چگونه از انرژي مثبت خود محافظت كنيم
اولين گام در محافظت از خود اين است كه بتوانيم انرژي مثبت خود را در طول روز حفظ كنيم.

چگونه از انرژي مثبت خود محافظت كنيم؟

مراقبت از خود یک شغل تمام وقت است. مهم نیست که چگونه صورت حساب های خود را پرداخت می کنید، رفاه شما مستلزم توجه مداوم به خود است. وقتی انرژی مثبت داشته باشید، این یک كار عالی است – می توانید روی پرورش رفاه خود و یافتن تعادل تمرکز کنید.

اما گاهی اوقات، خواسته های زندگی ممکن است مانع شود – و به خصوص کار. در سال 2021، 95٪ از کارگران احساس می کردند که تحت فشار بیش از حد کار هستند، و 53٪ روز خود را زود شروع کردند یا چندین روز در هفته دیر می ماندند. تصادفی نیست که 52 درصد از کارگران احساس می‌کنند که فرسوده شده‌اند یا با فرهنگ کاری سمی احاطه شده‌اند.

و با انرژی زیادی که به محل کار می رود، شیوه های مراقبت از خود ممکن است در انتهای لیست کارهای شما قرار بگیرند.

اگر این آشنا به نظر می رسد، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه از انرژی مثبت خود محافظت کنید. این بدان معناست که برای جلوگیری از فرسودگی و اضطراب و مراقبت در برابر افراد و چیزهایی که شما را خسته می کند، مرزهایی تعیین کنید.

محافظت از انرژی به چه معناست؟

محافظت از انرژی شما به معنای برقراری ارتباط با نیازهای شما و ایجاد سوابق سالم در هر دو محیط شخصی و حرفه ای است. هنگامی که از انرژی خود دفاع می کنید، محدودیت های پایداری را برای انتظاراتی که مردم از شما می توانند داشته باشند تعیین کنید و از خواسته شدن بیش از حد توان خود اجتناب کنید.

یافتن راه‌هایی برای محدود کردن منفی‌گرایی در زندگی‌تان، چه پایان دادن به روابط سمی یا ایجاد عادات سالم‌تر، به معنای اولویت دادن به نیازهای خود بر دیگران است.

اجتناب از چیزهایی که شما را خسته یا ناامید می کند همیشه واقع بینانه نیست. موقعیت های دشوار اغلب اجتناب ناپذیر هستند. اما با تعیین حد و مرز و برقراری ارتباط با نیازهای خود، می توانید یک سابقه ایجاد کنید و از بسیاری از موانع قبل از وقوع آنها طفره بروید.

مقاله مرتبط: چگونه از خود تخريبي خودداری کنیم

چرا محافظت از انرژی مهم است؟

محافظت از انرژی شما سرمایه گذاری در سلامت روان شما است.

یک ساعت شنی را تصور کنید. با گذشت چند ثانیه، شن‌ها به آرامی به سمت پایین می‌افتند. در نهایت، هیچ شن و ماسه ای در بالا باقی نمی ماند، و باید آن را برگردانید و اجازه دهید دوباره شارژ شود.

سلامت عاطفی مشابه است. هر تصمیمی چند دانه شن را از بین می برد. تمام روز، شما انرژی ذهنی خود را صرف می کنید، چه تصمیم گیری، انجام کارهای سخت یا برقراری ارتباط با افرادی که دارای ویژگی های سمی هستند.

حتی اگر فکر کنیم می‌توانیم همه چیز را به یکباره به عهده بگیریم، انرژی ذهنی بی‌نهایتی نداریم. و به عنوان موجودات اجتماعی، ما نیز مستعد احساسات دیگران هستیم.

به عنوان مثال، در محل کار، عملکرد تیم تا حد زیادی به روحیه هر یک از اعضا بستگی دارد. افرادی که دارای انرژی منفی هستند – که خسته، عصبانی یا ناامن هستند و ممکن است انرژي را از شما دور کنند – بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند و به سرعت انرژی شما را تخلیه می کنند.

با تخلیه انرژی ذهنی، استقامت بدنی را از دست می دهیم، انگیزه نداریم و بیشتر مستعد به تعویق انداختن کار هستیم.

وقتی جو اتاق را مشاهده می کنید که چگونه خلق و خوی دیگران بر شما تأثیر می گذارد، بهتر می توانید حفظ خود را تمرین کنید.

محافظت از انرژی به معنای ذخیره مقداری شن و ماسه در ساعت شنی برای وقت خود بعد از کار یا آخر هفته است.

چگونه از انرژی روزانه خود محافظت کنیم

در اینجا چند راه برای محافظت از خود در برابر تخلیه باتری آورده شده است.

دریابید که چه چیزی شما را تخلیه می کند

شناسایی کنید که چه چیزی انرژی منفی را جذب می کند، یا به عبارت دیگر، بفهمید چه چیزی باعث می شود احساس تان را تخلیه کنید. برخی از افراد ممکن است اشتراک فضایی با یک شریک کاری را تحریک کننده بدانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساس کنند باتری اجتماعی آنها تمام شده است. کمی وقت بگذارید تا خودتان را بشناسید. این اولین قدم برای محافظت از انحرافات ذهنی است.

به خودتان زمان استراحت بدهید

پس از انجام فعالیت های تخلیه انرژي، باید دوباره خودتان شارژ کنید. اگر جلسات شما را خسته می‌کند، زمانی را برای پیاده‌روی، خوردن یک قهوه یا انجام کارهای آرامش‌بخش دیگر برای رفع فشار به جای اینکه مستقیماً وارد کار دیگری شوید، تعیین کنید.

مقاله مرتبط: چگونه از نظر عاطفی قوی تر شویم

به احساست گوش کن

مسئولیت ها و عوامل استرس زا روزهای ما را پر می کند. آسان است که در شلوغی گم شویم و بزرگترین اولویت خود را فراموش کنیم: مراقبت از خودمان. احساسات پیش بینی بسیاری از تصمیمات ما هستند، بنابراین قبل از گرفتن تصمیمات بزرگ یا صرف انرژی بیشتر به احساس خود گوش دهید.

به رسمیت شناختن احساسات خود شما را در جایگاه سلامت روانی قرار می دهد. استراحت کردن، درخواست کمک و ایجاد روابط قوی تر با افرادی که ارزش دارند  شارژ انرژي را تسهیل می کند.

عوامل حواس پرتی را محدود کنید

محافظت از انرژی شما همچنین به معنای اجتناب از حواس پرتی است که بر روند کار و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. در سال 2018، 69 درصد از کارگران موافق بودند که بررسی در تمرکز اختلال دارند. به علاوه، پس از یک وقفه، چندین دقیقه طول می کشد تا دوباره وارد حالت کار شوید.

در اینجا چند راه برای محدود کردن حواس پرتی وجود دارد:

اعلان‌ها را خاموش کنید: هنگام تلاش برای تمرکز ،  از  رفتن داخل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید.

با تلفن خصوصی خود حد و مرز تعیین کنید: از مشتریان، مدیران و همکاران بخواهید از طریق کانال های کاری یا ایمیلی که می توانید در ساعات کاری بررسی کنید به شما پیام دهند.

تلفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید: حتی دیدن تلفن شما می تواند باعث حواس پرتی شود، بنابراین آن را ساکت کنید و از دید خارج کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کنید: به جای پیمایش بی پایان، مشارکت فعال و عمدی را در اولویت قرار دهید. رسانه های اجتماعی علاوه بر حواس پرتی، بر سلامت روان تأثیر می گذارند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی با رفاه ذهنی منفی مرتبط است.

استراحت های لازم را انجام دهید

بسیاری از افراد برای کار مداوم احساس فشار می کنند. برخی به قدری درگیر کار خود هستند که احساس گناه می‌کنند و در زمان بیماری احساس گناه می‌کنند. و اگر روی یک پروژه مهم کار می کنید یا باید به یک ضرب الاجل برسید، استراحت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

حتی زمانی که تمایلی به کناره‌گیری ندارید، کلید کارآمد ماندن این است که قبل از شروع فعالیت ذهن و بدن، استراحت کنید. روش‌های مختلفی برای برنامه‌ریزی زمان استراحت وجود دارد، مانند تکنیک پومودورو، که استراحت بین فوکوس 25 دقیقه‌ای را پیشنهاد می‌کند.

به علاوه، گذراندن وقت با خود هر روز برای سلامت جسمی و روانی حیاتی است. مقدار مناسب وقت آزاد باعث افزایش رفاه می شود، بنابراین کارهایی را برای انجام دادن اوقات فراغت خود پیدا کنید که انواع مختلف استرس را کاهش داده و به شما انرژی می دهد.

برنامه و فعالیت های خود را کنترل کنید

اگر دائماً در حال حرکت هستید، تمرکز و استراحت سخت است. جلسات، به ویژه، در صورت نیاز به سفر، می توانند خسته کننده باشند. در اینجا چند راه برای به دست آوردن کنترل وجود دارد:

• جلسات را به زمان معینی از روز محدود کنید: آنها را در ابتدای روز کاری خود برگزار کنید یا در پایان بعد از ظهر به جلسات پایان دهید. داشتن زمان‌های طولانی‌تر بدون جلسه می‌تواند تمرکز را افزایش دهد.

• جلسات را کوتاه نگه دارید: بعد از 30 دقیقه در یک جلسه، مغز شما خسته می شود. در طول جلسات استراحت کنید یا برای کوتاه نگه داشتن آنها برنامه ریزی کنید.

• اطلاعات را به روش های مختلف به اشتراک بگذارید: تصمیمات غیر فوری را از طریق ایمیل، یک برنامه پیام رسان یا یک تماس تلفنی کوتاه برای محدود کردن زمان جلسه حل کنید.

براي داشتن انرژي مثبت محيط خود را تميز كنيد.

فضای خود را تمیز کنید

هر چه محیطی بهم ریخته تر باشد، مغز شما انرژی بیشتری را صرف فیلتر کردن آن می کند. اگر کاری دارید که نیاز به تمرکز دارد، تميز کردن فضای خود می تواند کمک کننده باشد. هر چند وقت یک بار دفتر را مرتب کنید.

دنبال کمال نباش

کمال گرایی شما را بیشتر مستعد فرسودگی شغلی و نارضایتی می کند. اگر دائماً در حال ویرایش کارها هستید یا احساس می‌کنید نمی‌توانید به انجام آن‌ها به شخص دیگری اعتماد کنید، یک نفس عمیق بکشید.

خوب نیست که بخواهید در حد كمال کار کنید، اما یادگیری نحوه رها کردن همه چیز بخشی از یک طرز فکر سالم است. به جای جستجوی کمال، مناطقی را برای بهبود پیدا کنید. انتقاد سازنده بخواهید و به دیگران اعتماد کنید تا بدون مدیریت خرد کار کنند.

یک دایره اجتماعی مثبت بسازید

انرژی مسری است و توجه به انرژی خود کافی نیست. ارتباط با دیگران وقتی در اطراف شما افرادی قرار می گیرید که از استرس محل کار رنج می برند و نظرات غیر سازنده می دهند، می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد.

ما احساسات مثبت و منفی دیگران را تقلید می کنیم، به این معنی که اطراف خودمان با انرژی مثبت می تواند به ما کمک کند همین احساس را داشته باشیم. همکاران و دوستانی را پیدا کنید که شما را خوشحال می کنند، به مرزها احترام می گذارند و موفقیت شما را ریشه می دهند.

قدردان باشيد

افراد تمایل دارند بیشتر بر موقعیت ها و احساسات منفی تمرکز کنند تا موقعیت های مثبت. تجربیات منفی به ما کمک می کند رشد کنیم و درس های مهمی بیاموزیم، اما تمرکز بیش از حد بر روی اشتباه می تواند منجر به ناامنی، ترس، اضطراب، افسردگی و کاهش رفاه عمومی شود.

در عوض، سعی کنید چیزهایی را پیدا کنید که برای آنها سپاسگزار هستید. تمرین قدردانی در محل کار و زندگی به پرورش انرژی مثبت کمک می کند و شناسایی چیزهایی که باعث شادی می شوند به شما کمک می کند در آینده به دنبال آنها باشید.

نکاتی برای تنظیم انرژی در محل کار

برای بسیاری ، کار به ویژه خسته کننده است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بر روی نکات مثبت تمرکز کنید و در محل کار خود را در اولویت قرار دهید.

1. از کارهای غیر قابل ارتقا اجتناب کنید

وظایف غیرقابل ارتقا چیزهایی هستند که به یک شرکت کمک می کنند اما نه به رشد حرفه ای فردی. اینها ممکن است کارهایی باشند که کار شما نیستند یا می‌توانند به راحتی توسط هر کسی انجام شوند، مانند سازماندهی صورتجلسات، گردآوری رویدادهای کاری، یا پر کردن وقت یک همکار بدون پرداخت.

بله گفتن به همه چیز ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما به احتمال زیاد زمان و انرژی شما بهتر است در جای دیگری صرف شود. ممکن است فرصتی را برای بالا رفتن از نردبان یا بهبود مهارت‌ها فدا کنید.

قبل از انجام کار اضافی، جوانب مثبت و منفی را بسنجید. در نظر بگیرید که وقتی به این کار بله می‌گویید چه چیزی را رد می‌کنید، خواه این به معنای زودتر رسیدن به خانه باشد یا رویدادهای پیوند تیمی. اشکالی ندارد که حد و مرزی تعیین کنید، نه بگویید و به کاری که برای انجام آن استخدام شده اید پایبند باشید.

2. اولویت بندی کنید

شما مجبور نیستید هر کاری را به محض اینکه روی میز شما قرار گرفت انجام دهید. اهمیت و جدول زمانی آن را بسنجید و جایگاه آن را در برنامه خود بیابید. تلاش برای مقابله با همه چیز به یکباره می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود، بنابراین اولویت بندی یک مرحله مهم است.

سعی کنید یک تقویم داشته باشید یا فهرستی از کارهای روزانه یا هفتگی بنویسید تا وظایف را پراکنده کنید و از انجام کارهای بیش از حد جلوگیری کنید.

3. جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید

جملات تاکیدی مثبت – جملاتی در زمان حال که ارزش شما را نشان می دهد و احساسات شما را تایید می کند – به کنترل ذهن شما کمک می کند. بلند گفتن آنها یا نوشتن آنها به جلوگیری از احساسات منفی کمک می کند و نگرش ذهنی سالمی را تقویت می کند. در اینجا چند نمونه از جملات تاکیدی مثبت آورده شده است:

در کارم توانا و خوب هستم.

هر روز در حال پیشرفت هستم.

بر انرژی خودم کنترل دارم.

با انگیزه و پر از ایده های خوب هستم.

اگر احساس ناراحتی می کنید، جملات تاکیدی را تمرین کنید، اما گنجاندن آنها در زندگی روزمره، حتی زمانی که از قبل خوشحال هستید، به جریان مثبت کمک می کند. عبارات مثبتی را که با آنها همذات پنداری می کنید جستجو کنید و برای محافظت از انرژی خود به آن جملات روی آورید. آنها را روی میز خود نگه دارید یا آنها را در آینه قرار دهید تا ارزش خود را هر روز به خاطر بسپارید.

4. تا حدی به دیگران کمک کنید

کار تیمی بخش مهمی از هر شغلی است، اما تمرین تعادل به همان اندازه حیاتی است. حواس پرت شدن مداوم توسط وظایف دیگران می تواند بر توانایی شما برای کار موثر تأثیر بگذارد. در حالی که کمک کردن خوب است، به یاد داشته باشید که شما برای انجام کار خود استخدام شده اید و نه هیچ کس دیگری.

حواستان باشد که آیا شما به سادگی کمک می کنید یا بیش از حد انجام می دهید. به تیم خود در حد منطق کمک کنید، بیاموزید که مرزهای شما کجاست و با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر احساس خستگی می‌کنید، به سرپرست، همکاران یا دوستانتان اطلاع دهید تا بتوانند به انرژی شما احترام بگذارند.

یک میدان انرژی مثبت ایجاد کنید

موقعیت های منفی و خسته کردن افراد اجتناب ناپذیر است، بنابراین خود را با فعالیت های معناداری احاطه کنید که به جای اینکه شما را پایین بکشد، شما را تقویت می کند.

فرسودگی شغلی یک پدیده رایج است و همه ما مستعد جذب انرژی بد اطراف خود هستیم. با خودمراقبتی عمدی، می‌توانیم از انرژی خود محافظت کنیم، از فرسودگی شغلی جلوگیری کنیم و مرزهای سالمی را تعیین کنیم.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

دانستن اینکه آیا کسی شما را دوست دارد یا نه ممکن است دشوار باشد. اگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *