وقتی شریک زندگی شما نمی خواهد صمیمی باشد
وقتي همسر با فرد صمیمی باشد اين كار باعث احساس امنيت و آرامش در ازدواج مي شود

وقتی شریک زندگی شما نمی خواهد صمیمی باشد چه کاری باید انجام دهید؟

برای تعداد زیادی از مردم، صمیمیت یک جنبه حیاتی از یک رابطه است، اما وقتی شریک زندگی شما نمی‌خواهد صمیمی باشد چه باید کرد؟ این معضلی است که بسیاری از زوج ها با آن روبرو هستند.

در حالی که یک رابطه بدون رابطه جنسی قابل تصور نیست، کاهش زندگی جنسی می تواند باعث شود افراد کمتر احساس نیاز کنند. چه زن از صمیمیت اجتناب کند و چه از شوهر، طرف مقابل ممکن است احساس ناامنی و نارضایتی کند.

صمیمیت و رابطه جنسی برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. با این وجود، حفظ سطحی از صمیمیت در یک رابطه برای قوی و سالم نگه داشتن آن مهم است. افرادی که در مورد «همسر من هرگز رابطه جنسی نمی‌خواهد» حدس و گمان می‌زنند، ممکن است مجبور شوند عمیق‌تر به این موضوع بپردازند.

صمیمیت در یک رابطه چقدر مهم است؟

صمیمیت برای هر رابطه ای مهم است، و این فقط یک حدس غیر عادی نیست. مطالعات متعددی برای درک نقش رابطه جنسی در یک رابطه صمیمانه انجام شده است. در حالی که رابطه جنسی بدون شک فواید جسمی و روانی دارد، اما می تواند تأثیر قابل توجهی بر ازدواج و روابط داشته باشد.

اگر همسر با آدم صمیمی باشد احساس آرامش در زندگي افزايش مي يابد.

رابطه جنسی رضایت از رابطه را بهبود می بخشد و مزایای فیزیکی مانند کاهش فشار خون و کاهش استرس را به همراه دارد. برای یک رابطه، رابطه جنسی به ترشح هورمون اکسی توسین کمک می کند، که به تقویت پیوند و رفاه عمومی در زوج ها کمک می کند.

فعالیت جنسی همچنین به زوج‌ها کمک می‌کند تا به یکدیگر نزدیک شوند و همچنین می‌توانند راه‌هایی را برای صمیمیت بدون رابطه فیزیکی تشویق کنند. وقتی یک شریک صمیمی نیست، ممکن است باعث شود طرف مقابل احساس دوری کند.

انسان‌ها تمایل دارند با شریک زندگی خود صمیمی باشند، و برای اکثر آنها این می‌تواند به این معنا باشد که می‌خواهند رابطه جنسی داشته باشند. فقدان رابطه جنسی در یک رابطه می تواند باعث دور شدن شریک زندگی شود و در موارد معدودی ممکن است منجر به خیانت شود.

وقتی شریک زندگی شما نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد، به این معنی نیست که هر دو شما به دنبال آدم دیگری هستید. بلکه می تواند فرصتی برای هر دوی شما باشد تا بفهمید چگونه جرقه را دوباره روشن کنید.

چرا شریک زندگی شما تمایلی به رابطه جنسی ندارد؟

عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی به این معنی نیست که شریک زندگی شما شما را نمی خواهد. در عوض، سایر عوامل استرس زا در زندگی نیز می توانند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارند. بنابراین، دلیل اینکه شریک زندگی شما نمی‌خواهد از نظر جنسی صمیمی باشد، چیست؟

بنابراین، قبل از اینکه به این فکر کنید که وقتی شریک زندگی شما نمی‌خواهد صمیمی باشد چه کاری انجام دهید، به این فکر کنید که چرا نمی‌خواهد صمیمی باشد. «شریک من نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشد» می‌تواند یک مشکل برجسته داشته باشد.

1. استرس

یک شغل پرمشقت، نزدیک شدن به سررسید ضرب الاجل ها و در کل زندگی کاری سریع، افراد را مستعد استرس می کند. به طور طبیعی، زمانی که یک فرد استرس دارد، میل جنسی او کاهش می یابد و ممکن است تمایلی به برقراری روابط صمیمی نداشته باشد.

هنگامی که صمیمیت در یک رابطه متوقف می شود، می تواند یک پرچم قرمز برای کاهش سلامت روانی یک شریک نیز باشد.

2. داروها

دارو همچنین می تواند دلیلی باشد که ممکن است شریک زندگی شما تمایلی به صمیمیت نداشته باشد. انواع مختلف داروها عوارض جانبی متفاوتی دارند که یکی از آنها کاهش میل جنسی است. اگر شریک زندگی شما اخیراً دارو مصرف کرده است، می توان آن را به عنوان یک علت در نظر گرفت.

3. زایمان

چرا شریک زندگی شما نمی خواهد صمیمی باشد؟ شاید چون در حال بهبودی هستند. بارداری و زایمان می تواند بر سلامت روحی و جسمی زوج تاثیر زیادی بگذارد. هنگامی که یک زوج پدر و مادر می شوند، زندگی می تواند شلوغ تر شود.

همانطور که والدین مشغول می شوند، ممکن است زندگی جنسی برای مدتی در معرض خطر قرار گیرد. در چنین مواردی، شوهران ممکن است تعجب کنند که چرا “زنم من را از نظر جنسی نمی خواهد.”

به راستی، وقتی همسر شما از صمیمیت اجتناب می کند، ممکن است دلیل آن پیچیده تر از آن باشد که همسرتان شما را مطلوب نداند. زایمان یک فرآیند اساسی است و عواقب آن ممکن است برای مردان و زنان به طور یکسان دشوار باشد.

4. خیانت گذشته

درک گذشته شریک زندگی شما مهم است. اگر در گذشته مورد خیانت قرار گرفته باشند یا با کسی بوده اند که خارج از رابطه جنسی مخفیانه رفتار جنسی داشته است، ممکن است با مشکلات جدی اعتماد مواجه شوند. چنین تجربیاتی ممکن است بعداً صمیمی شدن را برای آنها دشوار کند.

5. اختلال نعوظ

اختلال نعوظ نسبتاً شایع است، اما به ندرت در مورد آن صحبت می شود. به جای اینکه احساس نامطلوب بودن داشته باشید و به این فکر کنید که وقتی شوهرتان شما را از نظر جنسی نمی خواهد، چه کاری انجام دهید، ممکن است بخواهید بفهمید که آیا اختلال نعوظ ممکن است علت آن باشد یا خیر.

ممکن است تعجب کنید که «چرا با من رابطه جنسی برقرار نمی کند»، اما ممکن است تا زمانی که اعتراف نکند، پاسخ برای شما روشن نباشد. تصور نکنید که شریک زندگی شما کسی است که رابطه جنسی را دوست ندارد.

در بیشتر موارد، مردان می‌توانند به‌کلی از صمیمیت خودداری کنند تا اینکه به شریک زندگی خود در مورد دوراهی‌هایشان اعتماد کنند. ممکن است طرف مقابل را متعجب کند که چرا من می خواهم رابطه جنسی داشته باشم اما شریک زندگی من نمی خواهد.

6. سوء استفاده جنسی در گذشته

اگر شریک زندگی شما در گذشته سوء استفاده جنسی را تجربه کرده باشد، ممکن است به شدت بر تمایل او برای صمیمی بودن با شریک زندگی خود تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است برای شریک زندگی شما دشوار باشد که در مورد سوء استفاده ای که تجربه کرده و تأثیر آن بر میل جنسی او صحبت کند.

7. مشکلات مالی

هیچ چیز به اندازه مشکلات مالی نمی تواند فرد را تحت فشار قرار دهد.

در زمان‌های نامشخص، نگرانی‌های مالی می‌تواند افزایش یابد و منجر به احساس استرس و اضطراب در فرد شود. به طور طبیعی، این می تواند علاقه آنها را به رابطه جنسی کاهش دهد و فضای زیادی برای صمیمی شدن با شریک زندگی خود باقی نگذارد.

8. ترجیحات

هر فردی در مورد رابطه جنسی و صمیمیت ترجیحات متفاوتی دارد. برخی فرآیندهای مرسوم را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند بیشتر ماجراجو باشند. پاسخ این سوال همیشه یادگیری ترفندهای جنسی برای علاقه مند نگه داشتن آنها نیست. در عوض، باید تلاش کنید تا در مورد ترجیحات خود گفتگوهای صادقانه داشته باشید.

9. ناراحتی جنسی

احساس ناراحتی جسمی در حین رابطه جنسی می تواند برای زنان و مردان رایج باشد. نوع و سطح خاصی از درد تجربه شده در طول صمیمیت جنسی می تواند علاقه افراد را به رابطه جنسی کاهش دهد و باعث شود که آنها نیز فعالانه از آن اجتناب کنند.

کاری که باید انجام دهید وقتی شریک زندگی شما نمی خواهد صمیمی باشد

صرف نظر از دلیلی که ممکن است صمیمیت جنسی در رابطه شما کاهش یابد، مهم است که بدانید وقتی شریک زندگی شما نمی‌خواهد صمیمی باشد چه باید بکنید تا مطمئن شوید که تأثیر منفی بر رابطه شما نمی‌گذارد.

1. صحبت کنید

اولین قدم برای مبارزه با هر مشکلی در یک رابطه این است که آشکارا با شریک زندگی خود صحبت کنید. یک مکالمه صادقانه که در مورد نیازها و نگرانی های شما بحث می کند، می تواند کمک زیادی به شرکای شما کند که احساس بهتری داشته باشند. این به آشکار شدن مشکلات کمک می کند و به هر دوی شما اجازه می دهد برای رفع آنها تلاش کنید.

2. مشاوره حرفه ای

در برخی موارد، یک صحبت ساده ممکن است برای رفع مشکلات صمیمیت کافی نباشد. اگر می‌بینید که باز بودن و صادق بودن در مورد نگرانی‌هایتان کمک چندانی به رفع مشکلات نمی‌کند، مراجعه به یک درمانگر حرفه‌ای می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد. این روزها گزینه های مختلفی برای مشاوره زوجین وجود دارد.

3. درباره دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها بحث کنید

وقتی شریک زندگی تان نمی خواهد صمیمی شود چه باید کرد؟ با آنها در مورد آنچه می خواهند و آنچه نمی خواهند صحبت کنید.

زوج‌ها می‌توانند ترجیحات متفاوتی داشته باشند، که به جذاب نگه داشتن یک رابطه کمک می‌کند. اما مهم است که در مورد دوست داشتن و دوست نداشتن خود در یک رابطه صحبت کنید تا مطمئن شوید که شما و شریک زندگی تان در یک رابطه هستید.

4. بدون سرزنش بازی

هنگام تلاش برای بحث در مورد مشکلات رابطه، استرس می تواند منجر به این شود که شرکای بازی سرزنش کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید در مورد دلیل مسائل صمیمیت خود صحبت کنید، به خاطر داشته باشید که سرزنش همسرتان را نگذارید و بر تنش بیافزایید. شما باید برای مقابله با مشکل تلاش کنید.

5. صمیمیت غیر جنسی را امتحان کنید

صمیمی بودن معمولاً به معنای تلاش برای داشتن رابطه جنسی است، اما همیشه درست نیست.

امتحان راه‌های غیرجنسی برای صمیمیت و گذراندن زمان با کیفیت با یکدیگر می‌تواند به شما کمک کند پیوندتان را تقویت کنید. صرف زمان برای یک رابطه به این معنی است که شما باید بفهمید که آیا میل به صمیمیت جنسی یا غیر جنسی با شریک زندگی خود دارید.

6. فرکانس بحث

برخی افراد تمایل دارند بیشتر از دیگران با شریک زندگی خود صمیمی باشند. هنگامی که سعی می کنید در مورد مشکلات زندگی جنسی خود صحبت کنید، مطمئن شوید که یک زمینه مشترک برای انتظارات دارید.

در مورد اینکه چقدر دوست دارید با شریکتان رابطه جنسی داشته باشید صحبت کنید و از او بپرسید که آیا او نیز همین احساس را دارد یا خیر. در برخی موارد، ممکن است هر دوی شما نیاز به مصالحه داشته باشید تا مطمئن شوید که طرفین راضی هستند.

7. رضایت را به خاطر بسپارید

بودن در یک رابطه به معنای رضایت ضمنی نیست.

رضایت کلید است! مهم است که بدانید و بپذیرید که چه زمانی شریک زندگی شما نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشد، نه اینکه بخواهید او را متقاعد کنید که صمیمی شود فقط به این دلیل که شما می‌خواهید. گاهی اوقات، شریک زندگی شما ممکن است احساس کند که شما او را برای داشتن رابطه جنسی تحت فشار قرار می دهید.

بنابراین، به رضایت آنها احترام بگذارید و مکالمه را عادی نگه دارید تا شریکتان احساس راحتی کند.

8. صمیمیت را تعریف کنید

درک معنای صمیمیت برای شما و شریک زندگیتان مهم است. آنچه شما فکر می کنید کمبود صمیمیت است ممکن است برای شریک زندگی شما یکسان به نظر نرسد. از این رو، بحث در مورد صمیمیت و انتظارات شما بسیار مهم است.

9. احترام گذاشتن

احترام در هر رابطه ای حیاتی است و باید از طرف هر دو طرف باشد. اطمینان حاصل کنید که به انتخاب های شریک زندگی خود احترام می گذارید، اما همچنین احساس احترام می کنید. هنگام بحث در مورد مشکلات، هر دوی شما باید به دقت به حرف یکدیگر گوش دهید تا بفهمید مشکل کجاست.

نکاتی برای بهبود صمیمیت در روابط

در حالی که یک مکالمه باز همیشه برای حل مسائل صمیمیت ترجیح داده می شود، می تواند راه های دیگری برای تشویق همسرتان در مسائل جنسی وجود داشته باشد. می توانید با حرکات ساده و شیرین مانند در آغوش گرفتن و گرفتن دست شروع کنید.

زمانی را به طور منظم فقط برای شما دو نفر رزرو کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید. از طریق گفتگوهای عمیق در مورد زندگی و شادی، ارتباط عاطفی را تقویت کنید. پیوند عاطفی اغلب راه را برای صمیمیت فیزیکی بین یک زوج هموار می کند.

همچنین می‌توانید اجازه دهید تنش جنسی از طریق تماس‌های محبت‌آمیز و شوخی‌های شهوانی ایجاد شود. گاهی اوقات، بدون هیچ دلیل خاصی برای آنها لباس بپوشید و تمایل خود را برای نزدیکی نشان دهید.

چند نکته دیگر برای بحث

صمیمیت حول معادله ای است که با شریک زندگی خود به اشتراک می گذارید و در صورت لزوم و در صورت لزوم روی آن کار می کنید. سوالات بیشتری در مورد صمیمیت دارید؟ بیایید سعی کنیم ببینیم که در رابطه با یک روال جنسی سالم در یک رابطه چه چیزهای بیشتری می توانیم مورد بحث قرار دهیم.

آیا یک رابطه می تواند بدون صمیمیت دوام بیاورد؟

این واقعیت که افراد می توانند زندگی زناشویی یا عاشقانه کاملی بدون داشتن رابطه جنسی داشته باشند را نمی توان نادیده گرفت. یک رابطه شاد اساساً به این بستگی دارد که چقدر از شریک زندگی خود احساس رضایت می کنید و چقدر مایلید که هر دوی آن را ادامه دهید.

بنابراین، پاسخ در اینجا بله است. اگرچه یک رابطه می تواند بدون صمیمیت دوام بیاورد، اما نمی تواند عناصر موجود در یک رابطه جنسی فعال را تضمین کند. همچنین احتمال افزایش احساس نارضایتی از طرف یکی یا هر دو شریک وجود دارد.

تا حدودی، عدم رابطه جنسی در یک رابطه به معنای چیزی است که می توانید به عنوان دلیل پشت آن و یافتن راه حل عملی برای آن فکر کنید.

چه چیزی باعث عدم صمیمیت می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دلایل متعددی می تواند پشت فقدان صمیمیت در یک رابطه وجود داشته باشد. استرس و نگرانی های مالی فضای زیادی را در ذهن ما اشغال می کند و می تواند فضای کمی برای تعهدات شخصی باقی بگذارد.

مسائل فیزیکی و داروها نیز در اینجا ارزش بررسی دارند. کاهش میل جنسی می تواند با کاهش سلامتی و ذهن بیش از حد درگیر باشد. ممکن است احساس کنید که شریک زندگی شما علاقه ای به صمیمی شدن ندارد اما ممکن است دلیل آن نباشد.

مقاله مرتبط: 15 نكته در مورد رابطه آن و آف

همیشه راه حلی هست

صمیمیت در یک رابطه مهم است.

با این حال، علت کاهش زندگی جنسی بیشتر از عدم تمایل همسر شما به رابطه جنسی است. برای درک دلیل یک رابطه بدون صمیمیت و دانستن اینکه وقتی شریک زندگی شما نمی خواهد صمیمی باشد چه کاری انجام دهید، می توانید یک گفتگوی آزاد داشته باشید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که از رابطه خود چه انتظاراتی دارید و سعی کنید شریک زندگی خود را جایی در میانه ملاقات کنید. همه انتظارات و خواسته های یکسانی نخواهند داشت. اغلب، یک رابطه شاد و رضایت بخش نیاز به کمی تلاش از هر دو طرف دارد.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *