بعد از ازدواج چه اتفاقي مي افتد
بعد از ازدواج و تمام شدن مراسم عروسي تازه زندگي واقعي شروع مي شود و شما بايد بدانيد چه مهارت هايي براي مديريت زندگي واقعي نياز است.

انتظارات بعد از ازدواج: 15 موردي که همه افراد تازه ازدواج کرده تجربه می کنند

جشن عروسی تمام شد. شما یک ماه عسل عاشقانه به یاد ماندنی را با همسر خود سپری کرده اید، و اکنون به خانه برگشته اید، به زندگی واقعی بازگشته اید. برای بازگشت به روال عادي، خود را به آرامی تنظیم کنید. اما یک نكته جدید وجود دارد: زندگی با همسرتان.آیا چیزها متفاوت و جدید هستند؟ و لزوما همیشه هیجان انگیز نیست؟ این قابل فهمه. برای اکثر تازه عروس ها این اتفاق می افتد. این مقاله به این موضوع می پردازد که بعد از ازدواج، به خصوص در سال اول، پس از پایان آن مراسم زیبای عروسی و ماه عسل عاشقانه، چه انتظاراتی باید داشت.

بنابراین، اگر به تازگی ازدواج کرده اید و اکنون با همسرتان زندگی می کنید، خواندن این مقاله برای شما حیاتی است.

به هر حال این یک تغییر قابل توجه است. اما نگران نباشید، این مقاله به شما کمک می کند تا در سال اول ازدواج مسیر خود را طی کنید. متوجه خواهید شد که بعد از ازدواج چه اتفاقی می افتد، چرا سال اول مهم است و چه اهدافی را باید با همسر یا شریک زندگی خود پس از ازدواج تعیین کنید.

بنابراین، اگر به تازگی ازدواج کرده اید و می خواهید بدانید که بعد از ازدواج چه انتظاری دارید، به خواندن ادامه دهید!

بعد از ازدواج مدتي طول مي كشد تا شما و همسرتان به روتين روزانه يكديگر عادت كنيد.

سال اول ازدواج: چرا مهم است؟

برای درک اهمیت و ارتباط این مقاله، درک دلایل متفاوتی که چرا اولین سال شما به عنوان یک زوج متاهل ارزشمند است، بسیار مهم است. چرا مهم است؟

دلایل اهمیت سال اول ازدواج به شرح زیر بیان شده است:

این اولین باری است که می توانید زندگی روزمره را با او تجربه کنید. بنابراین، مهم است زیرا از این طریق چیزهای مختلفی در مورد همسر خود یاد خواهید گرفت.

خواهید فهمید که زندگی با همسرتان چگونه است و چقدر خوب در انجام کارهای خانه با هم کار می کنید و آن را با فعالیت های حرفه ای خود متعادل می کنید.

سالی است که مدیریت امور مالی را با هم یاد خواهید گرفت، که می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

بخش بزرگی از انتظارات پس از ازدواج، در همان سال اول، هنر این است که چگونه انتظارات خود را از ازدواج متعادل کنید.

ممکن است تعارض ایجاد شود، بنابراین هر دو خواهید فهمید که چگونه با چنین تعارضاتی در ازدواج مقابله کنید.

اگرچه تجربه ازدواج می تواند از زوجی به زوج دیگر متفاوت باشد، اینها برخی از چیزهای رایجی است که ممکن است هر دوی شما تجربه کنید. نکاتی که در بالا ذکر شد، برخی از دلایل مهم بودن اولین سال به عنوان تازه ازدواج کرده است.

اولویت های اصلی در سال اول ازدواج چیست؟

بخش بزرگی از انتظارات پس از ازدواج به انواع اولویت هایی بستگی دارد که هر دوی شما در اولین سال رابطه زناشویی خود تعیین کرده اید. چیزهایی که شما و شریک زندگیتان در اولویت قرار می دهید، تجربه شما را در سال اول شکل می دهد.

احساس می کنم “من تازه ازدواج کردم، حالا چی؟” کاملا منطقی است ممکن است کمی احساس بی جهتی یا سردرگمی کنید. نگران نباش. روی موارد زیر تمرکز کنید که شما و همسرتان باید در این سال اول اولویت داشته باشید:

در مورد امور مالی صحبت کنید

بحث های گسترده در مورد پس انداز، هزینه و سرمایه گذاری در این سال اول ضروری است. برای جلوگیری از بحث‌های غیرضروری مرتبط با پول، تفکیک امور مالی ضروری است. تحقیقات نشان داده است که بیش از 70 درصد از زوج های متاهل با مسائل مالی به صورت ترکیبی سروکار دارند.

با هم بفهمید که دوست دارید اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانید

ایجاد مرزهای سالم بین شما و همسرتان برای یک ازدواج مسالمت آمیز ضروری است. بنابراین، بحث هایی در رابطه با زمان تنهایی، زمان با کیفیت و غیره داشته باشید.

کارهای خانه را تقسیم کنید

توزیع نابرابر مسئولیت های خانگی می تواند بر زمان تنهایی و زندگی کاری زوجین تأثیر بگذارد. بنابراین، کارها را به درستی تقسیم کنید.

برخی از مرزها را با هر دو همسر خود تعیین کنید

بخشی از آنچه پس از ازدواج باید انتظار داشت ممکن است شامل برخی از نفوذهای ناخواسته از طرف هر دو همسر باشد. بنابراین، ایده خوبی است که با آنها به عنوان یک زوج مرزهای سالمی ایجاد کنید.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند باید از همان ابتدا رابطه جنسی را در اولویت قرار دهند. صمیمیت فیزیکی و صمیمیت جنسی هر دو جنبه‌های مهم حفظ یک پیوند زناشویی سالم هستند. بنابراین، زمانی را برای صمیمیت جنسی اختصاص دهید.

مدیریت انتظارات کلیدی است

یکی از مهمترین کارهایی که باید بعد از ازدواج انجام دهید این است که با همسرتان درباره انتظاراتتان از رابطه زناشویی گفتگوهای آزاد  داشته باشید. انتظارات متوازن برای یک ازدواج مسالمت آمیز نقش اساسی دارند.

زوج ها در سال اول ازدواج چه اهداف واقع بینانه ای باید در نظر بگیرند؟

تمرکز بر برخی از جنبه های ذکر شده در زندگی زناشویی در سال اول مهم است، اما نوع اهدافی که تعیین می کنید نیز کلیدی است. نکته ای که در مورد تعیین اهداف در ازدواج شما وجود دارد این است که از یک زوج به زوج دیگر بسیار متفاوت است.

اهداف تعیین شده توسط شما و همسرتان نیز به ازدواج شما شکل می دهد و تعیین می کند که در ازدواج چه انتظاری داشته باشید. اما اهداف شخصی هستند.

به عنوان مثال، اگر امور مالی برای هر دوی شما بسیار مهم است، ممکن است هر دوی شما در سال اول ازدواج قصد پس انداز یا سرمایه گذاری مشخصی داشته باشید.

اگر هر دوی شما می خواهید خانواده خود را بزرگ کنید، ممکن است در سال اول آن را در نظر بگیرید. این فقط به ترجیحات و زمینه های علایق شما و شریک زندگی شما بستگی دارد.

انتظارات بعد از ازدواج: 15 چیزی که همه تازه ازدواج کرده ها تجربه می کنند

اکنون که با اهداف و حوزه های تمرکز زندگی زناشویی در سال اول کاملاً آشنا هستید، بیایید ببینیم زندگی زناشویی به خصوص در سال اول چگونه است.

در اینجا لیستی از 15 چیزی است که همه تازه ازدواج کرده‌ها تجربه می‌کنند:

1.هیجان “همسر” بودن

بعد از اینکه از سفر عاشقانه ماه عسل خود برگشتید، برای هر دوی شما هیجان انگیز خواهد بود که یکدیگر را به عنوان زن و شوهر معرفی کنید. این یک احساس سرگیجه است، و فوق العاده است!

2. امکان استدلال عمده

نکته ای که در مورد حضور مداوم در کنار شریک زندگی تان وجود دارد این است که هر دوی شما ممکن است یکدیگر را آزار دهید. این ممکن است به آرامی با گذشت زمان ایجاد شود و منجر به یک بحث بزرگ شود زیرا ناامید کننده است. بنابراین، یک بحث بزرگ بخشی از انتظارات پس از ازدواج است.

برای تازه ازدواج کرده ها، خلاصه سال اول اغلب شامل چند بحث عمده است، زیرا تغییر قابل توجهی است.

3. یک برنامه روتین با طرف مقابلتان

پس از یک سال ازدواج، اغلب زوج‌ها احساس می‌کنند که در یک روال معمولی که برای هر دو نفر کارآمد است، آرام شده‌اند. وقتی با هم در آپارتمان یا خانه خود زندگی می کنید، برنامه خواب یکدیگر، زمان غذا خوردن، اولویت های کاری و غیره را مشخص خواهید کرد.

این به هر دوی شما این امکان را می دهد که به آرامی وارد برنامه ای شوید که برای هر دوی شما مفید است.

4. آزمایش در اتاق خواب

صمیمیت جنسی بخش بزرگی از هر رابطه زناشویی است. و در آن سال اول که شور و اشتیاق و عشق بسیار زیاد است و به شدت جذب یکدیگر شده اید، می توانید انتظار رابطه جنسي زیادی داشته باشید!

به عنوان تازه ازدواج کرده‌های جوان، یکی دیگر از چیزهای هیجان‌انگیز که هر دو می‌توانید منتظر آن باشید این است که چیزهای جدیدی را برای چاشنی بخشیدن به زندگی جنسی خود امتحان کنید. زمان بسیار خوبی برای شناخت ترجیحات جنسی یکدیگر و امتحان روش های جدید برای سیر کردن یکدیگر در اتاق خواب است.

5. مشکلات مرزی با همسرتان

یک جنبه نه چندان خوشایند از آنچه پس از ازدواج باید انتظار داشت، روند پی بردن به پویایی شما به عنوان یک زوج با خانواده همسر است. قبل از ازدواج، والدین شما از نظر قانونی با همسرتان فامیل نبودند و شما نیز از نظر قانونی با والدین همسرتان خویشاوندی نداشتید.

اما بعد از ازدواج قضیه فرق می کند. الان خانواده شده اند بنابراین، در تعیین میزان علاقه هر دوی شما به خانواده‌های خود، ممکن است مسائلی به وجود بیاید.

6. یک تجربه متفاوت با دوستان

این می تواند یک تجربه منحصر به فرد برای هر زوج باشد، زیرا ممکن است دوستان شما در درک اینکه چه زمانی باید در برنامه های پسران یا دختران پس از ازدواج شما قرار بگیرند، مشکل داشته باشند.

قبل از ازدواج، قبل از اینکه دوستتان را دعوت کنید تا با شما آرام بگیرد، دو بار فکر نمی کنید. دوستان شما حتی می توانند بدون اعلام قبلی ظاهر شوند. اما اکنون، رابطه با دوستان ممکن است کمی متفاوت باشد، به خصوص با دوستان مجرد شما. حتی ممکن است برخی از دوستان شروع به کینه توزی از شما کنند.

7. آن همه تشریفات زن و شوهر

بخش هیجان انگیز آنچه پس از ازدواج باید انتظار داشت، برقراری تشریفات به عنوان یک زوج است. این تشریفات کاملاً بر اساس علایق و ترجیحات شما به عنوان یک زوج است.

این می تواند یک برنامه پیاده روی هفتگی، صبحانه صبح جمعه در کافه های مختلف یا سفرهای کوتاه هر دو تا سه ماه یکبار باشد. همه چیز به شما دو نفر به عنوان یک زوج بستگی دارد.

8. مواجهه با سوال کودک

سوالات ترسناک کودک! خدایا این یک تجربه اجتناب ناپذیر برای تازه ازدواج کرده است. نحوه واکنش هر دوی شما به این سوال بستگی به این دارد که هر دوی شما چقدر زود (یا اصلاً) می خواهید خانواده خود را بزرگ کنید.

اما بله، ممکن است بسیار آزاردهنده و خسته کننده باشد که با این سوال از اقوام و دوستان دور و نزدیک مورد بمباران قرار بگیرید.

9. اولین خرید عمده

این یکی دیگر از تجربه های رایجی است که هر دوی شما به عنوان تازه ازدواج کرده خواهید داشت. معمولاً در سال اول، زوج‌ها در نهایت چیزی قابل توجه می‌خرند. ممکن است یک آپارتمان یا ماشین یا یک هدیه مجلل و غیره باشد. اما این یکی از آن تجربه های خوشایند زندگی زناشویی است.

10. احساس “کمی پيري”.

احساس رایجی که ممکن است شما و همسرتان تجربه کنید، به خصوص اگر دوستان مجرد جوانی شما را احاطه کرده باشند، احساس پیری است.

11. قبول اینکه متاهل هستید سخت است

با تمام تعدیل‌ها و هیجان‌های مرتبط با تازه عروسی، گاهی اوقات فراموش می‌کنید که اکنون هر دوی شما ازدواج کرده‌اید. این ممکن است به خصوص زمانی اتفاق بیفتد که شما با دوستان خود به صورت جداگانه یا در حال کار هستید و ناگهان به یاد می آورید: «اوه! من ازدواج کرده ام!”

12. خارج شدن از فاز ماه عسل

ماه های اول ازدواج با شیفتگی و کشش جنسی نسبت به یکدیگر مشخص می شود. اما سپس شیفتگی به آرامی کاهش می یابد. اما این بدان معنا نیست که شور و اشتیاق در رابطه شما کاهش می یابد.

به هر حال، شور و اشتیاق چیزی فراتر از جذابیت جنسی است، اما ممکن است متوجه شوید که از نظر شادی، از نظر صبر، و از جنبه‌های دیگر نیز، مرحله ماه عسل کم کم به پایان می‌رسد.

13. انصراف از برنامه ریزی عروسی واقعی است

در مورد آن فکر کنید: شما و همسرتان احتمالاً بین 6 ماه تا یک سال را صرف برنامه ریزی یک عروسی بزرگ و یک ماه عسل فوق العاده کرده اید. این بخش مهمی از زندگی هر دوی شما بود.

اما اکنون که هر دوی این رویدادها به پایان رسیده اند، تطبیق مجدد با واقعیت و اینکه خود را نه یک عروس بلکه یک همسر ببینید می تواند کمی سخت باشد.

ممکن است به شدت دلتنگ هیجان برنامه ریزی عروسی شوید و گاهی آرزو کنید که هر دوی شما به آن مرحله پر هیجان و در عین حال هیجان انگیز زندگی خود بازگردید. این یک بخش طبیعی از انتظارات پس از ازدواج است. حتی ممکن است در تلاش برای بازسازی آن لحظات باشید.

14. اولین سالگرد اتفاق بزرگی خواهد بود

اولین سالگرد یک مناسبت استثنایی هم برای شما و هم برای همسرتان خواهد بود. دیگران ممکن است فکر نکنند که این یک معامله بزرگ است، اما مهم نیست. هر دوی شما این اولین سالگرد را گرامی خواهید داشت زیرا یک سال کامل (یک سال چالش برانگیز) با هم بودن را نشان می دهد!

این یک جنبه لذت بخش از آنچه پس از ازدواج باید انتظار داشت! از این روز لذت ببرید!

15. رویارویی با مشکلات در زمان تنهایی

این امر به ویژه برای آن دسته از زوج هایی که قبل از ازدواج با هم زندگی نمی کردند بسیار مهم است. احتمالاً هر دوی شما در تلاش هستید تا با خودتان وقت بگذرانید و نه در حضور طرف مقابل. می تواند بسیار مشکل باشد.

اما به همین دلیل است که تمرکز بر ایجاد مرزهای سالم با شریک زندگی خود ضروری است.

مقاله مرتبط: وقتی یک زن براي شوهرشما عشوه گري می کند چه باید کرد؟

نتیجه

اینها بالاترین انتظارات در لیست ازدواج هستند که به احتمال زیاد در همان سال اول تجربه خواهید کرد. به یاد داشته باشید که درک درست از انتظارات و مسئولیت ها و ایجاد تعادل بین آن ها می تواند منجر به ازدواج موفق شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *