افزايش وزن بعد از ازدواج
افراد زيادي بعد از ازدواج احساس مي كنند ديگر نياز به كنترل وزن ندارند پس شروع مي كنند به چاق شدن

ناسالم تر از همیشه: افزایش وزن بعد از ازدواج

آیا ازدواج مساوی است با سعادت متاهل… یا بادکنک کردن دور کمر؟ برای بسیاری از زوج ها، این هر دو است. وزن اضافی نیز می تواند به صورت موذیانه و تدریجی افزایش یابد. ما اغلب به خود می گوییم که چند كيلو در اینجا یا آنجا در طول چند ماه زیاد نگران کننده نیست. ما فكر مي كنيم به اندازه کافی آسان است که وزن از دست بدهیم.

تغییر روال

متأسفانه، خیلی آسان است که روال راحت و آسان را بعد از ازدواج ادامه بدهيم… بی‌توجه به این واقعیت که ماه‌ها به سرعت به سال‌ها تبدیل می‌شوند…قبل از ازدواج ما قبلا غذاي سالم مي خورديم. باشگاه مي رفتيم. ولي الان با همسرمان روي كاناپه لم مي دهيم. غذاهاي چرب مي خوريم. نادیده گرفتن این واقعیت که انتخاب کمد لباس ما اکنون به شلوارهای کش دار محدود شده است. کمربندها و پیراهن‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که قسمت میانی در حال گسترش ما را پنهان کنند.

بعد از ازدواج توجه افراد به ظاهر فيزيكي و وزن كاهش پيدا مي كند.

چطورممکن است این اتفاق برای من بیفته؟

دلایل بالقوه زیادی برای افزایش وزن وجود دارد که برای بسیاری از زوج ها بعد از ازدواج اتفاق می افتد. برخی بر این باورند که بعد از ازدواج خودمراقبتی از بين مي رود. آدمها بعد از ازدواج تمرينات مرتبط با تناسب اندام و رژیم غذایی را انجام نمي دهند. چون بعد از ازدواج مسئولیت ها و استرس های مرتبط با تشکیل خانواده زياد است. برخی فكر مي كنند که چون در یک رابطه شاد و رضایت بخش هستيم. اين رابطه باعث شود که اهمیت حفظ ظاهر فیزیکی خود را از اولویت خارج کنیم. زیرا دیگر درگیر فرآیند تلاش فعالانه برای جذب همسر نیستیم.

خنده مهم نیست

با این حال، دلایل زيادي که در پس پدیده افزايش دور کمر وجود دارد. اما احتمالاً اين دلايل برای ما کمتر از این سؤال مهم است: در مورد آن چه کنیم؟ این واقعاً خنده ندارد، زیرا نسبت دور کمر به باسن بزرگتر از حد متوسط ​​با افزایش خطرات سلامتی هم برای مردان و هم برای زنان و همچنین چاقی مرتبط است. همه ما می‌خواهیم تا آخر عمرمان تا دوران پیری سالم و شاد ادامه یابد، اما این دور کمر بادکنکی ممکن است ایده‌های دیگری داشته باشد. و علاوه بر این، اگرچه آنها می گویند که عشق کور است، احتمالاً حداقل بخش کوچکی از ما وجود دارد که می خواهد به همان اندازه که روزی که ما را ملاقات کرد از نظر جسمی برای همسرمان جذاب باشد.

شما از قبل می دانید چگونه این کار را انجام دهید

پس در مورد آن چه کنیم؟ برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، این سوال که چگونه می توان با افزایش وزن مقابله کرد – روند واقعی کاهش دور کمر – اصلاً موضوع اين مقاله نیست. همه ما حداقل مفاهیم اساسی پشت مدیریت وزن و کاهش چربی را می دانیم. و میلیون ها رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی ثابت شده وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

یک نرمال جدید ایجاد کنید

ترفند واقعی برای دستیابی به موفقیت پایدار این است که بتوانید به هر تغییری که برای اجرا انتخاب کرده اید پایبند باشید. این به معنای پذیرش تغییر به عنوان یک سبک زندگی است، نه به عنوان دوره ای موقت از رنج که تصمیم گرفته اید تا آن لحظه جادویی که به هدف وزن خود برسید و بتوانید به «زندگی عادی» خود بازگردید، از آن عبور کنید. زیرا آن زندگی به اصطلاح عادی چیزی بود که باعث شد برای شروع وزن خود را جمع و جور کنید، و بازگشت به آن احتمالاً همین کار را خواهد کرد! ایجاد رفتارهای جدید در تغییرات دائمی در شیوه زندگی واقعاً مرحله‌ای است که بیشتر مردم در آن قرار می‌گیرند، نه فقط در مورد پذیرش غذای سالم و حفظ سطح تناسب اندام، بلکه در مورد ایجاد هر تغییر اساسی در زندگی.

روال خود را تغییر دهید … دوباره

عادات چیزهای قدرتمندی هستند، و شاید به خصوص وقتی صحبت از رژیم غذایی و ورزش می شود، رفتارهایی تکرار شده اند تا زمانی که به عادات تبدیل شوند. این واقعیت ممکن است زمانی که می‌خواهید رفتاری را تغییر دهید که قبلاً به روال روزانه‌تان عادت کرده‌اید، به ضرر شما باشد، اما این مفهومی است که می‌تواند در درازمدت به نفع شما باشد، زیرا در هر لحظه از زمان، شما همیشه این گزینه را دارید که یک عادت ارجح تر را ایجاد و اتخاذ کنید.

نمی توان هیچ رضایتی دریافت نکرد

مدتی را صرف فکر کردن در مورد عادت هایی که می خواهید تغییر دهید بگذرانید (مثل رفتار شبانه کاناپه شما، شاید). اکنون در مورد یک رفتار جدید و ارجح تر فکر کنید که ممکن است بتوانید آن عادت قدیمی را با آن جایگزین کنید، رفتاری که همچنان رضایت شما را از رفتار اصلی داشته باشد. رفتارهای همیشگی ما تمایل به ارضای نیازهای خاص، مانند نیاز به آرامش، تفریط، یا اجتماعی شدن دارند. تغییرات شدید معمولاً شکست می‌خورند، زیرا نیازهای مربوطه را برطرف نمی‌کنند، بنابراین بخشی از ما ناراضی مانده‌ایم و تا زمانی که در نهایت به آنچه می‌خواهد برسد، نیاز به توجه دارد.

آهسته و پیوسته مسابقه را میبرد

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و جایگزین های ارجح را در نظر می گیرید، به یاد داشته باشید که تغییرات رفتاری را به صورت تدریجی و با سرعتی که برای شما راحت است اجرا کنید. هر تغییر کوچکی در مسیر درستی که بتوانید برای همیشه بخشی از سبک زندگی خود را ایجاد کنید، برای شما یک میلیون بار ارزشمندتر از تغییر شدیدی است که پس از چند هفته با ناامیدی از آن دست بکشید.

به‌عنوان مثال، به‌جای نشستن روی مبل و تماشای تلویزیون برای استراحت در پایان روز طولانی (محیطی که علاوه بر تشویق بی‌تحرکی، برای بسیاری از مردم یک محرک قوی برای میان وعده‌ها است)، شاید تصمیم بگیرید که ممکن است شما را راضی کند. به همان اندازه به استراحت نیاز دارید که در دفتر خاطرات خود یادداشت کنید، یا کمی آواز بخوانید و در کنار موسیقی مورد علاقه خود در اتاق خوابتان بخوانید، یا حتی زمانی که آفتاب غروب می کند، در ایوان جلویی بنشینید و با همسرتان در آغوش بگیرید.

مقاله مرتبط: چگونه شوهر خود را تشویق کنیم

دو نخود در یک غلاف

در صورت امکان از همسرتان در این تلاش کمک بگیرید. شریک زندگی شما در مورد کمر می تواند قوی ترین منبع حمایت اجتماعی شما در ایجاد تغییرات در سبک زندگی باشد. و از آنجایی که سبک زندگی شما تا حدی به‌عنوان یک زوج متاهل به‌طور نامحسوسی پیوند خورده است، هرگاه یکی از شما تغییری در سبک زندگی ایجاد کند، بدون در نظر گرفتن سبک زندگی دیگری تأثیر خواهد داشت. پس مانند دو نخود سالم در یک غلاف باشید. به یکدیگر انگیزه دهید. همدیگر را تشویق کنید. این موضوع ازدواج خود را تکان دهید و اجازه دهید عادات سالم جدید شما را به سمت یک زندگی طولانی و شاد با هم سوق دهد.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *