ايجاد حد و مرز رفتاري با خانواده شوهر
حد و مرز در روابط به ما كمك مي كند كه هر دو طرف احساس آرامش كنند.

15 نکته برای تعیین حد و مرز با خانواده شوهر

روابط، صرف نظر از نوع آنها، می توانند سهم خود را از اختلاف نظرها، مشاجرات و مشکلات داشته باشند. این به این معنی نیست که این افراد به رابطه اهمیت نمی دهند و همچنین به این معنی نیست که آنها با این از هم پاشیدن مشکلی ندارند. یکی از این رابطه‌ها رابطه‌ای است که فرد با همسرش دارد. بهتر است حد و مرزهایی را در روابط در نظر بگیرید و روابط با خانواده شوهر تفاوتی ندارد. دعواهای مداوم می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد و شما را عصبانی کند. ممکن است نگران باشید که آنها چه فکری خواهند کرد یا چه واکنشی نشان خواهند داد. ما به شما راهنمایی در مورد تعیین حد و مرز با خانواده شوهر ارائه می دهیم که به شما کمک می کند آرامش را در خانواده و زندگی خود حفظ کنید.

مرزهای سالم با پدر و مادر چیست؟

در حالی که در بیشتر موارد، همسر و خانواده بزرگ او برای کمک به شما هستند، ممکن است همه آنقدر خوش شانس نباشند.

خانواده شوهر شما افرادی هستند که ممکن است دارای عقاید متفاوتی باشند. ممکن است نتوانید باورهای آنها را تغییر دهید یا ممکن است راحت نباشید که باورهای آنها را بسازید. در چنین مواردی، ایده تعیین حد و مرز با خانواده همسر ممکن است به هر دو طرف این امکان را بدهد که راه جدیدی برای پیمایش برای تضمین پیوند نزدیک‌تر بیابند.

ايجاد حد و مرز سالم با خانواده شوهر باعث مي شود كه شما احساس خوشبختي كنيد.

اما، قبل از آن، شما باید مفهوم ایجاد مرزهای سالم با همسران را درک کنید.

به طور خلاصه، با تعیین حد و مرز با همسران، ممکن است نحوه تداخل آنها با زندگی شما را محدود کنید. ممکن است برای مسائل ساده نیازی به تأیید آنها نباشد. در عوض، می توانید یک فاصله سالم را حفظ کنید. علاوه بر این، ممکن است از درگیری در مسائلی که ممکن است آزاردهنده باشد نیز اجتناب کنید.

در اینجا چند نمونه از مرزها با خانواده شوهر آورده شده است.

احترام گذاشتن به باورهای دیگران و اطمینان از اینکه دیگران نیز به ارزش ها و عقاید شما احترام می گذارند

توانایی برقراری ارتباط با نیازها و خواسته های عاطفی

احترام گذاشتن به نیازهای دیگران اما بر هم نخوردن نیازهای خود برای آن

«نه» گفتن در مواقع لزوم، حتی زمانی که همسرتان قادر به انجام آن نیست

حصول اطمینان از اینکه هنگام تعامل با دیگران، سلامت روانی خود را به خطر نیندازید

ارائه دسترسی انعطاف پذیر به اعضای خانواده در زندگی شخصی شما.

انواع مختلفی از مرزها وجود دارد، از جمله فیزیکی، جنسی، ذهنی، مالی و عاطفی.

مرزهای ذهنی- مرزهای ذهنی سالم از ایده ها، باورها، ارزش های شما در مورد زندگی، تربیت کودک و غیره محافظت می کند و از برهم زدن آرامش روانی شما توسط دیگران جلوگیری می کند.

مرزهای عاطفی – مرزهای عاطفی مرزهایی هستند که در آن اطلاعات شخصی یا احساسات خود را در مقابل پدر و مادر خود فاش نمی کنید زیرا ممکن است ارزش های متفاوتی داشته باشند و ممکن است با شما موافق نباشند.

روش هایی که می توانید برای تعیین حد و مرز با همسرتان استفاده کنید

در اینجا روش هایی وجود دارد که چگونه می توانید با خانواده شوهر مرزبندی کنید، زمانی که احساس می کنید زندگی شما را پیچیده می کنند.

1.ابتدا به مسائل بپردازید

آیا مایل به تعیین حد و مرز با خواهرشوهر یا خانواده شوهر خود هستید؟ پس ابتدا به مسائلی که شما را آزار می دهد رسیدگی کنید.

آیا آنها بیش از حد کنترل می کنند؟

یا شما را تحقیر می کنند؟

یا سعی می‌کنند برای هر مناسبتی بیایند؟

هر چه زودتر متوجه شوید که این مسائل شما را آزار می دهد، زودتر از شر مشكلات با خانواده شوهر خود رهایی خواهید یافت.

2. با شریک زندگی خود صحبت کنید

اگر احساس می کنید که تعیین حد و مرز می تواند کمک کننده باشد، ابتدا با همسرتان صحبت کنید. برای آنها اعضای خانواده مهم هستند. از این رو قبل از انجام این کار باید به مواردی اشاره کنید که شما را آزار می دهد.

اگر هنوز می‌خواهید قبل از تعیین حد و مرز تلاش کنید، از شریک زندگی‌تان بخواهید که با اعضای خانواده‌اش درباره احساسات شما صحبت کند. همچنین ممکن است باعث شود آنها مسائل را بهتر درک کنند.

3. در هنگام برقراری ارتباط مراقب باشید

ممکن است همسرتان مرزها را درک نکند. از این رو، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در قانون از مرزها فراتر رفته است. در چنین مواقعی، عاقلانه ارتباط برقرار کنید.

ممکن است به وضوح توضیح دهید که چرا فکر می کنید نظر یا فعالیت های آنها در زندگی شما مثبت نیست.

وقتی متوجه شدید که مادرشوهری از مرزها فراتر می‌رود و سایر  خانواده شوهر این کار را انجام می‌دهند، ممکن است لازم باشد موضعی قاطعانه اتخاذ کنید. گاهی اوقات کمی استحکام ممکن است ضرری نداشته باشد.

15 نکته برای تعیین حد و مرز با خانواده شوهر

در اینجا پانزده نکته برای تعیین حد و مرز با خانواده شوهر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

1. راه های مختلفی برای تعامل پیدا کنید

ممکن است دو خانواده در مورد هر موضوعی به توافق نرسند. اما، اغلب، زمانی که شما خیلی نزدیک هستید و زمان زیادی را با هم می گذرانید، تنش ایجاد می شود.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین حد و مرز با پدر و مادر، تغییر روش تعامل است. ممکن است جلسات خود را فقط به شام های خانوادگی، مناسبت های خانوادگی و چند تماس تلفنی ساده هر چند وقت یکبار محدود کنید.

باید درک کنید که هر پدرشوهری مانند یک پدرشوهر سرسخت و مزاحم نیست. یک خانواده ممکن است هر چند وقت یکبار با هم اختلاف داشته باشند. اما، شاید بهتر باشد روش تعامل را تغییر دهید تا مطمئن شوید که با همسرتان راحت هستید.

2. زمان را به شیوه ای متفاوت سپری کنید

اگر متوجه شدید که کاهش زمان صرف شده آسان نیست، می توانید نحوه گذراندن وقت خود را با آنها تغییر دهید. این ممکن است به شما در تعیین حد و مرز با خانواده شوهر کمک کند.

به جای یک شام خانگی، می توانید برای شام های خانوادگی در یک رستوران بروید. یا همچنین می توانید یک گردهمایی در یک پارک ترتیب دهید. همه شما ممکن است با حفظ مرزها از آن لذت ببرید.

3. هرگز برای محبت رقابت نکنید

همسر شما ممکن است موقعیت متفاوتی برای اعضای خانواده خود مانند والدین و خواهرانش در زندگی خود داشته باشد. ممکن است برای شما مزاحم به نظر برسد، اما ممکن است برای آنها طبیعی باشد.

پس هرگز برای محبت همسرتان رقابت نکنید. شما شریک زندگی هستید و فضای متفاوتی در زندگی همسرتان خواهید داشت. اگر احساس نیاز می‌کنید، می‌توانید برای این موضوع از جلسات درماني با همسرتان استفاده کنید.

4. بگذارید بدانند شما رقیب نیستید

روی دیگر سکه این است که به همسرتان بفهمانید که شما رقیب نیستید و عضوی از خانواده هستید.

آنها ممکن است برای جلب توجه فرزندان خود این کار را انجام دهند. به آنها بگویید که به آنها احترام می گذارید و نیازی به رقابت با شما برای جلب توجه فرزندشان ندارند. اگر کمکی نکرد، مرزهایي با خانواده  شوهر را تعیین کنید.

5. در صورت درگیری با خانواده شوهر هرگز با همسرتان دعوا نکنید

آیا خواهر شوهری دارید که اغلب از مرزها فراتر می رود؟ ممکن است با رفتار آنها عصبانی شوید.

اما، شما باید سعی کنید هرگز برای این درگیری با شریک زندگی خود دعوا نکنید. احتمالاً از درگیری مطلع نبودند. اگر عصبانیت خود را به سمت شریک زندگی خود هدایت کنید، فقط رابطه شما با او را خدشه دار می کند و هیچ فایده ای ندارد.

در عوض، با همسرتان در مورد تعیین مرزهای متفاوت با همسرتان صحبت کنید. آنها حتی ممکن است موضوع را درک کنند و به شما کمک کنند.

6. سعی کنید احساسات آنها را درک کنید

اغلب، تعیین حد و مرز با خانواده شوهر به دلیل ارتباط نادرست اتفاق می افتد. بنابراین، یک بار سعی کنید بررسی کنید که آیا نگرانی آنها واقعی است یا خیر.

شما می توانستید وضعیتی بسیار محکم بگیرید و ممکن است برخی از ورودی های ارزشمند آنها را نادیده گرفته باشید. از این رو سعی کنید یک بار به نظرات آنها فکر کنید. حتی ممکن است به شما کمک کند تا در مورد چگونگی تعیین مرزها به طور کلی با خانواده همسرتان تجدید نظر کنید.

7. در کاری که دوست دارند شرکت کنند

ممکن است دوست نداشته باشید که خانواده شوهرتان تعطیلات خود را چگونه می گذرانند. آنها ممکن است از شما خواسته باشند، اما شما ممکن است آن را نشانه ای سرزده از فراتر رفتن مرزها توسط خانواده شوهرتان بدانید. در عوض، کاری را که دوست دارند انجام دهند، یک بار امتحان کنید.

احتمالاً ممکن است روش آنها برای انجام کارها برای شما لذت بخش باشد. اگر نه، همیشه می توانید به آنها بگویید که چیزهای دیگر را دوست دارید. لطفاً به یاد داشته باشید که در حین رد کردن، این کار را به طور مثبت انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها احساس ناراحتی نمی کنند.

8. به آنها بگویید که برخی از توصیه های آنها ممکن است در سبک زندگی شما صدق نکند

ممکن است متوجه شوید که اغلب پس از زایمان با همسرتان درگیر شده اید. بنابراین، بهترین روش برای تعیین حد و مرز با خانواده شوهر بعد از نوزاد چیست؟

ممکن است روشن کنید که چیزی که برای آنها مفید بود ممکن است برای فرزند شما کارساز نباشد. آنها در زمان های مختلف زندگی می کردند و ممکن است سبک زندگی متفاوتی داشته باشند.

اما، از سوی دیگر، ممکن است سبک زندگی متفاوتی داشته باشید. از این رو، برخی از توصیه های آنها ممکن است اصلا کارساز نباشد. از این رو، مؤدبانه به آنها بگویید که توصیه های آنها کارساز نیست زیرا شما در موقعیت متفاوتی هستید.

9. تعامل آنها با فرزندانتان را محدود نکنید

شما ممکن است از خانواده شوهر خود خوشتان نیاید، اما آنها را کاملاً از زندگی خود جدا نکنید. تحقیقات نشان می دهد که بی ثباتی روابط درون قوانین اغلب بر شخصیت فرزندان شما تأثیر می گذارد.

در عوض، اجازه دهید فرزندانتان بدون حضور شما زمان با کیفیتی را با پدربزرگ و مادربزرگ یا عمه و عمو خود بگذرانند. اگر نوزادان شما آن را دوست دارند، به آنها پیشنهاد دهید که هر چند وقت یک بار در خانه پدربزرگ و مادربزرگ یا خاله یا عموهایشان بخوابند.

حتی ممکن است هر چند وقت یکبار فرزندانتان را تشویق کنید که با خانواده شوهر تماس ویدیویی داشته باشند. این به شما کمک می کند تا مرزها را بدون به خطر انداختن تعامل فرزندان خود با آنها حفظ کنید.

علاوه بر این، ممکن است به شما کمک کند مرزی سالم بین فرزندان و خانواده شوهر ایجاد کنید.

10. از بحث های غیر ضروری بپرهیزید

احتمالاً از نحوه لباس پوشیدن یا صحبت کردن یا سبک زندگی آنها خوشتان نمی آید. اما، آنها افرادی با ویژگی های شخصیتی متفاوت هستند. ایدئولوژی ها و اعتقادات آنها ممکن است هر بار با استاندارد شما مطابقت نداشته باشد.

اما، بحث های غیر ضروری با آنها در مورد کاری که آنها به طور متفاوت انجام می دهند، فایده ای ندارد. ممکن است باعث شکافی شود که هرگز نتوانید آن را تعمیر کنید. در عوض، توجه و عصبانیت خود را منحرف کنید.

می توانید تلویزیون تماشا کنید، قدم بزنید، در آشپزخانه کار کنید یا حتی روی یک پروژه اداری در حال انجام کار کنید. کمک زیادی خواهد کرد. متوجه خواهید شد که دعوای کمتری به شما این امکان را داده است که مرزهای سالمی را با همسرتان تعیین کنید.

11. درک کنید و به آنها بفهمانید که هیچ کس کامل نیست

هر فردی در راه خود کامل است. بنابراین، هیچ کس کاملاً مطابق با انتظارات شخص دیگر نیست.

همچنین ممکن است برخی از عادات همسرتان را دوست نداشته باشید. اما، شما با آنها دعوا نمی کنید. پس چرا بر سر همین مسائل با خانواده همسر دعوا می کنید؟

بدانید که آنها ممکن است مطابق با ایده شما کامل نباشند. اما آنها همانی هستند که هستند. از سوی دیگر، به صراحت اعلام کنید که برای همسرتان بی نقص نخواهید بود.

در عوض اشتباهات و کاستی های شما از شما یک فرد کامل می سازد. برای جلوگیری از خستگی روحی و روانی با آنها صحبت کنید.

12. با مشورت شریک زندگی خود حد و مرزها را تعیین کنید

آیا می خواهید مرزها را تعیین کنید؟ ابتدا به شریک زندگی خود اطلاع دهید. آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما هستند. بنابراین، آنچه را که فکر می کنید درست نیست به آنها بگویید.

در مورد اینکه چه چیزی سالم است و چه چیزی ناسالم است، بحث درستی داشته باشید. نظر آنها را در مورد تعیین مرزها بپرسید.

آنها ممکن است به شما کمک کنند تا راه هایی برای داشتن مرزهای محترمانه که دسترسی سالم به هر دو طرف را ارائه می دهد، بیابید.

13. یاد بگیرید که رها شوید

متوجه خواهید شد که حتی پس از تعیین حد و مرز با خانواده شوهر نیز ممکن است به طور مشابه تعامل داشته باشند. آنها هنوز هم ممکن است شما را عصبانی کنند یا باعث درگیری شوند.

گاهی اوقات، بهتر است به جای رویارویی با آنها، آنها را رها کنید. در این موارد، تعارض ممکن است منجر به تعارضات بیشتر شود که راه حل های رضایت بخشی را به همراه نداشته باشد.

با رها کردن همه چیز، می توانید بهتر روی مسائل دیگر تمرکز کنید. شما می توانید با نادیده گرفتن پدر و مادر خود و برخی از اقدامات آنها به زندگی شادی ادامه دهید.

14. یک لیست واضح از مرزها تهیه کنید

در مورد ایجاد یک لیست واضح از مرزها برای مادرشوهر یا سایر اعضای خانواده فکر کنید. مطمئن شوید که چه چیزی درست است و چه چیزی درست نیست و با شریک زندگی خود در مورد لیست صحبت کنید. علاوه بر آن، همچنین اهداف و مسائل خود را برای تهیه فهرست روشن کنید.

اما، فهرست را انعطاف پذیر کنید. این به شما کمک می کند در آینده مرزهای بیشتری را در نظر بگیرید یا برخی را حذف کنید.

15. در هر موردی به دنبال تایید آنها نباشید

بهترین راه برای تعیین حد و مرز با پدر و مادر چیست؟ از درخواست تایید همسرتان برای هر اقدامی دست بردارید. شما یک فرد هستید و ممکن است گاهی اوقات نیاز به تصمیم گیری جدی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که ممکن است پدر و مادرتان ایدئولوژی های مشابه شما را نداشته باشند و حتی ممکن است ایده های شما را تأیید نکنند. از این رو، در هر کاری از آنها درخواست سر زدن نکنید و آنطور که فکر می کنید مناسب زندگی خود را پیش ببرید. آنها ممکن است در نهایت درک کنند.

مقاله مرتبط: مادرشوهر سمی و نحوه برخورد با او

نتيجه نهايي

تعیین حد و مرز می تواند رابطه بین شما و همسرتان را ترمیم کند. علاوه بر این، از هرگونه درگیری بیشتر که آرامش روانی شما را مختل می کند نیز جلوگیری می کند.

اما، قبل از انجام این کار، همیشه با همسرتان مشورت کنید و ایده خود را به او بگویید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می توانید برای یک جلسه مشاوره مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که شما همیشه حق دارید یک زندگی خانوادگی شاد و بدون مزاحمت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *