگران احساس کنند که در رتبه دوم قرار دارند. سعی کنید آگاهی از محیط اطراف خود را تمرین کنید و حواس پرتی را به حداقل برسانید، مانند استفاده از تلفن همراه، زمانی که با کسی صحبت می کنید.

اگر روی حضور در کنار دیگران تمرکز کنید، آنها احساس می کنند که شما یک فرد واقعی هستید.

اگر مانند بسیاری از ما برای کنار گذاشتن تلفن خود تلاش می‌کنید، زمانی که در موقعیتی هستید که باید تمرکز کنید، زنگ را در حالت بی‌صدا قرار دهید.

مرحله 3 براي دوست داشته شدن علایق خود را با افراد اطراف خود به اشتراک بگذارید.

افراد پرشور به طور خودکار برای دیگران جذاب تر می شوند – اشتیاق آنها مسری است! حتی اگر فکر می کنید که علاقه شما احمقانه یا خنده دار است، با ذوق به دنبال آن بروید. تعجب خواهید کرد که دیدن کسی که دنبال رویاهایش می‌رود چقدر می‌تواند برای دیگران الهام‌بخش باشد.

اگر می خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند، باید خودتان را دوست داشته باشید. این شامل پذیرفتن و در آغوش گرفتن تمام بخش های خود، از جمله علایقتان می شود.

برای انجام کارهایی که دوست دارید وقت بگذارید. هر هفته زمانی را برای تمرین یا لذت بردن از علاقه خاص خود اختصاص دهید.

نکته: اگر کسی شما را مسخره می‌کند یا شما را به خاطر انجام کاری که دوست دارید مسخره می‌کند، دوباره به این فکر کنید که آیا واقعاً برایتان مهم است که دوستتان دارد یا نه. آن دسته از افرادی که می خواهید در زندگی خود داشته باشید، با شما این گونه رفتار نمی کنند.

مرحله 4 وقت خود را با افرادی بگذرانید که واقعی هستند و از شما واقعی حمایت می کنند.

همه شما را دوست نخواهند داشت، اما افرادی که اهمیت دارند دوستتان خواهند داشت. بخشی از یک فرد معتبر و محبوب بودن به این معنی است که باید تصمیمات خوبی در مورد اینکه با چه کسی قرار است خود را احاطه کنید، بگیرید. در روابط سمی شرکت نکنید یا دیگران را که شما را نادیده می گیرند یا نسبت به شما بد می کنند ادامه ندهيد.

پیدا کردن دوستان خوب ممکن است سخت باشد. اگر مشکل دارید، سعی کنید به یک باشگاه بپیوندید یا به رویدادهای محلی بروید. دوستانه و با اعتماد به نفس باشید و به یاد داشته باشید که شناخت افراد جدید ممکن است کمی طول بکشد.

مرحله 5 به افرادی که هر روز می بینید لبخندی گرم ارائه دهید.

به افرادی که هر روز می بینید لبخندی گرم ارائه دهید. این ساده اما واقعی است: یک لبخند می تواند روز کسی را روشن کند. با چشمان خود لبخند بزنید و از نشان دادن دندان های خود نترسید. اگر در مورد ظاهر خود نگران هستید، در آینه تمرین کنید.

ممکن است مواقعی پیش بیاید که نتوانید به خودتان لبخند بزنید، و این اشکالی ندارد. اگر غمگین یا نگران هستید، این احساسات را بپذیرید و خود را مجبور نکنید که شادتر از آنچه هستید ظاهر شوید.

روش

2

نشان دادن مهربانی

مرحله 1 به صحبت های دیگران گوش دهید تا واقعاً بفهمید که آنها می خواهند با چه چیزی ارتباط برقرار کنند.

همانطور که شما می خواهید شنیده شوید، اطرافیانتان نیز همین کار را می کنند. شنونده خوب بودن ارتباط شما با دیگران را عمیق تر می کند و به شما کمک می کند دوست بهتری باشید. وقتی شخص دیگری در حال صحبت کردن است، سعی کنید روی چیزی که می خواهید بعدا بگویید تمرکز نکنید. حواس تان به طرف مقابل باشد. برخی از این نکات برتر گوش دادن را در مکالمه بعدی خود دنبال کنید:

از تکرار داستان شخص دیگری با داستانی درباره خودتان اجتناب کنید.

شنونده ای همدل باشید تا مشکل گشا.

قبل از دادن مشاوره از آن شخص بپرسید که آیا مشاوره می خواهد.

با تکان دادن سر خود گهگاهی، حفظ تماس چشمی و دادن نشانه های کلامی کوچک، فعالانه گوش دهید.

تمام تلاش خود را بکنید تا جزئیات مکالمه را به خاطر بسپارید.

مرحله 2 سوال بپرسید و …

 از صحبت کردن همیشه در مورد خودتان اجتناب کنید. درست مانند گوش دادن، پرسیدن سوال راه بسیار خوبی برای نشان دادن اهمیت آنها به دیگران است. اگر با گروهی از افراد معاشرت می‌کنید، به جای انحصار در گفتگو، سعی کنید تا جایی که می‌توانید با آنها آشنا شوید.

اشکالی ندارد که در مورد خود با دیگران به اشتراک بگذارید – اینگونه روابط شکل می گیرد! فقط حواس تان باشد چقدر حرف می زنید تا دیگران هم احساس کنند مهم هستند.

نکته: اگر در مورد سؤال بعدی خود دچار مشکل هستید، بگویید: «درباره آن به من بیشتر بگو». این یک راه عالی است که مردم را از تنهايي بیرون می کشد و آنها را بیشتر به صحبت می کند.

مرحله 3 وقتی به دیگران نیاز دارند پیشنهاد کمک کنید.

دوست خوب بودن راهی عالی برای وادار کردن دیگران به دوست داشتن شماست. شما می توانید زمان، انرژی یا منابع خود را در صورت نیاز داوطلبانه اختصاص دهید. به عنوان مثال، به گیاهان همسایه‌تان در تعطیلات آب بدهيد.

فعالانه به دنبال فرصت هایی برای انجام کارهای خوب برای دیگران باشید. چه پختن کلوچه برای کلاس خود، چه غذا بردن برای یک مادر جدید، یا ارائه خدمات رایگان برای نگهداری از کودک، کارهای کوچک زیادی وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا در زندگی یک نفر تغییر ایجاد کنید.

از طرف دیگر، مراقب باشید که دیگران از شما سوء استفاده نکنند. اگر کسی فقط زمانی با شما صحبت می کند که به چیزی نیاز دارد، ممکن است نشانه ای از یک رابطه نامتعادل باشد.

مرحله 4 وقتی دیگران كاري را خوب انجام می دهند جشن بگیرید.

. اگر می خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند و از شما حمایت کنند، باید همین کار را برای آنها انجام دهید. وقتی کسی در یک آزمون خوب عمل کرد، شغل جدیدی پیدا کرد یا رابطه جدیدی را شروع کرد، برای او آرزوی موفقیت کنید و موفقیت او را جشن بگیرید. حتی چیزهای کوچک، مانند برقراری یک تماس تلفنی دشوار یا به پایان رساندن یک پروژه، مهم است.

حسادت یک احساس عادی است، اما به این معنا نیست که نمی توانید برای شخص دیگری نیز خوشحال باشید. به یاد داشته باشید، موفقیت دیگران چیزی از موفقیت شما کم نمی کند!

مرحله 5 به دیگران حتی زمانی که آنها را درک نمی کنید احترام بگذارید.

حتی اگر کسی با شما متفاوت باشد، باز هم سزاوار احترام است. وقتی با دیگران خوب رفتار می کنید، اطرافیان شما این را می بینند و می دانند که شما چه جور آدمی هستید. با افرادی که متفاوت هستند مهربانی کنید و آنها را مسخره، یا قلدری نکنید.

بگذارید دیگران عقاید خودشان را داشته باشند، حتی اگر با شما همخوانی نداشته باشند.

به مرزهای افراد احترام بگذارید و آنها را مجبور به انجام کارهایی نکنید که با آنها راحت نیستند.

مردم را به خاطر دوست داشتن چیزهایی که فکر می کنید عجیب و غریب هستند شرمنده نکنید.

روش

3

پذیرش خود

مرحله 1 باور کنید که شما …

باور کن که لیاقت دوست داشته شدن را داری. این یک هدف عالی است، اما بسیار مهم است. اگر به دنبال عشق از دیگران هستید، اما خودتان را دوست ندارید ، هرگز واقعاً راضی نخواهید شد. یاد بگیرید که برای خود ارزش قائل شوید و ارزش ذاتی خود را باور کنید.

به خودتان زمان بدهید تا یاد بگیرید چگونه خودتان را دوست داشته باشید. این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد.

اگر با عشق نداشتن به خود دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید در مورد آن با کسی صحبت کنید. باز شدن با یک دوست یا حتی با یک درمانگر می تواند تفاوت بزرگی در دید شما ایجاد کند.

مرحله 2 خودگویی منفی را با خود گفتاری مثبت جایگزین کنید.

با شناخت نحوه قضاوت خود و آنچه منتقد درونی به شما می گوید شروع کنید. هنگامی که متوجه این افکار شدید، آنها را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید تا به اصلاح افکارتان کمک کند.

برای مثال، اگر منتقد درونی شما بگوید: «تو خیلی احمقی. چرا کسی دوستت داشته باشد؟» یک لحظه وقت بگذارید تا آن فکر را بپذیرید. سپس، با گفتن با صدای بلند یا درونی به خود، آن را مجدداً تنظیم کنید: «من ارزش دوست داشتن را دارم و مردم به من اهمیت می‌دهند.»

جملات تاکیدی مثبت: برخی از این جملات تاکیدی دیگر را امتحان کنید. اگر متوجه شدید که به خودتان سخت می‌گیرید، آنها را در طول روز با خودتان تکرار کنید:

من قوی و توانا هستم.

من فردی سرگرم کننده و دوست داشتنی هستم.

مردم از دوستی من لذت می برند و من دوست خوبی هستم.

من می توانم کارهای سخت انجام دهم.

مرحله 3 خود را از این ایده رها کنید که همیشه می توانید کامل باشید.

خودتان را همانگونه که هستید، عیوب و همه چیز بپذیرید، و بدانید که این نقص ها و عیوب بخشی از چیزی است که به شما کمک می کند به دیگران متصل شوید. مردم از دیگرانی که ادعا می‌کنند همه آن‌ها را با هم دارند ترسیده‌اند، و افرادی که سعی می‌کنند همیشه کامل باشند، اغلب به‌عنوان غیر اصيل شناخته می‌شوند.

تلاش برای بهبود خود مطلقاً هیچ اشکالی ندارد، اما بین خودسازی و کمال تفاوت وجود دارد. روی خودت کار کن، سعی کن آدم بهتری باشی، اما یادت باشه که به خودت لطف کنی و عیوبت رو هم بپذیری.

مرحله 4 نگران این نباشید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند.

 شما واقعا نمی توانید همه را راضی کنید، و اگر تلاش کنید، خود را فرسوده خواهید کرد و در این فرآیند خود را گم خواهید کرد. وقتی متوجه شدید که دیگران شما را دوست دارند یا نه، برخی از این جملات تاکیدی را بیان کنید:

به خودم اطمینان دارم.

می توانم بدون نگرانی در مورد اینکه دیگران در مورد من چه فکری می کنند زندگی کنم.

از خودم راضی هستم.

برای خودم تصمیم می گیرم نه برای دیگران.

من خودم را می پذیرم و دوست دارم و این مهمترین چیز است.

مرحله 5 درک کنید که همه شما را دوست نخواهند داشت و این اشکالی ندارد.

بدانید که همه شما را دوست نخواهند داشت و این اشکالی ندارد. همه می خواهند دوست داشته شوند و دوست داشته شوند – این بخش طبیعی و سالم انسان بودن است. با این حال، همه شما را دوست نخواهند داشت، و حتی ممکن است برخی از افراد شما را دوست نداشته باشند. اگر بتوانید خود را بپذیرید و بر روابط مثبت زندگی خود تمرکز کنید، مقابله با طرد شدن ها و درگیری های اجتناب ناپذیری که پیش خواهد آمد بسیار آسان تر می کند.

مقاله مرتبط: چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

سعی کنید به این روش فکر کنید:

 آیا واقعاً همه کسانی را که ملاقات می کنید دوست دارید؟ به احتمال زیاد، افرادی هستند که به هر دلیلی روی آنها کلیک نمی کنید. قرار نیست همه برای شما باشند، همانطور که شما هم برای همه نخواهید بود.

مطلب پیشنهادی

چگونه ديگران را به خود جذب كنيم؟

چگونه ديگران را به خودمان جذب كنيم؟

همه ما دوست داریم مورد پسند واقع شویم. اگر با احساس اعتماد به نفس و …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *