نشانه هاي بي احترامي به شما در رفتار ديگران
در اين مقاله مي خواهيم در مورد نشانه هاي بي احترامي به شما در رفتار ديگران صحبت كنيم. دانستن اين نشانه ها كمك مي كند از خودتان مراقبت كنيد و عزت نفستان را افزايش دهيد.

سيزده نشانه بی احترامی به شما در رفتار ديگران

احساس بی احترامی از طرف ديگران می تواند به شما حس بي ارزشي بدهد. در حالی که حفظ نگرش مثبت و داشتن حس مثبت در مورد خود بسیار مهم است، درک پرچم قرمز بی احترامی به شما این امکان را می دهد که از خود دفاع کنید و عزت نفس خود را افزایش دهید. از نشانه‌های ظریف گرفته تا نشانه‌های هشداردهنده کلاسیک رفتار بی‌احترامی، ما به شما نشان خواهیم داد که به چه چیزهایی توجه کنید. چگونه می‌توانید رفتار محترمانه‌ای را که شایسته آن هستید دریافت کنید.

چیزهایی که باید بدانید

بررسی کنید که آنها در اطراف شما چگونه عمل می کنند. آیا آنها تمام توجه خود را به شما معطوف نمی کنند، ایده های شما را رد نمی کنند، شما را طرد نمی کنند، یا رفتاری بی سر و صدا به شما نمی دهند؟ مراقب تلاش هایی اين افراد برای توهین، مسخره كردن و یا حتی عصبانی كردنتان باشید.

از خود بپرسید که آیا احساس می کنید مورد قدردانی قرار نمی گیرید یا تلاش ها یا محبت هاي شما به رسمیت شناخته نمي شود.

1.آنها تلاش شما را تشخیص نمی دهند.

از خود بپرسید: «آیا احساس می‌کنم از من قدردانی می‌شود؟» افرادي كه به شما احترام نمي گذارند. کاری را که شما برای آنها انجام داده اید نادیده می گیرند. آنها حتی ممکن است اعتبار تلاش و موفقیت شما را  به نام خودشان بدانند.

 شما به عنوان یک شخص ارزش دارید و سزاوار این هستید که به خاطر مشارکت هایتان مورد تقدیر قرار بگیرید. فهرستی از موفقیت‌ها و ویژگی‌های مثبت خود ایجاد کنید تا خود را تأیید کنید، مهم نیست که دیگران چه می‌گویند. سپس با فرد یا افراد كه به شما بی احترامی مي كنند، در مورد احساس خود صحبت کنید.

مقاله مرتبط: يازده رفتار ساده که باعث احترام گذاشتن مردم به شما مي شود.

در محل کار، در مورد آنچه به دست آورده اید با رئیس خود صحبت کنید. نظرات آنها را در مورد نقاط قوت خود بپرسید تا آنها فرصتی پیدا کنند تا در مورد ارزشی که اضافه می کنید فکر کنند.

با یک شریک یا دوست، از جملات «من» استفاده کنید تا به آنها بفهمانید که چگونه  وقتي به شما بي احترامي كنند،احساس کم‌ارزش شدن می‌کنید. مثلا بگوييد: «وقتی هر شب از من برای تهیه شام تشکر نمی‌کنی، احساس ناراحتی می‌کنم و کمی ناامید می‌شوم».

2. آنها بدقولي مي كنند.

مواظب بدقولي که نشانه عدم احترام است. گاهی اوقات دوستان، روسای و شرکا غرق در کار یا تعهدات دیگر می شوند. با این حال، اگر شخصی به طور مکرر به شما آسیب بزند، ممکن است به شما آسیب برساند، و ممکن است نشانه آن باشد که برای زمان یا رابطه شما ارزش کافی قائل نیست. با آنها در مورد تأثیر اعمال آنها بر شما صحبت کنید. بپرسید که آیا چیزی مانع از انجام تعهدات آنها شده است.

برای یک دوست/شریک: «از اینکه مجبور شدیم دوباره شام را لغو کنیم، ناراحتم. ممکن است کمی بیشتر در مورد دلیل این اتفاق به من بگویید؟»

برای یک همکار/رئیس: «آیا هنوز فرصتی برای بررسی آن پیشنهاد پیدا کرده‌اید؟ من می خواهم با آن پیش بروم، اما تا زمانی که تایید نشود، نمی توانم.»

قدرتمند و با اعتماد به نفس عمل کنید تا نشان دهید که شایسته احترام هستید: اگر آرام صحبت می کنید، بلندتر صحبت کنید. با حالت خوب بایستید. اگر دوست دارید در پشت یا گوشه اتاق بنشینید، جايتان را عوض كنيد. در سمت جلو یا وسط بنشینید.

3. آنها فقط وقتي ياد شما مي افتند كه به شما نياز دارند.

آیا این شخص در کنار شماست، حتی زمانی که چیزی برای به دست آوردن ندارد؟ شما ممکن است به زندگی آنها علاقه واقعی نشان دهید، اما اگر فقط در زمانی که طرف مقابل بتواند از كمك شما بهره مند شود، از طرف او مراقبت و توجه دریافت کنید، رابطه منصفانه ای نیست.

 روابط نامتعادل می تواند باعث شود شما احساس سرخوردگی و ناامیدی کنید. با محدود کردن تماس با آن شخص و گفتن «نه» زمانی که در رفتارش با شما زیاده خواهی کرد. برای زمان و انرژی خود حد و مرزی تعیین کنید.

افرادي كه به شما بي احترامي مي كنند فقط وقتي كه نياز دارند ياد شما مي افتند.

4. آنها جواب شما را نمي دهند.

دوری کردن یا “شبح سازی” نشانه هایی است که فرد ممکن است برای رابطه با شما ارزشی قائل نباشد. ممکن است وقتی کسی شما را از خود بیزار می کند. استرس یا ناراحتی داشته باشید. این طبیعی است. زیرا ما به عنوان موجودات اجتماعی برنامه ریزی شده ایم.

 از آنها بخواهید در مورد آنچه در حال وقوع است با شما صحبت کنند. ممکن است چیزهای دیگری در زندگی آنها اتفاق بیفتد که صحبت کردن را دشوار می کند یا ممکن است عمداً رابطه با شما را قطع کنند. در این صورت مستقیماً با آنها مقابله کنید. زیرا ناديده گرفته شدن می‌تواند از نظر روانی بر استرس شما بیفزاید.

با توضیح آرام موقعیت، رفتار و تأثیری که بر شما گذاشته است. از تشدید اوضاع اجتناب کنید. «روز قبل برایتان پیامک فرستادم تا بررسی کنید. متوجه شدم هنوز فرصتی برای پاسخ دادن به شما پیدا نکرده‌اید. از این بابت خیلی ناراحتم و نگران تو هستم.»

5.آنها توجه کامل خود را به شما نمی دهند.

تصویر با عنوان نشانه های بی احترامی چیست مرحله 5

وقتي شما صحبت مي كنيد، آنها مشغول گوشي خودشان هستند. آنها با شما تماس چشمي با شما برقرار نمي كنند. گوش دادن بخش مهمی از احترام را تشکیل می دهد! انتظارات خود را برای نحوه برقراری ارتباط تعیین کنید، و به شخص یا افراد اجازه دهید بدانند که می توانید قبل از صحبت کردن، صبر کنید تا کاری که انجام می دهند تمام شود.

برای یک همکار یا رئیس: «نمی‌خواهم کاری را که انجام می‌دهی قطع کنم. آیا باید دوباره برنامه ریزی کنیم؟»

برای یک دوست یا شریک زندگی: “من شما را دوست دارم و می خواهم زمان با کیفیتی را با شما بگذرانم. چطور می‌شود یک شام بدون تلفن بخوریم؟»

6.آنها حرف شما را قطع می کنند.

قطع کلامی شما نشانه بی احترامی آشکار است. ایده های شما و آنچه برای گفتن دارید مهم است. در یک سناریوی محل کار، با ارائه پیش نمایشی از آنچه که می خواهید بگویید و سپس به او اطلاع دهید که چه زمانی سؤال می کنید یا نظر او را می خواهید، از وقفه جلوگیری کنید. برای دوستان یا شرکا، گفتگوی انفرادی را در جایی خصوصی در مورد آنچه متوجه شده اید. احساس خود در مورد اين گفتگو را بگوييد.

برای محل کار: «من دوست دارم برخی از ایده‌هایی را که برای بلوار پارک داشتم به شما معرفی کنم. پروژه، و بعد از اینکه آنچه را مي خواهم شرح داده‌ام ، از نظرات شما قدردانی می‌کنم.»

برای یک دوست یا شریک زندگی: «متوجه شده‌ام که گاهی وقتی صحبت می‌کنم حرفم را قطع می‌کنی. من شور و شوق شما را دوست دارم، اما وقتی نمی توانم آنچه را که می گویم تمام کنم، احساس ناامیدی به من دست می دهد.»

برای رویکردی کمتر تقابل‌آمیز، می‌توانید بگوييد: «بیایید تلاش کنیم تا هنگام صحبت کردن حواس‌مان باشد و مطمئن شویم که به همه فرصت می‌دهیم تا ایده‌های خود را مطرح کنند.»

7.آنها شما و ایده های شما را رد می کنند.

مراقب رفتار نادیده انگاشتن کلامی و غیرکلامی باشید. کسی که به شما احترام نمی گذارد ممکن است اغلب ایده ها یا پیشنهادات شما را رد کند، به خصوص در مقابل دیگران. آنها حتی ممکن است چشمان خود را بچرخانند یا آنچه را که شما می گویید به طور شنیدنی مسخره کنند. این رفتار به این معنی نیست که ایده‌های شما خوب نیستند، و این به معنای بي احترامي از طرف آنهاست. وقتی کسی شما را اينطور مسخره مي كند، از خودتان و ايده هايتان دفاع كنيد.

روي موضع خود را بایستید و ایده خود را با استدلال برای اینکه چرا خوب است تکرار کنید: «به من گوش کن. من واقعاً فکر می کنم این می تواند کار کند زیرا…”

ارزش و شایستگی‌های خود را به فرد یادآوری کنید: «آخرین پروژه‌ای که روی آن کار کردم بسیار بهتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت، و بنابراین فکر می‌کنم باید به این موضوع توجه کنیم.»

8.آنها به مرزهای شما احترام نمی گذارند.

افراد محترم وقتی «نه» می گویید گوش می دهند. افرادي كه بی‌احترامی مي كنند. ممکن است مرزهای شما را به روش‌های کوچکی مانند برنامه‌ریزی برای قرار ملاقات تغییر دهند – حتی زمانی که گفته‌اید نمی‌خواهید آن شب بیرون بروید – یا ممکن است با نامیدن شما با یک اصطلاح تحقیرآمیز، به مرزهای شما بی‌احترامی کنند. آنچه را که در رابطه نیاز دارید بیان کنید، در مورد آنچه که نمی خواهید شفاف باشید و درک کنید که قدرت “نه” گفتن را دارید.

در محل کار، در مورد حجم کاری یا مشکل خود شفاف باشید و یک جایگزین پیشنهاد دهید: «از این فرصت بسیار متشکرم. متأسفانه، در حال حاضر نمی توانم پروژه دیگری را انجام دهم زیرا به دنبال راه اندازی خط جدید خود هستم. آیا می‌توانیم در مورد اين موضوع هفته آينده حرف بزنيم؟”

در زندگی شخصی خود صادق باشید اما در مورد نیازهای خود قاطع باشید. در صورت امکان به دنبال مصالحه باشید: «من دوست دارم زمان بیشتری را با شما بگذرانم، اما صادقانه بگویم، تا آخر هفته خیلی خسته هستم. آیا می‌توانیم یک هفته در میان زمانی را برای معاشرت اختصاص دهیم؟»

9. آنها به شما توهين مي كنند.

مواظب توهین، تحقیر، و زبان تحقیرآمیز باشید. واضح است که بايد به  آن شخص بگوييد که دوست ندارید در مورد شما اینطور صحبت شود. اگر در محل کار، مدرسه یا سازمان خود با این نوع بی احترامی مواجه هستید، هر گونه نظر توهین آمیز را به منابع انسانی یا سرپرست خود گزارش دهید.

«وقتی از آن نام برای من استفاده می‌کنید یا این‌طور در مورد من صحبت می‌کنید، احساس احترام نمی‌کنم. لطفا بس کن.”

10.آنها با شما قهر می کنند.

افراد بی احترام ممکن است به احساسات شما اهمیتی ندهند. آنها ممکن است بیش از حد به شما سرزنش کنند یا شما را به خاطر مشکلاتشان سرزنش کنند. در حالی که مردم هر از گاهی عصبانی می شوند، روابط سالم هرگز شامل خشونت فیزیکی، اجبار یا ارعاب نمی شود. صرف نظر از ماهیت رابطه (چه با یک سرپرست، یک فرد مهم یا یک دوست)، شما سزاوار احساس امنیت و احترام هستید، مهم نیست که چه باشد.

آرام باشید و با فریاد زدن اوضاع را تشدید نکنید.

با گفتن اینکه حرف‌هایشان را می‌شنوید، به آن‌ها اطمینان دهید: «به نظر می‌رسد که دوست داری…»

اگر می توانید با خیال راحت عقب نشینی کنید، به آنها بگویید که رفتار خاصی را نمی پذیرید: “وقتی سر من فریاد می زنید نمی توانم با شما صحبت کنم.”

اگر الگوی بی احترامی ادامه پیدا کرد، شغل یا رابطه را ترک کنید. شما افراد دیگری را خواهید یافت که برای شما ارزش قائل هستند و واقعاً به شما احترام می گذارند.

11.وقتی وارد اتاق می شوید دیگر حرف نمی زنند.

کنار گذاشتن دیگران از گفتگو نشانه آشکار بی احترامی است. این جدایی بین شما و گروه ایجاد می کند و قصد دارد این احساس را به شما بدهد که به آن تعلق ندارید. اما موضوع اینجاست، شما متعلق به خودتان هستید! با تلاش برای برقراری ارتباط با افراد اطرافتان، به افراد بی ادب کمک کنید تا شما را به عنوان فردی شایسته احترام بشناسند. اگر رفتار بی‌احترامی بدتر شد یا ادامه پیدا کرد، به سازمان یا مقامات بالاتر اطلاع دهید، زیرا ممکن است نشانه‌ای از تبعیض یا مسئله قلدری جدی‌تر باشد.

اگر نمی‌توانید رفتار منفی را گزارش کنید، حداقل یک «متحد» پیدا کنید، کسی که با شما محترمانه رفتار کند و بتواند به شما کمک کند تا از خودتان دفاع کنید.

12.شما همیشه اولین کسی هستید که عذرخواهی می کنید.

توجه داشته باشید که هر چند وقت یکبار مسئولیت را می پذیرند وقتی شما دو نفر تقصیر را به اشتراک می گذارید. مالکیت نسبی در ارتباط نادرست یا تعارض نشانه احترام به طرف مقابل است زیرا نشان می دهد که شما برای حفظ رابطه ارزش قائل هستید. وقتی واقعاً اشتباهی مرتکب شده‌اید، عذرخواهی اشکالی ندارد، اما وقتی متوجه می‌شوید که طرف مقابل به ندرت عذرخواهی می‌کند، عادت به تقصیر را کنار بگذارید.

از خود بپرسید: «عذرخواهی من چه پیامی دارد؟ آیا من پیامی مبنی بر نیت و حسن نیت واقعی ارسال می کنم؟ یا اینکه با قبول مسئولیت اضافی از حضور و ارزشم می کاهم؟»

13.پس از گذراندن وقت با آنها احساس خستگی می کنید.

پس از دیدن آن شخص، وقتی به خانه رسیدید، با خودتان خلوت كرديد. چه احساسی دارید؟ برخورد با بی احترامی می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد، حتی اگر نتوانید دقیقاً تشخیص دهید که آن شخص چه احساس بدی در شما ایجاد می کند. اگر دوستی یا رابطه مسموم شده است، استراحت کنید. اگر نمی‌توانید موقعیت را ترک کنید (مخصوصاً اگر در محل کار است)، وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما را در زندگی احترام مي گذارند و به شما احساس شارژ شدن می‌کنند.

از خود بپرسید: “آیا این شخص باعث می شود که بیشتر در مورد خودم احساس خوبی داشته باشم یا باعث مي شود احساس بدي نسبت به خودم داشته باشم؟”

مطلب پیشنهادی

بوسه روي گردن همسر

معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

بوسیدن گردن از طرف شریک زندگی خود مطمئناً قلب شما را پر از عشق می …

چطور همسر ايده آل پيدا كنيم

چگونه همسر ایده آل را پیدا کنیم

کسی که قرار است بقیه عمرتان را با او بگذرانید، شریک زندگی یا همسری که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *