قدرت تماس چشمي در طول رابطه جنسي
بسياري از زن و شوهرها به تماس چشمي در طول رابطه جنسي اهميت نمي دهند در حاليكه اين كار باعث افزايش صميمت مي شود.

قدرت تماس چشمی در طول رابطه جنسی

تماس چشمی مظهر اعتماد و صداقت در تمام جنبه های تعامل اجتماعی است. وقتی با کسی که با او صحبت می کنید تماس چشمی برقرار می کنید، صداقت خود را نشان می دهید.

همچنین، هنگامی که تماس چشمی برقرار می کنید، هاله ای از اعتماد به نفس در شما ایجاد می شود.

با این حال، برقراری تماس چشمی در طول رابطه جنسی ممکن است داستان متفاوتی باشد. شاید از خود بپرسید که چرا در حین رابطه جنسی تماس چشمی برقرار می کنیم؟ بسیاری می گویند: “تماس چشمی باعث ناراحتی من می شود.”

برای اکثر افراد، قفل کردن چشم ها در طول عشق ورزی، احساس ناخوشایندی ایجاد می کند. اما چرا درمانگران جنسی ارتباط چشمی را در حین مقاربت پیشنهاد می کنند؟ آیا این رابطه را قوی تر می کند؟ آیا به رابطه عاشقانه بیشتری می افزاید؟

این مقاله به سوالات ما پاسخ خواهد داد و اهمیت ارتباط چشمی در طول رابطه جنسی را روشن می کند.

علم در مورد تماس چشمی چه می گوید؟

تا به حال چنین احساسی را تجربه کرده اید که عاشق در چشمان شما نگاه کند؟ حس خوشایند و تقریباً بهشتی ایجاد کرد؟

آیا این باعث شد که نگاهتان را به دور برگردانید زیرا تحت تأثیر آن احساس هستید؟ اینها قدرت ارتباط چشمی بودند.

به گفته متخصصان مغز، ارتباط چشمی قدرت تحریک یک واکنش شیمیایی ساده در مغز را دارد. وقتی به چشمان شخصی نگاه می کنید، در حال تولید یک ماده شیمیایی به نام فنیل اتیلامین هستید.

این یک ماده شیمیایی است که مسئول ایجاد هیجان برای عاشق شدن است. در ادامه خواندن این مقاله به این ماده شیمیایی محرک عشق توجه کنید.

چه زمانی نباید تماس چشمی برقرار کرد؟

همانطور که ارتباط چشمی واکنش مثبت ایجاد می کند، اجتناب از ارتباط چشمی باعث ایجاد احساس منفی برای گیرنده می شود. اجتناب از تماس چشمی به این معنی است که شما علاقه ای به آنچه طرف مقابل به شما می گوید ندارید.

از سوی دیگر، ممکن است نشان دهنده خجالت نیز باشد. با این وجود، شرایطی وجود دارد که اجتناب ازارتباط چشمی مفید است، مانند، برای مثال، با یک غریبه، یا در فرهنگ های دیگر که ارتباط چشمی ممنوع است. يا زل زدن در چشمان يك نامحرم در فرهنگ مذهبي ممنوع است.

همچنین، اگر هنوز برای صمیمی شدن در طول قرار ملاقات آماده نیستید، باید از ارتباط چشمی خودداری کنید زیرا انجام این کار ممکن است شما را به صمیمیت فیزیکی بیشتر وادار کند. ارتباط چشمی شدید ممکن است به کاهش صمیمیت جنسی منجر شود.

آیا عدم ارتباط چشمی با کمبود عشق ارتباط دارد؟

نه لزوما. فقدان تماس چشمی مبنای نهایی عشق نیست.

اگرچه ضرب المثلی وجود دارد که می گوید عشق واقعی از طریق چشم ها دیده می شود، اما ما چیزی را نیز داریم که آن را فقدان تماس چشمی ناخودآگاه می نامیم.

برخی از افراد آگاه نیستند، یا به دلایل مختلفی عادت به برقراری تماس چشمی ندارند.

برخي از افراد از اهميت تماس چشمی آگاه نيستند.

چرا هنگام رابطه جنسی چشمان خود را می بندیم؟

اگر تماس چشمی شدید بین زن و مرد باعث تحریک جنسی می شود، چرا هنگام بوسیدن چشمان خود را می بندیم؟

قبل از اینکه به فواید تماس چشمی در حین صمیمیت عمیق‌تر بپردازیم، اجازه دهید ابتدا دلایل مختلفی را باز کنیم که چرا در وهله اول، چشمان خود را هنگام رابطه جنسی می‌بندیم.

این یک غریزه است که وقتی شریک زندگیمان ما را می بوسد چشمانمان را ببندیم. این به این دلیل است که ما می خواهیم این احساس را بچشیم و روی آنچه در دست اتفاق می افتد تمرکز کنیم؟ یا دلیل علمی تری برای این به اصطلاح «پدیده بستن چشم» وجود دارد؟

بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً توسط پولی دالتون و ساندرا مورفی انجام شده است، افراد هنگام بوسیدن چشمان خود را می‌بندند، زیرا مغز نمی‌تواند به طور کامل حس فیزیکی را درک کند که حواسشان پرت می‌شود.

منطقی است؛ این مانند تمرکز بر یک هدف در یک زمان است. بنابراین، این دلیلی است که ما هنگام رابطه جنسی چشمان خود را می بندیم. آیا این بدان معنی است که بوسیدن با چشمان باز احساسی را که فرد در هنگام صمیمیت احساس می کند کاهش می دهد؟

چرا افراد هنگام رابطه جنسی از تماس چشمی اجتناب می کنند؟

دلایل شخصی مختلفی وجود دارد که چرا افراد از تماس چشمی در طول مقاربت فیزیکی خودداری می کنند. به گفته یک متخصص جنسی، ونسا مارتین، تماس چشمی می تواند افراد را آسیب پذیر کند.

برای دیگران، برقراری تماس چشمی به معنای دیدن درون چشم آنهاست. احساسات واقعی، ترس‌ها، ناامنی‌ها و حتی هر چیزی که در درون خود پنهان می‌کنند. مردم احساس برهنگی می کنند و این باعث ایجاد حس ناراحتی می شود.

علاوه بر این، افرادی که حتی با کمی حرکت، صداها یا تصاویر به راحتی حواسشان پرت می شود، برای حفظ تمرکز در لحظه، چشمان خود را ببندند.

اینها ممکن است دلایل معتبری باشند، اما درمانگران جنسی توصیه می کنند هنگام عشق ورزی چیزی است که فرد باید به آن عادت کند، به چشمان شریک زندگی خود نگاه کنید. به این دلیل است که تماس چشمی در طول رابطه جنسی فوایدی دارد.

9 دلیل برای اینکه در حین رابطه جنسی باید تماس چشمی داشته باشیم

وقتی مردی در حین عشق ورزیدن به چشمان شما نگاه می کند نوعی پیوند متفاوت ایجاد می کند که با کلمات قابل بیان نیست.

اجازه دهید از کسی نقل قول کنم که او گفت که تماس چشمی در طول رابطه جنسی، نهایت نزدیکی است که او تا به حال تجربه کرده است. او خاطرنشان کرد که این یکی از حسی ترین چیزهایی بود که تا به حال تجربه کرده بود.

او همچنین توضیح داد که چشمان آن دو در هم قفل شد و حس ناامنی او از بین رفت و کاملاً تسلیم شد. آیا این چیزها ارزش امتحان کردن با شریک ما را ندارند؟

جدای از این روایت، دلایل متعددی وجود دارد که چرا زوج ها باید در طول عشق ورزی با یکدیگر تماس چشمی داشته باشند.

در حین رابطه جنسی به دلایل زیر باید تماس چشمی برقرار کنیم:

1.اعتماد را افزایش می دهد

با برقراری تماس چشمی در صمیمی ترین لحظه خود، نزديكي خود را به شریک زندگی خود نشان می دهید. شما در حال ایجاد یک رابطه قابل اعتماد هستید.

شما همچنین می توانید از طریق تماس چشمی دریابید که چگونه شریک زندگی خود را به طور کامل به شما نشان می دهد.

اگرچه برخی به دلیل عدم آگاهی یا از روی عادت، عدم تماس چشمی ناخواسته را نشان می دهند. اما مراقب عدم تماس عمدی چشمی باشید، مانند پرهیز از نگاه مستقیم به شما.

عدم تماس چشمی ممکن است نشان دهنده عصبی بودن، احساس گناه یا عدم صداقت باشد. اگر همیشه این اتفاق می افتد، باید مراقب باشید. این می تواند یک پرچم قرمز باشد.

2. علاقه نشان می دهد

نگاه کردن به چشمان شریک زندگی خود در طول عشق ورزی نشان دهنده علاقه است. این احساسات شریک زندگی شما را تقویت می کند و تأیید می کند که او شایسته علاقه و عشق شما است.

این ثابت می کند که شما به هر حرکت او توجه می کنید و پاسخ می دهید.

3. اعتماد به نفس را افزایش می دهد

وقتی به چشمان شریک زندگی خود نگاه می کنید، نوعی اعتماد به نفس به شریک زندگی تان می دهد.

قفل کردن چشمان خود با شریک زندگی خود نشان می دهد که شما در تسلیم کامل هستید و به همسرتان اجازه می دهید به پنجره های روح شما نگاه کند.

این نوع تسلیم، هم اعتماد به نفس شما را نسبت به یکدیگر تقویت می کند و هم پیوندی که دارید را تقویت می کند.

4. اتصال را حفظ می کند

تماس چشمي، یک محرک قوی برانگیختگی به شریک زندگی شما متصل است و باعث می شود احساس کنید که او را می خواهید.

این ارتباط تنها زمانی اتفاق می افتد که شما ارتباط چشمی خوبی داشته باشید.

5. شیمی عاشقانه را بهبود می بخشد

مانند آنچه قبلاً در این مقاله ذکر شد، حفظ تماس چشمی برای حداقل یک یا دو دقیقه باعث می شود مغز فنیل اتیلامین، یک ماده شیمیایی مسئول عاشق شدن، تولید کند.

هنگامی که مغز شما شروع به تولید فنیل اتیلامین می کند، احساس لذت شدیدتری به وجود می آید، احساس تپش قلب که می تواند باعث شود نام خود را فراموش کنید.

فنیل اتیلامین، معروف به PEA، یک آمفتامین طبیعی است که باعث ایجاد احساس خستگی در فرد می شود. PEA همچنین ترشح دوپامین را تحریک می کند، یک ماده شیمیایی که همچنین می تواند به احساس عشق و هیجان بیافزاید.

بنابراین، برای افزایش هیجان در عشق ورزی خود، آنها را با تماس چشمی شروع کنید.

6. به بوسیدن گرما می افزاید

بستن چشم ها در حین بوسیدن باعث می شود روی حسی که در دست دارید تمرکز کنید. اما برای افزودن شور و حرارت بیشتر به تجربه بوسیدن خود، آن را با تماس چشمی پرشور شروع کنید.

برقراری ارتباط چشمی قبل از بوسیدن، هر دوی شما را تا چند دقیقه بعد از بوسیدن پرشور، شرایط می دهد.

7. شیمی شدید جنسی را تحریک کنید

اجازه دهید آنچه را که قبلاً در مورد مطالعه علمی گفتم تکرار کنم. مطالعات نشان می دهد که تماس چشمی شدید بین زن و مرد باعث تحریک جنسی می شود. حتی بدون ارتباط کلامی، فقط تماس چشمی صمیمانه و طولانی می تواند همه آنها را بگوید.

این آسیب پذیری شما را نشان می دهد و روح شما را برای شریک زندگی تان آشکار می کند، بنابراین باعث می شود او احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری کند. مثل این است که به او بگویید بدون اینکه حرفی بزند ادامه دهد.

مقاله مرتبط: 20 اشتباه زنان در رختخواب و نحوه اجتناب از آنها

8. رابطه را بهبود می بخشد

اگرچه رابطه جنسی تنها یکی از عوامل موثر در ایجاد یک رابطه خوب است، اما ممکن است نقش مهمی ایفا کند.

داشتن رابطه جنسی رضایت بخش با شریک زندگی به احساس امنیت، احترام و دوست داشته شدن کمک می کند. این منجر به داشتن یک رابطه باز و قابل اعتماد می شود.

9. بهبود سلامت روان

حفظ تماس چشمی در طول رابطه جنسی به دلیل ترشح دوپامین در مغز، سلامت روان را بهبود می بخشد. مقدار مناسب دوپامین برای سلامت روانی و جسمی حیاتی است.

آیا تماس چشمی در حین رابطه جنسی باعث بهبود زندگی جنسی می شود؟

آره. قطعا. وقتی به برقراری ارتباط چشمی عادت می کنید، هر بار که با شریک زندگی خود عشق ورزیدید، پیوند خود را با یکدیگر تقویت می کنید.

بنابراین، هر بار که عشق می ورزی، شور و اشتیاق در حال افزایش است. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی خوب مربوط به ارتباط است و این ارتباط در مورد عشق است.

علاوه بر این، تماس چشمی این ارتباط را در طول عشق ورزی برقرار می کند. بنابراین، بهبود زندگی جنسی با ارتباط شروع می شود، و ارتباط با دیدن یکدیگر در چشم، قلب به قلب و روح به روح شروع می شود.

چگونه تماس چشمی در طول رابطه جنسی می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد؟

تماس چشمی در حین رابطه جنسی می تواند برای زوج مفید باشد. برخی از فواید تماس چشمی در حین رابطه جنسی:

1. اعتماد و احترام ایجاد می کند

برقراری و دریافت تماس چشمی در حین صمیمیت باعث ایجاد اعتماد بین شرکا می شود. راهی برای نشان دادن و کسب احترام است. هنگامی که شریک جنسی در حال داشتن رابطه جنسی هستند و به چشمان یکدیگر نگاه می کنند، به آنها کمک می کند تا به یکدیگر ایمان بیاورند.

2. نشان می دهد که شما احساس آنها را درک می کنید

حفظ ارتباط چشمی با همسرتان در حین رابطه جنسی به این معنی است که شما از احساس او قدردانی می‌کنید بدون اینکه به زبان بیاورید. شما همان چیزی را احساس می کنید که شریک زندگی تان احساس می کند و در چشم ها نشان می دهد.

3. پیوند را تقویت می کند

بهترین راه برای ایجاد پیوند از طریق تماس چشمی است.

تماس چشمی همدلی را افزایش می دهد و موانع را از بین می برد. در طول رابطه جنسی، هر دو شریک جنسی آسیب پذیر هستند و برقراری تماس چشمی به آنها کمک می کند تا از ناراحتی که ممکن است احساس کنند غلبه کنند.

4. افکار و احساسات را آشکار می کند

ضرب المثلی داریم که می گوید: «چشم ها دروغ نمی گویند». وقتی هر دو به چشمان یکدیگر نگاه می کنید، هر دو احساسات را منتقل می کنید و پنهان شدن در چنین موقعیت صمیمی گزینه ای نیست. شما هر دو در یک قایق هستید.

5. اعتماد به نفس را نشان می دهد

برقراری ارتباط چشمی همچنین باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود زیرا زمانی که بتوانید قلب شریک زندگی خود را از طریق چشمان او ببینید، تلاش می کنید تا او را بیشتر راضی کنید. شما متوجه می شوید که آنها چه می خواهند و روی آن کار می کنید.

در پایان، شریک زندگی شما احساس رضایت می کند و این باعث ایجاد عزت نفس در شما می شود که شریک زندگی خود را بهتر می شناسید.

5 نکته در مورد چگونگی حفظ تماس چشمی در حین رابطه جنسی

برای برخی، تماس چشمی در حین مقاربت یک مبارزه است زیرا به صمیمیت عادت ندارند. اگر این به معنای بهبود رابطه شماست، هنوز برای یادگیری یک یا دو ترفند دیر نیست.

1. ارتباط چشمی را بخشی از پیش بازی خود قرار دهید. در این مقاله بارها اشاره شده است که تماس چشمی باعث تحریک جنسی می شود.

2. در حین عشق ورزیدن، هر از چند گاهی به چشمان همسرتان نگاه کنید. این به او اطمینان می دهد که توجه کامل شما را به خود جلب کرده است.

3. تماس چشمی صمیمی را در بین استراحت ها آزمایش کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه زمانی باید تماس چشمی برقرار کنید و چه زمانی تماس چشمی برقرار نکنید.

4. اگر چشمان همسرتان بسته است، از او بخواهید چشمانش را باز کند و زمانی را برای لذت بردن از نگاه های یکدیگر اختصاص دهید. به این ترتیب احساس ارتباط بیشتری خواهید داشت.

5. تماس چشمی بعد از رابطه جنسی برقرار کنید. برقراری تماس چشمی بعد از رابطه جنسی چیزی را بیان می کند که بیشتر از کلمات می تواند بیان شود. مثل این است که بگوییم از شما تشکر می‌کنم که به من احساس خواسته شدن و خواستن مي دهيد.

نتیجه گيري

سخت است که یک ازدواج طولانی را تازه نگه دارید، به خصوص اگر برای طولانی ترین مدت با هم بوده اید. همه چیز روتین و مکانیکی می شود، حتی زندگی جنسی.

با این وجود، هنوز برای بازگرداندن اشتياق در یک رابطه دیر نشده است. اگر تماس چشمی را در داستان های قبل از خواب امتحان نکرده اید، آن را امتحان کنید. ممکن است آن اشتياق در حال مرگ  در ازدواجتان را دوباره زنده کند.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *