چگونه رابطه را بعد از خیانت درست كنيم.
بعد از خیانت امكان ادامه رابطه وجود دارد. در صورتي كه هر دو شما واقعا بخواهيد تغيير كنيد.

چگونه یک رابطه را پس از خیانت درست کنیم

شما به شریک زندگی خود خیانت کردید، اما رابطه شما لزوماً به پایان نمی رسد. اگرچه اعتراف به خیانت به شریک زندگی تان باعث ناراحتی و عصبانیت زیادی می شود، اگر هر دوی شما بخواهید، رابطه شما می تواند زنده بماند.

اما ترمیم یک رابطه پس از خیانت تنها زمانی اتفاق می افتد که شما واقعا از تصمیم خود برای خیانت پشیمان شوید. اگر تصمیم دارید به شریک زندگی خود اعتراف کنید، مطمئن شوید که این کار را به دلایل درست انجام می دهید، نه فقط برای کاهش احساس گناه خود.

این مقاله به چگونگی اصلاح یک رابطه پس از خیانت می‌پردازد، از جمله اقداماتی که باید برای بازسازی اعتماد و بازگرداندن پیوند خود انجام دهید.

درست كردن يك رابطه بعد از خیانت  ممكن است اگر هر دوي شما تلاش كنيد.

آیا باید ازدواج خود را نجات دهید؟

اگر به همسرتان خیانت کرده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید یا باید ازدواج خود را ادامه دهید.

خیانت انواع مختلفی دارد. برخی افراد آگاهانه یا ناخودآگاه از خیانت به عنوان راهی برای پایان دادن به ازدواج استفاده می کنند. دیگران وقتی به دنبال تایید یا تحقق از یک رابطه بیرونی هستند، تقلب می کنند. در حالی که دیگران ممکن است تکانشی باشند و از فرصت هایی برای رضایت فوری استفاده کنند. صرف نظر از دلایل، برخی از روابط پس از خیانت قابل نجات هستند و برخی ممکن است به پایان برسند.

آیا می توانید یک رابطه شکسته را پس از خیانت درست کنید؟ ممکن است، اما هر دو نفر باید تصمیم بگیرند که به تلاش ادامه دهند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک رابطه ممکن است از خیانت جان سالم به در نبرد. هنگامی که خیانت بسیار دردناک است یا زمانی که هر دو طرف متعهد به جبران آسیب نیستند، این احتمال وجود دارد که شراکت پایان یابد.

تصمیم گیری در مورد رابطه غیرقابل نجات پس از خیانت می تواند نتیجه ای دردناک اما ضروری باشد.

راه هایی برای نجات یک رابطه پس از خیانت

اگر هم شما و هم شریک زندگیتان مایل به انجام آن هستید، می توانید برای بازسازی رابطه خود قدم هایی بردارید.

در مورد اینکه چه احساسی دارید فکر کنید

شما می خواهید کمی برای خودتان وقت بگذارید و احساسات خود را پردازش کنید. توجه داشته باشید که آیا از خیانت به شریک زندگی خود احساس پشیمانی می کنید. احساس می کنید آماده هستید که در قبال اعمال خود پاسخگو باشید؟ حاضرید برای بهبود رابطه خود وقت بگذارید؟

آیا خیانت به شریک زندگی تان چیزی است که احساس می کنید دوباره انجام خواهید داد؟ با خودت صادق باش. برقراری ارتباط با احساسات خود می تواند کار عاطفی را که اگر می خواهید رابطه خود را به نتیجه برسانید، باید انجام دهید.

خيانترا متوقف کنید

اگر دوباره به رابطه خود متعهد می شوید، مهم است که به خیانت ادامه ندهید. در مواردی که خیانت زودگذر بود، ممکن است توقف و قطع رابطه آسان‌تر باشد. از سوی دیگر، هنگام پایان دادن به یک رابطه عاطفی، ممکن است این روند دشوارتر شود.

​ اگر فردی که با او خیانت کرده اید فردی است که هر روز می بینید، مانند یک همکار، باید با او مرزبندی کنید. به عنوان مثال، ممکن است از صحبت کردن با آنها در مورد هر چیزی که مربوط به کار نیست اجتناب کنید و خارج از محل کار با آنها معاشرت نکنید.

شخصی که با او خیانت کرده اید نیز ممکن است احساساتی نسبت به شما داشته باشد. اگر آنها به تعقیب شما ادامه می دهند، باید به وضوح بگویید که دیگر نمی توانید آنها را ببینید.

مسئولیت پذیرفتن

مهم نیست “دلایل” شما برای تقلب چه بود، شما باید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید و اعتماد را دوباره ایجاد کنید. از سرزنش شریک زندگی یا مشکلات رابطه خود بپرهیزید. از شریک زندگی خود عذرخواهی کنید.

تصمیم گرفتن

آیا شما و همسرتان هر دو می خواهید در رابطه بمانید؟ اگر هر دوی شما می خواهید با هم بمانید، یک هدف مشترک دارید. تصمیم بگیرید که بدانید هر دو باید متعهد به بازسازی اعتماد و ارتباطات باشید.

اگر با هم بمانید، رابطه تان در حرکت رو به جلو متفاوت خواهد بود. اما شما می توانید یک رابطه جدید ایجاد کنید. زمان می برد، اما سعی کنید با هم به آینده خود نگاه کنید، نه گذشته.

اگر شریک زندگی شما می خواهد به رابطه پایان دهد، باید به تصمیم او احترام بگذارید. آنها همچنین ممکن است قبل از تصمیم گیری به زمان و مکان دور از شما نیاز داشته باشند، و این اشکالی ندارد.

  صادق باش

اگر می خواهید به جلو بروید، باید با خودتان و با شریک زندگی خود صادق باشید. به احتمال زیاد مجبور شده اید به شریک زندگی خود دروغ بگویید تا خیانت خود را مخفی نگه دارید. اکنون زمان شفافیت است.

مستقیم و گشاده رو باشید تا به رابطه خود کمک کنید تا به زمین محکمی برسد. صداقت در روابط با تعارض کمتر همراه است. اما مهم است که هر دو طرف در مورد صادق بودن توافق کنند و در مورد انتظارات خود صحبت کنند

به وعده های خود عمل کنید

اگر می گویید قرار است جایی باشید، آنجا باشید. اگر می گویید می خواهید کاری انجام دهید، آن را انجام دهید. قابل اعتماد باشید و تعهدات خود را زیر پا نگذارید. اگر قابل اعتماد و قابل اعتماد نباشید، بازسازی اعتماد در رابطه تان سخت تر خواهد بود.

آیا می توانید بعد از خیانت اعتماد را در یک رابطه بازسازی کنید؟

زمان می برد، اما بازیابی اعتمادی که قبل از خیانت در رابطه شما وجود داشت، امکان پذیر است. مسئولیت پذیری، عذرخواهی صمیمانه، صادق بودن، و انجام آنچه لازم است برای کمک به شریک زندگی تان برای اعتماد مجدد به شما، کلید این فرآیند هستند.

باز و صبور باشید

آماده باشید تا به شریک زندگی خود بگویید که کجا هستید، با چه کسی هستید و غیره. سعی کنید دیگر چیزها را از آنها پنهان نکنید.

طبیعی است که شریک زندگی شما احساس خیانت کرده و بی اعتماد باشد. احساسات آنها را بپذیرید و برای بازسازی اعتمادی که به آن خیانت کرده اید تلاش کنید. انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. اما، با گذشت زمان، می توانید سعی کنید اعتماد آنها را دوباره به دست آورید.

برقراری ارتباط

تحقیقات نشان داده است که ناتوانی در صحبت کردن با یکدیگر یکی از رایج ترین دلایلی است که برای شکست ازدواج ها ذکر شده است.

اگر به این دلیل خیانت کردید که رابطه تان نیازهای شما را برآورده نمی کرد، به همسرتان بگویید که این نیازها چیست. مهم است که هر دوی یکدیگر را به طور کامل درک کنید و درک کنید که طرف مقابل به چه چیزی نیاز دارد.

به شریک خود کمی فضا بدهید

اگر احساسات در حال افزایش هستند یا یکی از شما از نظر عاطفی تحریک شده است، خوب است که «تایم اوت» بگیرید. گاهی اوقات، قبل از اینکه بتوانید دوباره در کنار یکدیگر باشید یا در مورد موضوعات دشوار صحبت کنید، همه چیز باید سرد شود.

وقت خود را با شریک زندگی خود بگذرانید

علاوه بر اینکه به شریک زندگی خود اجازه می دهید زمانی برای تنهایی داشته باشد، باید زمانی را نیز با هم داشته باشید. برای شب‌های قرار ملاقات برنامه‌ریزی کنید و وقتی شریک زندگی‌تان آماده شد، با هم دوری کنید.

  کمک حرفه ای دریافت کنید

برای اینکه خیانت را پشت سر بگذارید، شما و شریک زندگیتان باید برای بحث و بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات در زندگی شخصی و رابطه خود باز باشید. ممکن است برای کمک به این روند به یک مشاور رابطه یا یک مشاور ازدواج مراجعه کنید.

زوج درمانی متمرکز بر عاطفه یک روش خوب برای درمان درد خیانت و کمک به بازسازی روش های جدید تعامل است.

آیا رابطه پس از خیانت می تواند به حالت عادی بازگردد؟ برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زوج‌هایی که خیانت را تجربه می‌کنند و به دنبال کمک حرفه‌ای هستند، اغلب نتایج خوش‌بینانه‌ای دارند و قادر به ترمیم روابط خود هستند. شما می توانید پس از خیانت به حالت عادی برگردید.

مایل به بخشش باشید

علاوه بر اینکه توسط شریک زندگی تان بخشیده می شوید، باید خودتان را نیز ببخشید. شما باید مسئولیت تقلب را بپذیرید، اما نیازی نیست تا آخر عمر سطل های گناه را حمل کنید.

یک مطالعه به این موضوع پرداخته است که چگونه زوج ها پس از یک رابطه عاشقانه ازدواج خود را بازسازی می کنند. محققان دریافتند که در حالی که این فرآیند دشوار بود، بخشش نقش مهمی داشت

چرا شما ممکن است خيانت کرده باشید

درک دلایل خيانت می تواند به شما کمک کند تا با اعمال خود صلح کنید و همچنین تصمیماتی را که در مورد پیشروی رابطه خود می گیرید آگاه کنید.

ناراضی بودن در رابطه

در مورد اینکه چرا در وهله اول خیانت کردید صادق باشید. بسیاری از مردم به دلیل ناراضی بودن از رابطه، خیانت می کنند. این امکان وجود دارد که شما خیانت کرده باشید زیرا ناراضی بودید و می خواستید این رابطه پایان یابد.

یا شاید به این دلیل خیانت کرده اید که به شریک خود به اندازه او متعهد نیستید. ممکن است تصمیم بگیرید که نمی خواهید رابطه را ادامه دهید.

اگر در مورد تلاش برای ترمیم رابطه و تعهد کامل به شریک زندگی خود مطمئن نیستید، صادق باشید و به او بگویید.

به دنبال انتقام

برخی افراد به این دلیل خیانت می کنند که به دنبال انتقام کاری هستند که شریک زندگیشان با آنها انجام داده است. به عنوان مثال، شاید شما از دست آنها عصبانی هستید که به شما خیانت کرده اند. شاید شریک زندگی شما در گذشته خیانت کرده یا از مرزهای شما عبور کرده است. قربانیان خیانت جنسی اغلب به دنبال انتقام به شکل خیانت هستند

شاید در رابطه احساس غفلت و تنهایی کرده اید و با داشتن رابطه نامشروع با شخص دیگری به دنبال جلب توجه شریک زندگی خود هستید.

تمایلات جنسی

با خیانت، ممکن است خواسته‌های جنسی را برآورده کرده باشید که در رابطه‌تان برآورده نشده‌اند. شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید درباره نیازهای جنسی خود گفتگوی آزاد داشته باشید – به‌ویژه در یک محیط امن که هر دوی شما راحت به اشتراک بگذارید. به عنوان درمان

با این حال، ممکن است نیازهایی وجود داشته باشد که شریک زندگی شما نتواند برآورده کند. اگر می‌خواهید درگیر اعمال جنسی باشید که شریک زندگی‌تان با آن احساس راحتی نمی‌کند، باید به مرزهای او احترام بگذارید.

ویژگی های شخصیتی

مطالعات نشان داده‌اند که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی خاص ممکن است بیشتر به شریک زندگی خود خیانت کنند. برای مثال، افرادی که دمدمي تر هستند معمولاً برای اجتناب از وسوسه مشکل‌تری دارند.

اگر اغلب رفتارهای تکانشی انجام می دهید، ممکن است در موقعیت هایی که ممکن است خیانت کنید، استفاده از خودکنترلی برایتان سخت باشد.

سبک دلبستگی شما – نحوه ارتباط شما با افراد دیگر – ممکن است بر خیانت تاثیر بگذارد. افراد دارای سبک دلبستگی ناایمن اغلب احساس کمبود عشق از طرف شریک زندگی خود می کنند و عزت نفس پایینی دارند.

مقاله مرتبط: چگونه در یک رابطه احترام ایجاد کنیم

مهم نیست که چه نوع شخصیتی دارید، اگر واقعاً می خواهید، باز هم می توانید یک رابطه موفق و تک همسری داشته باشید. اولین قدم این است که صادق باشید و خودتان را بهتر درک کنید.

ممکن است برای مدت طولانی در رابطه خود ناراضی بوده باشید. خیانت معمولا روابط را پیچیده می کند، حتی اگر در ابتدا احساس خوبی داشته باشد. این شجاعت است که با خود و شریک زندگی خود صادق باشید. شما می توانید دوباره به شریک زندگی خود متعهد شوید، یا ممکن است هر دو تصمیم بگیرید که بهتر است تنها ادامه دهید و رابطه را پایان دهید. در هر صورت پذیرش مسئولیت به پیشرفت شما کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

شك در رابطه

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر …

بوسه روي گردن همسر

معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

بوسیدن گردن از طرف شریک زندگی خود مطمئناً قلب شما را پر از عشق می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *