چه چيزي باعث مي شود تصميم بگيريم؟
در زندگي ما سه عامل نقش اصلي در تصميم گيري هاي ما بازي مي كنند.

چه چیزی باعث تصمیم گیری می شود؟

3 عامل غافلگیر کننده که تصمیم شما و سرنوشت شما را هدایت می کند. راز موفقیت این است که یاد بگیرید چگونه از درد و لذت استفاده کنید به جای اینکه درد و لذت از شما استفاده کند. اگر این کار را انجام دهید، کنترل زندگی خود را در دست دارید. اگر این کار را نکنید، زندگی شما را کنترل می کند.» – تونی رابینز

تصمیمات – ما هر روز آنها را می گیریم. و با هر تصمیمی که می گیریم (خوب یا بد)، زندگی ما کمی بیشتر تعریف می شود، زیرا تصمیمات در نهایت سرنوشت ما را رقم می زنند.

با دانستن این موضوع، چرا برخی از ما همچنان به تصمیم گیری های مشکوک ادامه می دهیم؟ ممکن است شبیه فرشته و شیطان ضرب المثل روی هر شانه به نظر برسد که می خواهند شما را به یک جهت یا آن طرف سوق دهند. مسئله خودکنترلی است.

اما واقعاً چه چیزی باعث تصمیم گیری می شود؟

همانطور که تونی رابینز می گوید، هر تصمیمی که می گیریم به ارزش های ما بستگی دارد. ما تصمیماتی می گیریم که به سمت لذت می رود. ما همچنین تصمیماتی می گیریم که ما را از چیزهایی که تعیین کرده ایم چندان لذت بخش نیستند دور می کند. نیاز به اجتناب از درد و جستجوی لذت، هر کاری را که انجام می‌دهیم هدایت می‌کند – و همانطور که تونی می‌گوید، «مردم برای دوری از درد بیشتر از آن‌که برای کسب لذت انجام می‌دهند، انجام خواهند داد». تا چه حدی خواهیم رفت؟ همه چیز به استانداردها و تمرکز ما بستگی دارد.

چه چیزی باعث تصمیم گیری می شود؟

تصمیم گیری بهتر با خودآگاهی آغاز می شود – توانایی شناسایی و بیان احساسات و افکارمان. یادگیری آنچه که تصمیمات ما را هدایت می کند اولین گام به سمت کنترل کامل احساسات و زندگی ما است. سه عامل شگفت‌انگیز وجود دارد که تمام تصمیم‌هایی که می‌گیریم را هدایت می‌کند.

مقاله مرتبط: چگونه به اهداف خود در زندگي برسیم

  1. تمرکز شما

چیزی که روی آن تمرکز می‌کنید، احساس می‌کنید – و این چیزی است که تصمیم‌گیری را که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند انجام دهد، هدایت می‌کند. آیا از روی ترس تصمیم می گیرید یا از روی مثبت بودن، امید و عشق؟ آیا روی گذشته تمرکز می‌کنید و اجازه می‌دهید که شما را تعریف کند یا آن را رها می‌کنید؟ تونی توضیح می دهد که در هر لحظه از زندگی ما به سه سوال مهم پاسخ می دهیم.

اولین سوال این است که قرار است روی چه چیزی تمرکز کنید؟ آیا روی چیزهایی تمرکز می کنید که می توانید کنترل کنید یا چیزی که نمی توانید کنترل کنید؟ برای تصمیم گیری بهتر، باید تمرکز خود را به آنچه می توانیم کنترل کنیم تغییر دهیم. آیا بیشتر روی چیزهایی از گذشته، حال یا آینده تمرکز می کنید؟ برای لذت بردن از لحظه و ساختن آینده ای خارق العاده، باید بین حال و آینده تعادل برقرار کنید – اما گذشته را رها کنید.

سوال دوم این است که چه معنایی به این تجربه خواهید داد؟ این پایان است یا آغاز؟ آیا این مجازات است یا هدیه؟ معنی همه چیز است و سوال سوم را مشخص می کند: با این تجربه چه کنم؟ اگر فکر می کنید در حال تنبیه شدن هستید، به شیوه ای متفاوت از اینکه آن را به عنوان یک هدیه تلقی کنید، واکنش نشان خواهید داد. شما معمار زندگی خود هستید – و روشی که برای تجربه آن زندگی انتخاب می کنید، تصمیمات شما را هدایت می کند.

2. استانداردهای شما

بسیاری از مردم فکر می‌کنند آنچه که تصمیم‌گیری را هدایت می‌کند، موضوع خودکنترلی است. اما مطالعات نشان داده است که خودکنترلی یا سیمی سخت است یا اینطور نیست و می‌تواند تخلیه شود. بنابراین، خودکنترلی به اندازه استانداردهای ما قابل اعتماد نیست. استانداردهای بالاتر منجر به تصمیم گیری بهتر می شود. استانداردهای خود را بالا ببرید یا در باورها و ارزش های خود تغییری ایجاد کنید، سپس انتخاب های درستی خواهید داشت.

وقتی تصمیمی دارید – چه ساده باشد چه پیچیده – اغلب می دانید انتخاب صحیح چیست، اما چه گزینه ای را انتخاب می کنید؟ تفاوت بین دو نفر که در هر سناریویی تصمیمات متضاد می گیرند، معیارهای خودشان است. برای نوشتن آن گزارش، آن کوکی را بگیرید – یا نه. همه اینها به این بستگی دارد که استانداردهای شما چقدر بالاست.

ميزان گرسنگي شما نسبت به يك موضوع باعث تصميم گيري هاي شما است.

  3. گرسنگی شما

در نهایت، آنچه باعث تصمیم گیری می شود به میزان گرسنگی شما براي موفق شدن نیز مرتبط است. افراد موفق، آن دسته از افرادی که مصمم به موفقیت هستند، میل به موفقیت دارند و به همین دلیل تصمیمات بهتری می گیرند زیرا استانداردهای آنها بسیار بالاست. این خودکنترلی نیست، استانداردهای بالای آنهاست که آنها را به جلو سوق می دهد.

موفق ها  به جای اینکه اجازه دهند شكست آن‌ها را پایین بیاورد، از شکست برای پیشبرد استفاده می‌کنند.

با این حال، این ارزش ها را می توان آموخت. بالا بردن استانداردها، ارزش ها یا باورهایتان آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ارزش های شما از کجا می آیند؟ آنها از افراد دیگر می آیند. می گویند از هرکسی که در زندگی مان داریم یک تکه کوچک می گیریم. شما تصمیم گرفتید که ارزش ها را حفظ کنید و استانداردهای افراد مختلفی که دوست دارید، ناخودآگاه از آنها الگوبرداری کنید و ارزش هایی را که دوست ندارید رد کنید.

تصمیم‌ها سرنوشت را شکل می‌دهند – و در حال حاضر، ممکن است مجموعه‌ای از استانداردها داشته باشید که برای شما کارساز نباشد. شما می توانید با ارزیابی آگاهانه آنچه که تصمیمات شما را هدایت می کند، حفظ آنچه موثر است و خلاص شدن از آنچه که نیست، آنها را تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی

چگونه خودتان را تميز نگه داريد

چگونه  خودمان را تمیز نگه داریم

نظافت بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. شستشو به حذف میکروب هایی که …

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *