صحبت كردن در مورد عشقبازي با همسر در شروع كار سختي به نظر مي رسد.
به خاطر داشته باشيد همسرتان نزديك ترين فرد در زندگي به شماست.

رابطه: چطور به همسرم بگم در رابطه عشقبازي چه مي خوام؟

تامين خواسته هاي زن و شوهر دررابطه عشقبازي يك بخش مهم در ارتباط عاشقانه سالم است. زوج هاي متاهل ممكن است در اين دام بي افتند كه فكر كنند دقيقا مي دانند طرف مقابل چه انتظاري دارد. پس ديگر در مورد خواسته هاي طرف مقابل در عشقبازي با او حرف نزنند. همسر شما فردي است كه به او تا پايان عمر متعهد شده ايد. پس اين به اين معني است كه شما بايد با او در مشكلاتي كه در رابطه عشقبازي داريد صحبت كنيد. پس اگر از جمله كساني هستيد كه نمي دانيد چطور بايد با همسرتان در اين مورد صحبت كنيد، ادامه اين مقاله را بخوانيد.

شناخت  خواسته هاي خودتان و شريك زندگيتان در رابطه عشقبازي بسيار مهم است. براي داشتن يك ازدواج پرشور و موفق نياز داريد همراه هم تصميم بگيريد. چه كارهايي را هر دو دوست داريد انجام بدهيد. چه كارهايي انجامش براي هر دو شما امن است. انجام چه كارهايي به هر دوي شما احساس آرامش و لذت مي دهد.

مقاله مرتبط: پنج دليل كه همسر شما نمي خواهد با شما رابطه زناشويي برقرار كند.

خيلي از زوج هاي متاهل انتظار دارند طرف مقابل به صورت ناخودآگاه متوجه خواسته هاي آنها از عشقبازي بشود. دقيقا خواسته هايشان را رعايت كند. اين موضوع كاملا درست است كه همسر شما نزديك ترين فرد به شما است. ولي در طول ازدواج خود براي شعله ورنگه داشتن عشق بين شما دو نفر نياز است كه گفتگوهاي واضح و روشني با هم در مورد خواسته هايتان در عشقبازي داشته باشيد. اين گفتگو ها باعث مي شود لحظات شادتري كنار هم تجربه كنيد و البته به صميمت شما اضافه مي كند.

توضيح خواسته ها در عشقبازي به همسر

قبل از اينكه با همسرتان در مورد خواسته هايتان در عشقبازي صحبت كنيد، اول بايد خواسته هايتان براي خودتان واضح و روشن باشد. از خودتان بپرسيد از او چه انتظاري داريد و مي خواهيد چه كارهايي انجام دهد. كدام كارهاي او برايتان بسيار خوشايند بوده اند. كدام كارهايش را دوست نداشتيد. همسر شما عشق زندگي شماست. حتما عشقبازي با او را دوست داريد. ولي اين طبيعي است كه گاهي هر كدام از شما كارهايي انجام دهد كه طرف مقابل كاملا از انجام آن كار لذت نبرد. در اين مواقع ممكن است حس ناراحتي كرده باشيد. ولي چون همسرتان است و او را دوست داريد با او در مورد ناراحتي تان صحبت نكرده باشيد.

در رابطه احساسات واقعيتان را به همسرتان منتقل كنيد.
احساس واقعي خود را در مورد رابطه عشقبازي به همسرتان بگوييد

اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه همسرتان حتما دوست دارد احساس واقعي شما را در مورد كاري كه قرار است انجام بدهيد بداند. چون او هم شما را دوست دارد و هدفش لذت و رضايت شماست. پس در مورد كارهايي كه مي خواهيد انجام دهيد و كارهايي كه نمي خواهيد انجام دهيد به طور واضح با او صحبت كنيد. اگر حس مي كنيد ممكن است به احساسات او لطمه بخورد مي توانيد از جمله بندي مثبت استفاده كنيد. مثلا بگوييد” من عاشق اين رفتارت بودم ولي آن يكي رفتارت را دوست نداشتم”.

مقاله مرتبط: درست حرف زدن با همسرتان هشت نكته

اگر رابطه شما بر پايه عشق و احترام متقابل ساخته شده باشد. همسر شما با جان و دل از شنيدن نظرات شما استقبال خواهد كرد. ولي اگر بعد از بيان نظراتتان با جمله ” چرا؟” از طرف همسرتان مواجه شديد ازدواج شما مشكلات عميق تري دارد. چون طرف مقابل شما با مفهوم احترام به خواسته هاي همسرش آشنا نيست.

گفتگو با همسر

كليد يك ازدواج موفق گفتگو است. شما و همسرتان بايد گفتگوهاي واضح و بدون قضاوتي در مورد اين موضوع با هم داشته باشيد. براي شروع گفتگو به شريك زندگي خود بگوييد مي خواهيد با او صحبت كنيد. مطمئن شويد فضاي خانه شما آرام است. هيچ موضوعي قرار نيست حواس شما دو نفر را پرت كند. براي صحبت در مورد خواسته هايتان در عشقبازي منتظر نمانيد كه در طول عشقبازي اين صحبت را انجام دهيد. بلكه قبل از عشقبازي بايد به توافق برسيد. ارتباط شما دو نفر بايد به قدري صميمي باشد كه صحبت كردن در مورد خواسته هايتان در عشقبازي يك موضوع صحبت طبيعي بين شما دو نفر باشد.

پس يك زمان را كه هر دو در حالت روحي خوبي هستيد. وقتتان آزاد است را انتخاب كنيد و در مورد احساسات واقعي و عميق خود در مورد عشقبازيتان صحبت كنيد.

در حين رابطه عشقبازي زمان مناسبي براي صحبت با همسرتان يا انتقاد از او نيست.
قبل از شروع رابطه عشقبازي در مورد كارهايي كه مي خواهيد انجام دهيد حرف بزنيد.

در اين زمان مي توانيد در مورد كارهاي جديدي كه مي خواهيد امتحان كنيد با هم حرف بزنيد. مي توانيد در مورد موقعيت ها و جاهاي مختلفي كه مي خواهيد با هم عشقبازي كنيد به توافق برسيد. مي توانيد در مورد وسايل كمكي جديد هم ايده هاي جديد را به هم منتقل كنيد. فقط يادتان باشد همه اين حرف ها و توافق ها بايد قبل از شروع عشقبازي باشد. در طول عشقبازي نبايد مذاكره كنيد و بايد و نبايد راه بي اندازيد.

اگر همسرمان خواسته هاي ما در عشقبازي را رعايت نكرد چه كنيم؟

اين قسمت در قانون به اين صورت پيش بيني شده است كه اگر زن بتواند ثابت كند به خاطر ارتباط غير متعارفي كه شوهرش از او مي خواهد در عسر و حرج است مي تواند از دادگاه تقاضاي جدايي كند.  قانون براي جدايي به درخواست زن به خاطر نداشتن ارتباط زناشويي هم چند مورد را پيش بيني كرده است. اولين مورد اين است مردي توانايي نعوظ نداشته باشد. اين مورد حتي اگر بعد از عقد اتفاق بي افتد مي تواند باعث فسخ نكاح شود. مورد دوم در مورد مرد سرد مزاج است. اگر زن بتواند به دادگاه ثابت كند كه مردي به وظايف زناشويي خود عمل نمي كند و اين كار او باعث عسر و حرج براي زن شده است مي تواند جدا شود.

مقاله مرتبط: پانزده مشکل جنسی در ازدواج و راه های رفع آنها

مورد بعدي زود انزالي در شوهر است كه اگر مرد درمان نكند. اگر زن بتواند ثابت كند ازدواج باعث عسر و حرج براي او شده است. مي تواند جدا شود. مورد بعدي كه زن مي تواند از دادگاه خانواده كمك بگيرد. اين است كه زوج مدت طولاني به صورت عمدي رابطه اي با زوجه برقرار نكند و زن بتواند ثابت كند اين كار مرد براي او باعث عسر و حرج است. در مورد رابطه جنسي مقعدي هم در صورتي كه زوجه بتواند ثابت كند در عسر و حرج است مي تواند از دادگاه خانواده كمك بگيرد.

اگر زني از رابطه رضايت نداشته باشد بايد اين موضوع را ثابت كند.
طبق قوانين اگر مرد از رابطه زناشويي رضايت نداشته باشد مي تواند براي طلاق اقدام كند.

در قوانين در مورد  نارضايتي مرد نيازي به اثبات هيچ موضوعي نيست اگر مردي از رابطه زناشويي رضايت نداشت مي تواند با مراجعه به دادگاه تقاضاي جدايي بدهد. فقط مرد طبق قوانين نياز دارد كه حق و حقوق زن را بپردازد.

در قوانين در صورتي كه زن از شروط ضمن عقد شرط حق طلاق را در دفتر خانه رسمي ثبت كرده باشد مي تواند با مراجعه به دادگاه براي جدايي اقدام كند و نياز به اثبات عسر و حرج ندارد.

نتيجه گيري

رابطه زناشويي در طول زمان تغيير مي كند، پس حتما در طول زندگي بارها در مورد عشقبازي با همسرتان صحبت كنيد تا از علاقه هر دو نفر شما به انجام يك كار مطمئن شويد. اگر نظرتان در مورد انجام كاري تغيير كرد اين موضوع را حتما به همسرتان اطلاع دهيد از او انتظار نداشته باشيد ذهن شما را بخواند.

اگر انجام كاري را دوست نداريد و فقط به خاطر همسرتان انجام آن كار را قبول كرده ايد. اين كار به مرور روح شما را فرسوده خواهد كرد. احساس خشم و نفرت را در وجود شما جمع مي كند كه ممكن است غير قابل كنترل شود. پس هرگز خود را به انجام كاري كه دوست نداريد مجبور نكنيد به جاي اين كار با همسرتان با محبت در موردش صحبت كنيد اگر در يك ازدواج درست باشيد او شما را درك مي كند و كاري كه هر دو از انجام آن لذت مي بريد انجام خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *