همسر هم اتاقی
بعد از گذشت مدتي از ازدواج ممكن است فكر كنيد همسر شما تبديل به هم اتاقی شما شده است. در اين مورد چه بايد كرد؟

5 راه برای ارتباط مجدد با همسري که بیشتر شبیه هم اتاقی است

آیا رابطه عاشقانه شما کهنه و روتین شده است؟ آیا احساس می کنید یک هم اتاقی دوستانه (یا نه چندان دوستانه) دارید؟ از چند نکته زیر استفاده کنید تا همه چیز دوباره روشن شود.

برخی از نشانه های معمولی که نشان می دهد همه چیز مشكل دار پیش رفته است: فقدان اشتیاق و احساس کسالت، احساس تنهایی در زندگی زناشویی، نداشتن احساس ارتباط (چیزی برای صحبت کردن در مورد) یا ارتباط، و اختلافات فزاینده ای که حوصله صحبت کردن در مورد آنها را ندارید.

از نادیده گرفتن این فروپاشی آهسته دست بردارید و برای حل این مشکلات رایج کمی تلاش کنید. خودمان را گول می زنیم که با گذشت زمان همه چیز بهتر می شود در حالی که هیچ چیز تغییر نمی کند. مشكلات حل نمی شوند؛ باید اقدامی انجام دهید

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید زندگی را به رابطه خود بازگردانید.

آيا رابطه شما و همسرتان شبيه دو هم اتاقی شده است؟

برای خودت وقت بگذار

اولی غیر منطقی به نظر می رسد، اما اینطور نیست. زمانی که قرار ملاقات را شروع کردید، شما دو فرد متمایز با علایق و شخصیت های جداگانه بودید. ما اغلب سعی می کنیم “یکی شویم” و تمایل داریم خود را در رابطه گم کنیم. شما هنوز دو فرد مجزا هستید و مهم است که زمانی را به دور از یکدیگر بگذرانید و به سرگرمی‌ها بپردازید، با یک دوست به یک رویداد بروید یا در گروهی شرکت کنید که برایتان جالب است. این به شما چیز جدیدی می دهد تا در هنگام پیوستن مجدد با شریک خود در مورد آن صحبت کنید. مهم است که منحصر به فرد بودن خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که در یک برکه راکد جلبک می روید، اما یک رودخانه روان آب را تازه نگه می دارد. موضوع جدیدی را روی میز بیاورید تا در مورد آن صحبت کنید.

نمایش های عشق را آغاز کنید

آیا زبان عشق همسرتان را می دانید؟ در کتاب گری چپمن، پنج زبان عشق، او می‌گوید که ما عشق را با موارد زیر دریافت می‌کنیم: اعمال خدمات، هدایا، کلمات تأیید، زمان با کیفیت و لمس فیزیکی. دانستن زبان عشق شریک زندگی تان بسیار مهم است، اما محبت و رابطه جنسی معمولاً مورد علاقه هر دو طرف تا حدی است.

با گذشت زمان در یک رابطه، ما كارهاي عاشقانه را با معاشرت عوض می کنیم، اما این بدان معنا نیست که نمی توانیم دوباره شور و اشتیاق را برانگیزیم یا زندگی عاشقانه رضایت بخشی داشته باشیم. رفتار ما نبايد شبيه رفتار دو هم اتاقی شود. با هدفمند بودن در برقراری ارتباط محبت آمیز می توانید شعله های آتش را روشن نگه دارید و هم اتاقی يكديگر نشويد. در آغوش گرفتن و بوسیدن، سلام و خداحافظی هر روز یک شروع مهم است، اما در صورت مشغله زیاد، زمان هایی را برای داشتن رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. در مورد آنچه می خواهید با یکدیگر صحبت کنید! من نمی توانم به شما بگویم چند بار زوج ها به من می گویند که صحبت نمی کنند، اشاره می کنند یا فکر می کنند باید بدانند. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، به یک درمانگر مراجعه کنید.

به روشی جدید ارتباط برقرار کنید

عصرها از روال عادي هم اتاقی بودن خارج شوید و به شکلی معنادار با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. سعی کنید مکالمه‌ای داشته باشید که شامل کار، صورت‌حساب، بچه‌ها، کارها و غیره نباشد. تلویزیون را خاموش کنید و یک بازی ورق بازی کنید. یا یک تایمر برای 10 دقیقه تنظیم کنید و هر کدام از شما به این سوال پاسخ دهید در حالی که دیگری گوش می دهد. “یکی از بهترین خاطرات شما از دوران مشترک ما چیست؟”

به‌جای اینکه حرف‌تان را قطع کنید، سعی کنید آنچه را که شریکتان گفته است، با بازگرداندن آن به او بازگویی کنید. سپس با آنها چک کنید تا ببینید آیا درست متوجه شده اید یا خیر. این گوش دادن فعال نامیده می شود و بسیاری از زوج ها وقتی این کار را انجام می دهند احساس ارتباط بسیار بیشتری می کنند.

ارتباطات را بهبود بخشید

هنگامی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید، این فرمول را امتحان کنید. شریک شنونده واقعاً نیاز دارد که فقط گوش کند (گوش دادن فعال) و حالت تدافعی به خود نگیرد. به دنبال درک باشید. براي شروع صحبت هايتان از كلمات زير استفاده كنيد

چه زمانی ……..

چیزی که فکر میکردم این بود…….

من احساس کردم………..

چیزی که من دوست دارم……..

یک مثال ممکن است این باشد:

وقتی دیشب وارد شدی، سلام نکردی و مستقیم به دفترت رفتی، فکر می کردم از دست من عصبانی هستی یا من کار اشتباهی انجام داده ام. در ابتدا احساس عصبانیت کردم و بعد به نوعی نگران بودم که عصرمان چگونه خواهد گذشت. دفعه بعد می توانید فقط سلام کنید و به من اطلاع دهید که باید فوراً آن کنفرانس را انجام دهید.

مقاله مرتبط: 10 حرکت ساده برای گفتن “دوستت دارم” بدون به زبان آوردن کلمه

راه های جدیدی برای اتصال تمرین و کسب مهارت های جدید بیاموزید

اگر به دنبال تعمیق ارتباط با شریک زندگی خود هستید و نمي خواهيد مثل دو هم اتاقی با هم زندگي كنيد. هرگز برای ملاقات با یک زوج درمانگر زود یا دیر نیست. منتظر مراجعه به مشاوره زوجین نباشید در حالی که دوره های طولانی درگیری و قطع ارتباط باعث آسیب شده است. در عوض، زمانی که اوضاع شروع به بدتر شدن می کند یا در برقراری ارتباط با مشکل مواجه می شوید، زوج درمانی می تواند منبع خوبی برای بازگشت شما به مسیر باشد.

به مشاوره زوجین به عنوان راهی برای یادگیری مهارت های جدید در حین ایجاد شراکت و کاهش تعارض فکر کنید. همانطور که ممکن است بخواهید با گرفتن درس، سرویس تنیس خود را بهبود ببخشید، می توانیم از طریق مشاوره راه های جدیدی برای داشتن یک رابطه خوب بیاموزیم. اگر نگران پول هستید، به این فکر کنید که میانگین طلاق می تواند گرانتر باشد و استرس و ناراحتی زیادی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *