اهميت رابطه جنسي در يك رابطه سالم
شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه در ازدواج داشتن رابطه جنسي خوب چقدر مهم است.

اهمیت رابطه جنسی در یک رابطه سالم

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که رابطه جنسی چقدر در یک رابطه مهم است؟ خب، شما اولین کسی نیستید و آخرین نفری نخواهید بود که در مورد اهمیت روابط جنسی در ازدواج و روابط تعجب می کنید.

به جرات می توان گفت که یکی از موضوعات مهم و قابل بحث وقتی در مورد عشق صحبت می شود، اهمیت روابط جنسی در یک رابطه است. به نظر می رسد که دست کم گرفتن فواید روابط جنسی مناسب چه در عاشقانه های کوتاه مدت و چه در درازمدت دشوار است.

در حالی که ما از ارتباط جنسی برای تولید مثل آگاه هستیم، خود روابط جنسی نیز مهم است، زیرا، ما نیاز داریم که خودمان را از نظر فیزیکی و احساسی ابراز کنیم و مایل به لذت هستیم.

مثلاً برای داشتن ظاهری جوان و سوزاندن کالری، عمل جنسی فواید زیادی دارد که زندگی ما را از نظر ذهنی و اجتماعی بهبود می بخشد. با این حال، منشأ طیفی از ناامنی ها و موانع احتمالی در یک رابطه است.

برای درک بهتر اهمیت روابط فیزیکی و صمیمیت ، بیایید به چند دلیل واضح برای اهمیت رابطه جنسی برای روابط سالم نگاه کنیم.

1. ارتباط آشکار

مطالعات بی شماری وجود دارد که زندگی جنسی رضایت بخش را با شادی در یک رابطه مرتبط می کند. همچنین یک واقعیت شناخته شده است که یک زندگی جنسی رضایت بخش باعث افزایش شادی در یک رابطه می شود. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که برخی واضح و برخی کمتر آشکار هستند.

یک مطالعه جالب سعی کرد منبع دقیق ارتباط بین رضایت زناشویی و روابط و زندگی جنسی را مشخص کند. نویسندگان فاش کردند که حتی یک عمل جنسی منفرد چیزی را ایجاد می‌کند که آن‌ها آن را «افتر درخشش» نامیدند.

این درخشش جنسی، یا افزایش سطح رضایت جنسی، احتمالاً می تواند دلیل افزایش رضایت از شریک باشد. بعد از برقراری رابطه جنسی حدود دو روز طول می کشد. و جالب اینکه به نظر می رسد رضایت زوج ها را 6 ماه بعد پیش بینی می کند!

البته طرف دیگر ماجرا نیز وجود دارد. میل جنسی معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد. و از آنجایی که روابط جنسی نقشی حیاتی در زندگی عاشقانه زوج ها دارد، می تواند به منبع ناامیدی و اختلاف نظر تبدیل شود.

میزان علاقه به روابط جنسی ممکن است برای افراد متفاوت باشد. وقتی این اتفاق می‌افتد، این جنبه‌های دیگر تعامل شرکا است که تصمیم می‌گیرد روابط جنسی آنها در آینده چگونه تکامل یابد.

رابطه جنسی جنبه هاي مختلف عشق شما را تحت تاثير قرار مي دهد.

2. تفاوت های ظریف اهمیت رابطه جنسی در یک رابطه

بنابراین، رابطه جنسی چقدر مهم است؟

یک مطالعه اخیر توسط دبروت و همکارانش نشان داد که رابطه جنسی در سطوح مختلف به رفاه فرد کمک می کند. جالب اینجاست که در مقایسه با درآمد فرد، داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته در مقایسه با داشتن رابطه جنسی یک بار در ماه تأثیر مثبت بیشتری نسبت به درآمد 75000 دلار در مقایسه با 25000 دلار در سال دارد.

این محققان تلاش کردند تا دریابند رابطه جنسی با رضایت از زندگی و احساسات مثبت چگونه است. یافته‌ها ممکن است توضیح دهند که چرا رابطه جنسی می‌تواند هم پیوندی باشد که زوج را کنار هم نگه می‌دارد و هم منبعی برای ناامیدی و نارضایتی.

به نظر می رسد منبع قدرت روابط جنسی برای افزایش یا از بین بردن رضایت زناشویی، محبت است! این خود روابط جنسی نیست که آنطور که به نظر می رسد باعث تغییر در رضایت از زندگی می شود، بلکه گرما و مراقبت از پایه و اساس آن است.

به عبارت دیگر، حتی اگر روابط جنسی لذت جسمی و فیزیولوژیکی را به همراه دارد، اینها ریشه های سهم آن در بهزیستی فرد نیستند.

در عوض، همانطور که دبروت و همکارانش نتیجه گرفتند،روابط جنسی باعث ایجاد ارتباط محبت آمیز، مثبت و قوی تر با شریک زندگی می شود.

هنگامی که با شریک زندگی خود رابطه جنسی دارید، احساسات مثبت شما نسبت به او تقویت می شود. و هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، چنین تجربیاتی بیشتر خواهید داشت – اینها به سمت یک رابطه بهتر و رضایت بخش تر ایجاد می شود.

3. صداقت، برابری، و ارتعاشات خوب برای بهبود زندگی جنسی شما

بنابراین، می توان نتیجه گرفت که اجازه دهید رابطه جنسی به رفاه و رضایت کلی شما در یک رابطه عاشقانه کمک کند. در واقع باید هسته اصلی رابطه را تقویت کنید.

یعنی قبل از اینکه رابطه جنسی بتواند کارکرد خود را انجام دهد، ابتدا باید تأثیر مثبت و مهربانی را پرورش داد. در غیر این صورت، متأسفانه، هم زندگی جنسی و هم رابطه ممکن است فرو بریزد و درخشش خود را از دست بدهد.

بنابراین، برای تقویت رابطه و بهبود زندگی جنسی خود (یا حفظ آن) چه کاری می توانید انجام دهید؟ همانطور که LaBier توصیه می کند، سه جنبه اصلی هر رابطه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

صداقت

برابری

ارتعاشات خوب

مقاله مرتبط:چطور رابطه زناشویی را در اوايل ازدواج شروع كنيم؟

به طور خاص، نیاز به شفافیت رادیکال، به اشتراک گذاشتن صحنه در زندگی مشترک زوجین، و پرورش حالت احساسات مثبت و راحت بودن با یکدیگر وجود دارد.

برای داشتن یک زندگی جنسی خوب، زندگی ای که آزمون زمان، آشنایی و کاهش تدریجی آن شیفتگی اولیه را تحمل کند، باید با شفافیت رادیکال با همسر یا شریک زندگی خود شروع کنید.

صداقت كامل

بدون صداقت کامل در مورد خواسته‌های درونی، ناامنی‌ها و ترس‌هایتان، رسیدن به نزدیکی در رابطه جنسی دشوار است. شما همچنین باید نفس و اشتیاق خود را برای به دست آوردن همه چیز آنگونه که می خواهید در رابطه انجام دهید کنار بگذارید.

با تمرین برابری و متقابل، شما همچنین یاد خواهید گرفت که به جای صرفاً  گرفتن در رابطه جنسی، ببخشید.

Amy Color راه حل های عملی را بر اساس دهه ها تحقیق با نتایج اثبات شده تعریف کرده است. او دستور العمل های خود را برای صمیمیت فیزیکی و عاطفی به اشتراک می گذارد که ارتباطات ایمن عمیق را به روشی محترمانه و سرگرم کننده تقویت می کند.

در نهایت، شما باید انرژی جنسی خود را گرامی بدارید و روی شریک زندگی خود به عنوان هدف مورد نظر خود تمرکز کنید و راهی برای حفظ اشتیاق در برابر سایر تعهدات و مشکلات بیابید. پرداخت خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *