چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.
بعد از خیانت ممكن است بخواهيد با آن شخص همچنان ارتباط را ادامه دهيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره شما فکر می کردید که آن شخص را می شناسید و آنها اعتماد شما را از بین بردند. احتمالاً نمی دانید چگونه باید ادامه دهید یا رابطه خود را بازسازی کنید یا نه. در حالی که هیچ راه حل آسانی وجود ندارد، ما پیشنهاداتی برای نحوه حرکت و تعامل با فرد در آینده داریم.

1

در شرايط خیانت برای مرتب کردن احساسات خود وقت بگذارید.

ممکن است احساسات متناقض زیادی را احساس کنید. به جای واکنش فوری و رویارویی با فرد، ممکن است احساس بهتری داشته باشید اگر کمی فضای شخصی پیدا کنید. احساسات خود را یادداشت کنید یا با یک دوست مورد اعتماد تماس بگیرید و در مورد آنچه اتفاق افتاده با او صحبت کنید. کار بر روی احساسات خود راهنمای خوبی برای نحوه تعامل شما با فردی است که به شما خیانت کرده است.

به عنوان مثال، اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده به قول خود در مورد توافقی که داشتید عمل نكند، ممکن است به شدت عصبانی شوید. به خود فرصت دهید تا آرام شوید و برنامه ای برای نزدیک شدن به آنها در نظر بگیرید.

قبل از صحبت کردن با طرف مقابل، ارزش های خود را کاملاً روشن کنید. چه چیزی باعث شد که این حادثه برای شما خیانت باشد؟ چه ارزشی در این فرآیند تضعیف شد؟

ممكن است بعد از خیانت بخواهيد ارتباط خود را با شخصي حفظ كنيد.

2

در خیانت به آنچه آن شخص می گوید گوش دهید.

به آنها فرصت دهید تا خودشان را توضیح دهند. اگر می خواهید رابطه را اصلاح کنید و ادامه دهید، این واقعاً مهم است. شاید خیانت در واقع یک ارتباط نادرست بوده است و شما می توانید مسائل را روشن کنید، یا شاید گوش دادن به توضیحات آنها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رابطه را ترمیم کنید یا نه.

برای مثال، اگر احساس می‌کنید به دلیل ناپدید شدن یکی از دوستانتان آسیب دیده‌اید – تماس‌هایتان را نمی‌پذیرند، پیام‌هایتان را نادیده می‌گیرند، و غیره – و متوجه می‌شوید که آنها با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، متوجه می‌شوید که آنها به دوستی شما خیانت نکرده‌اند. .

ممکن است به یک همکار گوش دهید که چرا پشت سر شما درباره شما صحبت کرده است و متوجه شوید که آن شخص کاملاً توجیه شده است و متوجه نمی شود که چه کاری اشتباه کرده است. ممکن است در آینده تصمیم بگیرید که در مورد آنها محتاط تر باشید.

3

خودت را جای اونها بگذار.

موقعیت را از دید طرف مقابل تصور کنید. شما سعی نمی کنید کاری را که آنها انجام دادند بهانه کنید، بلکه سعی می کنید آن را درک کنید تا بتوانید ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما به شما خیانت کرده باشد، بدیهی است که ناراحت و آزرده خواهید شد. با تأمل، ممکن است متوجه شوید که آنها این کار را انجام دادند زیرا شما از نظر احساسی در دسترس نبودید. دیدن این از منظر آنها به شما کمک می کند تا خیانت را درک کنید.

مشاهده خیانت از دیدگاه آنها می تواند به شما یادآوری کند که آنها انسان هستند. ممکن است نسبت به آنها احساس بخشش بیشتری داشته باشید یا حداقل درک کنید که چرا آنها کاری را انجام دادند.

4

نگرانی خود را بیان کنید تا بدانند که شما آسیب دیده اید.

احساس خود را به اشتراک بگذارید، به خصوص اگر فکر نمی کنند به شما خیانت کرده اند. انجام این کار می تواند سخت باشد – احتمالاً احساس می کنید آسیب پذیر هستید – اما مهم است. دقیقاً به آنها بگویید که اعمال آنها چه احساسی در شما ایجاد کرده است. صحبت کردن در مورد آن می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند و به فرد این امکان را می دهد که بداند کاری که انجام داده مضر بوده است.

اگر شما و همسرتان با موضوع خیانت درگیر هستید، ممکن است متوجه شوید که همیشه در مورد آن صحبت می کنید. به جای اینکه اجازه دهید آن را به صورت مخفیانه وارد هر مکالمه ای کنید، زمان خاصی را برای بحث در مورد آن برنامه ریزی کنید.

5

سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید.

روی آرامش خود تمرکز کنید تا به طور موثر ارتباط برقرار کنید. اگر در تلاش برای بازسازی رابطه با یک شریک، دوست یا همکار هستید، سرزنش کردن کار را بسیار سخت تر می کند. آنها ممکن است شروع به رنجش از شما کنند یا احساس کنند که دیگر نمی خواهید دوست باشید.

عصبانی شدن واقعاً آسان است، اما به خود یادآوری کنید که لزوماً احساس بهتری در شما ایجاد نمی کند یا رابطه را ترمیم نمی کند.

6

آنچه را که در آینده می خواهید بیان کنید.

به آنها بگویید دوست دارید چه کاری انجام دهند تا هر دو بتوانید ادامه دهید. اگر آنها به شما خیانت کردند، کاملاً طبیعی است که بخواهید عذرخواهی کنید، اما ممکن است لازم باشد این را برای آنها روشن کنید. شاید شما ترجیح می دهید که آنها فقط دیدگاه شما را ببینند و متوجه شوند که به شما آسیب رسانده اند. همچنین ممکن است توضیح دهید که در آینده خیانت را تحمل نخواهید کرد.

شفاف بودن در مورد آنچه می خواهید نیز به طرف مقابل اجازه انتخاب می دهد. آنها می توانند یا به خواسته ها و مرزهای شما احترام بگذارند یا مخالفت کنند و احتمالاً به رابطه پایان دهند.

اگر کسی به اعتماد شما خیانت کرد، ممکن است در آینده حد و مرزی تعیین کنید و به آنها بگویید.

7

اگر می خواهید رابطه را از نو بسازید، آن شخص را ببخشید.

می توانید به آن شخص بگویید یا فقط آن را برای خودتان تصدیق کنید. بخشش واقعاً کاری است که خودتان انجام می دهید. این بدان معناست که شما با آنچه اتفاق افتاده و احساسی که دارید کنار آمده اید و آماده حرکت رو به جلو هستید. این بدان معنی است که احساسات آسیب دیده خود را رها کنید. به فرد فرصت بدهید تا ثابت کند که می توانید دوباره به او اعتماد کنید.

ممکن است به آن شخص بگویید: “می‌دانی، وقتی این رازها را به دوستانم گفتی واقعاً ناراحت شدم. من هنوز از انجام این کار واقعاً ناراضی هستم، اما اگر بدانم می‌توانم به شما اعتماد کنم، می‌خواهم دوست بمانم.”

8

اگر می خواهید دوباره با آن شخص ارتباط برقرار کنید، اعتماد ایجاد کنید.

به آنها فرصت دهید ثابت کنند که می توانید دوستان یا شریک بمانید. بازسازی اعتماد یک شبه اتفاق نمی افتد – این بیشتر یک ذهنیت است که شما پرورش می دهید. به باز بودن و صادق بودن با شخص در مورد احساسات خود ادامه دهید. مطمئناً، هر دوی شما همیشه در کنار هم راحت نخواهید بود، اما به آنها بگویید که تلاش می‌کنید.

اشکالی ندارد که به آن شخص بگویید که هنوز با اعتماد به او مشکل دارید، به خصوص اگر شریکی باشد که به شما خیانت کرده است. این احساسات چالش برانگیز را بپذیرید تا بتوانند از شما حمایت کنند.

9

سعی کنید تجربیات مثبت جدیدی ایجاد کنید.

خیانت صدمه می زند چون کسی که به او اهمیت می دهی به تو صدمه زده است. اگر می خواهید رابطه خود را ادامه دهید، احساسات دردناک خود را کنار بگذارید و روی ایجاد احساسات مثبت کار کنید. لازم نیست وانمود کنید که گویی هیچ اتفاق بدی نیفتاده است، بلکه باید تلاشی آگاهانه داشته باشید تا در کنار آنها از خود لذت ببرید.

اگر در حال بازسازی اعتماد با یک شریک هستید، با هم کاری سرگرم کننده انجام دهید. برای نوشیدنی بیرون بروید، یکدیگر را به چالش بکشید، با هم سفال نقاشی کنید – هر چیزی که به شما استراحت ذهنی و تجربه ای دلپذیر بدهد.

10

اگر نمی خواهید رابطه برقرار کنید، تماس را قطع کنید.

اگر اصلا نمی توانید به آنها اعتماد کنید، رابطه را رها کنید. این تصمیمی نیست که بخواهید ساده بگیرید، اما اگر متوجه شدید که آن شخص به احساسات شما یا این واقعیت که آنها به شما صدمه می زند اهمیتی نمی دهد، ممکن است زمان ایجاد روابط دیگر فرا رسیده باشد.

لازم نیست با آن ها رویارویی دراماتیک داشته باشید. شما می توانید مؤدب باشید و همچنان آنها را در کنار هم نگه دارید. این ممکن است بهترین گزینه برای تعامل با یک همکار باشد که به شما خیانت کرده است.

مقاله مرتبط: چگونه دروغگو را در رابطه بشناسيم؟

11

برای رسیدگی به تروما با یک درمانگر کار کنید.

یک مشاور دارای مجوز می تواند به شما کمک کند تا مسائل اعتماد ناتوان کننده را پشت سر بگذارید. متأسفانه، خیانت می تواند آسیب های روانی عمیقی ایجاد کند که در واقع می تواند باعث مشکلات جسمی مانند سردرد، حالت تهوع، بی خوابی یا تنش عضلانی شود. اگر احساس می‌کنید که خیانت و تعاملات شما با آن فرد عملکرد را دشوار می‌کند، در تماس با خدمات حرفه‌ای بهداشت روان تردید نکنید.

درمانگر شما ممکن است از درمان شناختی رفتاری استفاده کند. این نوع گفتار درمانی به شما کمک می کند تا افکار منفی خود را به چالش بکشید تا چیزها را با دید مثبت تری ببینید. اگر برای تعامل با فردی که به شما خیانت کرده مبارزه کنید، این می تواند کمک کند.

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *