احترام به همسر
در ازدواج خوب زن و شوهر به يكديگر احترام مي گذارند

وقتی همسر شما به شما احترام نمی گذارد چه کاری انجام دهید

احترام سنگ بنای هر رابطه عاشقانه خوب است. اگر احساس احترام نمی‌کنید، احتمالاً احساس نمی‌کنید که توسط طرف مقابلتان دیده، شنیده یا درک نشده‌اید. قرار گرفتن در یک ازدواج با احترام متقابل باعث رشد و طول عمر رابطه شما می شود.

در زیر به بررسی رابطه بین عشق و احترام، 10 نشانه رایج بی احترامی، تأثیر بی احترامی بر یک رابطه و اقداماتی که می توانید برای اصلاح این وضعیت بردارید، خواهیم پرداخت. ما با 8 روشی که زوج‌ها می‌توانند به یکدیگر احترام بگذارند تا رابطه‌شان پیشرفت کند، نتیجه‌گیری می‌کنیم.

عشق و احترام

هر دو مورد عشق و احترام باید در هم تنیده شوند. عشق و علاقه، صمیمیت و تعهد عاطفی است که فرد نسبت به دیگری دارد. احترام، تحسین عمیقی است که برای شریک زندگی خود به عنوان یک فرد و انسان دارید. اگرچه ممکن است همیشه در مورد همه چیز موافق نباشید، مهم است که وقتی کسی را دوست دارید از طریق ادب، مهربانی و توجه نشان دهید.

در یک مطالعه،  دانشمندان تلاش کردند تا چارچوب جدیدی ایجاد کنند که بتوان آن را برای عشق به کار برد. چارچوبی که آنها با آن کار می کردند شامل احترام به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی بود که اساس و معنای عشق را تشکیل می داد. مولفه های دیگر شامل جذابیت، ارتباط و اعتماد بود.

آدم هاي سالم به هم احترام مي گذارند.

10 نشانه بی احترامی چیست؟

در روابط سالم، طرفين به يكديگر توجه می کنند. از این گذشته، هیچ کس نمی خواهد احساس کوچکی، نادیده گرفته شدن، خجالت یا احمق بودن کند.

گاهی اوقات افراد حتی متوجه نمی‌شوند که شریک زندگی‌شان نسبت به آنها احترام قائل نیست. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما تمام وقت کار می کند و شما به خانه و خانواده اهمیت می دهید، نباید احساس کنید که کمک های شما کمتر اهمیت دارد.

اگر شریک زندگی‌تان چیزی را که در جمع خانواده‌تان می‌گویید مسخره می‌کند یا در مهمانی شام دفترتان حاضر نمی‌شود، ممکن است رفتار او را با گفتن اینکه او در حال شوخی کردن است یا فراموشکار است، بهانه بیاورید. از خود بپرسید: آیا فکر می کنید آنها واقعاً بی احترامی می کنند؟

در اینجا برخی از علائم رایج عدم احترام وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

1. آنها به مکان یا زمان شما احترام نمی گذارند

2. با شما تحقیر آمیز صحبت می کنند

3. هنگامی که شما صحبت می کنید گوش نمی دهند

4.حرف شما را قطع می کنند یا صحبت می کنند

5.باعث نمی شوند که شما احساس ارزشمندی کنید

6. آنها شما را نادیده می گیرند

7. به شما دروغ می گویند

8. آنها به شما خیانت می کنند

9.بدون مشورت با شما تصمیمات مهم می گیرند

10.باعث می شوند احساس کنید اهمیت کمتری نسبت به آنها دارید

تاثیر بی احترامی

بی احترامی می تواند باعث ایجاد مشکل در روابط شود. فردی که احساسات آسیب دیده را در خود دارد می تواند ناامن شود و عزت نفس خود را از دست بدهد. یا ممکن است از رفتارشان عصبانی‌تر شوند و از اینکه برایشان ارزش قائل نمی‌شوند عصبانی شوند.

شریکی که بی ملاحظه رفتار می کند، وقتی کنترل نشود، می تواند جسور شود. آنها ممکن است رفتارهای منفی خود را افزایش دهند و حتی به قلمرو سوء استفاده عاطفی منحرف شوند.

بی احترامی می تواند از بی اعتنایی به تحقیر تبدیل شود که احساس برتری یا تحقیر است. جان گاتمن، روانشناس مشهور ازدواج که بیش از پنجاه سال در مورد روابط زوجین تحقیق کرد، گفت که تحقیر عامل شماره یک طلاق و روابط ویران شده است.

اگر احساس احترام نمی کنید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر به نظر می رسد که شریک زندگی شما از شما قدردانی نمی کند، در اینجا دو استراتژی پیشنهادی برای استفاده وجود دارد که ممکن است به بهبود وضعیت کمک کند:

1. ارتباطات خود را به عنوان یک زوج بهبود بخشید

اولین قدم این است که بر نحوه برقراری ارتباط هر دو با یکدیگر تمرکز کنید، به ویژه در هنگام درگیری. دکتر امی کلر، PsyD و MFT، به زوج ها کمک می کند تا ارتباطات خود را از طریق گوش دادن فعال، بیان احساسات و استفاده از حواس خود بهبود بخشند. او یک برگه تقلب ارائه می‌کند که گوینده را تشویق می‌کند تا بگوید وقتی شریکش x را انجام می‌دهد چه احساسی دارد و همچنین آنچه می‌خواهد.

برای مثال، ممکن است بگویید: «وقتی موهایم را در مقابل خانواده‌ام مسخره می‌کنی، احساس بی‌احترامی می‌کنم و دوست دارم فقط چیزهای مثبت و خوبی بگویی، مخصوصاً وقتی بیرون هستیم».

سپس همسر آنچه را که می شنود تکرار می کند و فقط آن را می پذیرد، سعی می کند دیدگاه جدید را درک کند و واکنش تدافعی نشان نمی دهد.

بحث در سطح زمزمه انجام می شود زیرا کلر اضافه می کند “اگر شریک زندگی شما فریاد می زند، گوش دادن فعالانه دشوار است!” او هر دو را به برقراری تماس چشمی تشویق می کند و اگر مناسب باشد، گوینده می تواند به آرامی بازوی همسرش را در حین صحبت لمس کند. کلر می‌گوید: «شنونده همچنین باید تماس چشمی برقرار کند و پاسخ دهد که بفهمد یا سؤال‌های روشن‌کننده بپرسد».

2.در مورد مرزهای خود شفاف باشید

با شریک زندگی خود بر روی مرزهای اصلی تمرکز کنید. آیا آنها را تنظیم کردید و آنها را روشن کردید؟ یک مثال: شریک زندگی شما موافقت کرد که هر شب میز مشترک را تمیز کند زیرا شما خارج از خانه کار می کنید. شما نباید به طور مداوم توضیح دهید یا توجیه کنید که چرا این امر ضروری است. شریک زندگی شما باید محترم باشد

اگر شریک زندگی شما از این خطوط عبور کرد، صحبت کنید. حفظ این مرزها به عهده شماست.

سوء تفاهم در مورد مرزها ظاهر می شود، اما زوج هایی که در روابط سالم هستند به آن توجه می کنند. این زوج های عاقل شریک زندگی خود را بدیهی نمی دانند و مشتاق هستند که در روابط خود مشارکت کنند. یک مطالعه که رشد خرد در روابط نزدیک را بررسی کرد به این نتیجه رسید که احترام متقابل، قدردانی از شرکای خود و توجه به رابطه از ویژگی های این زوج های عاقل است.

8 راه برای نشان دادن احترام در یک رابطه

به یاد داشته باشید که تفاوت ها را تحمل و قدردانی کنید. هر دوی شما دو فرد متمایز هستید که سعی می کنید یک رابطه را به نتیجه برسانید. این فهرستی مفید از راه‌های کوچک و بزرگ است تا به دیگران نشان دهید که به آنها احترام می‌گذارید.

1. مودب باشید.

2. قدردانی خود را ابراز کنید

3. برای احساسات شریک زندگی خود ارزش قائل شوید

4. از منافع شریک خود حمایت کنید

5. به همسرتان زمان و مکان بدهید

6. در مورد شریک زندگی خود با دیگران با مهربانی صحبت کنید

7. شفقت را تمرین کنید

8.به قول خود عمل کنید

مقاله مرتبط: اگر همسرشما نسبت به شما حسادت مي كند چه باید کرد؟

شما سزاوار این هستید که در یک رابطه صمیمی با کسی باشید که به شما احترام می گذارد. هر رابطه متفاوت است. اگر مطمئن نیستید که باید به شریک زندگی خود فرصت دیگری بدهید یا رابطه را ترک کنید، از یک درمانگر یا متخصص سلامت روان در منطقه خود راهنمایی بگیرید تا شما را به بهترین نحو در مسیر خود راهنمایی کند.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *