چگونه تاثير اوليه خوب بگذاريم
باور كنيد تاثير اوليه بر روي مردم بسيار مهم است و مي تواند سرنوشت شما را تغيير دهد.

تاثير اوليه:چطور تاثير اولیه عالی ايجاد كنيم

تاثير اوليه روي مردم همه چیز است. شما فقط یک فرصت برای معرفی خود دارید. علم اولین برداشت ها را بیاموزید تا تاثیرات شما روي ديگران خوب باشد. علم این موضوع را ثابت می‌کند: اکثر مردم اولین برداشت را از یک فرد در عرض 7 ثانیه ایجاد می‌کنند. در این پست، می‌خواهم ۲۱ استراتژی مبتنی بر علم را به شما آموزش دهم تا تاثیر اولیه باورنکردنی، ماندگار و جذاب را ایجاد کنید.

چه در یک رویداد شبکه ای باشید، چه رئیس خود را دعوت کنید، یا در یک مهمانی سرگرم شوید، باید اولین تعامل را خوب انجام دهید… زیرا ممکن است شانس دومی پیدا نکنید.

چرا تاثیر اوليه مهم است؟

تاثير اوليه خوب می تواند شغلی برای شما ایجاد کند، روابط قوی تری ایجاد کند و حتی شریک زندگی را جذب کند. با یک شروع عالی، می توانید روابط خود را تقویت کنید و تعاملات آینده را به آرامی پیش ببرید.

مطالعات نشان داده اند که به طور متوسط اولین برداشت ما از مردم 76 درصد دقیق است. این بدان معناست که ما در غرایز بسیار خوب هستیم.

چه مدت طول می کشد تا تاثير اوليه را ایجاد کنید؟

تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم در عرض 7 ثانیه اولین برداشت و تاثير اوليه را از شخص ایجاد می کنند. آزمایش‌های محققان پرینستون حتی نشان می‌دهد که افراد می‌توانند در عرض يك دهم ثانیه درباره دیگران قضاوت کنند.

خبر خوب اینجاست: شما بر اولین تاثیری که می گذارید کنترل دارید.

چگونه به صورت آنلاین تاثیر اولیه خوبی داشته باشیم

امروزه بسیاری از مردم تماس های ویدیویی یا ایمیل های آنلاین را در اولویت قرار داده اند. فرقی نمی‌کند برای یک موقعیت شغلی در منزل درخواست می‌دهید، یک ایمیل حرفه‌ای می‌نویسید، مدیریت یک تیم مجازی دارید یا آنلاین ارائه می‌دهید، در اینجا نکاتی وجود دارد که در دنیای مجازی کاربرد دارند تا بتوانید تاثیر اوليه فوق‌العاده‌ای داشته باشید:

1.جاي دوربين

براي تاثير اوليه عالي یک قانون خوب این است که دوربین خود را حداقل يك متر عقب نگه دارید.

2. تكان دادن سر براي سلام

در تاثير اوليه آنلاين از آنجایی که نمی توانید دست بدهید، هدف من این است که سلام کنم. تکان دادن سر یک راه عالی برای نشان دادن دوستی و یک راه عالی برای شروع هر تماس ویدیویی است. همچنین نیت شما را نشان می دهد و اعتماد ایجاد می کند.

3. انتخاب پس زمينه

براي تاثير اوليه خوب یک پس زمینه تمیز انتخاب کنید. لباس‌های کثیف، قفسه‌های نامرتب و رنگ‌های ديوار در حال پوسته شدن – همه این‌ها می‌توانند تصور اشتباهی ایجاد کنند.

4. نورپردازي جلو

براي تاثير اوليه عالي نورپردازی جلو را اضافه کنید. آیا تا به حال روی وب کم چهره تان تغيير كرده است؟ مانند یک شرور به نظر می رسید؟ ممکن است به دلیل نورپردازی شما باشد. تنظیمات نور حرفه ای اطمینان حاصل می کنند که نور در جلوی شما باشد تا چهره شما روشن شود. لازم نیست حرفه ای شوید، اما هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که نور پشت شما نیست.

5. تماس چشمي برقرار كنيد.

به نقطه وب كم نگاه کنيد. اکثر مردم نگاه كرد به نقطه وب كم را با نگاه کردن به صفحه نمایش اشتباه می کنند. اما یک مشکل وجود دارد: عدم تماس چشمی! هنگام سلام کردن خود مستقیماً به وب‌کم نگاه کنید تا تأثیر اولیه خوبی داشته باشید.

6. شلوار بپوشيد.

شلوار بپوش باور نمی کنید چند نفر در یک تماس کاری شلوارک نامناسب می پوشند. یا حتی بدتر از آن … بدون شلوار! پوشیدن لباس مناسب نه تنها شما را در طرز فکر درستی قرار می دهد، بلکه شما را از یک موقعیت بالقوه شرم آور نجات می دهد.

بعد از اینکه تاثیر اوليه خوبی را ایجاد کردید، ممکن است حساب های LinkedIn / Facebook / Instagram را رد و بدل کنید.

اما زمانی که به خانه می روید، فرد دیگر احتمالاً قبلاً حساب شما را باز کرده و نمایه شما را مرور کرده است. این می تواند یک موهبت باشد و به تاثير اوليه کلی شما امتیاز اضافه کند.

چگونه از طریق ایمیل تاثیر اولیه خوبی داشته باشیم

البته، من مطمئن هستم که شما قبلاً این را می دانستید، اما دستور زبان در ایمیل ها بسیار مهم است.  افراد حرفه ای با خطاهای گرامری کمتر در پروفایل لینکدین خود به موقعیت های بالاتر ارتقا یافتند. آنهایی که به پست های سطح بالاتر راه نیافتند، 2.5 برابر اشتباهات گرامری داشتند.

خطاهای دستور زبان کمتر با تبلیغات بیشتر مرتبط است. متخصصانی که در طول حرفه خود فقط 1 تا 4 ترفیع داشتند در مقایسه با افرادی که 6 تا 9 ترفیع دریافت کردند، 45 درصد خطاهای گرامری بیشتری داشتند.

اما احتمالاً برای اینکه بدانید گرامر مهم است به مطالعه نیاز ندارید. برخی از افراد، مانند Kyle Wiens، مدیر عامل iFixit، حتی افرادی را که از گرامر ضعیف استفاده می کنند، استخدام نمی کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Grammarly، ایمیل‌های خود را برای گرامر مناسب بررسی کنید—جملات شما با گرامر اشتباه ممکن است به معنای تفاوت بین دعوت کردن یک نفر برای ناهار و خوردن او باشد!

نكات مهم براي تاثير اوليه خوب

مرحله شماره 1: حالت صورت

وقتی صحبت از تاثير اوليه می شود، فقط زبان بدن و لباس شما مهم نیست. تحقیقات نشان می دهد که ویژگی های صورت شما نقش بسیار زیادی در درک مردم از شما دارد. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که ما نه تنها در چند ثانیه اول تصمیم می‌گیریم که کسی را دوست داشته باشیم یا خیر، بلکه اولین تأثیر را نیز در ذهنمان باقی می‌گذارد.

الکس تودوروف، روانشناس دانشگاه پرینستون، از مردم خواست تا یک میکروثانیه از ویدئوی یک نامزد سیاسی را ببینند.

به طور شگفت انگیزی، افراد تحقیق می توانستند با دقت 70 درصد پیش بینی کنند که چه کسی برنده انتخابات خواهد شد، فقط از روی آن میکروثانیه نوار.

این به ما می گوید که مردم می توانند در یک دهم ثانیه قضاوت های فوری و فوق العاده دقیقی داشته باشند و تاثير اوليه را بگيرند.

ایجاد یک تاثیر اولیه خوب برای شما فوق العاده مهم است زیرا شما فقط یک عکس از آن می گیرید. من می دانم که این خشن به نظر می رسد، اما ما به عنوان انسان شرطی هستیم که در اولین ثانیه از ملاقات با مردم آنها قضاوت کنیم – و نظر ما اغلب تغییر نمی کند.

به این کار برش ذهني می گویند.

برش ذهني چیست؟

برش ذهني زمانی است که ما یک عکس ذهنی از کسی می گیریم و شایستگی، اعتماد به نفس و دوست داشتنی بودن او را در کمتر از یک ثانیه حدس می زنیم. محققان فکر می کنند این یک مکانیسم بقا است که ما برای تصمیم گیری در مورد دوست یا دشمن بودن کسی خیلی سریع ایجاد کرده ایم.

بنابراین برش ذهني چگونه کار می کند؟ و چرا این کار را انجام می دهیم؟

کتاب مالکوم گلدول، پلک زدن، به 3 اصل مهم برش ذهني اشاره می کند که باید در مورد آنها بدانید:

1: قضاوت های سریع در زمان و انرژی ما صرفه جویی می کند

2: قضاوت شما در مورد دیگران قابل تغییر است

شماره 3: ما تعصبات ذاتی داریم

خط پایانی:

 افراد سوگیری‌های ذاتی خود را دارند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که یک تأثیر اولیه خوب، بدون توجه به اینکه چقدر تلاش می‌کنید، کاری بی‌نتیجه است. براي تاثير اوليه خوب به خودت سخت نگیر! اما این بهانه ای برای تنبلی نیست. تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تغییر نگرش دیگران به شما استفاده کنید، بنابراین می‌توانید زمانی که مردم قضاوت‌های فوری خود را انجام می‌دهند، برتری کمی داشته باشید. اما ابتدا، اجازه دهید به تكنيك هاي مربوط به درون بپردازیم.

مرحله 2: خود ارزیابی

بیایید در حال حاضر کاملا صادق باشیم. وقتی مردم برای اولین بار با شما ملاقات می کنند، فکر می کنید در مورد شما چه فکری می کنند؟ به عبارت دیگر، فکر می کنید چگونه با شما روبرو می شوید؟

اگر بخواهم اولین برداشتم را در یک کلمه توصیف کنم، می گویم مردم من را به عنوان _____ می بینند.

آیا کلمه مثبتی انتخاب کردید؟ یا کلمه منفی؟

حالا این سوال را از خود بپرسید:

اگر بخواهم اولین برداشت ایده آل خود را در یک کلمه توصیف کنم، می خواهم مردم مرا به عنوان _____ ببینند.

آیا بین جایی که اکنون هستید و کسی که می خواهید باشید فاصله زیادی وجود دارد؟ اگر وجود دارد، می توانید با پیدا کردن یک الگو و ایجاد عادات و طرز فکری که او دارد، در جهت هدف خود براي داشتن تاثير اوليه خوب تلاش کنید.

مرحله سوم: تاثير اوليه ايده آل

بايد در جريان باشيد كه نمی توانید تاثیر اوليه خوبی روي همه ایجاد کنید. به همین دلیل است که همیشه می‌خواهید با تعیین هدف خود قبل از ملاقات با افراد جدید، مانند کنفرانس‌ها، رویدادهای شبکه یا مهمانی‌ها، با شروع کنید.

همانطور که برای ملاقات با کسی آماده می شوید، به این فکر کنید که چه نوع افرادی را می خواهید ملاقات کنید و چه نوع تعاملاتی را می خواهید داشته باشید. این می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده سخت باشد ولي برای تمرکز بر انرژی که می‌خواهید برای رویداد خود داشته باشید، بسیار خوب عمل می‌کند.

به یاد داشته باشید – 61٪ از مردم معتقدند که می توانند فوراً یک “من قلابی” را در همان لحظه ای که با آنها ملاقات می کنند، تشخیص دهند، بنابراین بهترین گزینه این است که از خوشایند مردم بودن دوری کنید و بهترین نسخه خود باشید.

در حال حاضر اولین کلمه برداشت ایده آل خود را انتخاب کنید. وقتی مردم برای اولین بار با من ملاقات می کنند، می خواهم مرا به عنوان _______ ببینند. داشتن این نیت به وضوح در ذهن شما به شما کمک می کند تا با آن روبرو شوید.

مرحله 4: ابتدا دست ها

وقتی برای اولین بار کسی را می بینید به کجا نگاه می کنید؟ من این را در گفتگوی TEDx خود از مخاطبان پرسیدم و بیشتر مردم گفتند: چشم، صورت… و کفش. اما پاسخ این است…

دست ها! دو نکته مهم در اینجا قابل ذکر است:

ما عاشق این هستیم که بلافاصله دست های کسی را ببینیم. به ما احساس امنیت می دهد. بنابراین، چه در حال تماشای ویدیو، چه در یک رستوران و چه در یک مهمانی شلوغ قدم می‌زنید، دست‌هایتان را از جیب‌هایتان دور نگه دارید و قابل مشاهده باشید.

ما همچنین عاشق دست ها برای سنجش درک هستیم. وقتی با دستان خود صحبت می کنید، ما قادر به درک و به خاطر سپردن بیشتر هستیم.

در واقع، ما هزاران ساعت از سخنرانی های TED را تجزیه و تحلیل کردیم و یک الگوی قابل توجه پیدا کردیم: ویروسی ترین سخنرانان TED با کلمات و دستان خود صحبت می کردند.

کمتر محبوب ترین سخنرانان TED به طور متوسط از 272 حرکت دست در طول 18 دقیقه صحبت استفاده کردند.

محبوب ترین سخنرانان TED به طور متوسط از 465 حرکت دست استفاده می کردند – این تقریباً دو برابر است!

دست‌ها می‌توانند در هوا در حال پرواز باشند، به طرفین منجمد شوند، یا مانند ماهی که سعی می‌کنند به آب بازگردند، شلخته باشند. اما استادان حرکات دست از حرکات درست و مکرر استفاده می کنند.

مقاله مرتبط: پنج اشتباه مردم در مورد هدر دادن پول

مرحله پنجم: از حركت ابرو استفاده کنید

براي ايجاد تاثير اوليه حركت ابرو یک احوالپرسی معمولی است که افراد وقتی یکدیگر را می شناسند از آن استفاده می کنند—این حركت نشان می دهد که از دیدن آنها خوشحال هستید.

طبق یک مطالعه در سال 1989، حتی در قبایل منزوی نیز به طور جهانی به رسمیت شناخته شده است. Peases اشاره می‌کند که میمون‌ها و میمون‌ها از آن استفاده می‌کنند، که نشان می‌دهد این یک حرکت ذاتی و تکاملی است.

اما می توانید هنگام ملاقات با افراد جدید نیز از آن استفاده کنید. این به آنها احساس آشنایی و صمیمیت می دهد، زیرا افراد معمولاً فقط زمانی از این ژست استفاده می کنند که یکدیگر را بشناسند.

وقتی برای اولین بار کسی را می بینید که می خواهید تأثیر اولیه خوبی با او داشته باشید، تماس چشمی برقرار کنید و بلافاصله هر دو ابروی خود را بالا ببرید.

آن را به سرعت بالا و پایین کنید – آن را برای مدت طولانی نگه دارید و این خطر را دارید که مانند یک گوزن ترسیده در برابر چراغ های جلو  ماشين به نظر برسید.

در اینجا قانون طلایی برای چشمک زدن ابرو وجود دارد: همیشه اطمینان حاصل کنید که برای افرادی که دوست دارید یا می خواهید تأثیر خوبی در آنها ایجاد کنید، ازحركت ابرو استفاده کنید.

گام ششم: لبخندی (واقعی) بزنید

در اینجا یک کار ساده برای شما وجود دارد: لبخند بزنید! اوه، بیا به عنوان یک محقق رفتار حرفه ای، می توانم بگویم که واقعاً نمی خندید. این بار واقعاً لبخند بزنید – من می دانم که شما می توانید این کار را انجام دهید!

خوب، چطور شد؟ اگر شما مانند اکثر افرادی هستید که مجبور می شوند دندان هاي سفید مرواریدی خود را نشان دهند… شما همان کاری را انجام دادید که اکثر مردم انجام می دهند – با بالا کشیدن گوشه های دهانشان لبخندی ساختگی براي ايجاد تاثير اوليه بزنید.

اما من به شما یاد خواهم داد که چگونه لبخند مصنوعی خود را با یک لبخند واقعی و واقعی جایگزین کنید تا مردم با دیدن شما احساس خوبی داشته باشند. و این ترفند در واقع بسیار ساده است.

طبق نظرسنجی ما، 33 درصد از مردم گفتند که لبخند یک فرد اولین چیزی است که در اولین برداشت متوجه می‌شوند.

در اینجا یک اشاره آبدار و فوق محرمانه وجود دارد (لطفاً اجازه ندهید به دست دشمنان شما برسد): یک لبخند واقعی در واقع می تواند جعلی باشد.

به عبارت دیگر…

مردم نمی توانند تشخیص دهند که آیا شما یک لبخند واقعی دارید یا خیر. با این حال، اگر هنگام احوالپرسی با کسی لبخند واقعي داشته باشيد، می توانید تأثیری ماندگار بر جای بگذارید.

بنابراین اگر می‌خواهید لبخند جعل كنيد، در اینجا 3 مرحله برای جعل لبخند واقعی در هر موقعیت اجتماعی وجود دارد:

به چیزی واقعا خنده دار فکر کنید.

لبخند بزنید – ترجیحاً جلوی آینه احساس کنید عضلات گونه‌تان به سمت بالا حرکت می‌کنند.

آن لبخند را بلندتر کنید، ماهیچه های گونه خود را به سمت بالا بیاورید تا ماهیچه های چشم شما چروک شود.

شما آن را انجام داده اید. یک لبخند عالی و خیره کننده که می توانید هنگام ملاقات با افرادی استفاده کنید که اولین تاثیر فوق العاده ای را به جا می گذارد.

براي ايجاد تاثير اوليه خوب لبخند واقعي بزنيد.

مرحله هفتم: دست دادن خود را کامل کنید

دست دادن، که تقریباً در ابتدای هر معامله یا ملاقات تجاری رخ می دهد، بیش از آنچه که تصور می کنید به شما می گوید.

تحقیقات نشان داده است که افراد می توانند شخصیت ما را تنها از روی دست دادن قضاوت کنند. مال شما چی میگه مطمئن شوید که با مراحل ما آن را به درستی انجام می دهید. دست دادن اولین نقطه تماس غیرکلامی است که با کسی دارید. وقتی در مورد اولین برداشت صحبت می کنیم، باید روی غیرکلامی تمرکز زیادی داشته باشیم. چرا؟ سیگنال های غیرکلامی ما 12 تا 13 برابر بیشتر از کلمات همراه تأثیرگذار هستند.

هدف ما این است که غیرکلامی شما نشان دهد که با هر کسی که در حال تعامل هستید آرام، مطمئن و قدرتمند هستید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ با موضع پرتاب.

مرحله هشتم: درست بایستید

یک راه بسیار قدرتمند وجود دارد که می توانید برای ایجاد تفاوت چشمگیر در تاثير اوليه خود روي مردم استفاده كنيد نحوه ايستادن شما است.

انگشتان پا

اگر انگشتان پای شما به سمت کسی نشانه رفته است، به این معنی است که شما علاقه مند به شنیدن حرف های او هستید. براي تاثر اوليه خوب حتی اگر نشسته اید، مهم است که انگشتان پای خود را به سمت آنها بگیرید تا به آنها علاقه نشان دهید.

دست‌ها

 براي تاثير اوليه خوب هنگام صحبت کردن، دست‌های شما باید همیشه قابل مشاهده و در حالت ایده‌آل باز باشند. از نظر بیولوژیکی، وقتی می‌بینیم دست‌های کسی پنهان شده است، احساس ترس می‌کنیم – گویی ممکن است سلاحی را پنهان کرده باشد. همچنین باید از حرکات دست (که در زیر پوشش داده شده است) استفاده شود.

بازوها

 بازوها باید همیشه شل باشند تا فضای کافی بین تنه و بازوهای شما وجود داشته باشد. این به شما کمک می کند تا بازوهای خود را در کنار آویزان نگذارید، و به شما این امکان را می دهد که به راحتی با حرکات و دست دراز کنید تا دست بدهید.

شانه ها

براي تاثير اوليه خوب شانه ها باید پایین و عقب باشند تا زیبا و آرام به نظر برسند. زاویه ایده‌آل برای شانه‌های شما بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت می‌کنید – اگر با یک زن صحبت می‌کنید، موازی بودن شانه‌های شما با آنها خوب است. مردان ممکن است راحت‌تر شانه به شانه بایستند تا اینکه مستقیماً در مقابل شما بایستند.

چانه

 براي تاثير اوليه خوب چانه شما در حالت ایده آل باید خنثی باشد تا به کسی نگاه نکنید یا به او تمسخر نکنید. با این حال، متخصصان زبان بدن، باربارا و آلن پیز، خاطرنشان کرده‌اند که زنانی که چانه‌شان را پایین می‌آورند در حالی که به مردان نگاه می‌کنند، کوچک‌تر به نظر می‌رسند (و در نتیجه زنانه‌تر هستند)، در حالی که مردانی که هنگام صحبت با زنان، چانه‌شان را به سمت بالا زاویه می‌دهند، قد بلندتر به نظر می‌رسند و در نتیجه جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

انگشتان پا، دست‌ها، بازوها، شانه‌ها و چانه‌تان احتمالاً قسمت‌هایی از بدن نبودند که در اولین برداشت به آن فکر می‌کردید. اما آنها باید باشند! اینها همچنین مواردی هستند که می خواهید هنگام گرفتن سلفی عالی روی آنها تمرکز کنید!

مرحله نهم: به آنها یک قهوه بدهید

اوه، اما اگر شما در موقعیت پرتاب عالی خود ایستاده باشید و آماده باشید تا بهترین تأثیر را از خود بجا بگذارید – اما طرف مقابل دستانش را روی هم گذاشته باشد چه؟

بازوهای ضربدری یکی از بزرگترین موانع زبان بدن است که باید به آن توجه کرد – بازوها اساساً مانع بزرگی برای ارتباط عمیق هستند، و می‌توانید شرط ببندید که اگر شخصی هنگام صحبت با شما دست‌هایش را روی هم بگذارد، حاضر نیست حرفش را باز کند.

بنابراین کاری که می توانید انجام دهید این است: به آنها چیزی بدهید تا نگه دارند. قهوه. یک کارت ویزیت یک خودکار. هر چیزی که آنها را وادار به بازکردن کند.

چرا این کار می کند؟ زیرا ما از طریق بدن خود احساس می کنیم:

اجبار لبخند زدن در واقع شما را شادتر می کند.

فاصله گرفتن از دیگران باعث می شود بیشتر احساس انزوا کنید.

روی هم زدن بازوها باعث می شود احساس کنید که بیشتر بسته شده اید.

مرحله 10: از صدای ایده آل خود استفاده کنید

صداهای با صدای پایین تر نسبت به صداهای با صدای بلند، هم برای مردان و هم برای زنان، رأی مثبت تری داشتند.

اما احتمالاً نباید یک صدای عمیق جعل کنید و با افرادی مانند فرانکنشتاین صحبت کنید، درست است؟ افسوس، ما چیزی به نام حداکثر نقطه تشدید شما داریم! این محدوده صدای ایده آل شماست که صدای شما می درخشد، مانند یک رهبر به نظر می رسد، و مهمتر از همه – شما طبیعی به نظر می رسید!

شما باید هدفتان این باشد که در این محدوده صحبت کنید – و حتی اگر می‌خواهید تاثیر صوتی عالی ایجاد کنید که مردم به آن رای می‌دهند، حتی در انتهای محدوده خود اشتباه کنید. اگر یک مصاحبه تلفنی یا تماس ویدیویی دارید، این یک نکته عالی است!

مرحله ۱۱: نام آنها را تکرار کنید

یکی از کتاب‌های مورد علاقه من، «چگونه دوستانی به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم» نوشته دیل کارنگی، یک نکته عالی دارد که من در هر مکالمه از آن استفاده می‌کنم: از نام طرف مقابل استفاده کنید.

علم این است: وقتی کسی نام خود را می شنود، بخش های منحصر به فرد مغز فعال می شود. اما آنها هنگام شنیدن نام دیگران نیستند. از این به نفع خود استفاده کنید تا نام یک نفر را در طول مکالمات خود به زبان بیاورید!

نحوه انجام این کار به این صورت است: بلافاصله پس از اینکه شخص خودش را معرفی کرد، دوست دارم فوراً نام او را تکرار کنم: “جان، از آشنایی با شما خوشحالم!” تكرار نام آنها در طول مکالمه هر چند دقیقه یکبار باعث افزایش دوپامین می شود:

“جان، من دوستی دارم که می خواهم به تو معرفی کنم.”

“این بینش بسیار خوبی است، جان.”

“از آشنایی با شما خوشحالم، جان!”

واقعیت جالب: بر اساس یک مطالعه ژاپنی، حتی گربه ها نیز می توانند نام خود را تشخیص دهند.

مرحله دوازدهم: زبان آنها را کپی کنید

این جمله را می‌دانید که «چوب‌ها و سنگ‌ها ممکن است استخوان‌هایم را بشکنند، اما کلمات هرگز نمی‌توانند به من صدمه بزنند»؟

باید بگویم … کلمات می توانند صدمه بزنند. و حتی می توانند احساسات قوی تری ایجاد کنند، اگر کلمات جادویی مناسب برای گفتن بدانید.

کارشناس رفتار، چیس هیوز، 2 نوع کلمه مهم را ذکر می کند که می توانید از آنها برای ایجاد ارتباط فوری با هر کسی که ملاقات می کنید استفاده کنید: کلمات حسی و صفت.

گروه اول کلمات حسی هستند. افراد بسته به اینکه چگونه جهان را بر اساس حواس یا نوع هوش اولیه خود بهترین تجربه می کنند از انواع مختلفی از کلمات استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، اکثر مردم یکی از حواس 5 گانه خود را بیشتر از حواس دیگر ترجیح می دهند. مثلا:

شنوایی: یک نوازنده ممکن است از عباراتی مانند “عالی به نظر می رسد” و “می شنوم چه می گویید” استفاده کند.

لمس: یک مربی شخصی ممکن است از عباراتی مانند “من تو را احساس می کنم”، “من لمس شده ام” و “این به من مالش می دهد” استفاده کند.

بینایی: یک نقاش ممکن است از «من می توانم آن را ببینم»، «به نظر خوب است» و «چشم به چشم» استفاده کند.

اگر می شنوید که دوست مکالمه خود یکی از این عبارات را به کار می برد، می توانید از لغت معنایی مشابه نیز استفاده کنید تا طرف خوب او را بگیرید. در واقع، من همین تکنیک را همین هفته گذشته که با یکی از اعضای تیم تماس گرفتم، از زوم استفاده کردم. چیزی شبیه به این شد:

کنسی: “باشه، خوب به نظر می رسد!”

ونسا: “عالی! من نمی توانم صبر کنم تا پاسخ شما را بشنوم!»

صفت هاي خاص

گروه بعدی کلمات مخفف صفت ها هستند. می دانید که چگونه برخی از مردم دوست دارند از صفت های خاصی در واژگان خود استفاده کنند، مانند “شگفت انگیز”، “باحال” یا “فوق العاده”؟

خبر خوب این است که شما همچنین می توانید از کلمات مثبت آنها استفاده کنید تا همه چیز را حتی بیشتر کنید. در اینجا داستانی وجود دارد که نشان می دهد چگونه از زبان شخص دیگری برای به دست آوردن رابطه استفاده کردم:

چند وقت پیش، در یک رویداد شبکه با این زن به نام سارا آشنا شدم. ما در مورد افراد جالب دیگری که در این رویداد ملاقات کردیم، صحبت کردیم، و متوجه شدم که او همیشه کلمه “باحال” را هر زمان که به کسی مثبت اشاره می کند، می پاشد. وقتی نوبت من بود که در مورد افرادی که با آنها ارتباط داشتم صحبت کنم، کلمه “باحال” را نیز برای مطابقت با زبان مثبت او به کار بردم. من بلافاصله متوجه شدم که چشمان او هر وقت از این کلمه استفاده می کردم روشن می شود. آنقدر خوب کار کرد که بعد از آن شام خوردیم – من و سارا حتی تا امروز با هم در تماس هستیم!

و حتی می‌توانید از همین تکنیک با کلمات منفی استفاده کنید، و از همان لغت منفی آنها برای توصیف چیزهایی که هر دو دوست ندارید استفاده کنید.

مرحله 13: مکالمه شگفت انگیز را شروع کنید

وای! بنابراین شما بر روی توانايي غیرکلامی خود كار كرديد. خوب – پس چگونه می توان مکالمات غیر ناشیانه و ضد خسته کننده داشت؟

به نظر می رسد، هنر ایجاد مکالمات شگفت انگیز یکی از موضوعات بسیار مورد درخواست است. و من می خواهم به شما کمک کنم تا امروز شروع کنید. لازم نیست شما به طور طبیعی کاریزماتیک یا یک سخنران با استعداد باشید – هر کسی می تواند یاد بگیرد که مکالمات درخشانی داشته باشد و مردم را جذب کند!

با اطمینان ارتباط برقرار کنید

آیا با صحبت های کوچک مشکل دارید؟ آیا اغلب چیزهایی برای گفتن تمام می شود یا در موقعیت های اجتماعی احساس ناخوشایندی و خودآگاهی می کنید؟ شما به يادگيري مهارت هايي نياز داريدکه برای داشتن مکالمات مطمئن، جذاب و فریبنده با هر کسی و در هر کجا نیاز دارید.

مرحله 14: شوخی کنید

خنده بر هر درد بي درمان دواست را شنيده ايد؟ این تا حدی به دلیل سیل اندورفین هایی است که هنگام خندیدن دریافت می کنیم – اندورفین هایی که شبیه به مواد مخدر مورفین و هروئین هستند. اندورفین ها به عنوان یک آرام بخش عمل می کنند و بدن و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. همچنین به همین دلیل است که افراد شاد به ندرت بیمار می شوند و افرادی که زیاد شکایت می کنند معمولاً بیمار می شوند.

در اولین برداشت شما، شوخ طبعی باید در اولویت باشد – اگر به اندازه یک تکه نان تست بامزه هستید، ممکن است بخواهید براي بانمك بودن بيشتر آموزش ببينيد.

*توجه: اگر یک بیماری جدی دارید، احتمالاً عاقلانه است که به جای استفاده از خنده درمانی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

مرحله 15: به آنها احساس مهم بودن بدهید

برایان تریسی در کتاب «عادات میلیون دلاری» از داستانی به نام «شب های عربی» می گوید که از غاری عظیم پر از گنج ها می گوید که تنها به یک شرط می توان آن را باز کرد – یک فرد خوش شانس باید این کلمات جادویی را بگوید: «کنجد را باز کن! ”

به محض بیان، دیوار وسیع در نهایت باز می شود و گنجینه های نامحدود پنهان شده در داخل آن را آشکار می کند.

و حدس بزنید چه؟ همچنین کلمات جادویی وجود دارد که می توانید به افراد دیگر بگویید و “گنجینه” احساسات گرم و مبهم آنها را آشکار می کند.

به گفته تریسی، این کلمات کلماتی هستند که باعث می شوند دیگران احساس مهم بودن کنند و به تارهای احساسی آنها ضربه بزنند.

یکی از بهترین راه هایی که برای ایجاد احساس اهمیت در دیگران پیدا کرده ام، تعریف و تمجید است.

حتی مطالعات نشان می‌دهد که تعریف کردن از کسی، همان نورون‌هایی را در مغز ما فعال می‌کند که دریافت یک هدیه فیزیکی.

اما شما نمی‌توانید فقط مانند آب نبات تعریف کنید، و همچنین نمی‌توانید تعریف‌های شیرینی را در جیب پشتی خود نگه دارید و خواه ناخواه آن‌ها را بیرون بیاورید – تصور کنید اگر از یک پسر کچل بابت مدل موهایش تعریف کردید!

کلید تعارف اصالت است – مردم می توانند یک تعریف تقلبی را در یک میلیون كيلومتر دورتر استشمام کنند. کفش های جدید، هیکل و طرز فکرش را از کسی تعریف کنید. هر چیزی یک بازی منصفانه است، به شرطی که واقعاً منظور آن باشد.

مرحله 16: زیور آلات خود را انتخاب کنید

لباس، آرایش، زیورآلات، ساعت و کفش انواع تزئینی هستند و مردم در قضاوت اولیه قطعاً این موارد را در نظر می گیرند.

من به شدت توصیه می کنم برخی از لباس ها یا زیور آلات مورد علاقه خود را با هم تهیه کنید و از دوستاني كه به آنها اعتماد داريد بپرسید وقتی اين زيورآلات را می بینند به چه فکر می کنند. بسیاری از مردان، متوجه نمی شوند که ساعت آنها می تواند در مورد آنها به مردم بگوید

چیزهای زیادی در مورد آنها برای خانم‌ها، کیف پول و گوشواره‌های بزرگ یا جواهرات نیز می‌توانند برای فرد جدیدی که ملاقات می‌کنند، معنایی ناخواسته داشته باشند.

در اینجا 6 هک ظاهری وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی استفاده کنید:

شماره1: برای تحت تاثیر قرار دادن لباس بپوشید.

در مقاله ای در سال 2012 توسط هاجو آدام و آدام گالینسکی، ایده “شناخت محصور”، یعنی اینکه آیا لباس های ما بر افکار ما تأثیر می گذارد یا خیر، مورد مطالعه قرار گرفت. در یک آزمایش، شرکت‌کنندگان یا کت دکتر یا کت نقاش می‌پوشیدند، و گروهی که کت دکتر را می‌پوشیدند، در همه کارها عملکرد بهتری داشتند!

شماره 2: ملايم آرایش کنید.

اگر شما یک زن هستید، در بیشتر موارد آرایش به شما کمک می کند. در آزمایشی توسط Peases، 4 دستیار زن با ظاهری مشابه استخدام شدند تا به فروش محصولات آموزشی خود در یک سمینار کمک کنند. با این حال، برخی آرایش و/یا عینک می‌پوشیدند و برخی دیگر آرایش نمی‌کردند. دستیار با آرایش و عینک به عنوان فردی با اعتماد به نفس، باهوش، پیچیده، و برون‌گراترین توصیف شد. با این حال، برخی از مشتریان زن او را به‌عنوان یک «رقیب» و نه یک دوست احتمالی، او را با اعتماد به نفس و همچنین سرد و متکبر می‌دانستند. و جای تعجب نیست که دستیارانی که هیچ آرایشی نداشتند بدترین رتبه را دریافت کردند.

شماره3: عطر خود را پیدا کنید.

 در یک مطالعه در سال 2016، 67 ناظر نمونه هایی از بو را از 113 اهداکننده بو ارزیابی کردند که هر کدام یک نمونه بدون مواد آرایشی و نمونه دیگری را با آن ارائه کردند. ناظران رایحه‌های دارای رایحه‌های آرایشی را جذاب‌تر و دلپذیرتر از بوی‌های بدون آن ارزیابی کردند. و اگر نمیدانيد از کدام عطر استفاده کنید، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه نورثومبریا، اگر مرد هستید، بهتر است از یک عطر معمولی با بوی مردانه و اگر یک زن هستید یک عطر زنانه استفاده کنید. آنها دریافتند که عطرهای همخوان با جنسیت می توانند درک برخی از ویژگی های اجتماعی مطلوب مانند هوش را افزایش دهند.

شماره 5: عینک بزنید.

مطالعه دوقلو دیگری که توسط شرکت چشم Execuspecs انجام شد، نشان داد که 76 درصد از افرادی که دوقلوها را در تلویزیون تماشا می‌کردند، دوقلوهایی را که عینک می‌زد دوست داشتند (تعجب: “دوقلوها” در واقع همان شخص بودند). عینک با درآمد بالاتر، مهارت‌های مدیریت زمان بهتر و توانایی‌های بهتر در حل کامپیوتر مرتبط بود

شماره 6: پيرسينگ را کنار بگذارید.

 برای مردان، مطالعات نشان می دهد که استفاده از جواهرات اعتبار را کاهش می دهد و حلقه های بینی قابلیت استخدام را کاهش می دهد. مطالعه دیگری نشان داد که بیماران پیرسینگ های غیرسنتی را از نظر شایستگی و قابل اعتماد بودن پزشک، منفی می دانند.

نکته مهم: هنگام برخورد با ظاهر شما، زمینه اهمیت دارد. هنگام مصاحبه برای موقعیت شغلی در چارلز شواب، پوشیدن کت و شلوار گران قیمت و رولکس ممکن است ایده خوبی باشد. اما آیا این کار در یک محیط آرام محوطه دانشگاه انجام می شود؟ ممکن است بیش از حد خودنمایی کنید و مردم را به اشتباه بي اندازيد. ممکن است ایده خوبی باشد که طوری لباس بپوشید که دیگران قرار است لباس بپوشند.

مرحله 17: از روزهای بد خود دوری کنید

باور کنید، من می خواهم شما معاشرت کنید. اما من همچنین از شما می خواهم که این کار را به موقع انجام دهید. ممکن است فکر کنید بیرون رفتن احساس بهتری به شما می دهد. اما در تجربه من، افرادی که پس از گذراندن یک روز بد به مراسم می روند، معمولاً روز بدی را سپری می کنند.

اگر در خلق و خوی افسرده یا مضطرب هستید، دیگران از حالات صورت، نظرات و زبان بدن شما متوجه این موضوع می شوند. حتی ممکن است رویداد را با احساسی منفی تر از زمانی که در آن بمانید ترک کنید!

بنابراین خواهش من برای شما این است: اگر روز بدی دارید، در خانه بمانید!

اگر روز بدی را سپری می کنید، تقریباً هیچ راهی برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب وجود ندارد. اگر مجبورید به یک رویداد بروید، راهی برای خلاصی از حال بد خود پیدا کنید. من متوجه می شوم که قبل از رویدادها ورزش می کنم، با یک دوست تماس می گیرم، یا سخنرانی های خنده دار یا الهام بخش TED را تماشا می کنم، معمولاً روحیه اجتماعی و احساس خوبی به من می دهد.

مرحله 18: تأثیر پاياني عالی داشته باشید

چند بار تا به حال خواستید یک مکالمه را پایان دهید، اما چیزی شبیه به این شد:

“هی، پس… باید بدوم، هاهاها…”

*نگاههای عصبی به سمت خروجی*

*سر تکان دادن در سکوت ناراحت کننده*

این یک راه عالی برای ایجاد یک برداشت اولیه ناخوشایند است، مهم نیست که چقدر چیزهای خوبی را در مکالمه خود علامت زده اید.

چگونه یک برداشت اول بد را برطرف کنیم

خوب، پس شما در ابتدا تاثیر بدی گذاشتید. جای نگرانی نیست! ما همه آنجا بوده ایم. این خبر خوب است: شما می توانید اولین برداشت بد را برطرف کنید!

بدی ها را تصدیق کنید.

 از اولین برداشت بد دوری نکنید. اگر نشان دهید از صحبت کردن در مورد اولین تأثیر بدی که گذاشتید نمی ترسید، کمی آسیب پذیر هستید. و حتی ممکن است بتوانید به عقب نگاه کنید و به آن بخندید!

تنظیمات را تغییر دهید.

گاهی اوقات اگر در همان مکان یا مکانی مشابه جایی باشید که آن را ایجاد کرده اید، غلبه بر اولین برداشت بد ممکن است سخت باشد. سعی کنید به جاهاي دیگری بروید! این می تواند کاملاً تعاملات شما را تغییر دهد.

کمک بخواهید.

“اثر فرانکلین” که به نام بنجامین فرانکلین نامگذاری شده است، یک اثر روانی است که باعث می شود مردم بیشتر شما را دوست داشته باشند! از آنها کمک، مشاوره و غیره بخواهید و نه تنها راهنمایی های آنها را دریافت خواهید کرد، بلکه در این فرآیند با هم پیوند خواهید داشت!

فیلمنامه های اجتماعی را متوقف کنید.

 اسکریپت‌های اجتماعی همان عبارات کسل‌کننده‌ای هستند که همه قبلاً شنیده‌ایم. “چه کار میکنی؟” “شما اهل کجا هستید؟” این سوالات خسته کننده هستند زیرا همه ما قبلاً آنها را شنیده ایم و هیچ چیز جدیدی در مغز ما فعال نشده است. در عوض، شما می خواهید با درخواست از یک شروع کننده عالی مکالمه، دوپامین را تحریک کنید

به آنها بگویید دوستشان دارید.

 این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما علم نشان می دهد که گفتن به مردم که آنها را دوست دارید در واقع روابط را تقویت می کند! اکثر مردم علاقه خود را به یکدیگر دریغ می کنند، اما این باعث می شود شخص دیگری که با او صحبت می کنید نیز احساسات خود را دریغ کند! من معمولاً مستقیماً نمی‌گویم «دوستت دارم»، اما این کار را با ظرافت بیشتری انجام می‌دهم – برای مثال، با ارسال پیامک به آن‌ها «فقط به تو فکر می‌کردم» بعد از مکالمه اولیه‌مان. کلید اینجا در واقع واقعی بودن است، پس اگر منظورتان این نیست، آن را نگویید!

بعد از یک تاثیر اوليه جذاب چه پيش مي آيد؟

سیگنال‌های کوچکی را که می‌فرستید – از حالت و حالات چهره گرفته تا انتخاب کلمه و لحن صوتی – برای بهبود روابط شخصی و حرفه‌ای خود کنترل کرده و از آنها استفاده کنید.

نشانه ها را دریافت کنید

در ارتباط با مردم موفق شوید

بر قوانین رفتار انسان تسلط داشته باشید. با هر کسی کنار بیایید و در نتیجه تاثير و درآمد خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

دانستن اینکه آیا کسی شما را دوست دارد یا نه ممکن است دشوار باشد. اگر …

چه كار كنيم ديگران ما را دوست داشته باشند.

چه كار كنيم كه مردم ما را دوست داشته باشند؟

در حالی که واقعاً نمی‌توانید کسی را مجبور کنید که شما را دوست داشته باشد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *