خانواده شاد
داشتن خانواده شاد رمز موفقيت و خوشبختي است.

خانواده ای از شادی و عشق: نکاتی برای خانواده ای شاد

شادی به وفور کیفیت زندگی را افزایش می دهد. مانند هر چیز دیگری، شادی از خانه شروع می شود، به همین دلیل است که ایجاد یک خانواده شاد مهم است. خوشبختی در خانواده برای همه افراد چه از نظر روحی و چه از نظر عاطفی سودمند است. البته همه چیز عالی به نظر می رسد، اما شادی، مانند هر چیز دیگری، چیزی است که خانواده ها باید برای آن تلاش کنند. حركت باید درست باشد، اعضا باید با هم پیوند داشته باشند، همه باید احساس مهم بودن و مهمتر از همه دوست داشتنی داشته باشند. در اولویت قرار دادن اعضاي خانواده رمز یک خانواده شاد است. برای بهبود شادي در خانه خود آماده اید؟ این چهار نکته را برای داشتن خانواده شادتر دنبال کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش شادی خانواده خود انجام دهید:

خانواده شاد داشتن يك نعمت بزرگ است.

1. به مشكلات خانوادگي رسیدگی کنید

غیرعادی نیست که در یک خانواده روابط به خطر بیفتد. شاید دو تا از فرزندان شما با هم کنار نمی آیند، رابطه بین شما و یک کودک در جایی نیست که شما دوست دارید یا همسرتان کمی دور بوده است. با اعتراف به اینکه مشکلی وجود دارد شروع کنید. سپس برای ترمیم هر گونه روابط به خطر افتاده قدم بردارید.

الف) تعیین چرایی:

راه شروع، تعیین چرایی است. هنگام برخورد با کودکان و نوجوانان، این ممکن است یک چالش باشد، اما اغلب فقط درگیری های معمولی مانند آزار دادن یکدیگر، مشکلات در اشتراک گذاری و غیره است. برای رفع این مشکل، والدین به سادگی باید به کودکان بیاموزند که چگونه مرزها را بشناسند و تعیین کنند، چگونه از موقعیت های منفی جلوگیری کنند و مهارت های حل مسئله را ياد بگيرند. بهبود مهارت های تعاملی به نفع روابط خواهر و برادر است.

ب) به آن زمان بدهید:

 روابط به خطر افتاده شامل بزرگسالان یا کودکان و بزرگسالان معمولاً فقط به زمان، گفتگو و کشف نقاط مشترک نیاز دارند. افرادی که با هم کنار نمی آیند باید زمان بیشتری را با یکدیگر بگذرانند زیرا زمان باعث ایجاد روابط سالم تر می شود. این کار را با ایجاد محیطی که گفتگو را تشویق می کند که به نوبه خود منجر به نزدیکی می شود. همانطور که اعضای خانواده صحبت می کنند، ویژگی های خوب ظاهر می شود و نقاط مشترک کشف می شود.

2)كيفيت وقت خانواده را ارتقا دهید

یک زندگی خانوادگی شاد مستلزم گذراندن وقت خانوادگی است. فقط مطمئن شوید که این کار را به طور واقعی انجام دهید. مردم اغلب زمانی که احساس می کنند مجبور شده اند یا برای انجام کاری آماده شده اند، کار را تعطیل می کنند. کلمات «بیایید همه بنشینیم و گپ بزنیم» را به زبان بیاورید و خانواده ای خواهید داشت که به جای نزدیک شدن، این حرکات را الكي پشت سر می گذارد.

الف) ظریف باشید:

برای ارتقای وقت خانواده به روش صحیح، ظریف باشید. وقتی همه در خانه هستند، پیشنهاد تماشای یک فیلم، رفتن به یک برنامه خنده دار در تلویزیون، تهیه یک غذای شیرین و دعوت از همه را به میز، برنامه ریزی یک گردش یا از همه برای کمک در انجام کارهای خانه بدهید (تا کردن لباس ها عالی است). تقریباً هر کاری که خانواده را در یک مکان جمع کند انجام خواهد داد.

ب) با جریان حرکت کنید:

از آنجا با جریان حرکت کنید و در زمانی که زمان مناسب به نظر می رسد، تعامل را تشویق کنید. این کار را می توان با یک جمله ساده انجام داد، «به مامان/بابا بگو جوکی که دیروز شنیدی» یا «آیا این فیلم/نمایش عالی نبود؟» قبل از اینکه متوجه شوید همه به صدا در می آیند، می خندند و از بودن در کنار هم لذت می برند. مهمتر از همه، این باعث می شود همه احساس راحتی کنند و فرصتی برای بحث در مورد موضوعات جدی تر و همچنین چیزهای سرگرم کننده ارائه می دهد.

3) کاری کنید که همه احساس کنند مهم هستند

شماره سه در لیست نکات شاد خانواده این است که به همه احساس مهم بودن بدهید. گاهی خانواده ها درگیر مسئولیت ها می شوند و نیازهای عاطفی را نادیده می گیرند. همه ما چیزهای زیادی در ظرف خود داریم، اما حفظ یک خانواده شاد یک اولویت است.

الف) یک جمعه برای هر عضو:

یک راه عالی برای اینکه همه احساس اهمیت کنند این است که به هر یک از اعضای خانواده یک جمعه بدهید. هر شنبه تمام خانواده در فعالیتی که یک نفر انتخاب می کند شرکت می کنند. این ممکن است بیرون رفتن برای شام، یک شب آرام در خانه، نقاشی، بازی بسکتبال در پارک، رفتن به شنا و غیره باشد. دادن یک روز به همه و مشارکت فعال کل خانواده می گوید: “شما مهم هستید و ما به شادی شما اهمیت می دهیم”. جشن های کوچک جمعه آن شخص را بسازید.

هیچ چیز خاص‌تر از این نیست که افرادی که دوستشان دارید، زمانی را از برنامه‌هایشان دور کنند تا آن را صرف انجام کاری کنند که شما دوست دارید یا به آن علاقه دارید. بهترین بخش در مورد این تمرین این واقعیت است که همه می توانند شامل شوند، حتی کوچکترها. اگر نوزاد/کودکی در خانواده وجود داشته باشد، او نیز می تواند روز خود را بگذراند. کودک را بخندانید، از همه بخواهید او را در آغوش بگیرند، یک بازی مورد علاقه خود را انجام دهید و فقط زمان بیشتری را با هم پیوند بزنید. از اینکه خانواده شما چقدر شادتر خواهند بود شگفت زده خواهید شد.

۴) زمان با کیفیتی را با همسرتان بگذرانید

آخرین نکته در لیست نکات برای یک خانواده شادتر گذراندن زمان با کیفیت با همسرتان است. همسران در یک ازدواج سالم و عاشقانه با فرزندان شاد. مهم نیست که زندگی چقدر شلوغ می شود، همیشه ارتباط را باز نگه دارید.

مقاله مرتبط:سي جمله عاشقانه براي همسرتان

علاوه بر آن، محبت خود را ادامه دهید، نیازهای یکدیگر را در نظر بگیرید و هر هفته یکی از آنها را کنار بگذارید. از والدینتان بخواهید که شب جمعه از کودک نگهداری کنند و چند ساعتی دوتايي فرار کنند، در زمان چرت زدن کمی عاشقانه بنشینند یا عصر با یک لیوان نوشيدني گپ بزنند. وقتی فقط شما دو نفر هستید، از هر ثانیه نهایت استفاده را ببرید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *