عدم صميمت جنسي در ازدواج
صميمت جنسي در ازدواج مشكل بزرگي است كه به راحتي قابل هست.

نه نشانه عدم صميمت جنسی در ازدواج

عدم صميمت جنسی با همسرتان مسئله بزرگی است که بسیاری از درمانگران ازدواج در طول مشاوره زوجین به آن می پردازند. مشكل در صميمت جنسی به دلایل زیادی مانند استرس، سن، و تغییر در شرایط مانند تولد نوزاد جدید رخ می دهد. جدای از فواید فیزیکی، داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش با شریک زندگی، ارتباط عاطفی شما را تقویت می کند.

بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از زوج هایی که مشکلات صميمت جنسی دارند، رضایت کمتری از رابطه را تجربه می کنند و تمایل دارند از یکدیگر دور شوند. این یک واقعیت غم انگیز است که وقتی هر دو طرف تلاش می کنند تا برای رابطه جنسی وقت بگذارند و به نیازهای یکدیگر گوش دهند، به راحتی قابل اصلاح است.

در اینجا 9 مشکل صميمت جنسی که ممکن است بر ازدواج شما تأثیر بگذارد آورده شده است:

مشكلات صميمت جنسی در ازدواج

1. وقت نگذاشتن برای رابطه جنسی

برنامه های شلوغ و خستگی محض ممکن است مانع از تحقق خواسته های جنسی شما به عنوان یک زوج شود. نداشتن وقت برای رابطه جنسی یکی از بزرگترین شکایات در هنگام مشاوره جنسی است. نکته اصلی این است: اگر چیزی را دوست داشته باشید، برای آن وقت خواهید گذاشت.

2. به اشتراك گذاشتن تختخوابتان با فرزندان يا حيوانات خانگيتان

آیا تختخواب خود را با فرزندان خود یا شاید حتی حیوانات خانگی خود تقسیم می کنید؟ این غیرمعمول نیست که کودکان برای تماشای تلویزیون آخر شب یا بعد از یک کابوس با والدین خود در رختخواب بخوابند.

ممکن است احساس کنید این وظیفه شماست که اجازه دهید فرزندتان در صورت ترسیدن یا زمانی که می‌خواهد با شما وقت بگذراند، به رختخواب شما بیاید، اما سعی کنید به اينكار عادت نکنید. به اشتراک گذاشتن رختخواب خود با کسی غیر از همسرتان می تواند صمیمیت را کم کند. وقتی کودکان یا حیوانات خانگی در فضای شما هستند، فرصت کمتری برای در آغوش گرفتن، نوازش کردن یکدیگر یا عشق ورزی در اواخر شب دارید.

3. هیچ تلاشی برای زندگی جنسی با همسرتان انجام نمی دهيد.

وقتی برای اولین بار رابطه جنسی خود را آغاز می کنید، پیدا کردن روال کامل در رختخواب احساس جادویی می کند. این همان لحظه ای است که تمام حرکات خود را کاملاً با دقت انتخاب مي كنيد.

شما دقیقا می دانید که برای خوشحال کردن شریک زندگی خود چه کاری انجام دهید، بنابراین هر بار این کار را انجام می دهید. این در ابتدا عالی است. اما بعد از چند سال از انجام همان روال جنسی، ممکن است جرقه یا اشتیاق در آن وجود نداشته باشد. بسیاری از زوج ها زمانی که از تلاش برای زندگی جنسی خود با امتحان کردن چیزهای جدید یا تلاش برای اغوا کردن یکدیگر دست بر می دارند، با مشکلات صمیمیت جنسي مواجه می شوند.

مقاله مرتبط: آموزش ماه عسل: نكات مهم برای رضایت از رابطه جنسی

4. در برقراری ارتباط راحت نیست

ارتباط تقریباً در هر جنبه ای از رابطه شما، از جمله زندگی جنسی، کلیدی است. اگر نمی توانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، او چگونه بهترین راه های راضی کردن شما را  بشناسد؟ زوج ها باید بتوانند در مورد خواسته ها، نیازها و خیالات خود بحث کنند.

اگر تمایلات جنسی خود را به زبان نیاورید، زندگی جنسی شما ناتمام خواهد بود. این مسائل صمیمیت فیزیکی می‌تواند منجر به بی‌علاقگی عمومی برای داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان شود یا حتی ممکن است منجر به خيانت شود.

5. بیش از حد عصبی بودن برای شروع

بسیاری از زوج ها نقش های خاصی را در داخل و خارج از اتاق خواب ایفا کرده اند. برای مثال، ممکن است شوهر به عنوان «آغازکننده» انتخاب شود و زن مطمئن نباشد که چگونه در مورد تمایل خود به رابطه جنسی صحبت کند. زوج های دیگر ممکن است از سیگنال های همسر خود غافل باشند. زوج هايي هم ممکن است از ترس طرد شدن برای شروع خیلی عصبی باشند.

يكي از مهمترين مشكلات در صميمت جنسي نداشتن اعتماد به نفس به خاطر ظاهر است.
از سيگنال هاي همسر خود براي شروع صميمت جنسي غفلت نكنيد.

6. از بدن خودتان راضي نيستيد.

مشکلات صمیمیت جنسي ممکن است به دلیل عدم اعتماد به نفس ظاهر شود.

به ویژه زنان بارها و بارها از طریق رسانه ها، تبلیغات و در فیلم های بزرگسالان نشان داده می شوند که زنان باید اندازه یا شکل خاصی داشته باشند تا جذاب به نظر برسند. همچنین ممکن است احساس کنند که سینه‌ها، معده و سایر قسمت‌های بدنشان به شکل خاصی به نظر می‌رسند. این می تواند باعث شود که آنها احساس تردید، خجالت یا ناراحتی در انجام فعالیت جنسی کنند، حتی اگر شریک زندگی خود را دوست داشته باشند و به او اعتماد کنند.

عدم اعتماد به نفس در اتاق خواب به هیچ وجه یک مشکل فقط زنانه نیست. بسیاری از مردان در مورد اندازه و اینکه همسرشان ممکن است درباره بدن آنها چه فکر کند نگران هستند.

7. خودداری از رابطه جنسی

برخی از زوج ها و به ویژه زنان از رابطه جنسی به عنوان یک سلاح یا به عنوان پاداش استفاده می کنند. چنين همسري ممکن است برای برنده شدن در مشاجرات یا تنبیه شریک زندگی خود، از انجام رابطه  خودداری کند. این رفتارها تاکتیک های سمی هستند که دیدگاهی منحرف از آنچه باید یک عمل عاشقانه باشد ایجاد می کنند.

مقاله مرتبط: وقتي حوصله رابطه جنسي با همسر رو نداريم چه كنيم؟

8. خيانت

برخورد با یک رابطه نامشروع یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید در یک رابطه با آن روبرو شوید. نه تنها معمولاً هر دو طرف را دچار آشفتگی عاطفی می کند، بلکه می تواند زندگی جنسی شما را نیز ویران کند. رابطه جنسی بعد از خيانت دشوار می شود.

ممکن است فکر وارد شدن به یک رابطه جنسی با همسرتان پس از خيانت غیرقابل تحمل به نظر برسد. طرف مورد خيانت ممکن است فكر كند که با شخص “دیگر” مقایسه می شود. همچنین ممکن است پس از رابطه زناشویی از طرف هر دوی زوجین مقداری نارضایتی طولانی مدت وجود داشته باشد که باعث نمی‌شود آن‌ها نسبت به یکدیگر احساس علاقه یا محبت نکنند.

9. ازدواج بدون رابطه زناشويي

پروفسور جامعه شناسی در دانشگاه ایالتی جورجیا، دنیس آ. دانلی مطالعه ای در مورد ازدواج بدون رابطه زناشويي انجام داد و دریافت که 15 درصد از زوج های متاهل در 6 تا 12 ماه گذشته رابطه جنسی نداشته اند.

داشتن فعالیت جنسی به طور منظم باعث می شود احساس شادی، امنیت و عشق بیشتری نسبت به شریک زندگی خود داشته باشید. هم از لحاظ جسمی و هم از نظر روحی شما را به هم پیوند می دهد و رابطه شما را تقویت می کند.

وقتی رابطه جنسی در ازدواج غایب باشد، ممکن است باعث شود دو طرف احساس رنجش، ناامنی و نادیده گرفته شدن کنند. داشتن یک ازدواج بدون رابطه زناشويي یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد به دنبال روابط خارج از ازدواج هستند.

مسائل صمیمیت جنسي از طرق مختلفی بر ازدواج شما تأثیر می گذارد. با خودداری از رابطه جنسی، وقت نگذاشتن برای لحظات صمیمی و ناتوانی در برقراری ارتباط در مورد زندگی جنسی خود با شریک زندگی خود، خود را برای شکست در اتاق خواب آماده می کنید. تمرین کنید که در مورد خواسته ها و نیازهای خود باز و صادق باشید تا ارتباط عاطفی و فیزیکی خود را با همسرتان بهتر کنید.

مطلب پیشنهادی

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *